Failed to connect to database.
Forum

PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf wMikkel » fre 30 jan 2015 15:38

Jeg forstår stadig ikke at folk på PlayStation Danmarks Facebook kan være så uvidende omkring PS+ tjenesten.

"Fandme latterligt at investere i en ny konsol, for at det er skod spil der kommer til PS4 men fede spil til PS3, man overvejer sku næsten at gå tilbage"


Hvad er det, der gang på gang gør at folk tror at de skal have de såkaldte "AAA" spil som stadig koster over 300 kr?
Og hvorfor er det folk er så hurtigt til at sige "Det er lort" , "Det er skod", blot fordi det er en digital udgivelse som ikke nødvendigvis har grafik som Call of Duty.

Folk er åbenbart ligeglad med spillets kvalitet, det skal bare ikke have "mobilgrafik".

Ufatteligt.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Jb » fre 30 jan 2015 15:47

Jeps.. denne måneds plus bød på First light - som jeg synes er meget bedre end prototype 2 som de fik på ps3..
jeg tror der ville være ligeså meget drama hvis PS4 brugerne også fik Thief - da det efter sigende skulle være rigtig dårlig optimeret til ps4
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Vreki » fre 30 jan 2015 15:57

Nu er det jo facebook. Og noget andet er at Sony måske ikke har været så skrappe til at forventningsafstemme.

Billede

60 spil om året. (Deraf 20 til PS4. Og ingen af dem er FarCry 4)
Der er ikke noget der er ukorrekt i reklamen, men de gør altså heller ikke noget for at holde folks forventninger nede på et realistisk niveau.
Jeg husker også selv kampagnen da jeg startede, der fik man indtrykket at der ville komme noget i stil med driveclub hver måned.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf wMikkel » fre 30 jan 2015 16:02

Men nu vælger du ud fra det billede at tolke det som om at Far Cry 4 har noget at gøre med Instant Game Collection, hvilket er din egen fejl.

Far Cry 4 er et af de spil der benytter sig af muligheden med at invitere en ven ind i spillet, selvom de ikke ejer det.
Eller spille med venner online i det.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Vreki » fre 30 jan 2015 16:07

wMikkel skrev:Men nu vælger du ud fra det billede at tolke det som om at Far Cry 4 har noget med Instant Game Collection, hvilket er din egen fejl.

Far Cry 4 er et af de spil der benytter sig af muligheden med at invitere en ven ind i spillet, selvom de ikke ejer det.
Eller spille med venner online i det.


Det ved jeg godt, men jeg syntes ikke man kan bebrejde de uvaskede masser hvis de tolker reklamen som et løfte om AAA spil.
Faktisk er der nok mange nye PS4 ejere der ikke aner at der findes noget sådant som Indie spil, man ser dem jo ikke uden for PS storen.

Hvis der er mange der misforstår hvad man får med PS+, så skulle Sony måske arbejde lidt med deres formidling?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 jan 2015 18:56

wMikkel skrev:Jeg forstår stadig ikke at folk på PlayStation Danmarks Facebook kan være så uvidende omkring PS+ tjenesten.

"Fandme latterligt at investere i en ny konsol, for at det er skod spil der kommer til PS4 men fede spil til PS3, man overvejer sku næsten at gå tilbage"


Hvad er det, der gang på gang gør at folk tror at de skal have de såkaldte "AAA" spil som stadig koster over 300 kr?
Og hvorfor er det folk er så hurtigt til at sige "Det er lort" , "Det er skod", blot fordi det er en digital udgivelse som ikke nødvendigvis har grafik som Call of Duty.

Folk er åbenbart ligeglad med spillets kvalitet, det skal bare ikke have "mobilgrafik".

Ufatteligt.


Jeg har det lidt ligesom dem.

Jeg gider bare ikke bruge tid på alle de mini spil. Det har som sådan ikke så meget med grafikken at gøre, selvom det bestemt heller ikke hjælper på det :)

Det eneste tidspunkt jeg kunne finde på at spille den slags mobil agtige spil skulle være hvis man f.eks var ved lægen eller noget lignende og der var vente tid på at komme til. (Og så er det også kun fordi der intet sjovere er at give sig til)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Rytteren » fre 30 jan 2015 19:11

BizzyVaping. nu må du præcisere hvad du mener med mini/mobil agtige spil. hvad er det dårlige ved de ps+spil der har været med? længde, grafik, gameplay, udsende (smukt/kønt?)
de spil der kan/er med i ps+ kan nemt være længere, bedre gameplay, æstetisk kønnere og narrative bedre gennemført end de spil som du selv efterlyste på forsiden.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf jinz » fre 30 jan 2015 21:18

Jeg ville også gerne have lidt flere større ps+ titler til ps4. Ikke nødvendigvis hver måned, men engang imellem, i det mindste.

Selvom nogle af de "mindre" spil der er kommet, som f.eks. resogun og steamworld dig, har underholdt mig fint, foretrækker jeg AAA titler. Selvom gameplayet i diverse af indie titlerne er helt fint, skiftede jeg dog ikke til ps4 for at spille spil som en ps3 sikkert kunne have afviklet.
Nu må Driveclub specielt gerne komme snart. Synes det er for latterligt at det skal være så forsinket ...
Billede
jinz
Niveau 2
 
Indlæg: 125


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Erroneus » fre 30 jan 2015 22:15

Alt tyder på at vi ser flere store PS+ til PS4 i 2015, specielt når vi lige har fået Injustice og Infamous. Det var simpelthen for svært i 2014, pga. alle større spil var nyere, dækkede et marked med lille udvalg og reklame-værdien var ikke helt så stor som på PS3, hvor søster-titler til en kæmpe publikum som PS3 havde, skabte nogle interessante PR muligheder for udgiverne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf BizzyVaping » lør 31 jan 2015 01:02

Rytteren skrev:BizzyVaping. nu må du præcisere hvad du mener med mini/mobil agtige spil. hvad er det dårlige ved de ps+spil der har været med? længde, grafik, gameplay, udsende (smukt/kønt?)
de spil der kan/er med i ps+ kan nemt være længere, bedre gameplay, æstetisk kønnere og narrative bedre gennemført end de spil som du selv efterlyste på forsiden.


Jeg gider bare ikke 2d sidescrollere og andet der minder om noget man plejede at se i super nintendo dagene :)

Jeg har set lidt videoer fra transistor og det er altså bare ikke noget jeg ville gide bruge tid på om så jeg blev betalt for det.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Rytteren » lør 31 jan 2015 08:45

så det er har ikke noget med kvalitet og gameplay at gøre for dig. du vil hellere spillet et møj flot spil som ikke er 2d, men med et møj dårligt gameplay, historie og som er pisse kort? fair nok. der er jeg nok mere typen der spiller et spil fordi det skal være sjovt og godt.. ikke flot (kun en bonus)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Bab » lør 31 jan 2015 09:22

Er et flot spil lige med et dårligt gameplay? Indie har fået alt for meget opmærksomhed på PS4 og derfor udvikles der en masse indie spil, som rammer forbi en stor gruppe. Der er ingen grund til at købe en PS4, hvis hovedparten er spil, som man kan spille på sin mobil.

BizzyVaping skriver jo ikke, at grafikken skal være i top. 2D scrollere findes i mange forskellige grafiske kvaliteter, men ens for dem alle er, at de er 2D scrollere.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Vreki » lør 31 jan 2015 10:07

Bab skrev:Er et flot spil lige med et dårligt gameplay? Indie har fået alt for meget opmærksomhed på PS4 og derfor udvikles der en masse indie spil, som rammer forbi en stor gruppe. Der er ingen grund til at købe en PS4, hvis hovedparten er spil, som man kan spille på sin mobil.

BizzyVaping skriver jo ikke, at grafikken skal være i top. 2D scrollere findes i mange forskellige grafiske kvaliteter, men ens for dem alle er, at de er 2D scrollere.

Bab


Det er jo netop det der er lidt pudsigt at klage over en spil-type i stedet for kvaliteten af spillet.
At man ikke kan lide 2D scollers er fair nok, men så er det vel ligemeget om det var Ghost-n-Goblins på C64, eller Rayman Legends på PS4. Det siger ikke noget om kvaliteten af spillet, bare ens egen smag.

Tilsvarende har jeg aldrig brudt mig om fodboldspil, og der har været konsekvent fra kick-off på Amiga til Fifa seriens sidste fejlskud. Men jeg vil alligevel få svært ved at argumentere for at det er ringe bare fordi det er et gammelt koncept.

Jeg har måtte erkende at jeg selv er blevet lidt vanskeligere mht grafik siden jeg var ung. Jeg gider simpelthen ikke se fake 8bit grafik på min 46" skærm som f.eks. Towerfall Ascension, som ellers skulle være et udmærket spil.
Men det er ikke det samme som at fotorealistisk 3D openworld er det eneste rigtige bare fordi konsollerne nu kræfterne til det. Jeg vil stadigvæk gerne spille Steamworld, Rayman og Awesomenauts.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Rytteren » lør 31 jan 2015 10:14

" noget man plejede at se i super nintendo dagene" ser jeg som et fokus på grafik.
og på intet tidspunkt nævner han gameplay i den forbindelse. dermed konklussionen at han vil have et kønt spil, hvor gameplay, historie eller længde ikke har en relevans i hans valg af spil.

herudover har han flere gange defineret det som "små spil/mobilspil" uden at konkretisere hvad dette indebære. hvis det kun er spil der er 2d han ikke bryder sig om, jamen så er han heldig, da en del indies der har været på ps+ er 3d = dermed må han vel syntes de er et forsøg værd?

og om hvad grunden er til at man køber en ps4, kan da være ligegyldigt. man kan da købe de spil man syntes man vil have på sin ps4. men hvis man køber sin ps4, for at få ps+ grundet de "gratis" spil, og intet andet.. ja så kunne en vita måske have været ligeså god?

syntes det er en fin tanke, med at indies rammer forbi en stor gruppe. det gør de sikkert, MEN de rammer også den lille gruppe i alle genre, som mangler noget at spille mellem deres køb af AAA. dette gør at alt og alle næsten hele tiden har noget at spille.. hvor det på xbox one måske kan være vanskeligere at finde spil i sin smag (da der næsten er over dobbelt så mange spil på ps4 kontra xbox one takket være indies). et alternativ kunne jo være at der ingen indies var på ps4. og vi så pænt måtte vente på AAAudgivelserne i vores smag. hold da op 2014 havde været slem..

hele ps+debatten bør simpelthen vendes til "hvad kan vi forvente for vores x kr om måneden", og sætte vores egen forventning herefter. er playstation ejere blevet forkælet og forventer AAA, da vi på ps3 fik 1.5-2 år gamle AAA spil? når xboxspillene bliver vist, er den eneste beklagelse at de ikke er på standart med ps+titlerne, men selve spillene bliver ikke kritiseret på samme måde som det vi ser her.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation Plus Februar 2015 - Thief...

Indlægaf Bab » lør 31 jan 2015 10:18

Vreki skrev:
Bab skrev:Er et flot spil lige med et dårligt gameplay? Indie har fået alt for meget opmærksomhed på PS4 og derfor udvikles der en masse indie spil, som rammer forbi en stor gruppe. Der er ingen grund til at købe en PS4, hvis hovedparten er spil, som man kan spille på sin mobil.

BizzyVaping skriver jo ikke, at grafikken skal være i top. 2D scrollere findes i mange forskellige grafiske kvaliteter, men ens for dem alle er, at de er 2D scrollere.

Bab


Det er jo netop det der er lidt pudsigt at klage over en spil-type i stedet for kvaliteten af spillet.
At man ikke kan lide 2D scollers er fair nok, men så er det vel ligemeget om det var Ghost-n-Goblins på C64, eller Rayman Legends på PS4. Det siger ikke noget om kvaliteten af spillet, bare ens egen smag.


Du siger det jo selv. C64 spil på PS4 ;) Der har været meget lidt udvikling i den genre. Så det er lidt som at have spist for mange flødeboller.

Personligt har jeg ikke set et indie, som har fanget min interesse. Uanset om det har været 2D scroller eller andet. Jeg spiller ikke spil, bare fordi det er spil. Enten skal det være et spil, hvor jeg kan trykke på X hvert 10 minut, mens jeg laver noget andet, som f.eks Monopoly. Eller også vælger jeg spil som Far Cry 4, Dragon Age og lignende. Alt imellem siger mig ikke meget. Jeg er ikke afhængig af spil og min PS4 kan nemt være slukket i dage og uger. Jeg ser dog lyst på fremtiden og håber, at der kommer flere gode titler, som jeg vil have.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

Failed to connect to database.