Forum

xbox one eller ps4?

Generelt snak om Playstation og services.

Forudbestiller/køber i PS4 eller Xbox One

Xbox one
17
9%
PS4
138
74%
ingen af dem
8
4%
Begge
24
13%
 
Afgivne stemmer : 187

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Morten Rask » fre 22 nov 2013 01:48

Rytteren skrev:ha det er da lidt sjovt :)
http://www.gamezone.com/news/2013/11/21 ... nd-s-house


#Dealwithit
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Proxzyn » fre 22 nov 2013 02:00

Tjaa... Så fandt de så deres online krav alligevel :lol:

Efter en "god" periode for X1 og MS, så begynder de så småt at blive pinlige igen....
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Muggs » fre 22 nov 2013 07:35

Lidt komisk..
Muggs
Niveau 4
 
Indlæg: 638
By: 8544 Mørke


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Erroneus » fre 22 nov 2013 11:25

De har en aftale med NSA, at hvert system lige skal melde ind til dem først. Ej det gas, men det er sq en smule ærgerligt at MS holder så voldsomt fast i deres online krav. Ja PS4 skal også online én gang for at kunne spille blu-ray film, men der er alligevel en pæn forskel.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf DKsDEVIL » fre 22 nov 2013 12:00

eneste jeg kommer til at savne lidt ved at køre sony er Forza men det har de alligevel fået ødelagt så det er ikke det store afsagn.
håber bare GT6 og GT7 bliver mere sim end arcade.
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf ikkNico » lør 23 nov 2013 20:54

Proxzyn skrev:Tjaa... Så fandt de så deres online krav alligevel :lol:

MS har hele tiden sagt, at første gang XB1 startes op, ville det være nødvendigt at gå online, 1 gang. Hvorfor de valgte at fjerne deres emergency offline update har jeg ingen ide om. det vikrer umiddelbart tosset.

Men det var jo slet ikke derfor jeg kom herind. Jeg er her fordi jeg simpelthen ikke ved hvilken konsol, jeg skal vælge. Ikke at det haster, jeg køber ikke en før der står 2014 på kaldenderen.

XB1 har egentlig ligget en lille smule i front hele tiden, men for første gang er PS4 trukket foran (det kan hurtigt skifte igen). Eneste minus for PS4 i øjeblikket er controlleren. Jeg var aldrig været fan af DS, og så er jeg lidt gammeldags med at der helst skal være ledning mellem min controller og min konsol. Men mon ikke der kommer en 3. parts leverandør og redder mig? ;)

Generelt ligger de 2 konsoller i min optik meget, meget lige (jeg er ligeglad med opløsning og grafik men ikke med fps og gameplay), uden at nogen af dem har ekslusive titler, jeg bare ikke kan undvære.
Jo da, jeg elsker et godt hack'n'slash så Ryse frister selvfølgelig, men jeg kan jo også hack'n'slashe i God of War (jeg forventer da et spil i denne serie til PS4). Hvem kan ikke lide kæmperobotter og eksplosioner, som i Titanfall? Killzone er måske kedeligt online (har ikke selv prøvet det), men hele universet tiltaler mig. Så er der selvfølgelig Infamous, hvis det bare er en lille smule som Prototype, så er det et must-have for mig.

Til sidst er der alle de små ting. De er i sig selv ikke bestemmende, men er med til at påvirke helhedsindtrykket. PSN+ med "gratis" spil, MS der fravalgte mit område på ubestemt tid, og som tidligere har fravalgt mit område på en række features USA og England har glæde af, måske er på tide, at min pung fravælger MS. Sony udbygger sin online del (i samarbejde med Rackspace) og fjerne DHCP indenfor en overskuelig fremtid.

Uden at have prøvet nogle af konsollerne endnu (jeg har en playdate snart, hvor de begge skal tæves igennem, så er det eneste Sony behøver at gøre lige nu for at vinde mig helt over at ...
> Vise deres online kan måle sig med Loive (dedikerede servere til alle)
> Ikke få nogle alvorlige "sygdomme" de næste 4-5 mdr
> Annoncere et nyt Wipeouit, Crash Bandicoot og/eler Metal Gear Ac!d

Puha, det blev en lang en (det sagde hun også igår) :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Laffer » lør 23 nov 2013 21:39

ikkNico skrev:
Proxzyn skrev:Tjaa... Så fandt de så deres online krav alligevel :lol:

MS har hele tiden sagt, at første gang XB1 startes op, ville det være nødvendigt at gå online, 1 gang. Hvorfor de valgte at fjerne deres emergency offline update har jeg ingen ide om. det vikrer umiddelbart tosset.

Overordnet set er det tosset at nogen af maskinerne egentlig ikke virker som de skal ud af boksen før de bliver koblet til en internet forbindelse, tænk sig at fejre jul i en svensk bjælkehytte og ønske sig en next gen konsol anno 2013. Men så igen, vi er i 2013 hvor vi er online 80% af tiden på enten smartphones computere eller konsoller, så det var vel forventet.

Men det var jo slet ikke derfor jeg kom herind. Jeg er her fordi jeg simpelthen ikke ved hvilken konsol, jeg skal vælge. Ikke at det haster, jeg køber ikke en før der står 2014 på kaldenderen.

XB1 har egentlig ligget en lille smule i front hele tiden, men for første gang er PS4 trukket foran (det kan hurtigt skifte igen). Eneste minus for PS4 i øjeblikket er controlleren. Jeg var aldrig været fan af DS, og så er jeg lidt gammeldags med at der helst skal være ledning mellem min controller og min konsol. Men mon ikke der kommer en 3. parts leverandør og redder mig? ;)

Du kan jo altid have et langt usb - mini usb kabel og så spille med DS4 forbundet til din PS4

Generelt ligger de 2 konsoller i min optik meget, meget lige (jeg er ligeglad med opløsning og grafik men ikke med fps og gameplay), uden at nogen af dem har ekslusive titler, jeg bare ikke kan undvære.
Jo da, jeg elsker et godt hack'n'slash så Ryse frister selvfølgelig, men jeg kan jo også hack'n'slashe i God of War (jeg forventer da et spil i denne serie til PS4). Hvem kan ikke lide kæmperobotter og eksplosioner, som i Titanfall? Killzone er måske kedeligt online (har ikke selv prøvet det), men hele universet tiltaler mig. Så er der selvfølgelig Infamous, hvis det bare er en lille smule som Prototype, så er det et must-have for mig.

Uden at kende dine spilvaner så vil jeg mener at Infamous: Second Son er grund nok til at købe en PS4, derudover kommer der mig bekendt et bundle, så det passer jo perfekt med din tidshorisont. Umiddelbart er der ikke nogen af launch titlerne der vinder folk til den ene eller den anden konsol, pt. er det tredje parts spillene der har høstet de bedste anmeldelser på begge konsoller.

Til sidst er der alle de små ting. De er i sig selv ikke bestemmende, men er med til at påvirke helhedsindtrykket. PSN+ med "gratis" spil, MS der fravalgte mit område på ubestemt tid, og som tidligere har fravalgt mit område på en række features USA og England har glæde af, måske er på tide, at min pung fravælger MS. Sony udbygger sin online del (i samarbejde med Rackspace) og fjerne DHCP indenfor en overskuelig fremtid.

I min optik har PS4 et væsentlig bedre OS, jeg har hørt at man på en xbox360 ikke kan se hvad folk på xbox one spiller, hvor man på både PS3, PSV og PS4 kan se hvad ens venner spiller på tværs af generationer

Uden at have prøvet nogle af konsollerne endnu (jeg har en playdate snart, hvor de begge skal tæves igennem, så er det eneste Sony behøver at gøre lige nu for at vinde mig helt over at ...
> Vise deres online kan måle sig med Loive (dedikerede servere til alle)
> Ikke få nogle alvorlige "sygdomme" de næste 4-5 mdr
> Annoncere et nyt Wipeouit, Crash Bandicoot og/eler Metal Gear Ac!d

Puha, det blev en lang en (det sagde hun også IKKE igår) :)


Løb efter søvandet.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf ikkNico » lør 23 nov 2013 23:52

Laffer skrev:Løb efter søvandet.

Du må meget undskylde, jeg mener selv jeg har en rimeligt udviklet humoristisk sans, men den der forstår jeg ikke :?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Laffer » lør 23 nov 2013 23:59

Mine svar står med fed i dit indlæg, der kom en gramsespektrum "Det sagde hun også IKKE i går" ind i slutningen af dit indlæg fra min side af, det udviklede sig så i mit hovede til sketchen med søvand.
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf ikkNico » søn 24 nov 2013 00:09

Jeg er helt pjattet med Gramsespektrum, men kan kun huske den (brune) CD :oops: :D

Lyder fint med et Second Son bundle.

Jeg har aldrig været begejstret for Windows styresystemer, hverken på konsoller eller computer. Hvis jeg absolut skal have et OS, jeg ikke selv må tilpasse, så foretræker jeg helt klart XMB. Det er nemt at navigere i.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Laffer » søn 24 nov 2013 01:55

OT så skal du simpelthen eje den gode gamle opsamlings plade med dem!
Tager den stadig frem engang imellem og griner maven i smadder!
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf ikkNico » søn 24 nov 2013 18:13

Efter min smøre herinde igår, fiskede jeg endnu engang +/- listen frem, lavede en god kop kaffe og tænkte tingene lidt igennem. det blev til et lidt mere sammenhængende (ogreelt) blog-indlæg.
Hvis nogen gider at se et HD remake af mit indlæg om PS4 vs XB1 fra sidste side, så kan læses det her
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Rytteren » man 25 nov 2013 09:19

ikkNico skrev:Efter min smøre herinde igår, fiskede jeg endnu engang +/- listen frem, lavede en god kop kaffe og tænkte tingene lidt igennem. det blev til et lidt mere sammenhængende (ogreelt) blog-indlæg.
Hvis nogen gider at se et HD remake af mit indlæg om PS4 vs XB1 fra sidste side, så kan læses det her


HD remake :lol:
lyder til du bare skal vente til 2014. der kommer sikkert en titanfall bundle samt en infamous bundle.
begge har sikkert fået patchet en del af de features de har lovet ind. sonys skulle jo være lige på trapperne, som de lovede i deres FAQ blogpost. kan være DNLA og mp3 playback måske har udskudt det? mangler personligt "Share controller via the internet to assist a friend" og mere vigtigt. suspend/resume mode.

også noget andet:
er jeg den eneste der fik set et lille shot mod mod xboxen i den seneste sonyvideo?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jGQ6r8xaCcQ[/youtube]
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf ikkNico » man 25 nov 2013 09:44

Rytteren skrev:lyder til du bare skal vente til 2014. der kommer sikkert en titanfall bundle samt en infamous bundle.

Det var lige præcis planen.
Fordelen ved at vente, er at man får et lidt større spil-bibliotek at lege med, børnesygdommene er kureret og bundles dukker op til en billigere penge, når produktionen kan følge med efterspørgelsen.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Rytteren » man 25 nov 2013 09:53

ikkNico skrev:
Rytteren skrev:lyder til du bare skal vente til 2014. der kommer sikkert en titanfall bundle samt en infamous bundle.

Det var lige præcis planen.
Fordelen ved at vente, er at man får et lidt større spil-bibliotek at lege med, børnesygdommene er kureret og bundles dukker op til en billigere penge, når produktionen kan følge med efterspørgelsen.


præcis. hvis du kan vente, så gør det. endnu bedre, så er VGX overstået, og vi har set et par nye spil fra sony og MS. de skulle vist begge have noget at vise.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 98 gæster

cron