Forum

Fifa 16 tanker/meninger

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Volpi » man 21 sep 2015 08:33

Halløj. Jeg har sat mig for at Fifa 16 skal være spillet hvor jeg igen for alvor tar hul på den serie. Jeg har ved gud forsøgt mig igennem mange år snart men kører lynhurtigt surt idet.

Oftest pga kedelig offline del og tildels massive øretæver online. Men øvelse gør jo mester, så jeg må op på hesten jo:).

Dertil har jeg syntes spillet er en del mekanisk, hvor mange har held bare med knaptrykkeri og intet andet nærmest, noget jeg håber Fifa 16 gør lidt mere op med.

Men hvad er jeres oplevelser med Fifa 16, som jo for nu blot er en demo, men alligevel?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Lupimotion » man 21 sep 2015 08:59

Hvad mener du med at folk har haft held med knaptrykkeri?
Lupimotion
Niveau 0
 
Indlæg: 47
By: København


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Warmingmand » man 21 sep 2015 09:10

Jeg syntes ikke der er så meget nyt under solen.
Nye animationer, et lille overhaul af manager mode og selvfølgelig stor fokus på ultimate team...
Jeg kan ihvertfald godt nøjes med fifa 15 indtil 17 udkommer. :)
Warmingmand
Niveau 0
 
Indlæg: 44


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Volpi » man 21 sep 2015 09:28

Knaptrykkeri, med det mener jeg x x x x x:). Egentlig for nemt at ligge et pres alene ved brug af x. En disciplin jeg ikke selv for alvor mestre, men virkelig træks at spille imod syntes jeg.
Samtidigt syntes jeg det har været for nemt med høje lob bolde at skille forsvaret ad. Det blev dog bedre med 15'eren syntes jeg. Egentlig har jeg mest spillet 2vs2 hvilket jeg syntes åbner spillet helt fantastisk op, men ikke nemt i en travl hverdag, at få stablet sådan et spil op, så jeg skal igang med 1vs1 spillet:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf hansen_acm » tirs 22 sep 2015 08:44

Volpi skrev:Knaptrykkeri, med det mener jeg x x x x x:). Egentlig for nemt at ligge et pres alene ved brug af x. En disciplin jeg ikke selv for alvor mestre, men virkelig træks at spille imod syntes jeg.
Samtidigt syntes jeg det har været for nemt med høje lob bolde at skille forsvaret ad. Det blev dog bedre med 15'eren syntes jeg. Egentlig har jeg mest spillet 2vs2 hvilket jeg syntes åbner spillet helt fantastisk op, men ikke nemt i en travl hverdag, at få stablet sådan et spil op, så jeg skal igang med 1vs1 spillet:)


Hvis du er træt af de høje lob bolde bliver FIFA 16 bedre for dig. Det er noget af det EA har fokuseret på skulle gøres mindre OP. Samtidig har de også haft fokus på at stoppe den "pace-abuse" der var i 15'eren. Ud fra demoen, som er den eneste version jeg har prøvet har de egentlig ramt de to ting meget godt. Det er i hvert fald ikke et krav mere at dine kanter har 90+ i pace. I demoen har man virkelig skulle sørge for at sætte sine afleveringer godt.

Omvendt synes jeg spillet virker lidt firkantet og ikke så glidende som i de tidligere spil, jeg håber dog det er fordi at det kun er demoen jeg har spillet, og det er en ret gammel build af spillet.
hansen_acm
Niveau 2
 
Indlæg: 126
By: København Ø


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Volpi » tirs 22 sep 2015 10:36

Har nu prøvet lidt kræfter med demoen og må indrømme, at der netop er sket noget med lobbede dybde afleveringer. Man kan faktisk gøre noget ved det syntes jeg.
Mht til pacer er der også, men jeg syntes faktisk ikke helt det fungere.. Det er urealistisk trægt syntes jeg. Det føles lidt som om pace nu er undervurderet lidt faktisk
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Volpi » tors 24 sep 2015 10:02

Nogen med fuld version+patch der kan give et par ord på oplevelsen?
Kan læse nogle vidt forskellige reviews
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf dksiam » tors 24 sep 2015 11:36

Jeg har det, og er lidt mixet omkring det.. Pasningssystemet fungerer nogle gange helt forfærdeligt, men når afleveringerne fungerer, virker det rigtig fedt. Det skal dog siges at der er flere fejl i afleveringerne i online kampe end i karriere kampe - i hvert fald for mig :)
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Snowflake » tors 24 sep 2015 12:45

De første par kampe var jeg frustreret, men nu er jeg efterhånden blevet glad for det. Kan godt li at man ikke længere kan lave tiki-taka. Der skal mere til for at afleveringerne ligger ordentligt, og det har betydning om spilleren har ryggen til osv.

Derudover er jeg glad for at det ikke længere handler om Pace.
Snowflake
Niveau 0
 
Indlæg: 45


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Jables » tors 24 sep 2015 17:08

Helt igennem fantastisk spil!
ENDELIG har EA taget sig sammen og nerfet PACE!

FIFA 15 er uden sammenligning det FIFA, som jeg har spillet mindst. Det spil var direkte elendigt.

FIFA 16 er derimod allerede et af de bedste FIFA-spil som jeg har prøvet siden FIFA 98.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf hanZen » tors 24 sep 2015 19:31

Man skal lige vænne sig til det, men efter nogle kampe, så virker det som et rigtig godt spil. Også selvom der er lidt med problemer med pace (langsomme forsvarsspillere kan løbe selv de hurtigste spillere op). Derudover vil jeg anbefale at sætte game speed ned til slow og i øvrigt bruge de seneste sliders fra operation sports. Det giver spillet en bedre balance og realisme.

9/10 for mit vedkommende.
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Zinck » lør 26 sep 2015 19:34

@hanzen - Helt enig, jo flere kampe man spiller, des mere vokser spillet synes jeg. Var lige inde på Operation Sports for og se de Sliders du nævner, men havde ikke held til at finde dem :) Har du evt. et link, kunne godt tænke mig lige og teste det ;) På forhånd tak.
Zinck
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Cena » lør 26 sep 2015 20:35

Man skal virkelig vænne sig til det nye gameplay, men det har aldrig været sjovere at spille FUT online. Ingen pace og massere af forskellige hold man møder. Har haft nogle fede kampe so far. Min eneste anke er at man får lavet for mange straffespark. Har fået et par stykker og selv lavet et par stykker. Det måtte de gerne skrue en smule ned for.

Er i Division 9 nu, men kan ikke finde nogle kampe :( Sur røv.

Andre der har været ude for det?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf Maethiel » lør 26 sep 2015 21:00

Jeg synes helt klart Chelsea er overrated i Fifa 16 :D

Westbrom, Watford og andre hold, burde helt klart vurderes højere end Chelsea :D Og selvfølgelig Newcastle!
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 927

Brugeravatar

Re: Fifa 16 tanker/meninger

Indlægaf BoellemiZ » søn 27 sep 2015 02:35

Jeg synes godt nok mine AI-forsvarsspillere er utroligt dumme. Det virker som om, de ikke er interesserede i at få fat i bolden og lader den ofte bare passere få centimeter forbi dem. Deres pres er også helt håbløst. Men ellers synes jeg bestemt, det er blevet bedre i år. Meget mere fokus på at bygge spillet op og masser af kamp om midtbanen. Det er skønt at sætte tempoet helt ned, få bolden ud til Deulofeu, sætte en mand af med et par kropsfinter og så bare direkte afsted mod mål.
BoellemiZ
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster