Forum

The Order: 1886 Anmeldelser

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Redman DK » lør 21 feb 2015 15:18

Er lige kommet til kapitel 7, og det er vist allerede for sent for mig at kunne gennemføre det på 5 timer. Sjovt at en enkelt youtube video kan få de fleste til at jamre om hvor kort det er når mange anmeldelser peger på 8-10 timer.

Men jeg tror vurderingen af et spils længde er meget forskellig for spillere som os der sidder på et spilforum, og nok bruger mere tid på spil end gennemsnittet, og så mainstream spillere der i de fleste spil kun når halvvejs. Jeg tror at trophies på PS4 tegner et meget godt billede af at de fleste bare ikke gider spille spil færdige.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » lør 21 feb 2015 16:06

8½ time her, førte præcis log over det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Blauwy » lør 21 feb 2015 16:58

Erroneus skrev:8½ time her, førte præcis log over det.


Og med cutscenes er du vel nede på 6timer, ish?
Eller har du mere gameplay og mindre film i din version af spillet?
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf spawnster » lør 21 feb 2015 17:12

Andre end mig der fandt sacboy i spillet? :D

spawnster
Niveau 2
 
Indlæg: 173


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » lør 21 feb 2015 17:14

Ja der er ca. 2 timer af cutscenes, hvilket er som forventet af et cinematisk spil med meget historie. Nogle af de korte cutscenes har dog quicktime events, men de lange cutscenes der får man fred til at nyde fortællingen.

spawnster: Yeah den feandt jeg også, den er pænere end den sackboy jeg har i virkeligheden :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf spawnster » lør 21 feb 2015 17:16

Syntes spillet var fantastisk, håber de laver en 2'er, må indrømme at jeg hellere vil have et godt kompakt spil end et 100 timer RPG som bare trækker den i langdrag (det gør de fleste), selvom jeg elsker at spille RPG's så syntes jeg de fleste er alt for lange
spawnster
Niveau 2
 
Indlæg: 173


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Blauwy » lør 21 feb 2015 17:18

Erroneus skrev:Ja der er ca. 2 timer af cutscenes, hvilket er som forventet af et cinematisk spil med meget historie. Nogle af de korte cutscenes har dog quicktime events, men de lange cutscenes der får man fred til at nyde fortællingen.



Men er det også forventet at man kun får 6timers gameplay for pengene?
Jeg mener, at fordi der er 2 timers cutscenes, udelukker jo ikke at spillet sagtens kunne have haft 2-3+ timers mere gameplay.
Jeg ved godt du er meget glad for spillet og endnu gladere for at forsvare det med liv og sjæl. Men nogle gange er det okay at anerkende et spil ikke lever op til forventningerne og det ikke er okay man betaler 500+kr for 6 timer halvsløvt gameplay proppet med QTE's.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf morfar » lør 21 feb 2015 17:30

6 timer?

Så fik jeg ret i det var et biblioteksspil (-:
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Rytteren » lør 21 feb 2015 17:40

morfar skrev:6 timer?

Så fik jeg ret i det var et biblioteksspil (-:


er alle spil ikke det? hvis ikke det kun kan nuppes på psn, så har jeg ikke købt et spil til ps4 hele 2014
f.eks har jeg fået platin i shadows of mordor her i går. spiltid i følge spillet til 100% + platin 21timer. det er et open world spil, med masser at lave. kan nemt gøres hurtigere. dog syntes jeg spillet var for langt, kedelig historie til tider. dog er gameplayet fedt (blandet batman + asscreed). ingen grundt til at købe det, da det jo kan hentes og nydes fra biblioteket. så tænker alle spil jo kan betegnes som et "biblioteksspil"?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » lør 21 feb 2015 17:46

Blauwy skrev:Men er det også forventet at man kun får 6timers gameplay for pengene?
Jeg mener, at fordi der er 2 timers cutscenes, udelukker jo ikke at spillet sagtens kunne have haft 2-3+ timers mere gameplay.
Jeg ved godt du er meget glad for spillet og endnu gladere for at forsvare det med liv og sjæl. Men nogle gange er det okay at anerkende et spil ikke lever op til forventningerne og det ikke er okay man betaler 500+kr for 6 timer halvsløvt gameplay proppet med QTE's.

Jeg ved godt at du er meget glad for at hade det her spil og endnu gladere for at angribe det med liv og sjæl. Men nogle er det okay at holde lidt igen, specielt når man ikke har prøvet det omtalte spil.

Anyways, jeg har gentagende gange herinde skrevet at holdbarheden og replay value ikke er høj nok, så jo det kunne godt have tålt 2-3 timers mere gameplay, men den mangel gør det ikke til et dårligt spil. Jeg syntes ikke at dens gameplay er halvsløj, jeg morede mig hele vejen igennem, det spil vi snakker om, som jeg faktisk har spillet. Jeg har intet med imod QTE, faktisk så kan jeg godt lide bruge af QTE's på intelligent steder, men det er naturligvis smag og behag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Rytteren » lør 21 feb 2015 17:50

Blauwy skrev:det ikke er okay man betaler 500+kr for 6 timer halvsløvt gameplay proppet med QTE's.


bør man så betale 1000kr for et 100timers spil med dybde i gameplayet, fantastisk historie samt flot grafik? tænker virkelig ikke tid=pris. fuck hvor ville skyrim, mass effect mm. være dyre. udviklerne vil så gå fuldstændig ubisoft, og lave open world spil, med en tynd historie men masser af områder man skal gå fra. bare se watch dogs og gta iv/v først den ene vej, så den anden vej. tror man brugere mere tid på at transportere sig fra a-b end man gør på enlig at "spille" spillet.

har ikke spillet the order 1886 endnu. men HVIS gameplayet er godt, historien fantastisk, smukt æstetik. så er det for mig ligegyldigt om det er 4-100 timer. bare det er godt mens jeg spiller. har oplevet for mange spil, der er burde være stoppet inden vi nået gennem spillet (alien f.eks). skyldes selvfølgelig også gameplayet (så hvis the orders gameplay er meh, så ville det også være noget pis hvis spillet var 30timer).
journey var for mig kun et 90minutters spil. men en spiloplevelse blandt det bedste jeg har oplevet. prisen var under 100kr dag 1. men ville hellere betale 1000kr hvis jeg var sikker på at jeg fik en oplevelse på højde med journey på 90 minutter, end jeg vil betale for 1000 timer i COD nr 15.

men jeg kan låne/købe som det passer mig. var jeg en knægt på 15 uden den store mængde mønt. ja så ville jeg nok se på tingene anderledes.

glæder mig stadig til the order, da folk siger historien er på toppen. og hvis telltale spil kan roses alene for deres historie, så kan the order sgu også. men hvis historien og gameplayet begge er MEH, som flere hentyder til.. så er sgu enlig glad for jeg ikke skal pines i flere timer for at få en afslutning på spillet :D
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Blauwy » lør 21 feb 2015 17:54

morfar skrev:6 timer?

Så fik jeg ret i det var et biblioteksspil (-:


Ja det er det også. Mange anmeldelser sagde det var ikke prisen værd, men kunne man låne det et sted skulle man da prøve det. Og Ja, mange som ikke rusher igennem spillet får 8timer ud af det, plus/minus. Uden cutscenes, også havner vi på 6timers gameplay. 5 måske hvis vi trækker QTE's fra? Måske lidt overdrevet, men det er (for) mange QTE's i spillet med den spillængde.

Rytteren skrev:
tænker alle spil jo kan betegnes som et "biblioteksspil"?


Njah det synes jeg ikke. Der er spil som Skyrim, Fallout ect ect med utallige timer der sagtens kan retfærdiggøre et køb på 500kr. Et spil som The Order, Heavy Rain, Uncharted osv er jo direkte "lej det/lån det", for genspilningsværdien i den slags spil er forfærdelig lav. Spillet kan sagtens være godt, men mange er ikke villige til at give 500kr for 8timers gameplay du spiller igennem én gang.

Erroneus skrev:
Jeg ved godt at du er meget glad for at hade det her spil og endnu gladere for at angribe det med liv og sjæl. Men nogle er det okay at holde lidt igen, specielt når man ikke har prøvet det omtalte spil.


Lol. Jeg har kommenteret én gang. Du, derimod, har postet 90 gange på 2 sider hvor du direkte forsvarer spillet trods dets elendige modtagelse for 99% af gamere.
Det er ikke mig der skal holde igen her :)

Rytteren skrev:
bør man så betale 1000kr for et 100timers spil med dybde i gameplayet, fantastisk historie samt flot grafik?

Jeg ved ikke hvorfor du bliver ved med det forfærdelige argument, så jeg gider ikke engang begynde debatten med dig :)
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » lør 21 feb 2015 18:03

Blauwy skrev:Lol. Jeg har kommenteret én gang. Du, derimod, har postet 90 gange på 2 sider hvor du direkte forsvarer spillet trods dets elendige modtagelse for 99% af gamere.
Det er ikke mig der skal holde igen her :)


Nej jeg har kommenteret på et spil, i en tråd som handler om det her spil, hvor folk gerne vil have andres meninger, så de kan bedømme, om de vil bruge 475 kr. på spillet.

Hvis du ikke bryder dig om lineære spil, hvorfor er du så herinde og hagle det ned? Jeg hopper heller ikke ind i debatter som slåsspil eller japanske RPG'er, fordi jeg bryder mig ikke om dem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Rytteren » lør 21 feb 2015 18:08

Blauwy skrev:Njah det synes jeg ikke. Der er spil som Skyrim, Fallout ect ect med utallige timer der sagtens kan retfærdiggøre et køb på 500kr. Et spil som The Order, Heavy Rain, Uncharted osv er jo direkte "lej det/lån det", for genspilningsværdien i den slags spil er forfærdelig lav. Spillet kan sagtens være godt, men mange er ikke villige til at give 500kr for 8timers gameplay du spiller igennem én gang.


men jeg kan nemt nå at gennemføre skyrim og fallout inden for låneperioden.. hvorfor så købe det? uncharted har da masser af genspilningsværdi (og online muligheder hvis man er til det). heavy rain brugte jeg f.eks mere tid med grundet flere slutninger. jeg vil personligt hellere have uncharted/the last of us ejet, end skyrim - da jeg har brugt mere tid på de to første end skyrim (og jeg har platin i skyrim ca. 80+ brugt på det). så alle spil er vel et biblioteksspil - alt efter hvem man er så?

Blauwy skrev:
Rytteren skrev:
bør man så betale 1000kr for et 100timers spil med dybde i gameplayet, fantastisk historie samt flot grafik?

Jeg ved ikke hvorfor du bliver ved med det forfærdelige argument, så jeg gider ikke engang begynde debatten med dig :)


det må du selv vurdere. men hvis man kan brokke sig over man kun for 6 timer for 500kr, så må man fandme være glad for 100 timer for selvsamme 500. tanken er hvis man vurdere prisen har indflydelse på længde, så bør lange spil vel koste mere, og korte spil koste mindre.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Sethos » lør 21 feb 2015 18:19

Rytteren skrev:tanken er hvis man vurdere prisen har indflydelse på længde, så bør lange spil vel koste mere, og korte spil koste mindre.


Ja, så kunne The Order koste 100-150kr og måske være pengene værd. Ih det ville være fantatisk.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot], kent j og 206 gæster