Forum

A Realm Reborn

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: A Realm Reborn

Indlægaf Unklemac » tirs 22 apr 2014 12:26

Hasani94 skrev:Hej. Folk fra Odin serveren må meget gerne add' mig. Jeg er startet forfra med en ny Tank (gladiator), da archer ikke sagde mig det vilde alligevel.
Navnet på min karakter er: Adelina Hasani, men i kan også bare add' mig på psn.. ^^


Det skal jeg da gøre. Spiller primært endgame, men har i tanke om at lave en Black Mage i denne uge, så der kan vi jo følges lidt ad ;-)

(Jeg er på den danske linkshell, men har valgt at joine et større free company, så jeg ikke keder mig på level 50)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Sv: A Realm Reborn

Indlægaf Rena » tirs 22 apr 2014 14:05

Hasani94 skrev:Hej. Folk fra Odin serveren må meget gerne add' mig. Jeg er startet forfra med en ny Tank (gladiator), da archer ikke sagde mig det vilde alligevel.
Navnet på min karakter er: Adelina Hasani, men i kan også bare add' mig på psn.. ^^

Du ved Well godt at, 1 Character can være alle klasser ikke?
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: Sv: A Realm Reborn

Indlægaf Hasani94 » tirs 22 apr 2014 14:27

Rena skrev:
Hasani94 skrev:Hej. Folk fra Odin serveren må meget gerne add' mig. Jeg er startet forfra med en ny Tank (gladiator), da archer ikke sagde mig det vilde alligevel.
Navnet på min karakter er: Adelina Hasani, men i kan også bare add' mig på psn.. ^^

Du ved Well godt at, 1 Character can være alle klasser ikke?

Jo, men jeg var alligevel kun nået til omkring lvl 15, der jeg skiftede. Så føles det heller ikke helt rigtig for en Miq(et eller andet), at være en tank! :D
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bab » tirs 29 apr 2014 08:29

Da jeg startede spillet her til morgen, så kom der en ny fantastisk intro, som jeg ikke havde set før. Oplever i også det?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Proxzyn » tirs 29 apr 2014 16:39

Bab skrev:Da jeg startede spillet her til morgen, så kom der en ny fantastisk intro, som jeg ikke havde set før. Oplever i også det?

Bab

Det er vidst bare intro/trailer/pauseskærm/noget videoen du har fundet :D Denne har været der hele tiden.
Den kommer automatisk hvis man ikke laver noget i et lille minut, ude i den første menu.

Det er en ny trailer intro de lavede til 2.0. Den viser slutningen på 1.0 og enden af den 7. era, med krigen mod Garlean Empire og Bahamuts ødelæggelse af alt. Det var sådan de afsluttede spillet da de fandt ud af at det skulle rebootes.
Anden halvdel viser Odin, Behemoth, Crystal Tower, Bahamots Coil, og begyndelsen på 8. era.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Slydk1982 » tirs 29 apr 2014 17:28

Hejsa drenge og piger :)

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til dette spil, altså om det skal købes.
Jeg har spillet en del andre mmo'er og overvejer om dette skulle være mit første mmo på konsol! Spilletiden man får i sådan et spil kan være helt fantastisk.. Og jeg erkende at min ønskeliste for spil i år ser lidt småt ud.. Har stort set kun watchdogs, last of us og destiny som store ønsker, så der skulle være plads til et mmo :)
Men har lige et par spørgsmål :

1. Jeg læste et review hvor anmelderen sagde at frameraten var meget svingende, er det rigtigt?

2. Nu ved jeg fra andre mmo'er at man skal være hurtig på tasterne, hvis man fx skal whisper eller invite til gruppe. Hvordan foregår det når man sidder med en kontroller?? Er det nemt at invite eller få fat i andre spillere hvis man har brug for hjælp??

3. Er spillet fyldt med børn som sviner en på det groveste, hvis man ikke lige gør det rigtige eller ens gear ikke er godt nok?? Wow har haft en del smartass kids og jeg orker dem ikke :)

4. Nu er jeg ikke den store FF-fan, forstået på den måde, at jeg har ikke spillet så mange dem. Har spillet 7'eren og 13'eren.. Så ville en noob som mig forstå denne verden??
Slydk1982
Niveau 0
 
Indlæg: 46
By: Herning


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bab » tirs 29 apr 2014 17:39

1. PS3 eller PS3. PS4 kører meget bedre end PS3, men jeg prøvede kun betaen på PS3.
3. Du kan spille det meste alene eller sammen med venner.
4. Jeg har heller ikke spillet ret mange FF, men jeg forstår fint historien. Den følger ikke noget fra de andre, men der er da ting, som går igen.

Bab
Stadig noob i FF XIV.
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Proxzyn » tirs 29 apr 2014 18:43

1) Der er intet galt med frameraten på PS4, medmindre man er sindsygt mange der laver noget. Det er vidst kun sket 2 steder hos mig, og det er 2 public quests (FATE), hvor der står 50-100+ i et meget lille område. Hvis det er for galt, så kan man nedjustere eller helt slå andres spells/abilities fra.
De 2 FATEs er ikke nogle man er tvunget til at lave.

2) Spillet er optimeret til controller, og jeg syntes alt virker helt fint. Ikke noget stress eller noget. Andre herinde har dog beklaget sig lidt, men jeg spillede med controller på PC også, og der har aldrig været problemer.

3) Der er en del elitists, eller har været, men de holder sig oftest for sig selv nu. Dem slipper man desværre aldrig for. Man kan dog være uheldig at løbe ind i dem i Duty Finder(Dungeon Finder).
Mht. gear rage, så er der minimumskrav på de senere dungeons i Duty Finder, og dem møder man jo ellers kan man ikke komme ind :P, og ja så må de sq lukke røven og skride hvis de er utilfredse. Jeg oplever ihvertfald ikke noget gear brok.
Så længe man ved hvad man laver, så går alting nok.

4) Aldrig. Det er helt nyt hver gang, bortset fra spin-offs osv. Der er nogle ting som går igen, ligesom i Warcraft universet, men tingene er ikke så indviklet så man er helt lost. Alting er lige til at gå til :D
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Krede1972 » tirs 29 apr 2014 19:06

Spiller ikke mere, men har spillet 6-7 måneder.

2) havde et keyboard tilsluttet min Playstation, da det trods alt er meget nemmere og hurtigere når man skal skrive beskeder til andre.

I det danske Free Company MAD på serveren Odin bruges mumble så man kan tale sammen når man er i svære kampe der kræver noget god timing og kommunikation. Ved ikke om der kan bruges partychat på PS4 mens man spiller, men ellers er mumble et meget fint voicechat-system.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bab » tirs 29 apr 2014 19:23

Proxzyn skrev:
Bab skrev:Da jeg startede spillet her til morgen, så kom der en ny fantastisk intro, som jeg ikke havde set før. Oplever i også det?

Bab

Det er vidst bare intro/trailer/pauseskærm/noget videoen du har fundet :D Denne har været der hele tiden.
Den kommer automatisk hvis man ikke laver noget i et lille minut, ude i den første menu.

Det er en ny trailer intro de lavede til 2.0. Den viser slutningen på 1.0 og enden af den 7. era, med krigen mod Garlean Empire og Bahamuts ødelæggelse af alt. Det var sådan de afsluttede spillet da de fandt ud af at det skulle rebootes.
Anden halvdel viser Odin, Behemoth, Crystal Tower, Bahamots Coil, og begyndelsen på 8. era.


Det ser ud til, at du har helt ret. Jeg har nok bare aldrig ventet længe nok. Hvorfor skulle man også gøre det?.
Jeg synes til gengæld, at den er noget bedre lavet end den, som er der nu.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Slydk1982 » tirs 29 apr 2014 19:38

Tak for alle jeres svar :) Det lyder umiddelbart ikke helt tosset :) Og at købe spillet + en måned spilletid løber op i ca 350 kr, er jo ikke så galt! Tror sgu at jeg bestiller det :)
Slydk1982
Niveau 0
 
Indlæg: 46
By: Herning


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bab » tirs 29 apr 2014 19:48

Slydk1982 skrev:Tak for alle jeres svar :) Det lyder umiddelbart ikke helt tosset :) Og at købe spillet + en måned spilletid løber op i ca 350 kr, er jo ikke så galt! Tror sgu at jeg bestiller det :)


Hvis du har en PS3 eller bare kender en, som har en, så kan det gøres for 99 kr. PS3 versionen kan opgraderes til PS4 helt gratis. Coolshop har den blandt andet til 99 kr inkl. første måned.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Hasani94 » tirs 29 apr 2014 21:07

Collectors edition af spillet er også temmelig awesome! :p
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Bucaneer » ons 30 apr 2014 06:05

Hasani94 skrev:Collectors edition af spillet er også temmelig awesome! :p


Ja specielt på grund af den fat chokobo :-D
Er vildt HYPE på Battlefield 1. Lad os spille når det udgives :D
Bucaneer
Niveau 5
 
Indlæg: 811
By: Rødbyhavn


Re: A Realm Reborn

Indlægaf Slydk1982 » ons 30 apr 2014 06:14

Bab skrev:
Slydk1982 skrev:Tak for alle jeres svar :) Det lyder umiddelbart ikke helt tosset :) Og at købe spillet + en måned spilletid løber op i ca 350 kr, er jo ikke så galt! Tror sgu at jeg bestiller det :)


Hvis du har en PS3 eller bare kender en, som har en, så kan det gøres for 99 kr. PS3 versionen kan opgraderes til PS4 helt gratis. Coolshop har den blandt andet til 99 kr inkl. første måned.

Bab



Tak for tippet :)
Slydk1982
Niveau 0
 
Indlæg: 46
By: Herning


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 157 gæster