Forum

The Order: 1886 Anmeldelser

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Rytteren » lør 21 feb 2015 18:21

Sethos skrev:
Rytteren skrev:tanken er hvis man vurdere prisen har indflydelse på længde, så bør lange spil vel koste mere, og korte spil koste mindre.


Ja, så kunne The Order koste 100-150kr og måske være pengene værd. Ih det ville være fantatisk.


det ville vel være en mulighed? og mass effect 3 kunne koste 950kr og stadig være pengene værd
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf enfen » lør 21 feb 2015 19:57

Mass Effect 3 er super fedt. Men jeg havde altså ikke givet 1000,- for et spil.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Sethos » lør 21 feb 2015 20:03

enfen skrev:Mass Effect 3 er super fedt. Men jeg havde altså ikke givet 1000,- for et spil.


Det er også bare en fjollet udtalelse som værende en kontrast til argumentet. Tror et firma hurtigt ville ryge på røven hvis de solgte grundspil til næsten 1000kr. At man pludselig ikke må forvente mere end 6-7 timer af sine spil til 500kr, at folk faktisk beskytter det, så ved man hvor denne industri er på vej hen.

Syntes det er helt fint at hver gang sådan en dødssejler titel udkommer, at der er ramaskrig fra anmeldeler og spillerne rundt omkring på nettet.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Rytteren » lør 21 feb 2015 20:31

det der er fjollet er at der skal være et bestemt tidinterval før et spil er 500kr værd. det er absurd. hvis kvaliteten er høj, gameplayet godt mm. så kan det være fuldstændig ligegyldigt hvor langt et spil er. det er ikke længden der skal definere hvornår et spil er 500kr værd.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Sethos » lør 21 feb 2015 20:35

Du lyder ikke som en person der har meget respekt for penge, eller arbejder hårdt for at tjene dem, hvis du vil give 500kr for et spil der varer en halv time bare fordi det har "høj kvalitet" og "godt gameplay", som der findes tusindvis af på markedet.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Laffer » lør 21 feb 2015 21:06

Mange mennesker bruger rask væk 200 kr på en tur i biffen, med slik m.v.

Jeg kan kun tilslutte mig rytteren, spillets længde er langt hen ad vejen ligegyldig.

Hvor lang tid tog det at gennemføre Super Mario Bros 3?
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Rytteren » lør 21 feb 2015 21:23

Sethos skrev:Du lyder ikke som en person der har meget respekt for penge, eller arbejder hårdt for at tjene dem, hvis du vil give 500kr for et spil der varer en halv time bare fordi det har "høj kvalitet" og "godt gameplay", som der findes tusindvis af på markedet.


måske fordi jeg har masser af penge, og de let kommer til mig, mens opsparingerne flyder over ;)
men som sagt, så er det ikke prisen jeg vurdere et spil på.
som tidligere nævnt, er en af mine bedste oplevelser i spilmedie journey. 90 minutter som nemt ville betale 1000kr for, havde jeg vist hvor genialt en oplevelse det var. skyrim fortrød jeg f.eks jeg betalte 300-500 for. og dette trods for at det varede 80+timer. længden i spillet har ingen betydning for om jeg bliver underholdt. det er selvfølgelig en ekstra gode, hvis et spil kan opretholde sin kvalitet i yderligere tid - en bonus, ikke et krav.

men som jeg også var inde på tidligere, så er jeg i en situation hvor prisen ingen betydning har for mig. for en 15årig der har tjent sølle 1000-1500 i mrd på aviser (eller hvad man nu for). ja så er 500 MANGE penge, og dermed har længden på de få spil knægten har mulighed for at købe relevant (biblioteket er der selvfølgelig). debatten for mig er enlig ikke prisen, men om hvad en anmelder skal finde relevant. og da vi alle har forskellige meninger om dette, så skal man jo også finde den anmeldelsestype man er til (som altid). jeg kan kun bruge en anmeldelse, hvis anmelderen har samme mening/tilgang til spillenes elementer og dets vigtighed. længden er ikke vigtig for mig - hvilket er derfor jeg er til anmeldesler som ikke ser længde som plus eller minus. det er der mange andre der er, og der findes anmeldere til dem.

MEN når vi nu kigger på the order, så er længden jo ikke det eneste minus. mange er efter gameplayet, og se dette er noget jeg finder meget mere vigtig. er gameplayet (samt narrativ og æstetik mm) ikke godt, ja så falder min interesse for at kaste 500kr efter et spil. længden, for mig, ligegyldig

og sidst men ikke mindst, det er virkelig ikke sikkert der findes mange spil med "høj kvalitet" og "godt gameplay", som også er i en genre samt setting jeg er til.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Sethos » lør 21 feb 2015 21:26

Laffer skrev:Mange mennesker bruger rask væk 200 kr på en tur i biffen, med slik m.v.


Ja, et overskueligt antal gange om året fordi de fleste er enige om, at gå i biografen bliver hurtigt en dyr oplevelse. Så er der mange der lige sniger lidt slik med ind gemt i deres trench-coat fordi slikket er vulgært dyrt. Bare fordi man bruger penge på andre ting i løbet af året, betyder det jo ikke at folk kaster om sig med penge som om de havde fået dem foræret.

Vil vædde en pæn pose penge på, de fleste kerne gamere køber langt, langt flere spil end gange de går i biografen. En søgt sammenligning i min mening.
Senest rettet af Sethos lør 21 feb 2015 22:01, rettet i alt 1 gang.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Vreki » lør 21 feb 2015 21:52

Som causal gamer tror jeg mine biografbesøg er noget i stil med 1 gang hver andet eller tredje år.

Biografbiletterene, slikprisen, reklamerne, manglende kontrol med tumberne i salen osv, på et tidspunkt konkluderede vi at biografen ikke leverede en service der svarede til prisen, og så holdt vi op med at komme.
Og så er det sådan set lige meget at biograferne måske knap og nap kan løbe rundt, deres kostpris er så højere end den værdi vi oplever.

Det syntes jeg egenligt er en glimrende analogi til visse spil. Det kan godt være de har brugt 200 millioner på det og det er ekstremt smukt, men hvis der kun er 10 timers spiltid i det og ingen replay-værdi, så er det ikke 500 kr værd for mig.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Da Senzai » lør 21 feb 2015 22:15

Den er lidt hårdt at læse denne tråd.

Det er svært at svare på om et spil er pengene værd. 500 kroner for mig er ikke det samme som 500 kroner for dig. Jeg har f. eks ikke særligt mange penge, så derfor køber jeg meget sjældent spil på udgivelses-dagen. Single Player spil synes jeg ikke bliver dårligere af, at de er et år gamle.

At the Order er et middelmådigt spil overrasker vel de færreste. Spillet så tamt ud allerede inden release. Men fuck, da det. Jeg måler ihvertfald ikke spil på (især, når det kommer til Single-player spil) om, hvorvidt det er godt eller dårligt, men om jeg er underholdt. Så hvis folk er underholdt, så skal de da have lov til at kunne lide spillet.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Derp » lør 21 feb 2015 22:22

Hvad med at vi dropper hele længde kontra pris debatten? Eller ihvertfald rykker den over i en anden tråd. Det er jo op til en selv hvad man bruger sine penge på.
Derp
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf ShadowFlameDK » lør 21 feb 2015 23:39

Det der undrer mig voldsomt er hvad har de brugt tiden til. Det er et spil som er udskudt og burde være udkommet i sidste år. Alligevel virker det som om at de bare skulle lukke historien ned fordi tiden var gået. 5 timers gadeplan er og bliver i underkanten. Sony må snart droppe udelukkende at fokusere på udsende. Det er sjovt nok det samme i hver generation at de første spil sutter voldsomt røv mht. Gameplay. I denne generation må jeg sku indrømme at Microsoft fører voldsomt på solide exclusives.

Håber virkelig ikke at det er et nyt Sony vi ser her på grund af deres økonomiske problemer. Men Knack, infamous, drive club, killzone og the order er alle blevet hypet i et niveau de slet ikke kunne bære. Alle og en har skuffet mig. Generelt har der været for lidt fokus på gameplay og fun.

Greatness Awaits and awaits and awaits... Jeg gider snart ikke vente længere

Sony nu må i sku tage jer sammen det er ved at være pinligt.
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » søn 22 feb 2015 00:02

ShadowFlameDK skrev:Det der undrer mig voldsomt er hvad har de brugt tiden til. Det er et spil som er udskudt og burde være udkommet i sidste år. Alligevel virker det som om at de bare skulle lukke historien ned fordi tiden var gået.


De har arbejdet på spillet i 5 år, så den sidste udskydelse på 3 måneder, har næppe haft det store at sige og i øvrigt, er der ikke noget i spillets historie, som tyder på de har cuttet noget ud eller afsluttet det tidligt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf BizzyVaping » søn 22 feb 2015 10:52

Sethos skrev:
enfen skrev:Mass Effect 3 er super fedt. Men jeg havde altså ikke givet 1000,- for et spil.


Det er også bare en fjollet udtalelse som værende en kontrast til argumentet. Tror et firma hurtigt ville ryge på røven hvis de solgte grundspil til næsten 1000kr. At man pludselig ikke må forvente mere end 6-7 timer af sine spil til 500kr, at folk faktisk beskytter det, så ved man hvor denne industri er på vej hen.

Syntes det er helt fint at hver gang sådan en dødssejler titel udkommer, at der er ramaskrig fra anmeldeler og spillerne rundt omkring på nettet.


Tilbage på nintendo 64 var spillene da tit deroppe af.

Hvis ikke jeg husker helt forkert kostede de fleste 699-799 dengang
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: The Order: 1886 Anmeldelser

Indlægaf ShadowFlameDK » søn 22 feb 2015 23:28

Erroneus skrev:
ShadowFlameDK skrev:Det der undrer mig voldsomt er hvad har de brugt tiden til. Det er et spil som er udskudt og burde være udkommet i sidste år. Alligevel virker det som om at de bare skulle lukke historien ned fordi tiden var gået.


De har arbejdet på spillet i 5 år, så den sidste udskydelse på 3 måneder, har næppe haft det store at sige og i øvrigt, er der ikke noget i spillets historie, som tyder på de har cuttet noget ud eller afsluttet det tidligt.


Du synes ikke at genbruge en figur som bossfight ligner noget som er strikket sammen i en hast. Du synes ikke at de har haft relativ dårlig styr på tiden hvis fe har været i stand til at producere 5 Timers gameplay på 5 år. Du har klart ret til din holdning, jeg kan bare sige for midt vedkommende er the order 1886 klart en udvikling i den forkerte retning.

Og jeg er i øvrigt enig med Cliffy, lad os nu selv opleve disse "filmic" fornemmelser ved at spille spillet i stedet for at presse dem ned i halsen på os. FET er ikke det samme som at cinematisk games ikke har en berettigelse. Men the order rammer helt forbi med balancen mellem qte, film, og reelt gameplay.
http://www.dualshockers.com/2015/02/20/ ... -the-game/
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 168 gæster