Forum

Platinum & 100% tråden

Snak om trofæer/trophies til Playstation-spil i dette forum.

Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf glyr » tors 15 jan 2015 11:02

morfar skrev:
glyr skrev:Stemmer med i koret ! Det er rigtig svært at forklarer.
Er også på 61 % og fortryder bitterligt at jeg lånte min vita ud til et par af knægtens venner. De fik startet en masse spil op, som jeg kun havde tænkt mig at spille, hvis jeg virkeligt kedede mig ! At se 0 % ud for 6-8 titler gør næsten ondt i øjnene :D


Så fjern dem med 0%. Det har jeg gjort. 0% ændrer heller ikke i din completion rate på trophycards, så det er ikke snyd på nogen måde.


Ok..... Troede ellers at de var med til at trække voldsomt ned !?
Hvor kan jeg fjerne dem ?
:)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf tue69 » tors 15 jan 2015 11:19

morfar skrev:
tue69 skrev:OCD-forklaringen virker for mig :P


Så har vi 2 samme grad af OCD. Du er på 65% completion, jeg er på 61% :-)


Ha ha ja.

Ej OCD er nok så meget sagt, men jeg kan ikke rigtigt forklare det. For mig er det udelukkende fordi at jeg, i spil jeg anser det som værende mulige i, synes at det rart at have været "alt igennem".

I f.eks. Dragon Age: Inquisition får jeg aldrig 100 procent, da jeg ikke tager to gennemspilninger, og jo, så har der også været titler som var så elendige at jeg ikke gad. (Monster Jam, Morten Skou, jeg har ikke glemt det!)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf EvilNinjaMoby » tors 15 jan 2015 17:42

morfar skrev:Hvis man er et ordensmenneske, så ser 100% bare bedre ud end 89% :-)


Kommer vel an på så meget... ;)

Billede
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf JanR » tors 15 jan 2015 18:08

EvilNinjaMoby skrev:
morfar skrev:Hvis man er et ordensmenneske, så ser 100% bare bedre ud end 89% :-)


Kommer vel an på så meget... ;)

Billede


Hahahaha. :mrgreen:
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf morfar » tors 15 jan 2015 18:20

Og lad os så lige få tråden tilbage på sporet.....
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf JanR » fre 16 jan 2015 06:43

Platinum og 100% i Final Horizon på Vitaen.

Sjovt gameplay, næsten ingen loading tider, men desværre alt for nemt.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf morfar » fre 16 jan 2015 08:16

JanR skrev:Platinum og 100% i Final Horizon på Vitaen.

Sjovt gameplay, næsten ingen loading tider, men desværre alt for nemt.


Fatter ikke hvordan du har lavet 100% i Proteus på et par timer. Håber du overdrev. Har rendt rundt imellem 5 og 10'timer efterhånden. Den med stenene man skal røre og den med planterne vil bare ikke unlocke for mig.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf JanR » fre 16 jan 2015 09:22

morfar skrev:Fatter ikke hvordan du har lavet 100% i Proteus på et par timer. Håber du overdrev. Har rendt rundt imellem 5 og 10'timer efterhånden. Den med stenene man skal røre og den med planterne vil bare ikke unlocke for mig.


Du er en mand med meget tålmodighed, hvis du har været i stand til at bruge så meget tid på Proteus. :)

Jeg brugte cirka 2 timer på at rende rundt, og derudover er der trofæet hvor man skal sidde stille i 18 minutter, og så cirka 30 minutter hvor man sidder i cirklen og venter på at gennemføre spillet to gange til.
Så lidt under 3 timer er nok mere passende.

Start med at røre alle stenene i cirklen. Derefter vælger du en række, og følger den hen til enden.
Bliv ved med at gå i den retning, indtil en ny række sten viser sig frem. Så går du hen til den bagerste sten, og rører dem alle sammen på vej tilbage mod cirklen.
Og sådan fortsætter du hele vejen rundt. Derudover er der også nogle få sten på toppen af bjergene, og andre tilfældige steder.

Med planterne skal du bare være gå lidt ekstra rundt i hver årstid, for en sikkerheds skyld.
Og husk at finde rosen på kirkegården.

Men ellers er det virkelig nogle åndssvage trofæer, og især beskrivelserne.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf morfar » fre 16 jan 2015 09:40

JanR skrev:
morfar skrev:Fatter ikke hvordan du har lavet 100% i Proteus på et par timer. Håber du overdrev. Har rendt rundt imellem 5 og 10'timer efterhånden. Den med stenene man skal røre og den med planterne vil bare ikke unlocke for mig.


Du er en mand med meget tålmodighed, hvis du har været i stand til at bruge så meget tid på Proteus. :)

Jeg brugte cirka 2 timer på at rende rundt, og derudover er der trofæet hvor man skal sidde stille i 18 minutter, og så cirka 30 minutter hvor man sidder i cirklen og venter på at gennemføre spillet to gange til.
Så lidt under 3 timer er nok mere passende.

Start med at røre alle stenene i cirklen. Derefter vælger du en række, og følger den hen til enden.
Bliv ved med at gå i den retning, indtil en ny række sten viser sig frem. Så går du hen til den bagerste sten, og rører dem alle sammen på vej tilbage mod cirklen.
Og sådan fortsætter du hele vejen rundt. Derudover er der også nogle få sten på toppen af bjergene, og andre tilfældige steder.

Med planterne skal du bare være gå lidt ekstra rundt i hver årstid, for en sikkerheds skyld.
Og husk at finde rosen på kirkegården.

Men ellers er det virkelig nogle åndssvage trofæer, og især beskrivelserne.


Den video jeg fulgte, der startede han ude og gik ind mod stencirklen hele øen rundt og tog selve cirklen til sidst. Han fik trofæet. Jeg må prøve igen.

Syntes jeg har rendt rundt i alle årstider efter planter. Hvilken årstid kommer rosen på kirkegården?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf JanR » fre 16 jan 2015 09:56

Jeg har ikke set nogen videoer.
Men det var sådan at jeg fik trofæet.

Jeg mener at rosen var på kirkegården om efteråret.
Mit trofæ poppede da jeg gik hen til et kæmpe træ.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf morfar » fre 16 jan 2015 11:47

JanR skrev:Jeg har ikke set nogen videoer.
Men det var sådan at jeg fik trofæet.

Jeg mener at rosen var på kirkegården om efteråret.
Mit trofæ poppede da jeg gik hen til et kæmpe træ.


Så er du verdens heldigste mand. Tjek ps3 trophies og læs hvor mange der bøvler med de 2 trofæer.

Har lige spildt 1 1/2 time mere af mit liv i forsøget på at få de 2 trofæer, med guides og videoer.

proteus er officielt mit hadespil nr. 1 fra idag af.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf tue69 » fre 16 jan 2015 17:49

Platin i InFAMOUS: First Light.

Fin lille enkeltstående udvidelse, specielt når nu den ikke kostede noget som del af PS+ :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf Da Senzai » fre 16 jan 2015 19:01

morfar skrev:
tue69 skrev:OCD-forklaringen virker for mig :P


Så har vi 2 samme grad af OCD. Du er på 65% completion, jeg er på 61% :-)


Jeg har det lidt anderledes end jer. Jeg synes, at det er sejere at have en lav gamer-score. Jeg synes, at det er fedt ikke at have alle trofæer. Lidt ligesom en statement.

F. eks er Duels of the Planeswalkere serien mit mest spillede spil på Xbox 360. Alligevel har jeg ikke fuld gamerscore i tre ud af fire af spillene.

Netop fordi, at jeg nægter at grinde mig igennem deres lorte-single player og spille mod en computer og løse alle deres skodpuzzles. Jeg har kun lige akkurat spillet nok single-player, så jeg kunne unlocke decks til online spil, og så har jeg unlocket resten af spillet ved at vinde Rankede matches.

Det er så røvsygt at spille mod AI´en i forhold til rigtigt mennesker, så jeg sætter lidt en stolthed i ikke at have gennemført hele single-playerdelen og ikke have trofæerne.

Det er lidt det samme med Planter mod Zombier. Jeg gider simpelthen ikke sidde og spille Garden ops, når man kan spille Graveyards og have mod rigtigt mennesker.

Jeg er godt klar over, at andre der ser min profil er superligeglade, men jeg synes det er fedt ikke at 100% spil og tvinge en selv til at spille en del af spillet, der ikke interesserer en.

-----------
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf JanR » fre 16 jan 2015 20:05

morfar skrev:Så er du verdens heldigste mand. Tjek ps3 trophies og læs hvor mange der bøvler med de 2 trofæer.

Har lige spildt 1 1/2 time mere af mit liv i forsøget på at få de 2 trofæer, med guides og videoer.

proteus er officielt mit hadespil nr. 1 fra idag af.


Hvis du ser på tiderne for 100% på PSNProfiles, begynder de ved 1 time, og 40 minutter.

Så det er nok mere dig som er uheldig, end mig som er heldig.

Men se det på den positive side. Du får oplevet en masse godt gameplay, og set mange flotte firkantede træer, og planter :D
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Platinum & 100% tråden

Indlægaf Capperdude » fre 16 jan 2015 21:40

Da Senzai skrev:
morfar skrev:
tue69 skrev:OCD-forklaringen virker for mig :P


Så har vi 2 samme grad af OCD. Du er på 65% completion, jeg er på 61% :-)


Jeg har det lidt anderledes end jer. Jeg synes, at det er sejere at have en lav gamer-score. Jeg synes, at det er fedt ikke at have alle trofæer. Lidt ligesom en statement.

F. eks er Duels of the Planeswalkere serien mit mest spillede spil på Xbox 360. Alligevel har jeg ikke fuld gamerscore i tre ud af fire af spillene.

Netop fordi, at jeg nægter at grinde mig igennem deres lorte-single player og spille mod en computer og løse alle deres skodpuzzles. Jeg har kun lige akkurat spillet nok single-player, så jeg kunne unlocke decks til online spil, og så har jeg unlocket resten af spillet ved at vinde Rankede matches.

Det er så røvsygt at spille mod AI´en i forhold til rigtigt mennesker, så jeg sætter lidt en stolthed i ikke at have gennemført hele single-playerdelen og ikke have trofæerne.

Det er lidt det samme med Planter mod Zombier. Jeg gider simpelthen ikke sidde og spille Garden ops, når man kan spille Graveyards og have mod rigtigt mennesker.

Jeg er godt klar over, at andre der ser min profil er superligeglade, men jeg synes det er fedt ikke at 100% spil og tvinge en selv til at spille en del af spillet, der ikke interesserer en.

-----------


Har det på samme måde som dig, bortset fra at jeg har platinummet 2 spil, Fifa begge 2, og det gjorde jeg fordi jeg alligevel brugte så meget tid på det, og det er nogle af mine yndlingstitler :)

Jeg har også gået efter platinum i GTA V, og mangler kun gold medals, men er bare kørt død i det grind, så jeg er stoppet på ubestemt tid :)

For mig gælder det om at spille det jeg har LYST til, og ikke hvad skaberne af et spil synes jeg skal kede mig med for at få et trofæ :) Jeg synes dog det er fint andre er trophy whores, hvis det er noget de finder glæde ved.
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Trofæer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster