Forum

Er PS4 ved at tabe sutten ?

Generelt snak om Playstation og services.

Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf ShadowFlameDK » fre 21 nov 2014 16:03

Der er ingen tvivl om at PS4 har gjort det godt det første år - faktisk fantastisk godt. I hvert fald hvis man ser på salgstal. Men kan det blive ved og er Sony ved at falde i søvn ? - XBox har vundet både i Englang og USA her på det sidste og det ser ud til at stemningen er ved at vende lidt til fordel for Microsoft.

Her er lidt af de nyheder der har været rundt omkring på det seneste:

"And so we find PS4 facing Christmas with one of the weakest exclusive line-ups on record, and a third-party slate that's not much better. PS4's best games (...) can almost without exception be played on PS3. (...) PlayStation 4 has had a great year. But PlayStation 4 owners haven't, not really (...) The PS4 must be the most successful console without a killer app there's ever been, but its momentum can't last forever". [Eurogamer]http://www.eurogamer.net/articles/2014-11-15-who-needs-games-playstation-4s-first-year

"Now that a year has passed and we’re moving into the latest holiday season, we think the Xbox One could give PlayStation 4 a run for its money (...) Phil Spencer stated: 'Want This To Be An Unforgettable Holiday Season' for Xbox community, and in my opinion, Spencer fulfilled his promise (the outcome of this has started to show up: Xbox One outsold PS4 in United States two weeks in a row since the announcement of Price Cut)". [Gamepur]http://www.gamepur.com/feature/17005-xbox-one-has-made-most-remarkable-comeback-video-game-industry-history.html

"Sony is starting to talk the PlayStation 4 up going into the holiday season, and what they are saying is that their newest console is the best place to play this holiday season. Of course, if you think about it, no it isn’t. With what games, Sony? (...) I am sure the PS4 will sell well, and that by this time next year, it will have an amazing lineup as well. But as of right now, this is all hype and no substance, Sony". [Gamingbolt]http://gamingbolt.com/ps4-is-the-best-place-to-play-this-holiday-season-sony-says
Senest rettet af ShadowFlameDK fre 21 nov 2014 16:46, rettet i alt 1 gang.
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf Rytteren » fre 21 nov 2014 16:22

kort svar. nej. novembers NPD bliver spænende, da det er MS største mulighed for at slå til. men allerede nu er ps4 på toppen af amazons liste (ps4 alene), dette efter ms havde et par gode uger efter prisfaldet.

og ja, ms har nået nogle gode tal (som sony har krydset) i england. imens fyre sony så gode informationer om tyskland, australien og spanien afsted.

du kan finde masser af positive artikler på nettet om sony og ps4. hurtigt kig på n4g understøtter dette.

MS SKAL altså også have en god periode her, med FH2 og sunset overdrive (der dog begge har solgt af H til - i hvertfald i usa) samt halo (der nu ser ud til at virke online efter den seneste patch). forventer samme prbombe når sony smider the order og bloodborn ud kort efter hinanden.

husk kilder til dine citater tak :)

men godt der kommer noget konkurrence. er stadig sikker på, at den eneste grund til ps+ gratis spil, nu endelig er ved at have store spil (f.eks killzone i japan, og infamous i eu), skyldes at ms pressede på med games for gold.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf Erroneus » fre 21 nov 2014 16:28

Nah, det mener jeg ikke. XB1 må forventes at sælge bedst hen over jule-salget (som er startet), fordi prisen er sat ned over julen, men der er nu også nogle meget fine PS4 bundles, så måske det bliver mere tæt end forventet. Som rytteren siger, hvis de vil prøve at sælge mest en måned, så skal det godt nok da også være nu.

Ang. spil udvalget, så er det noget vrøvl. Der er masser af spil til PS4, også store titler AAA titler. Hvis man kigger på eksklusive titler, så er det rigtigt at hvis man sammenligner direkte, så har XB1 et par titler mere, men hvis man nu kigger lidt ud over julen 2014, så har Xbox One intet i første kvartal af 2015, hvor PS4 har The Order: 1886 og Bloodborne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf tue69 » fre 21 nov 2014 16:32

Jeg er egentligt enig med mange branchefolk i, at Sony har et underligt svag eksklusivlineup her i julesalget 2014. Derfor tror jeg også at MS løber med NPD "sejrene" i november og muligvis også december. I 2015 kommer der dog mere skrald på eksklusiverne fra årets start og så bliver salget nok mere stabilt igen.

Jeg tror i øvrigt at begge konsoller kommer til at sælge helt fint i julen 2014, også selvom den månedlige magtposition tipper lidt.

Så synes ikke at sutten er tabt - momentum kan dog kortvarigt få et knæk. Det skulle ske før eller siden :)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf Slimjay DK » fre 21 nov 2014 16:56

MS er også ved at løbe tør for eksklusive AAA titler (af dem vi kender til) hvor PS4 har en masse på vej (af dem vi kender til) :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf Vreki » fre 21 nov 2014 17:04

Jeg vil nu også græde tørrer tårer hvis det mislykkedes for både MS og Sony at bestikke sig til eksklusivitet.
Men der er faktisk ikke nogen spil jeg sådan står på spring til at købe. Der er meget jeg kunne tænke mig at prøve når det kommer på udsalg til under 200, men ikke noget der er et must-have som jeg vil give 5-6 hundrede for.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf Sethos » fre 21 nov 2014 17:15

Det er jo bare et midlertidigt hop, fordi de har sat prisen ned og har 2-3 spil folk lige kunne tænke sig at spille. Kommer til at normalisere sig igen. At man så tager doom and gloom hatten på så hurtigt, er dog lidt morsomt.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf too nizzle » fre 21 nov 2014 18:53

"Xbox sælger bedre end PS4 i to uger." - Alle der kender Microsoft og deres PR ved at der er en grund til at de "spøjse formuleringer" :)

Og ganske rigtigt - en google søgning og så viser det sig at PS4 i følge NPD alligevel solgte bedre i "hele" måneden i følge NPD på trods af Xboxens prisfald og midlertidige øget salg :D

Yesterday Microsoft announced that the Xbox One had outsold the PlayStation 4 in the US during ‘the past two weeks’, but whether that’s true or not the official figures show that Sony was still number one during October.
http://metro.co.uk/2014/11/14/xbox-one- ... d-4948081/


Personligt tror jeg ikke et "mindre" exclusive titler rykker specielt meget ved salget af konsoller hvis vi ser bort fra mindre "outliers". Prisnedsættelser derimod tror jeg sagtens kan ændre salget af konsoller på lidt længere sigt - så tror godt Xboxen kan ende med at sælge bedre i julen med den agressive pris den nu har fået. Men tror så også at salget kan ende med at gå i stå hvis de fjerne den midlertidige prisnedsættelse som de kalder den. Jeg er dog helt sikker på at det er en permanent prisnedsættelse eller en pristest som de bare kalder "midlertidig" :)
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf weissmuller » fre 21 nov 2014 18:55

Jeg tror Ps4 vil bevare et højt momentum hvor Xbox One vil gå lidt op for derefter at falde til "normalt" niveau igen. Prisfaldet er virkelig agressivt, nogle vil sige desperat, men jeg tror ikke det hjælper Xbox One til at komme i nærheden af solgte Ps4 enheder når generationen gøres op.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Er PS4 ved at tabe sutten ?

Indlægaf Redman DK » fre 21 nov 2014 19:00

Da den første Xbox fik et prisfald solgte den bedre end PS2 i to måneder i USA. Food for thought.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster