Forum

Call of Duty:AW

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Call of Duty:AW

Indlægaf EvilNinjaMoby » ons 05 nov 2014 23:01

TheisDanishPride skrev:
EvilNinjaMoby skrev:
TheisDanishPride skrev:På pslife.dk er moral åbenbart godt, men dobbeltmoral endnu bedre, der må ikke nævnes!

Har ingen idé om hvorledes du, og til dels Blauwy, kan udlede det af Erroneus' indlæg.

At påpege dobbeltmoral er altid velkomment - hvis det sker med et fornuftigt afsæt i noget som har relevans. Her var formålet jo åbenlyst kun at stikke til en anden bruger, med baggrund i tidligere uoverensstemmelse, uden at lægge op til nogen helst debat om, hvorfor denne pludselig ændrer holdning til en spil-serie. I stedet for blot at diske op med: "Var det ikke kun idioter, som spiller et så dårligt spil som call of duty?" kunne du jo have spurgt ind til dette holdningsskift...

Og med det skrevet, så vender vi lige tilbage til emnet.


Hvis du ikke mener vi skal snakke om det, så hold dig dog fra tasterne, for det er da virkeligt ynkeligt at blande sig, for så blot at sige "Og med det skrevet, så vender vi lige tilbage til emnet." Med mindre det giver dig en form for tilfredshed, at se dine egne ord slutte en diskussion.


Tak spids, for en negativ attitude du lægger for dagen…

Men for det første, så behøver jeg ingenlunde din velsignelse for at skrive et indlæg på dette site.

For det andet, så kan ethvert indlæg skrevet af en moderator ikke være et oplæg til yderligere debat – i særdeleshed ikke, når debatten drejer væk fra den debat som den pågældende tråd omhandler og hensigten er at få tråden tilbage på rette spor.

Og nej, det giver mig ikke en tilfredshed at se mine ord afslutte en diskussion. Men måske er det dine egne følelser du projicerer over på mig, eftersom du forekommer mig en anelse utilfreds med at det ikke kan være dine ord, som er de afsluttende?

Det er nu engang nødvendigt at lukke ned for diskussioner, når det er åbenlyst, at diskussionen blot kører videre for diskussionens skyld, og blot eskalerer til kværuleren uden nogen som helst tilgang af relevant indhold…

TheisDanishPride skrev:
Erroneus skrev:Problemet er at du går efter manden i en hård tone og det gør i begge to. Hvis du vil oprindeligt vil have spurgt hvorfor han har skiftet mening, så kunne du have spurgt på en pæn måde og ikke på den måde det bliver lagt ud på.

Og fordi det er et spørgsmål, så kan man ikke gemme sig bag det.

EvilNinjaMoby er moderator herinde, så derfor blander han sig i tråden og forklarer ganske fint, hvad problemet er med de her typer indlæg.


Jeg er da ligeglad, om han så var "Hendes majestæt Dronning af Danmark", hvis en moderator har udtalt sig, så behøver han vel ikke?
Jeg gemmer mig ikke bag mit spørgsmål, jeg står fulgt ud ved det jeg siger/skriver, og ja, jeg går efter manden i forhold til mit valg af retorik, men igen, så mener jeg ikke, at man i vedkommendes sted kan forvente bedre, når "vi" andre som spiller fifa, call of duty etc. blot er tosser, fordi vi ikke spiller fighting spil. Man ligger som man selv har redt, og møder man folk med nedladende attitude om bl.a. deres valg af spil, så må man forvente det samme igen fra andre.


Det skal du ikke være ligeglad med…

I modsætning til dronningen, så har jeg en vis form for magt herinde… Som så bringer os videre til:

Jeg kan også blande mig i en diskussion om problemet ved visse typer indlæg fra magtliderlige typer mennesker, som tror de ejer verden, hvis blot de har fået rollen som "konsol hjemmeside moderator", men jeg kan godt styre mig.


Hvis det nu forholdte sig således – at du godt kan styre dig – hvorfor valgte du så at gå efter manden, som du selv påpeger herover? Hvorfor lod du det ikke bare passere, at nogen pludselig ændrer holdning til et spil eller i det mindste bare angriber emnet/manden på en lidt mere saglig måde – i stedet for at ende med smide prædikatet omkring dobbeltmoral på hele sitet, fordi Erroneus, med rette, henstiller til at man skruer ned for retorikken overfor en anden bruger, og du samtidig føler at vi har overset noget og skulle have grebet ind…?

Og hvorfor er det, at man er magtliderlig og tror man ejer hele verden, blot fordi man som frivillig forsøger at skabe nogle rammer på et forum som dette, i form af en moderatorrolle…?

Til slut, så husker jeg ikke du henvendte dig til vedkommende, da han gik personligt efter alle der ikke delte hans spilsmag, og nedgjorde vores andres, men det er måske din praksis, at kun spille stor over for nogen enkelte? Hvis jeg derimod blot har overset, at du har henvendt dig til ham, så siger jeg selvfølgelig undskyld for de sidste par linjer.


Det er så det der er ulempen ved ikke at være online hele tiden – man ser ikke alt (Her taler jeg for mig selv). Men skulle man som bruger føle sig forurettet/forulempet eller lignende, så er man jo altid velkommen til at rette henvendelse…

Og jeg kan da godt se, efter at have skimmet visse tråde igennem, at der har været belæg for at gribe ind – og har da dermed også forståelse for dele af din kritik. Jeg kan da kun beklage, at der i perioder ikke er nok fokus – det er desværre sådan det må være, da det er frivilligt arbejde der udføres i folks fritid…

Det vil altid være prisværdigt hvis folk så gør opmærksom på eventuelle situationer, så vi kan tage affære med det samme. Vi er på ingen måde for fine til at tage imod hjælp og vi er ej heller ufejlbarlige – men hvem er også det...?
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf TheisDanishPride » tors 06 nov 2014 00:40

"Og jeg kan da godt se, efter at have skimmet visse tråde igennem, at der har været belæg for at gribe ind – og har da dermed også forståelse for dele af din kritik. Jeg kan da kun beklage, at der i perioder ikke er nok fokus – det er desværre sådan det må være, da det er frivilligt arbejde der udføres i folks fritid…"

Så er vi enige, og det glæder mig. =D>

Nogen der ved hvordan prestige fungere i dette call of duty? mister man alle sine ting, eller får man mulighed for tokens for hurtigere unlocks, oder was?
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf tue69 » tors 06 nov 2014 08:58

TheisDanishPride skrev:Nogen der ved hvordan prestige fungere i dette call of duty? mister man alle sine ting, eller får man mulighed for tokens for hurtigere unlocks, oder was?


Lytter med her. Det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Er det som i de gamle udgivelser, hvor man skulle starte forfra, eller er det som i Ghosts, hvor man hurtigt kunne indkøbe sig til det?
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf TheisDanishPride » tors 06 nov 2014 11:14

Jeg har lige læst, af en bruger på xbox live, at man hver prestige, kan unlock en ting permanent.
Billede: Sony KDL50W805BBN
Lyd: Audio Pro T14 & Sennheiser Momentum 2.0
Konsoller: PS4 Pro (500GB SSD) & Xbox One S (2TB HDD)
TheisDanishPride
Niveau 3
 
Indlæg: 253
By: Roskilde


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf FPSilhan » tors 06 nov 2014 12:12

TheisDanishPride skrev:Jeg har lige læst, af en bruger på xbox live, at man hver prestige, kan unlock en ting permanent.


Se her :)

http://youtu.be/QmsjIRftiJU
FPSilhan
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf wMikkel » tors 06 nov 2014 12:20

Det også korrekt.
Jeg kunne frit vælge hvad jeg ville have unlocked, jeg valgte en variation af en HBRa, men kunne have valgt blandt alt det jeg havde unlocked op til rank 50.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Morten Rask » tors 06 nov 2014 13:58

Nu kom jeg også til at købe Call of Duty: Advanced Warfare.

Har ikke spillet siden Modern Warfare på PC.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Cena » tors 06 nov 2014 14:01

Jeg ved simpelthen ikke om jeg skal købe spillet. Er de sidste par år blevet mere og mere sur over COD og måden folk spiller det på. På mange af jer lyder det som om man stort set ikke kan run n' gun i går da alle konstant gemmer sig og man derfor konstant bliver skudt. Det ved jeg simpelthen ikke om jeg magter.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Blauwy » tors 06 nov 2014 14:09

Tag det fra en pro rager:

Lad vær.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Cena » tors 06 nov 2014 14:30

Blauwy skrev:Tag det fra en pro rager:

Lad vær.


Da min tålmodighed og tolerance overfor andre COD spillere er meget lig din, tror jeg at jeg tager dit råd til mig :)
I hvert fald indtil lag problemer er fixet, hvis det nogensinde bliver det.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Da Senzai » tors 06 nov 2014 14:41

Jeg har også overvejet at købe det her de sidste par dage, da jeg synes, at AW får Call of Duty til at begynde at ligne et spil, jeg gerne vil.

Jeg har så lige set Giant Bombs Quick Look - og det var nok meget godt. Advanced Warfare er ikke det, jeg vil have ud af en shooter.

De fleste gange, hvor Jeff døde var det uden at han havde en chance for at forsvare sig. F. eks blev han skudt i ryggen eller en spiller gemte sig i en busk. Ligeledes fik han selv en masse ufortjente kills ved selv at skyde folk i ryggen eller skyde på en spiller, der ikke kan se ham, og inden spilleren har vendt sig om eller er kommet væk er det for sent, og han er død. Der var stort set ingen reelle mano-o-mano dueller, hvor den bedste mand vandt.

Ud fra, hvad jeg kunne se er der stadig ikke så meget spil i det, og det handler stadig om at ramme først og få cheap kills. Jeg er godt klar over, at man kan optimere sit held ved at positionere sig, så der er færrest mulige usikre vinkler, men det er ikke sådan, jeg vil spille mit skydespil.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Blauwy » tors 06 nov 2014 14:53

Cena skrev:
Blauwy skrev:Tag det fra en pro rager:

Lad vær.


Da min tålmodighed og tolerance overfor andre COD spillere er meget lig din, tror jeg at jeg tager dit råd til mig :)
I hvert fald indtil lag problemer er fixet, hvis det nogensinde bliver det.


Der er SÅ mange kampe, jeg mener 18/20, hvor jeg bliver dræbt i én fucking frame. Når ikke engang at SE fjenden, så dør jeg. Bum, instakilled, ingen reaktionstid, ingen fair chance. - Fordi jeg har godt internet og børnene med 0.5 upload og 9000 i ping skal kunne være med.

Så fucking latterligt.

Plus med spawns, så er det bare kaos og instakills hele dagen lang, indtil du tramper på din konsol eller sælger den.
Ingen map kontrol, elendige forbindelser og de værste spawns i CoDs historie. Holder du A og B i DOM? Jamen så spawner de DIREKTE på B, lige oppe i røven på dig.

Der har været ramaskrig over de dårlige forbindelser og hvis ikke de retter op på det så bliver det det første CoD spil jeg ligger på hylden efter 1 uge og beder MS om en refundering.
Jeg blev matchet op med US spillere og folk fra Spanien, Helvede og folk fra Polen, for fucks sake.
Har aldrig prøvet et CoD der har været så elendig med matchmaking og forbindelser.

Lag compen er værre end MW3, hvor vildt det end lyder.
Har prøvet så mange "fixes" at det slet ikke er sjovt. Moderat NAT, Strict NAT, Wifi, download imens jeg spiller over Wifi, ect ect. Ingen ting hjælper det mindste, da det er spillet der er fundamentalt broken pt.

I alle andre CoDs har jeg haft en 1.8-2.5 KD. I det her? 1.3 og den falder stør fordi jeg bliver instakilled hver eneste gang jeg går i infight. Fik 2 hitmarkers i hovedet på en fjende ligefør. Han ser mig ikke, men bum så er jeg død.

Ikke nok med forbindelserne at lige til at lukke op og pølle i, så er spillet også ekstremt svært. Min højeste killstreak er 15, og bedste match 34-2. Elendigt! Svært at holde sig i live når folk spawner helt random omkring dig.

Selv alle de gode spillere jeg følger på Youtube siger det er det sværeste CoD til dato. Den generelle KD hos dem er max 1.5, og det er fra spillere der dropper 200+ kampe med en 3-4 KD i andre CoDs.

Tror aldrig jeg har set så mange mennesker gå 2-33, 1-20, 0-15 osv. Julenoobs, og generelt bare nybegyndere får det SÅ svært når de starter. Især hvis det er deres første CoD.

Kæft et rant :lol:

Anyway: Køb det og vær sur og frustreret.
Ellers lad være og være glad og spar på blodtrykket.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: Call of Duty:AW

Indlægaf ZmimZ » tors 06 nov 2014 15:11

Jeg må også indrømme at jeg er en smule skuffet efter at have spillet en del.

Som så mange andre så synes jeg også det virker til at nogle gange skal man ramme de andre en 7-8 gange mens man selv skal have 2 skud. Eller at man på killcam føler de ser en langt før man egentlig selv følte man var der.

Derudover er jeg enig i at det virker ret svært, og at spawns er helt til hest. Man kan ganske enkelt ikke lige arbejde sig frem i banen uden at man efter ens første kills også har nogle i ryggen. Det er selvfølgelig muligt efter som man kan "flyve" men jeg tror 9 ud af 10 gange at det fordi de spawner lige omkring mig.

I Ghost kørte jeg også et godt stykke over 2 i K/d og i mandags lagde jeg også ud med at komme op over de 2 i de første par timer jeg spillede om eftermiddagen. Men lige siden er den faldet stille og rolig og er omkring de 1.5 nu.

Derudover så sutter scorestreaks. Det er dælme godt nok sløjt, og man overvejer jo decideret at droppe dem alle pånær uav.

Sidst men ikke mindst så er jeg rystet over hvor ringe lyden er iforhold til at høre modstanderne. I lige præcis det her Call er det måske en af de vigtigste facetter. Jeg tvivlre på ret mange kan komme listende med en jetpack i virkeligheden.

Er enig med ovenstående at får de ikke fikset nogle af tingene ret hurtig så spiller jeg heller ikke det her ret meget om en uges tid.
ZmimZ
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Da Senzai » tors 06 nov 2014 15:29

TheisDanishPride skrev:Var det ikke kun idioter, som spiller et så dårligt spil som call of duty?


Hej!

Jeg havde ikke lige læst jeres indlæg på forrige side.

Jeg er nødt til at sige, at jeg er lidt overrasket over, hvor meget "modgang" jeg får fra flere af sidens brugere herinde på grund af en hurtigt tilbage-svar jeg gav til en anden bruger efter, at han havde - da jeg lige havde udtrykt min begejstring for PSN+ titler - sammenligner PSN+ spillene med at æde regnorme.

Så lad mig lige understrege det en gang til, da det lader til være gået tabt i mine indlæg.

Jeg synes ikke, at man er ikke en tosse fordi, at man kun spiller Call of Duty og hygger sig med det.
Jeg synes, at man er en tosse, hvis man kun spiller Call of Duty og samtidigt rakker ned på andre spil og nægter at anderkende, at der også kan være noget ved spil, der ikke har AAA-budgetter.

Jeg mener stadig, at jeg i langt de fleste indlæg, tråde og nyheds-kommentarer er positiv og forsøger at redegøre for det jeg skriver i mine indlæg.

Hvis folk synes, at jeg med mine indlæg ødelægger mere end, hvad jeg bidrager med, så skal jeg da nok forsøge at skrive mindre herinde og finde andre steder at færdes.

Det vil jeg dog være ked af, da jeg efterhånden har brugt -life siderne i snart 10 år, og har mødt mange fede personer. Et par af dem som jeg også har mødtes med i privat-regi.

TheisDanishPride skrev:Var det ikke kun idioter, som spiller et så dårligt spil som call of duty?


Grunden til at Advanced Warfare vækker min interesse, at der er gået hen og blevet Sci-Fi og ser dumt ud. Der er både jetpacks, rail-guns og andre våben i samme dur.

Jeg kan lide to typer skydespil. Enten skal det være ligesom Gotham City-Imposters eller bedre endnu, ShadowRun, hvor der er så meget mere til spillet end bare at skyde.

Eller også skal våbene være så dumme som overhovedet muligt som i Timesplitters eller Prey, hvor du har Syre-shotguns eller du kan channele din indre Indianer og skyde med din Spirit-bow.

Med alt det jeg har set i trailerne (jetpacks, vilde grenater og double chainguns osv,) synes jeg derfor, at det så sjovt ud og tænkte om det var tid til at give Call of Duty en chance til, da det trods alt er mange år siden, jeg har spillet det.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Call of Duty:AW

Indlægaf Nergh » tors 06 nov 2014 15:41

Blauwy skrev:
Cena skrev:
Blauwy skrev:Tag det fra en pro rager:

Lad vær.


.. Langt indlæg..


Jeg er solgt!
Nergh
Niveau 3
 
Indlæg: 249


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 113 gæster