Forum

Søndagsdebat: Overlever PS Vita?

Generelt snak om Playstation og services.

Hvad vil der ske med PlayStation Vita?

PlayStation Vita er på vej væk fra markedet
21
36%
Sony vil fortsat blive ved med at støtte op omkring PlayStation Vita
38
64%
 
Afgivne stemmer : 59

Re: Søndagsdiskussion d. 29. juni 2014

Indlægaf Sheikah » man 30 jun 2014 09:29

5tranqer skrev:Det er et samarbejde mellem flere studier som har lavet Metal: http://mashable.com/2014/06/02/apple-metal-wwdc/

Tech demoen var lavet af Epic Games.

Hvis du skal kaste om dig med info, så det bedst at have sine facts straight :wink:


Modtaget. Det må du undskylde. Så godt havde jeg heller ikke sat mig ind i det :).

Min pointe med at bringe 'Metal' op var nu også blot, at der skal fart over feltet for de dedikerede håndholdte konsoller, hvis de skal kunne blive ved med at konkurrere med tablets og smartphones.
Ps4 Pro 1tb // Vita
Sheikah
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: Søndagsdiskussion d. 29. juni 2014

Indlægaf Sethos » man 30 jun 2014 11:57

Sheikah skrev:
Sethos skrev:
Sheikah skrev:(som svarer til 10xOpenGL)


Den målestok giver ingen mening.


Sorry :p.

Den tager jeg igen.
Det er sikkert varm luft det meste af hvad Apple sagde under deres konference, men efter eget udsagn kan de, ved at bruge Metal (Som kommer til at være på den.næste.generation af Ipads), rendere alting 10 gange hurtigere end de kunne ved at bruge OpenGL, som er standard for de fleste 3D mobilapplikationer.

Så vidt jeg forstod har de bygget deres egen "engine" (?), som udnytter tablet'ens ellers begrænsede ydeevne

På deres tech demo af 'zen garden' havde de en masse sommerfugle som bevægede sig individuelt rundt, det var ret imponerende... Men en tech demo, fra Apple.. Så sikkert temmelig vel orkesteret.

For den gode tones skyld skal jeg lige påpege at jeg ikke er særligt begejstret for Apple overordnet, så jeg håber lidt på at Metal er stærkt overhyped ;)


Grunden til min kommentar var, at lave en direkte sammenligning hastigheds sammenligning med en anden grafik API giver meget lidt mening. Hvis man skal lave en sådan en sammenligning, burde de vel ha' været lidt mere specifikke, snakker de om en enkelt rendering teknik? snakker de om udføringstiden af de individuelle teknikker i ms, snakker de om hastigheden på et fuldt spil bygget i OpenGL og så hastighed kontra Metal?

Fordi, ti gange hurtigere lyder helt klart som reklame mundlort eller bare en dårlig sammenligning hvis vi snakker i 'generelle træk'. Fordi Metal er præcis ligsom AMD's Mantle og Microsoft's kommende DirectX 12; bare en low level API implementering som helt klart vil gøre større brug af en computers resourcer og kunne afvikle spillene hurtigere, men aldrig nogensinde 1000 procent hurtigere.

Så med mindre at OpenGL ES er noget af den mest ineffektive API nogensinde lavet ( Hvilket ville være utroligt da den engang var lang, langt bedre en DirectX på PC ), så jeg tror roligt du kan regne med, det er en stærkt overhyped reklame.

Nå, men det var ikke for at bringe det helt off-topic, men alt hvad Apple siger og gør får mig til at ryste på hovedet.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Søndagsdiskussion d. 29. juni 2014

Indlægaf 5tranqer » man 30 jun 2014 12:17

Sheikah skrev:
5tranqer skrev:Det er et samarbejde mellem flere studier som har lavet Metal: http://mashable.com/2014/06/02/apple-metal-wwdc/

Tech demoen var lavet af Epic Games.

Hvis du skal kaste om dig med info, så det bedst at have sine facts straight :wink:


Modtaget. Det må du undskylde. Så godt havde jeg heller ikke sat mig ind i det :).

Min pointe med at bringe 'Metal' op var nu også blot, at der skal fart over feltet for de dedikerede håndholdte konsoller, hvis de skal kunne blive ved med at konkurrere med tablets og smartphones.

Det skal du skam ikke undskylde for :)

Ja det er der ingen tvivl om. Phones og tablets har vundet markedet, og er slet ikke i tvivl om at Remote-Play er tilgængeligt på de platforme om et par år.
5tranqer
 


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot] og 8 gæster