Forum

2 brugere på samme PSN?(online games)

Generelt snak om Playstation og services.

2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Raskovic » tors 27 aug 2015 10:57

Hej. min kæreste er begyndt at ville spille lidt PS4. hvilket hun selvfølgelig skal have lov til! :D
Hun vil gerne spille Rayman Legends, og synes det er sjovt at kunne se sin score mod andre. Meeeeen, når jeg laver en bruger til hende. Så er jeg ikke på PSN, og kan ikke logge på min egen med heneds bruger. hvilket betyder at hun jo er nødt til at spille som om hun ikke var logget på nettet. Og det irritere hende.

Er godt klar over at vi jo bare begge to kan spille på min bruger. Men hun synes altså det er sjovest med sit eget navn, og sin egen lille trophy samling. Hvilket jeg godt kan forstå.

Det blev lidt langt. Men kan det lade sig gøre at vi begge to bruger PSN? og hvis ja, så hvordan? Synes ikke at det kan være rigtigt at hun skal være tvunget til selv at købe et års PS+ abonment for at kunne være online. Når nu jeg har købt, og det er samme Playstation! :)
Håber i kan hjælpe.
Raskovic
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: København NV


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Vreki » tors 27 aug 2015 11:36

Hvis du sætter din PS4 til at være din primære konsol, så kan alle brugere på den benytte online delen af dit PSN abonnement og spille de gratis PSN spil.
Det eneste der er reserveret til PSN ejeren er cloud save, det kan de andre ikke bruge.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Erroneus » tors 27 aug 2015 11:38

Lige præcis :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Hoffer » tors 27 aug 2015 11:49

Jeg hopper lige med på denne her.

Kan de 2 brugere spille det samme digitale spil (altså et spil der er købt på PS Store), på samme tid?

Det er mine 2 drenge, som går op i de samme ting. Så Fifa, WWE og spil i den stil, er noget de begge gerne vil spille og til tider også på samme tid, på hver deres værelse.
Hoffer
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Vreki » tors 27 aug 2015 12:28

Hoffer skrev:Jeg hopper lige med på denne her.

Kan de 2 brugere spille det samme digitale spil (altså et spil der er købt på PS Store), på samme tid?

Det er mine 2 drenge, som går op i de samme ting. Så Fifa, WWE og spil i den stil, er noget de begge gerne vil spille og til tider også på samme tid, på hver deres værelse.


Ja, men een af dem er nødt til at være logget på den konto der har købt spillet.

Det du udnytter er at man kan spille sit spil på en vilkårlig konsol uden at den skal være primær, samt at alle kan spille på den primære konsol.

Så:
*Dreng1 har konsol 1
*Dreng2 har konsol 2
*Dreng1 køber FIFA, og går nu ind på Dreng2s værelse, sætter hans konsol2 som primær og downloader spillet.
*Dreng 2 kan nu logge på konsol2 og spille Fifa uden at Dreng1 behøver være logget på.
*Derefter går Dreng1 tilbage på sit værelse og logger på konsol1, UDEN at sætte den som primær. Da Dreng1 står som ejer af spillet kan han også spille Fifa.

Med forbehold for at Sony har ændret noget, men det er sådan det plejer at virke.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Erroneus » tors 27 aug 2015 13:14

Bemærk at hvis man ikke har noget net eller PSN er nede, så vil Dreng 1 ikke kunne spille sine spil på Konsol 1, da han skal være logget ind og online, pga. hans konsol ikke er primær.

Det er ulempen, men ellers er det som Vrecki beskriver.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Hoffer » tors 27 aug 2015 13:31

Tak for god info, fra jer begge 2 ;-)
Hoffer
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Raskovic » tors 27 aug 2015 15:28

Det kan de ikke på min PS4. Min bruger er sat som primær PS4. og fungere fint med PSN og online.
Når jeg er på min kærestes bruger. Så er den ikke logget på PSN, hvilket gør at jeg ikke kan spille online

Når jeg forsøger at logge ind siger den "Kan ikke bruge en anden brugers Sony Entertainment Network-konto på dette PS4"

Er det nogen instillinger jeg skal have styr på`?
Raskovic
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: København NV


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Vreki » tors 27 aug 2015 15:44

Raskovic skrev:Det kan de ikke på min PS4. Min bruger er sat som primær PS4. og fungere fint med PSN og online.
Når jeg er på min kærestes bruger. Så er den ikke logget på PSN, hvilket gør at jeg ikke kan spille online

Når jeg forsøger at logge ind siger den "Kan ikke bruge en anden brugers Sony Entertainment Network-konto på dette PS4"

Er det nogen instillinger jeg skal have styr på`?


Jeg tror måske vi er kommet til at blande begreberne lidt sammen i farten :lol:
Man kan dele et PS+ abonnement sådan at alle kan komme online, men de skal have deres egne (gratis) PSN konto.
Så du skal have oprettet en PSN konto til din kæreste, du kan ikke bruge den samme PSN id til to konti.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Erroneus » tors 27 aug 2015 15:48

Jeg er ikke sikker på du har forstået det helt korrekt eller du måske skriver så det kan misforstået.

Det er ikke din bruger som skal være primær på konsollen, det er konsollen som skal være primær PS4 for din bruger.
Gør følgende: [PlayStation™Network/Kontohåndtering] > [Aktivér som din primære PS4] > [Aktivér].
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Mallestar » tors 27 aug 2015 16:42

Jeg har også noget jeg gerne lige vil have på det rene så! :) Min PS4 er min primære PS4 på min brugerkonto. Men hvis jeg logger ind på kærestens konto, som ikke har ps+, kan hun da ikke spille online? Vi prøvede fx med Rocket League igår, hvor vi ville spille sammen - det kunne vi ikke, da hendes bruger ikke er ps+.
Kan det passe, eller er det mig/os der gør noget forkert?
Billede
Mallestar
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Erroneus » tors 27 aug 2015 17:13

Hmm det burde virke hvis din PS4 er sat til primær og din konto er PS+ så skal den dele PS+ funktioner til alle brugere på konsollen

http://faq.en.playstation.com/app/answe ... laystation
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Mallestar » tors 27 aug 2015 19:13

Ja så er det jo nok bare mig der fatter hat! :D
Billede
Mallestar
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Re: 2 brugere på samme PSN?(online games)

Indlægaf Krede1972 » tors 27 aug 2015 20:56

Mallestar skrev:Jeg har også noget jeg gerne lige vil have på det rene så! :) Min PS4 er min primære PS4 på min brugerkonto. Men hvis jeg logger ind på kærestens konto, som ikke har ps+, kan hun da ikke spille online? Vi prøvede fx med Rocket League igår, hvor vi ville spille sammen - det kunne vi ikke, da hendes bruger ikke er ps+.
Kan det passe, eller er det mig/os der gør noget forkert?


I Rocket League kan I ikke spille sammen online på samme PS4. Det kræver 2 PS4ere.
I kan derimod spille mod hinanden offline og med splitscreen ved at vælge exhibition match.

Men der skulle ikke være nogen problemer i at din kæreste logger ind og spiller alene online, sålænge din konto med PS+ er på maskinen.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 17 gæster