Forum

PS4 tråden !

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 tråden !

Indlægaf Rytteren » tors 19 mar 2015 20:41

Stricker skrev:Bloodborne bliver måske ret godt, men jeg kan ikke lade være med at føle, at spillet sandsynligvis kommer til PC senere.


Så skal spillet nok hedde noget andet, da ipen er ejet af Sony.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS4 tråden !

Indlægaf Vreki » fre 20 mar 2015 08:06

Tjah, personligt føler jeg at hvis mus og tastatur blev almindeligt til konsollerne, så blev de samtidigt overflødige.
Min PC og min konsol er sat op på to vidt forskellige måder. Den ene er et arbejdsplads ved et skrivebord, ganske vist med tre skærme og et surround headset, men stadigvæk den klassiske kontor indretning.
Konsollen derimod er sluttet til et 46" TV med et surround anlæg og et par sækkestole placeret et par meter væk.

Jeg finder det simpelthen mere afslappende at smide mig foran konsollen med en kontroller i hånden, siden jeg fik min PS4 er jeg praktisk taget holdt op med at spille PC. Det drejer sig ikke så meget om spiludvalget, men om selve måden man spiller på. Og så er muligheden for couch coop også et plus.

Hvis man skulle til at bruge mus og keyboard for at følge med på konsol-fronten, så kunne jeg lige så godt bruge min PC.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Stricker » fre 20 mar 2015 08:18

Jeg kan sagtens følge dig, Vreki, og jeg gør tit det samme, dog med en controller tilsluttet min PC. Det er ca samme oplevelse.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: PS4 tråden !

Indlægaf JanR » fre 20 mar 2015 10:35

Vreki skrev:Tjah, personligt føler jeg at hvis mus og tastatur blev almindeligt til konsollerne, så blev de samtidigt overflødige.
Min PC og min konsol er sat op på to vidt forskellige måder. Den ene er et arbejdsplads ved et skrivebord, ganske vist med tre skærme og et surround headset, men stadigvæk den klassiske kontor indretning.
Konsollen derimod er sluttet til et 46" TV med et surround anlæg og et par sækkestole placeret et par meter væk.

Jeg finder det simpelthen mere afslappende at smide mig foran konsollen med en kontroller i hånden, siden jeg fik min PS4 er jeg praktisk taget holdt op med at spille PC. Det drejer sig ikke så meget om spiludvalget, men om selve måden man spiller på. Og så er muligheden for couch coop også et plus.

Hvis man skulle til at bruge mus og keyboard for at følge med på konsol-fronten, så kunne jeg lige så godt bruge min PC.


Det er nu kun til strategispil at tastetur + mus skulle være tilgængeligt, da hele genren enten er ikke-eksisterende eller elendig på konsol.

Men det er bare ønsketænkning, da det ikke kommer til at ske.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Stricker » fre 20 mar 2015 15:31

Billede

Spøg til side, XCOM: Enemy Unknown er vel også et strategispil. Det fungere perfekt med controller.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Rytteren » fre 20 mar 2015 16:01

turbaseret strategispil virker fint (xcom). tror det er realtime strategispil der er bøvlet eh?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS4 tråden !

Indlægaf JanR » fre 20 mar 2015 16:14

Jeps.
Turbaseret virker fint. RTS derimod..
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Sethos » fre 20 mar 2015 18:33

Kommer også an på spillet. Fordi det er turbaseret, behøver det ikke nødvendigvis at være konsol-venligt. Det kræver typisk det bliver dummet en del ned, især interface mæssigt, før det nogenlunde virker.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Muggs » tors 09 apr 2015 13:46

Jøsses jeg er skuffet over PS TV.
I glæde over at den er sat ned til 450 kr., tænkte jeg at det var smart. Så kan jeg game PS4 i soveværelset også. Men hold nu op der er jo mega meget input lag. Først prøvede jeg med wifi. Routeren står lige på den anden side af væggen, så der er fuld knald på signalet. Så prøvede jeg kablet. Samme resultat. Det er umuligt at sigte i et fps spil, som f.eks. CoD.
Er der noget jeg kan gøre anderledes? Ellers kan jeg godt nok ikke se formålet med PS TV, hvis dens største feature ikke fungere ordentligt.
Er meget tæt på at køre tilbage med den. Men ville lige høre om der var nogle tricks?
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Krede1972 » tors 09 apr 2015 14:38

Dunno. Men det er vist velkendt at man skal bruge kabelforbindelse til PSTV for at få et nogenlunde resultat.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS4 tråden !

Indlægaf Erroneus » tors 09 apr 2015 14:46

Muggs skrev:Jøsses jeg er skuffet over PS TV.
I glæde over at den er sat ned til 450 kr., tænkte jeg at det var smart. Så kan jeg game PS4 i soveværelset også. Men hold nu op der er jo mega meget input lag. Først prøvede jeg med wifi. Routeren står lige på den anden side af væggen, så der er fuld knald på signalet. Så prøvede jeg kablet. Samme resultat. Det er umuligt at sigte i et fps spil, som f.eks. CoD.
Er der noget jeg kan gøre anderledes? Ellers kan jeg godt nok ikke se formålet med PS TV, hvis dens største feature ikke fungere ordentligt.
Er meget tæt på at køre tilbage med den. Men ville lige høre om der var nogle tricks?

Du skal være kablet, både på PS4 og PS TV, hvis det skal køre ordenligt med spil der kræver præcision.

Husk også at aktivere 60FPS indstillingen på din PS TV, det gør du i indstillingsmenuen for PS4 Link app'en.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: PS4 tråden !

Indlægaf x8BiTw0LFx » tors 09 apr 2015 14:58

Uncharted Remastered Trilogy lidt senere på året - nice :)
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

Re: PS4 tråden !

Indlægaf Muggs » tors 09 apr 2015 14:59

Min PS4 er kablet. Har testet med kabel til PS TV, og det er det samme som trådløst. Har dog ikke prøvet at slå 60 fps til på PS TV. Men vi snakker noget der ligner 0.25 sekund delay. Helt umuligt at spille med. Tv'et er selvfølgelig sat i spilmode og alle "billedforbedringer" er slået fra.
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke


Re: PS4 tråden !

Indlægaf tue69 » tors 09 apr 2015 15:11

x8BiTw0LFx skrev:Uncharted Remastered Trilogy lidt senere på året - nice :)


Ikke alle er lige så optimistiske:

http://www.pushsquare.com/news/2015/04/ ... collection?

Er der kommet en bekræftelse? Håber på at det er sandt, men forholder mig skeptisk :D
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: PS4 tråden !

Indlægaf x8BiTw0LFx » tors 09 apr 2015 15:36

Jeg tror vi vil se trilogien på markedet senere på året :) PushSquare virker meget arrogante, og de fokuserer mere på at modarbejde end at kigge lidt tilbage og finde mulige svar.

http://www.playstationlifestyle.net/201 ... aked-sony/

Naughty Dog sagde også at da de først havde knækket måden at kode fra PS3 til PS4, da de lavede TLoU Remastered - gik det som en leg.

Jeg er på ingen måde sikker på at der kommer en Uncharted Remastered Trilogy, men lad mig være ligeså arrogant som PushSquare og sige at man er en smule blåøjet, hvis man tror den ikke kommer :)
"There's an organization, that's activated during a catastrophic emergency, a safety switch on all odds fails - I'm part of that organization."
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 2
 
Indlæg: 102

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 102 gæster