Forum

Har nogle spørgsmål til ps store

Generelt snak om Playstation og services.

Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Raptor660 » fre 02 okt 2015 20:23

Jeg har lige været inde og rode rundt på ps store og faldt over et par spil, som jeg godt kunne tænke mig og her kommer pointen så.

1. Hvis jeg køber spil der inde og der sker noget med min harddisk og jeg får brug får at downloade dem igen, er det så muligt? Jeg er ikke plus medlem.

2. Det har også lidt med spørgsmål 1 at gøre. Har det noget at sige om man er plus medlem hvis man har eller vil downloade spil? Hvis man ser bort fra prisen.

3. Hvordan sletter man noget i sin indkøbs vogn? Jeg har lagt et forkert spil i vognen og jeg fatter ikke hvordan jeg får den slettet igen, har prøvet samtlige knapper osv uden held
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Erroneus » fre 02 okt 2015 20:39

1. Yep. Du kan søge efter dem og hente dem igen eller tilgå det via download listen.

2. Nej, ikke ud over de PS+ rabatter der er og naturligvis gratis PS+ spil, som kun er gældende imens man er PS+ bruger.

3. Tjekker lige :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Erroneus » fre 02 okt 2015 20:44

3. Tryk på trekant, så du ryger til toppen og gå over på Cart (kurv). Naviger op til tingen du vil slette, så kommer der er kryds på venstre side af det du kan vælge for at fjerne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Raptor660 » fre 02 okt 2015 21:15

Erroneus
Tusinde tak for hjælpen!

Min hjerne stod helt stille da jeg prøvede på, at slette ting i indkøbs vognen.
Jeg har ellers altid været tilhænger af købe spil på disk, men de har " the last uf us remastered " " sniper elite " og til sidst infamous second son til rigtig gode priser, så tænker jeg må overgive mig og give det hersens download halløj en chance ;0)
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Erroneus » fre 02 okt 2015 21:34

Jeg fortrækker også mine ting på disk, så de kan lånes eller sælges igen, men digitale titler er nu dejligt praktiske at man ikke skal have en skive i systemet, men man bare starter dem op.

Download kan dog til tider være lidt sløv, men med rest mode hjælper det at den kan stå og downloade imens den er "slukket".
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Raptor660 » lør 03 okt 2015 10:24

Helt sikkert, download er det værste hvis man virkelig gerne bare vil spille og der så står 4timer tilbage, så bliver man sgu lidt træt af det.
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Vreki » lør 03 okt 2015 10:40

Raptor660 skrev:Helt sikkert, download er det værste hvis man virkelig gerne bare vil spille og der så står 4timer tilbage, så bliver man sgu lidt træt af det.


Det fungere omvendt for mig.
A) Lad os se, spillet udkommer mandag, måske kan jeg nå i butikken torsdag.
B) Hvis jeg bestiller spillet en uge før anmeldelserne er ude, så kan jeg have det på releasedagen. Eller ugen efter. Hvem ved?
C) Anmeldelserne er gode, jeg har besluttet mig, jeg må have spillet NU. Det downloader lige mens jeg er på lokum.

Mange gange vil det faktisk have givet mest mening at købe en fysisk kopi, den er både billigere og kan sælges videre.
Men jeg gider ikke vente.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Raptor660 » lør 03 okt 2015 16:37

Vreki

Jeg kan sagtens følge dig, men det kommer godt nok meget an på download hastigheden. Jeg købte sniper elite og last uf us for 3 timer siden og og den viser stadig 43 timer endnu inden den er helt downloadet. Det skal også siges at jeg har kun en skod TDC forbindelse, da det ikke er muligt og få andet hvor jeg bor.

Så sidste ende er det faktisk lige så hurtig for mig at bestille den fysisk, plus så fylder det heller ikk så meget på min harddisk :0)
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Erroneus » lør 03 okt 2015 16:45

Fysiske spil fylder det samme, fordi alt fra skiven bliver installeret.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Vreki » søn 04 okt 2015 01:45

Raptor660 skrev:Vreki

Jeg kan sagtens følge dig, men det kommer godt nok meget an på download hastigheden. Jeg købte sniper elite og last uf us for 3 timer siden og og den viser stadig 43 timer endnu inden den er helt downloadet. Det skal også siges at jeg har kun en skod TDC forbindelse, da det ikke er muligt og få andet hvor jeg bor.


Ja, jeg er godt klar over at ikke alle er velsignet med en fibernetforbindelse, så det var også ment lidt som en spøg :D
Fysisk og digital har begge både fordele og ulemper, hvad man foretrækker afhænger af personlige forhold som f.eks. internetforbindelse eller mulighed for at komme i fysiske butikker.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf BizzyVaping » søn 04 okt 2015 07:51

Vreki skrev:
Raptor660 skrev:Vreki

Jeg kan sagtens følge dig, men det kommer godt nok meget an på download hastigheden. Jeg købte sniper elite og last uf us for 3 timer siden og og den viser stadig 43 timer endnu inden den er helt downloadet. Det skal også siges at jeg har kun en skod TDC forbindelse, da det ikke er muligt og få andet hvor jeg bor.


Ja, jeg er godt klar over at ikke alle er velsignet med en fibernetforbindelse, så det var også ment lidt som en spøg :D
Fysisk og digital har begge både fordele og ulemper, hvad man foretrækker afhænger af personlige forhold som f.eks. internetforbindelse eller mulighed for at komme i fysiske butikker.


Jeg synes nu også det tager en evighed med fiber. Ihvertfald langt længere end det burde.

Updates og sådan er det eneste jeg kan downloade med fuld hastighed. Alt fra selve storen er det som om der er sat en max dl hastigheds grænse på efter min erfaring.

Nogen spil er også værre end andre af en eller anden grund selv hvis det er to lige store spil. Far cry 4 har jeg blandt andet købt på shoppen i sin tid, og har haft det slettet og hentet igen et par gange. Det spil tager mig af en eller anden grund altid en halv dag af få ned
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Raptor660 » søn 04 okt 2015 10:14

Jeg vidste ikke at alt fra skiven blev læst ind, jeg troede at den læste fra skiven og på den måde slap man for at det fylder på disken. Jeg har dog undret mig over at den læste mange GB ind fra skiven, men tænkte ikke videre over det.

Jeg syntes stadig ps storen er lidt rodet hvis i forstår mig ? Det er ligesom at man har lavet storen og er kommet i tanke om, at der mange nogle ting som man så bare har strøget med let hånd de forskellige steder der inde. Menu systemet virker rodet og ulogisk for mig.

Jeg måtte jo over give mig igen igår ang dlc, jeg har altid syntes det var at røve folk for penge,når de reklamerede med ekstra baner og ekstra våben. Jeg så at der ekstra baner til projekt cars og endte sgu med selv at købe ekstra baner, selv om jeg altid har været modstander af det

Vreki

Vi er helt enige, jeg er stadig mest til fysiske spil og jeg kan godt at have skiven liggende. Det er lidt betryggende hvis der skulle ske noget ;0)
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf too nizzle » søn 04 okt 2015 10:21

En kommentar til downloadhastigheden.
Jeg har 80/30 og fra Sony henter jeg måske kun 10% af gangene med nærheden af den hastighed - ofte er det måske det halve eller mindre. Men læste at hvis man paused en download og startede igen så ville den blive hurtigere. Det virker måske ikke første eller anden gang - men har man gjort det ti gange så burde den være der.
Altså at bruge et minut på at pause og starte downloadsne vil gøre at man ville kunne hente ting meget hurtigere hvis man har samme problem som mig.
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Har nogle spørgsmål til ps store

Indlægaf Raptor660 » man 05 okt 2015 19:45

Tak for svar nizzle

Jeg vil prøve at pause den et par gange, næste gang jeg skal downloade noget :)
Raptor660
Niveau 1
 
Indlæg: 58



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron