Forum

Udenlands PS-Konto

Generelt snak om Playstation og services.

Udenlands PS-Konto

Indlægaf Volpi » fre 24 okt 2014 17:59

Da jeg fremover gerne vil købe mine spil til min harddisk (grundet Remote play), vil jeg gerne efterlyse en guide til PS-store fra udenlandet.

Eller bare en debat omkring det. Er det billigere? Er der nogle ting jeg især skal være opmærksom på?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf JanR » fre 24 okt 2014 18:23

Du skal være opmærksom på at din Vita er låst til én bruger ad gangen, og at du derfor ikke kan skifte mellem forskellige brugere som på PS3/PS4.

Det kan blive et problem hvis din primære bruger er europæisk, og du har tænkt dig at bruge en sekundær amerikansk konto til at købe fra.
Hvor det sagtens kan lade sig gøre at tilgå indholdet på din primære konto på PS3/PS4, vil det ikke kunne lade sig gøre på din Vita.

Hvis du bare har tænkt dig at have en amerikansk primær konto på alle konsollerne, er der ikke nogen problemer.

Bare husk at DLC er regionslåst.
Så hvis du køber et fysisk spil til en af konsollerne her i landet, skal du bruge den europæiske Store til at købe DLC.
Og det vil ikke kunne lade sig gøre på din Vita, da den som sagt er låst til én bruger ad gangen.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf Volpi » fre 24 okt 2014 18:47

Arrrrgh de er sgu'da dumme:-).. Forstår ikke det skal være svært at bruge remote mere fleksibelt.. Jeg kan som tidligere nævnt også bare købe mine spil som dmc, men 550kr er jo direkte tyveri, især ift den forfatning leverandørene afleverer spillene i
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf JanR » fre 24 okt 2014 18:50

Grunden til at Vitaen er låst til én bruger ad gangen, og at man kun kan bruge Sonys dyre hukommelseskort, skal findes i den massive piratkopiering som ødelagde spilmarkedet for PSP'en.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf Volpi » fre 24 okt 2014 19:09

Jeg ville heller ikke være ked af at købe på psn store hvis det var almindelige priser. At min vita vil være låst til en bruger også ok, men ville bare gerne benytte mig af de muligheder der er uden abepriser.. Men altså det blir bare sådan at fruen må skifte spil så, hvis jeg er på job:-)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf Jb » fre 24 okt 2014 21:34

som jeg forstår det bør der da ikke være nogle problemer?

EU bruger på ps4 og psvita - Køb ps4 spil på US bruger. login på EU bruger. remoteplay fra EU bruger på EU bruger
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf JanR » lør 25 okt 2014 12:39

Jb skrev:som jeg forstår det bør der da ikke være nogle problemer?

EU bruger på ps4 og psvita - Køb ps4 spil på US bruger. login på EU bruger. remoteplay fra EU bruger på EU bruger


Præcis.

Problemet kommer kun hvis han vil købe billige spil til Vitaen, gennem den amerikanske Playstation Store.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf Iasakai » søn 26 okt 2014 11:04

Er der nogen risiko for at Sony lukker ens bruger hvis man opretter en falsk US konto? Det ville være nedern at købe nogle spil igennem US store hvis de så bare lukker ens bruger. .
Iasakai
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Udenlands PS-Konto

Indlægaf Blauwy » søn 26 okt 2014 11:21

Iasakai skrev:Er der nogen risiko for at Sony lukker ens bruger hvis man opretter en falsk US konto? Det ville være nedern at købe nogle spil igennem US store hvis de så bare lukker ens bruger. .


Jeg har aldrig hørt om nogle der er blevet bannet for at have en US bruger :)

Folk har gjort det siden PS3 uden problemer.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron