Forum

xbox one eller ps4?

Generelt snak om Playstation og services.

Forudbestiller/køber i PS4 eller Xbox One

Xbox one
17
9%
PS4
138
74%
ingen af dem
8
4%
Begge
24
13%
 
Afgivne stemmer : 187

Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Stricker » ons 12 jun 2013 17:30

PuRpLeDuCk skrev:I forhold til PS3'eren er det da på ingen måde et ringere produkt? Hvad er din logik? Fortæl mig hvilke funktioner der er blevet "fravalgt" på denne "2 dage gamle konsol"? At vi skal til at betale er helt klart skidt for os brugere, ingen tvivl, men det er ikke noget nyt i konsolverdenen, så kan ikke forstå du freaker så meget over det.


- Bagudskompatibilitet
- Mulighed for at spille gratis online

Og min klage er ikke kun i forhold til PS3, når jeg skriver at de laver et ringere produkt, jeg laver en sammenligning af hele den nuværende spilsfære. Blot fordi at Playstation og Xbox nærmest monopolisere på endnu mere aggressive og kundefjentlige DRM metoder, betyder ikke at man som forbruger behøver at være tilfreds med kun de to platforme.
Det er også værd at huske på, at Sony senere kan implementere et gebyr på brugte spil eller tilføje en lignende daglig online aktivering metode som XB1 kommer til at have, afhængigt af fremtidige konkurrence udviklinger og eventuelle trusler fra pirateri. Se eksempelvis hvordan man fjernede muligheden for at installere andre operativsystemer og bagudskompatibilitet igennem PS3ens levetid.

At Sony gør så meget ud af at pointere hvor meget mindre restriktiv deres DRM i forhold til Microsoft er nu engang en joker de kan spille for at sælge sig selv som at være endnu bedre end dets direkte konkurrent. Men jeg tror alligevel ikke at man vil kunne sælge og bytte PSN-købte spil videre, og jeg tror hellere ikke at man kan på PS3, men jeg er ikke sikker.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Stricker » ons 12 jun 2013 17:32

TU I Raven skrev:Hold da op, hvor du tuder. Det sku da ikke til at høre på. Men du kan da bare lade være med at købe nogen af de nye konsoller, når du mener at både Microsoft og Sony giver brugerne fingeren.


Dette er nok det mest typiske fanboy svar der findes når nogen kritisere en fanboys yndlings legetøj. Jeg tror ikke engang at du forstår at min kritik af dette er fordi at jeg gerne vil have en PS4, men ikke vil betale et månedligt beløb for at spille online.

Jeg kan sagtens forstå at det kommer til at koste lidt for spille online, som jeg ser er helt fair, da det ikke er omkostnings frit at have sådan en online tjeneste.


Træls at Sony ikke har nogen indkomster der tillader dem at have en gratis online service, hva? Og øv at de ikke kunne tilbyde samme service gratis tidligere.

Jables skrev:Grunden til at jeg selv har forudbestilt en PS4, er simpelhen at der ikke er noget bedre alternativ på konsolmarkedet.
Længere er den ikke.


Du behøver så sandelig ikke begrænse dig til konsolmarkedet i din søgen efter interaktiv underholdning.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Jables » ons 12 jun 2013 17:40

Stricker skrev:Du behøver så sandelig ikke begrænse dig til konsolmarkedet i din søgen efter interaktiv underholdning.


Det syntes jeg da heller ikke at jeg gør?
Jeg er ejer af en stationær som jeg gav 14k for tilbage i Januar 2012. Købte desuden også en MMVision bærbar til 10k her i sidste måned.
http://i.imgur.com/K43GEiF.jpg?1
Senest rettet af Jables ons 12 jun 2013 17:44, rettet i alt 1 gang.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Stricker » ons 12 jun 2013 17:44

Jeg træder lidt et skridt tilbage, hvorfor fortalte du mig hvorfor du planlægger at købe en PS4? Jeg kan da ikke mindes at have kritiseret dit valg om at købe en PS4.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Scoring » ons 12 jun 2013 17:50

Kæft hvor er jeg glad for at jeg er PS+ bruger. Så skal jeg ikke igennem møllen med at brokke mig over at man skal betale for det.. For ligeså snart man bevæger sig over i PS+ vil man aldrig tilbage ;)

Har dog et lidt ambivalent forhold til at PS+ bliver obligatorisk for at gå online. Frygter lidt at PS+ nu bare bliver 'ordinært'..
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf PuRpLeDuCk » ons 12 jun 2013 17:55

Stricker skrev:
PuRpLeDuCk skrev:I forhold til PS3'eren er det da på ingen måde et ringere produkt? Hvad er din logik? Fortæl mig hvilke funktioner der er blevet "fravalgt" på denne "2 dage gamle konsol"? At vi skal til at betale er helt klart skidt for os brugere, ingen tvivl, men det er ikke noget nyt i konsolverdenen, så kan ikke forstå du freaker så meget over det.


- Bagudskompatibilitet
- Mulighed for at spille gratis online

Og min klage er ikke kun i forhold til PS3, når jeg skriver at de laver et ringere produkt, jeg laver en sammenligning af hele den nuværende spilsfære. Blot fordi at Playstation og Xbox nærmest monopolisere på endnu mere aggressive og kundefjentlige DRM metoder, betyder ikke at man som forbruger behøver at være tilfreds med kun de to platforme.
Det er også værd at huske på, at Sony senere kan implementere et gebyr på brugte spil eller tilføje en lignende daglig online aktivering metode som XB1 kommer til at have, afhængigt af fremtidige konkurrence udviklinger og eventuelle trusler fra pirateri. Se eksempelvis hvordan man fjernede muligheden for at installere andre operativsystemer og bagudskompatibilitet igennem PS3ens levetid.

At Sony gør så meget ud af at pointere hvor meget mindre restriktiv deres DRM i forhold til Microsoft er nu engang en joker de kan spille for at sælge sig selv som at være endnu bedre end dets direkte konkurrent. Men jeg tror alligevel ikke at man vil kunne sælge og bytte PSN-købte spil videre, og jeg tror hellere ikke at man kan på PS3, men jeg er ikke sikker.



Det er utroligt mange "hvad nu hvis" senarier i dine argumenter. SONY har lavet deres politik om før, helt korrekt, og det giver da stof til eftertanke. Men vi må tage udgangspunkt i nuet - og her ser det utroligt godt ud for PS4.

SONY har aktivt meldt ud at de ikke støtter DRM i samme kundefjendtlige omfang som Microsoft - det er godt.
Masser af Indiespil og mulighed for selfpublishing - Det er også godt.
En alternativ betalingsform for deres onlineplatform i forhold til Xbox One, med flere fordele til kunderne - Tjek.
De har endda sagt at free 2 play spil muligvis ikke kommer til at ligge bag PS+ væggen, og det samme gælder apps som Netflix fx. Et step op fra konkurrenten.

Du virker som en tør gamer der kun kan se glasset halvt tomt, lige meget hvad du får serveret. Vi er dog enig i at tingene sagtens kunne blive bedre, hvilke jeg også synes de til dels blev under SONYs conference i forgårs, set i forhold til hvor konkurrenterne og industrien er på vej hen.

Er dog enig i din sidste kommentar - Hvis man kunne sælge sine digitale PSN spil havde vi nok vidst det omkring nu - Og nej det kunne man ikke på PS3.
PuRpLeDuCk
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf JanR » ons 12 jun 2013 18:01

Stricker skrev:- Bagudskompatibilitet
- Mulighed for at spille gratis online


Jeg har en gammel PS3 FAT med bagudskompatibilitet. Gæt hvor mange gange jeg har brugt det.. Nul gange.
Når man køber en næste generations konsol, så køber man den ikke for at spille gamle spil; men for nye spil.
Ligesom når man køber en vild gamer PC, der ikke skal bruges på DOS-spil. Jeg kan f.eks. heller ikke spille Heroes of Might & Magic 3 på mit Windows 7. Det går jeg ikke rundt og tuder over.
Sådan er der tonsvis af ældre spil, som ikke virker på nye operativsystemer (heller ikke i kompatibilitetstilstand gennem egenskaber).

Du prøver at få det til at lyde, som at der flyder med mælk og honning omkring dig, når du spiller på PC.
Jeg plejer primært at spille RTS spil på PC, da strategi stinker med controller. Og det er (alligevel) ikke noget at juble over på PC.

Jeg har købt mange forskellige spil, som blandt andet C&C 4: Tiberian Twilight, Anno 2070, Hawx 2, Driver: San Franciso, Heroes of Might & Magic 6, Total War: Shogun 2, Silent Hunter 5 og mange andre.
Sådan er der masser af nye spil også, hvor man ikke kan spille uden internet (f.eks. Diablo 3 og Sim City).

Fælles for dem er, at de kræver at man er online - og det til trods for at man spiller singleplayer. Udover det, så er der mange af spillene, hvor man ryger tilbage til menuen og mister alle sine fremskridt, hvis man blot mister forbindelsen til deres tåbelige servere i 2 sekunder.

Hvis det er mit alternativ, så vælger jeg GLÆDELIGT Playstation 4, og går glip af gode strategispil.
Derudover kan jeg sidde i sofaen, og spille på min plasma fladskærm - i stedet for en lille skærm eller min bærbar.
Senest rettet af JanR ons 12 jun 2013 18:13, rettet i alt 1 gang.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Morten Skou » ons 12 jun 2013 18:14

Seirup skrev:PS4 selvfølgelig!

Syntes ikke det er noget at pive over at man skal betale en sølle skilling om måneden for at spille online, når man samtidig får fede gratis spil :) Et års abbonoment på ps+ er uden tvivl de bedste 370 kr(cirka?) jeg nogensinde har brugt.


Det med at online på PlayStation er gratis, har ellers været et af de argumenter jeg nok har hørt fra flest, om hvorfor de har valgt PlayStation 3. Og nu når det så ikke er gratis mere, så er det pludselig OK? Eller er det så også det?

Omvendt, så er mange af dem jeg har hørt argumentet fra, ikke folk der spiller særlig meget - og så ender det jo fortsat med at være gratis for dem på PlayStation 4, fordi de alligevel bare spiller offline / singleplayer.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Stricker » ons 12 jun 2013 18:17

JanR skrev:*Massere af vrøvl om hvordan han ikke kan finde ud af at spille ældre spil i Windows 7*


Jeg har da ikke på noget som helst tidspunkt debatteret PC mod PS4 i denne tråd. Og hvorfor skal jeg læse om dit kedelige indlæg om hvordan uplay og GFWL er ringe DRM? Jeg har da aldrig påstået at det er gode løsninger, og jeg har også før brugt piratkopieret versioner af spil jeg har købt for at få en bedre spiloplevelse.

Ironisk nok, så kan man ofte spille PC spil fra PS3 tiden, PS2 tiden og endda PS1 tiden på en moderne PC, men kun få PS3 maskiner kan spille PS2 spil, mens ingen PS4 maskiner vil kunne dette.

Derudover kan jeg sidde i sofaen, og spille på min plasma fladskærm - i stedet for en lille skærm eller min bærbar.


Kan du ikke finde ud af at tilslutte dit grafikkort til dit fjernsyn? Og har du af en eller anden grund ikke mulighed for at spille PC spil der understøtter controllere med en controller? Jeg synes også at det er synd for dig at du ikke kan spille Total War spillene med en controller. :(

Men øh, hvorfor er det lige at du bringer PC op?
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf EvilNinjaMoby » ons 12 jun 2013 18:25

Morten Skou skrev:Det med at online på PlayStation er gratis, har ellers været et af de argumenter jeg nok har hørt fra flest, om hvorfor de har valgt PlayStation 3. Og nu når det så ikke er gratis mere, så er det pludselig OK? Eller er det så også det?

Da "gratis online"-kortet blev spillet oftest af argumenterede PlayStation-fans for år tilbage, var PSN jo også kun en tynd, tynd udgave af hvad det er i dag. Ligeledes er stabiliteten nu også af en sådan beskaffenhed, at det, sammenholdt med det PlayStation Plus indebærer af lækkerier, sagtens kan forsvares, at det nu skal koste omkring 30,-/md. :)
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Proxzyn » ons 12 jun 2013 18:32

Morten Skou skrev:Det med at online på PlayStation er gratis, har ellers været et af de argumenter jeg nok har hørt fra flest, om hvorfor de har valgt PlayStation 3. Og nu når det så ikke er gratis mere, så er det pludselig OK? Eller er det så også det?

Det er ok, fordi det stadig er gratis :P Eller ihvertfald for os som elsker PS+

Hvis prisen på PS+ steg markant pga online adgang, så ville snakken være en helt anden. Men da den stadig er den samme, med de samme goder, som ifølge Jack Tretton kun vil blive bedre, så har jeg intet problem. Alle burde have +

Er man casual som ikke spiller eller bruger mange penge, men bare lige skal koble af, så er der masser af spil at hente i PS+
Er man hardcore, ja så er der stadig massere af spil at hente.
Er man trofæ luder, så må man bare æde de kroner til online og håbe på at der kommer et spil engang imellem, som man ikke er nået til (ik, morfar?) :P

Svært at finde et minus ved den service.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf JanR » ons 12 jun 2013 18:40

Stricker skrev:Men øh, hvorfor er det lige at du bringer PC op?


Fordi at du har været den store PC-korsridder herinde i de sidste to år, som skulle omvende alle os hedninge.
Nu er du pludselig neutral. :roll:

Sjovt som du altid hopper alle argumenter over, som går imod dit synspunkt.
Alle nyere platforme har DRM i en vis udstrækning. Selv OUYA giver udviklerne mulighed for at bruge DRM til deres spil.

Stricker skrev:Kan du ikke finde ud af at tilslutte dit grafikkort til dit fjernsyn? Og har du af en eller anden grund ikke mulighed for at spille PC spil der understøtter controllere med en controller? Jeg synes også at det er synd for dig at du ikke kan spille Total War spillene med en controller.


Nu ved jeg ikke om du bor i en et-værelses lejlighed, eller et kollegie; men det er vi mange som ikke gør.
Jeg har et læse/arbejdsområde med PC og printer i den ene ende af soveværelset, og stuen bliver brugt til andre formål.
Sådan er det jo normalt at man adskiller forskellige ting i sit hjem, hvis man har plads til det.

Derfor vil det aldrig være aktuelt for mig, at have en PC stående i stuen, eller slæbe den frem og tilbage.
Det handler nemlig rigtig meget om tilgængelighed. Det hele virker bare med det samme, og kan styres med blot én controller.

Stricker skrev:Ironisk nok, så kan man ofte spille PC spil fra PS3 tiden, PS2 tiden og endda PS1 tiden på en moderne PC, men kun få PS3 maskiner kan spille PS2 spil, mens ingen PS4 maskiner vil kunne dette.


Ironisk nok er det et problem, hvis man "ofte" leder efter gode klassikere, som ikke virker ordentligt på nye operativsystemer.
Nogle PS3 konsoller har bagudskompabilitet, og nogle ældre spil kan ikke spilles på nye PCere. Så hvad er din pointe?
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf matthi321 » ons 12 jun 2013 18:46

Stricker skrev:
JanR skrev:*Massere af vrøvl om hvordan han ikke kan finde ud af at spille ældre spil i Windows 7*


J
Ironisk nok, så kan man ofte spille PC spil fra PS3 tiden, PS2 tiden og endda PS1 tiden på en moderne PC, men kun få PS3 maskiner kan spille PS2 spil, mens ingen PS4 maskiner vil kunne dette.


hvis du jailbreaker en ps3 kan du spille ps2,ps1,og psp spil :roll:
matthi321
Niveau 0
 
Indlæg: 9


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Stricker » ons 12 jun 2013 18:51

JanR skrev:Fordi at du har været den store PC-korsridder herinde i de sidste to år, som skulle omvende alle os hedninge.
Nu er du pludselig neutral. :roll:


Det er jo ikke hvad tråden handler om, derfor diskutere jeg det ikke. Nu kom jeg så til det alligevel, da du pludseligt citerede mig og bragte PC op, selvom jeg ikke havde nævnt det.

Sjovt som du altid hopper alle argumenter over, som går imod dit synspunkt.


Hvilke argumenter?

Alle nyere platforme har DRM i en vis udstrækning. Selv OUYA giver udviklerne mulighed for at bruge DRM til deres spil.


Jeg har da heller ikke siddet her og påstået som en eller anden Stallman groupie at alt DRM er ondt.

Jeg har et læse/arbejdsområde med PC og printer i den ene ende af soveværelset, og stuen bliver brugt til andre formål.
Sådan er det jo normalt at man adskiller forskellige ting i sit hjem, hvis man har plads til det.


Du har vel mulighed for at have en anden PC dedikeret til dit TV, eller trække et kabel fra dit kontor til dit TV, eller helt andre løsninger, hvis du virkelig brænder for det. Det virker nu mere for mig som om at du ikke er interesseret i at spille PC spil på dit fjernsyn med en controller.

Det hele virker bare med det samme, og kan styres med blot én controller.


Ganske vist skal du nok have mindst en mus for at få adgang til dine PC spil hvis du vil bruge controller, men du skal oftest også bruge en fjernbetjening til dit fjernsyn for at spille PS3 spil.

Ironisk nok er det et problem, hvis man "ofte" leder efter gode klassikere som ikke virker ordentligt på nye operativsystemer.


Det er da ikke ironisk, det er desværre et følge af nye teknologier og teknologier der blev vurderet for gamle til at opretholde i senere operativsystemer. Det er meget sjældent at jeg ikke har kunne spille et PC spil overhovedet på en nyere computer, der er mange værktøjer og guides til at hjælpe.

Nogle PS3 har bagudskompabilitet, og nogle ældre spil kan ikke spilles på nye PCere. Så hvad er din pointe?


Det var dig der bragte emnet op, jeg besvarede bare dit indlæg.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: xbox one eller ps4?

Indlægaf Scoring » ons 12 jun 2013 18:52

Morten Skou skrev:Det med at online på PlayStation er gratis, har ellers været et af de argumenter jeg nok har hørt fra flest, om hvorfor de har valgt PlayStation 3. Og nu når det så ikke er gratis mere, så er det pludselig OK? Eller er det så også det?


Nu bliver jeg det første PS+ medlem til at sige: Det er heller ikke OK. Men kom nu altså, skulle det være argument for slet ikke at købe en PS4? - Jeg vil sige at de spil jeg vælger spiller jeg mest SP, og har aldrig spillet online da det blev indført i GOW4 eller Uncharted 2. Jeg vil da stadig nyde gode spil i fremtiden i SP som Infamous, Watch Dogs og AC4.

Og når alternativet er Xbox, hvor du også skal betale for online + DRM osv osv osv - ja, så overlever jeg nok med at betale for PS+ der er en fremragende service udover online gaming.

Folk vil brokke sig nu - men i fremtiden vil vi bare se det som normalt.
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 76 gæster