Forum

Titanfall 2

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Titanfall 2

Indlægaf Rytteren » tirs 12 apr 2016 19:08

Vi har da før set spil, der har været KRITISK godt modtaget, få en efterfølger, selvom det ikke økonomisk gav de "nødvendige" salgstal.

Du siger 10 millioner solgte enheder. Hvorfor filan annonceres dette ikke af andre, foruden en twitter? EA gør da ofte dette.
Herudover skulle (igen jeg arbejder ikke i spilindustrien) prdelen have fortalt det var brugere. Hvilket er derfor man kan finde EN HÆR af artikler fra spilsites om "10 millioner antal spiller" - ikke solgte enheder.

http://www.gamespot.com/forums/system-w ... -32650092/
https://lockerdome.com/dualshockers/8086808265236500
http://www.gamnesia.com/news/respawn-en ... ll-players
http://www.dualshockers.com/2015/10/03/ ... titanfall/
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=936010

Og man kunne forsætte. NPD, chart-track osv. havde ikke spillet på deres liste længe. Så spillet skulle sælge voldsomt godt digitalt - hvilket ville bryde EAs egne tanker om 40/60 fordeling af salg til fysisk favør. Igen, tænker "free weekends" har fået spil
Derfor tror jeg det er unikke brugere og ikke salgstal.
Igen. De eneste fakta vi har er som du nævner "Alt omkring hvad de 10 millioner dækker over er ren spekulation " - vi kan gætte.
MEN et andet fakta er, at spillet ikke var længe på NPD, chart-track mm. (du kan jo selv kigge tilbage). Spil som uncharted 3 var der længe, og dukkede op igen. Så spillet har skulle have en MEGET lang hale, eller været spillet der fuldstændig ændrede på, hvordan et spil kan sælge MEGET mere digitalt, for at nå 10 millioner.

Du er velkommen til at gætte på at det er solgte enheder, jeg forsætter med at gætte på andet.

Det blev aldrig et hit, og det blev ej heller en systemsælger for xbox one f.eks.
Jeg var underholdt på pc - den tid det varede. Og ser frem til en 2'er. Hvis der er en singleplayerdel til at få mig fanget.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Stricker » tirs 12 apr 2016 19:30

ikkNico skrev:PC døde vist indenfor 2-3 uger ... Har jeg hørt.


Der var 700 online i går kl 13. Det ville endda ikke overraske mig, om der var flere aktive PC end XB1 spillere.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » tirs 12 apr 2016 19:46

Det var 700 mere end jeg havde forventet



Alle kilder benytter samme tweet fra Zampella. To af dem skriver endda at det ikke er klart om det er spillere eller antal solgte kopier, og selv ham gutten på Neogaf (endnu en lægmand) stiller spørgsmålet:
I actually don't know if there's been a better new IP release at EA in terms of sales... ever?

IGN benytter også samme tweet, til at konkludere at Zampella snakker om solgte kopier
http://www.ign.com/articles/2015/10/05/ ... n-globally, hvilket jo kun understreger at ingen udover EA eller Respawn kendr sandheden bag tallet.


Rytteren skrev:Det blev aldrig et hit, og det blev ej heller en systemsælger for xbox one f.eks.

Man kan altid diskutere om et spil er et hit eller ej, men det var så heller ikke det du startede ud med nakka.
Dit første indspark i tråden var;
Hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.

Og jeg vil absolut stadigvæk ikke betegne TF som et flop, og det vil Zampella og EA åbenbart heller ikke (ellers fik vi jo nok ikke den 2'er).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Rytteren » ons 13 apr 2016 09:41

Salgsmæssigt kan et flop godt få en 2'er. Hvis det har fået en god modtagelse blandt anmeldere mm. Det har vi set før.
Som nævnt 1'eren var et salgsmæssigt flop. Ellers ville EA råbe højt. Det gør de ikke. De har dog set den gode modtagelse fra anmelderne, og håber på bedre tal med 2'eren.

Så, hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Vreki » ons 13 apr 2016 09:59

Rytteren skrev:Salgsmæssigt kan et flop godt få en 2'er. Hvis det har fået en god modtagelse blandt anmeldere mm. Det har vi set før.
Som nævnt 1'eren var et salgsmæssigt flop. Ellers ville EA råbe højt. Det gør de ikke. De har dog set den gode modtagelse fra anmelderne, og håber på bedre tal med 2'eren.

Så, hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.


For meget fokus på multiplayer?
Det er da det eneste der kan sælge en spil af denne type. Spillet bliver ikke bedre af at de spilder halvdelen af ressourcerne på en SP kampagne som 50% aldrig spiller, og 95% af resten kun spiller een gang.

Det er IMHO en fejl at så mange udviklere ikke fokusere på kernen i spillet, men også lige skal smække et halvbagt SP eller MP modul på deres spil.

Nogle spil kan håndtere MP/SP transparent som f.eks. Diablo, men for langt de fleste bliver det et herrens rod hvor fanbasen af de respektive sider gensidigt beskylder hinanden for ressource spild og balance problemer.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Titanfall 2

Indlægaf Stricker » ons 13 apr 2016 14:50

Rytteren skrev:Så, hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.


Synes ikke jeg kan forstå hvorfor du er så interesseret i SP i et spil som Titanfall, jeg ser da hellere at de fuldstændig udlader det, da spillets styrke helt klart er dets PvP. Egentligt er det eneste jeg savner i Titanfall en server browser, større maps og flere spillere.

Det kommer måske an på om man er interesseret i historien og universet. Jeg aner absolut intet om Titanfall universet, men det passer mig også fint, for jeg er ret ligeglad. Gameplayet underholder mig helt fint.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » ons 13 apr 2016 16:11

Enig. Masser af spil har fungeret fremragende uden single player, og det kunne TF såmend også. Server browser ville være en rar ting at få med, så ville nogle trophies være nemmere at få (dem der kræver man spiller som en bestemt fraktion).

Jeg håber virkelig at EA kommer på en god læøsning til os med PS4, ofr de har sat'me noget at leve op til med TF onine infrastruktur. Kunne være sklgt hvis de lejer Azure kraft igen, og så lader PS4 benytte det til online :mrgreen:


Rytteren skrev:Så, hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.

*suk* Om jeg fatter dit behov for at nedgøre ALT hvad de har med XBO at gøre :roll:

Du kan simpelthen ikke tåle at XBO har haft noget som helst, der bare ligner en succes. Selv positive udmeldinger fra spillets udvikler skal spinnes til noget negativt, og alle indikationer af at TF rent faktisk var en succes, både anmeldelser og salsgmæssigt ignoreres. Dette være sig tweets fra Zampella (der heller ikke forstår prædikatet flop) eller det faktum at der laves en 2'er. Alle indikationer peger på i en retning, og det er ikke på flop.

HVis vi tager dine tal på 1-3 millioner solgte spil (som er et GÆT) så er det hvad du betegner som et flop. Hvad gør det så Killzone og Bloodborne til? Ingen af dem har opnået 3 millioner solgte kopier ... og husk dette er på en dobbelt userbase af XBO. Så flop??

http://www.dualshockers.com/2015/09/15/ ... d-digital/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Erroneus » ons 13 apr 2016 18:30

Personligt vil jeg gerne have en stærk SP i Titanfall 2, da jeg syntes der er rigeligt med online skydespil derude og så savner jeg måske bare et godt SP skydespil med sci-fi twist, men jeg er så heller ikke den store online person.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » ons 13 apr 2016 19:41

Med fare for at gå helt off topic, så synes jeg 2016 ser godt ud for os med hang til krudt og kugler. Overwatch (online only), HF: Revolution, Umbrella Corps (også online only), Deus Ex (selvom fokus ikke er på at skyde) og ikke minds TF2. Interessant at vi ser flere og flere online only spil. Måske det er på tide med en online only konsol. Nvidia Shield tæller ikke helt, men Nx kunne være et godt bud.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Vreki » tors 14 apr 2016 09:04

Erroneus skrev:Personligt vil jeg gerne have en stærk SP i Titanfall 2, da jeg syntes der er rigeligt med online skydespil derude og så savner jeg måske bare et godt SP skydespil med sci-fi twist, men jeg er så heller ikke den store online person.


Man kan godt sige at der mangler SP skydespil, men løsningen er ikke at kræve at MP spillene får påklistret en SP del.
Selv om jeg måske mangler en mikroovn, så kræver jeg ikke at mit fjernsyn kan lave popcorn. Det er to forskellige produkter, at blande dem sammen giver sjældent noget godt resultat.

Nu er jeg så i den modsatte lejr, jeg køber sjældent SP spil da jeg slet ikke syntes at prisen svarer til det antal timer jeg kan få ud af dem. Et skydespil i stil med CODs SP del ville jeg aldrig give 4-500 for.

Om man kan lide SP eller MP er selvfølgeligt en smagssag, så det er op til folk selv.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Titanfall 2

Indlægaf Rytteren » tors 14 apr 2016 10:55

ikkNico skrev:
Rytteren skrev:Så, hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.

*suk* Om jeg fatter dit behov for at nedgøre ALT hvad de har med XBO at gøre :roll:

Du kan simpelthen ikke tåle at XBO har haft noget som helst, der bare ligner en succes.


Har da intet med XBO at gøre. Spillet udkom da også til pc og xbox360?

ikkNico skrev: Selv positive udmeldinger fra spillets udvikler skal spinnes til noget negativt, og alle indikationer af at TF rent faktisk var en succes, både anmeldelser og salsgmæssigt ignoreres. Dette være sig tweets fra Zampella (der heller ikke forstår prædikatet flop) eller det faktum at der laves en 2'er. Alle indikationer peger på i en retning, og det er ikke på flop.


Vi ved intet om salgstal. Det er gæt. EA vil, modsat øvrige titler, intet sige om Titanfall (hvilket jeg tolker som noget negativt). Anmeldelserne er jo mit argument for HVORFOR der laves en 2'er, da salgstallene ikke nåede de ønskede højder (som f.eks er tilfældet med deres Mirrors edge 2 - et spil der ikke solgte godt, flere gange er nævnt som en økonomisk fejl, men med gode anmeldelser for en 2'er). Lidt som med SE tomb raider. http://www.destructoid.com/tomb-raider- ... 9692.phtml
Her var 3.4 millioner et flop. Dette sikkert grundet pengene for udvikling og pr osv.

ikkNico skrev:HVis vi tager dine tal på 1-3 millioner solgte spil (som er et GÆT) så er det hvad du betegner som et flop. Hvad gør det så Killzone og Bloodborne til? Ingen af dem har opnået 3 millioner solgte kopier ... og husk dette er på en dobbelt userbase af XBO. Så flop??


Kommer jo an på, hvad spillet sammenlignes med. Et GTA VI ville være et flop, hvis det ikke nåede 2 millioner solgte enheder. Et tales of spil, er en succes hvis det rammer 1 million. Som titanfall blev hyped samt de formodende svimlende prpenge der blev kastet efter det.. Så tror jeg ikke de tjente penge på dette spil=flop
Hvis ikke Titanfall var blevet hyped som den næste Coddræber (og dermed for sammenligningen), et voldsomt stort marketingsbudget så var spillet måske anset som et hit hos EA, og de ville fortælle om salgstal, som med fifa og Battlefield.


Stricker skrev:
Rytteren skrev:Så, hvis det bliver for megen fokus på multiplayer, ja så bliver det et lige så stort flop som 1'eren.


Synes ikke jeg kan forstå hvorfor du er så interesseret i SP i et spil som Titanfall, jeg ser da hellere at de fuldstændig udlader det, da spillets styrke helt klart er dets PvP. Egentligt er det eneste jeg savner i Titanfall en server browser, større maps og flere spillere.

Det kommer måske an på om man er interesseret i historien og universet. Jeg aner absolut intet om Titanfall universet, men det passer mig også fint, for jeg er ret ligeglad. Gameplayet underholder mig helt fint.


Jamen jeg syntes titanfall hurtigt blev kedeligt. Derfor ville en singleplayerdel få mig til at købe en 2'er, eller spille spillet igen. Lidt som med en hær af øvrige spil gør det. Næsten årligt for jeg spillet starcraft 1, Heroes of might and magic 3+4+udvidelser, final fantasy 4-9 og suikoden 1+2 igennem. Alle gode historier jeg nemt kan tåle flere gange. Lidt som gode film, ser dem gerne igen.
Gameplayet i sig selv var ikke nok for mig, og åbenbart en del på f.eks pc (da modes og spilbasen hurtigt blev lille). En singleplayerdel ville måske ændre dette. Dette er min anskuelse.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Erroneus » tors 14 apr 2016 11:03

Vreki skrev:Man kan godt sige at der mangler SP skydespil, men løsningen er ikke at kræve at MP spillene får påklistret en SP del.
Selv om jeg måske mangler en mikroovn, så kræver jeg ikke at mit fjernsyn kan lave popcorn. Det er to forskellige produkter, at blande dem sammen giver sjældent noget godt resultat.

Nu er jeg så i den modsatte lejr, jeg køber sjældent SP spil da jeg slet ikke syntes at prisen svarer til det antal timer jeg kan få ud af dem. Et skydespil i stil med CODs SP del ville jeg aldrig give 4-500 for.

Om man kan lide SP eller MP er selvfølgeligt en smagssag, så det er op til folk selv.

Jeg kan jo vende den om og sige, at jeg ikke syntes man skal kræve SP får klistret MP på :)

Men fair nok, Titanfall har primært været et MP spil, men derfor vil jeg stadigvæk håbe på det får en god SP. Hvis det ikke får en god SP, så er det næppe bare noget for mig, det dør jeg ikke af :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Titanfall 2

Indlægaf Vreki » tors 14 apr 2016 11:34

Erroneus skrev:Jeg kan jo vende den om og sige, at jeg ikke syntes man skal kræve SP får klistret MP på :)

Det er jeg faktisk helt enig i. Jeg vil hellere have to timers ekstra SP historie end en eller anden påklistret Team Death Match som alligevel er voldsomt underlegen i forhold til dem i dedikerede MP spil.

Erroneus skrev:Men fair nok, Titanfall har primært været et MP spil, men derfor vil jeg stadigvæk håbe på det får en god SP. Hvis det ikke får en god SP, så er det næppe bare noget for mig, det dør jeg ikke af :lol:


Nemlig. Der er mange kvalitets-spil som ikke interesser mig en pind, og så lader jeg bare værd med at købe dem.
Egenligt brok kommer som regel kun når det er spil der har fanget mig på konceptet, men hvor jeg syntes udførslen er for dårlig.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Titanfall 2

Indlægaf ikkNico » fre 15 apr 2016 13:26

Rytteren skrev:Vi ved intet om salgstal. Det er gæt.

Præcis, og en firma som EA smider ikke gode penge efter dårlige projekter. Så succes.

Man kunne jo også lave fanboy spin baseret på seneste NPD, hvor QB omtales som generationens bedst sælgende nye MS publicerede IP. Hvad har der været af andre nye IPer, der ikke er MS publiceret? Titanfall ... Kan du selv se hvor latterlgt langt ud sådan spin kan komme.


Rytteren skrev:Kommer jo an på, hvad spillet sammenlignes med. Et GTA VI ville være et flop, hvis det ikke nåede 2 millioner solgte enheder. Et tales of spil, er en succes hvis det rammer 1 million. Som titanfall blev hyped samt de formodende svimlende prpenge der blev kastet efter det.. Så tror jeg ikke de tjente penge på dette spil=flop
Hvis ikke Titanfall var blevet hyped som den næste Coddræber (og dermed for sammenligningen), et voldsomt stort marketingsbudget så var spillet måske anset som et hit hos EA, og de ville fortælle om salgstal, som med fifa og Battlefield.

Bum. Så blev stolperne flyttet.
Bloodborne kommer fra en kendt IP (og udvikler), scorede 92 på metacritic og var blandt fans betragtet som et AAA spil (både dig selv og på Neogaf). Alligevel når det kun lige over 2 millioner solgte eksemplarer, husk at dette er digitalt + fysisk sammenregnet, og hvis en ny IP (Titanfall) fra en ny udvikler (Respawn) er et flop med salgstal mellem 1-3 millioner, så må Bloodborne jo være et kæmpeflop. Bare tænk på hvad det må have kostet at udvikle

Så Bloodborne må jo være et flop (hvis vi skal måle efter dine nye stadnarder) ...ikk'? ;)
(du behøver ikke svare, jeg ved godt at du bare spinner eller flytter stolper igen igen)

http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 2#p1297532
http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 3#p1296863
http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 7#p1299027
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Titanfall 2

Indlægaf Vreki » fre 15 apr 2016 14:08

Er det ikke båt-hamrende lige meget om det var en success eller ej?
Det vil alligevel være umuligt at påvise nogen sammenhæng mellem manglende SP og salgsstal.
"correlation does not imply causation" som de siger på engelsk.

Fakta at nogen af de mest grådige, pengepugende folk i verdenen var tilfredse nok med etteren til at de vil finansiere en toer.
Så et decideret flop har det ikke været.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 169 gæster