Forum

Sony Wireless Headset 2.0 presets

Generelt snak om Playstation og services.

Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf ikkNico » man 30 nov 2015 16:25

Det har mange navne. På æsken står der Playstation Wireless Stereo Headset 2.0, det er det europæiske navn, og på nettet bliver det ofte omtalt som Gold Wireless Headset, hvilket er er det amerikanske navn (tak Proxzyn).

For at der ikke skal være tvivl, så er det dette headset, jeg snakker om.

Billede

Til dette headset har Sony lavet en app, med det passende navn; Headset Companion App.

Billede

Via denne app kan man uploade preset equalizer settings, både udviklernes egne predfinerede settings for fx Bloodborn, Uncharted, Batman mfl, men også egne settings.

Equalizeren går fra 0-12, med 6 som default position.

Billede

Mit headset ligger lige nu til sin første opladning, så dette er kun en teori, men i COD kan man nemmere soundwhore ved at skrue op for mids og treble, så uden at have testet det, vil jeg mene dette er den bedste setting for COD soundwhores (som mig selv)

B: 6
M: 8
T: 10

Dette vil give eksplosioner en lidt fladere lyd, men burde også forstærke fodtrin.

Del endelig jeres presets for alle spil her :)


*edi*
Min teori holdte ikke. Jeg fik dårlig lyd. Jeg har efter en del eksperimenteren valgt at loade Hip Hop preset i mit headset. Nu er eskplosionerne ikke så flade, og jeg kan sagtens høre modstandere der løber rundt
Senest rettet af ikkNico fre 11 dec 2015 09:42, rettet i alt 1 gang.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf frimann80 » man 30 nov 2015 16:35

Virker den app med andre headsets? Det vidste jeg ik :)
frimann80
Niveau 5
 
Indlæg: 854
By: Glostrup


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf Cena » man 30 nov 2015 16:41

Giv endelig tilbagemelding Nico. Har ikke selv rodet med presets. Jeg kører pt. med dem fra Destiny og de virker rigtig godt. Men hvis jeg kan få en bedre lyd ved selv at ændre, så gør jeg da klart det :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf ikkNico » man 30 nov 2015 16:45

Frimann (det lyder helt forkert i øvrigt :mrgreen: ), det virker kun med 2 forskellige Sony headsets, da man skal kunne uploade presets.




Cena skrev:Giv endelig tilbagemelding Nico. Har ikke selv rodet med presets. Jeg kører pt. med dem fra Destiny og de virker rigtig godt. Men hvis jeg kan få en bedre lyd ved selv at ændre, så gør jeg da klart det :)

Man kan desværre ikke se, hvilke settings de pre-definere hard. Der er kun en beskrivelse.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf Cena » man 30 nov 2015 16:48

ikkNico skrev:
Cena skrev:Giv endelig tilbagemelding Nico. Har ikke selv rodet med presets. Jeg kører pt. med dem fra Destiny og de virker rigtig godt. Men hvis jeg kan få en bedre lyd ved selv at ændre, så gør jeg da klart det :)

Man kan desværre ikke se, hvilke settings de pre-definere hard. Der er kun en beskrivelse.


Nej det ved jeg godt, men havde faktisk ikke set man kunne lave custom. Har nok brugt 2 minutter i den app højest :lol:
Men hvis dine custom presets virker godt, så giver jeg dem også et skud :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf frimann80 » man 30 nov 2015 16:58

ikkNico skrev:Frimann (det lyder helt forkert i øvrigt :mrgreen: ), det virker kun med 2 forskellige Sony headsets, da man skal kunne uploade presets.




Cena skrev:Giv endelig tilbagemelding Nico. Har ikke selv rodet med presets. Jeg kører pt. med dem fra Destiny og de virker rigtig godt. Men hvis jeg kan få en bedre lyd ved selv at ændre, så gør jeg da klart det :)

Man kan desværre ikke se, hvilke settings de pre-definere hard. Der er kun en beskrivelse.


Ah det var fordi du i en anden tråd havde købt et steelseries headset :)
frimann80
Niveau 5
 
Indlæg: 854
By: Glostrup


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf ikkNico » man 30 nov 2015 17:06

Ah ja, men det røg retur. Fantastisk lyd, og det kunne endda bruges med min preamp, men jeg kunne ikke justere chat/game lyd hver for sig.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf ikkNico » man 30 nov 2015 18:10

Cena skrev:Giv endelig tilbagemelding Nico. Har ikke selv rodet med presets. Jeg kører pt. med dem fra Destiny og de virker rigtig godt. Men hvis jeg kan få en bedre lyd ved selv at ændre, så gør jeg da klart det :)

Mit 6-8-10 forslag var ikke godt. Lyden blev meget skarp og generende. Nu er jeg gammel punk rocker, så mit højre øre er meget sart (som en krokus).

Jeg prøvede Destiny, men synes ikke jeg kunne høre modstanderne rigtig tydeligt. Bedste resultat fik jeg med;
B: 6
M: 12
T: 8

Det er selvfølgelig primært spillere der sprinter man kan høre tydeligt.
Jeg har ikke prøvet 'shooter' preset endnu (den skulle være bass tung), og der er også nogle af musik og film presets, der måske kan give et godt resultat.

Alle tests blev foretaget med volumen på max.

Jeg lagde mærke til, at jeg ikke kunne slå surround lyden fra. Man kan se status på sit headset ved at mute/unmute, og uanset hvor mange gange jeg trykkede på VSS knappen, markedede den headsettet som surround slået til.

*edit*
Prøv lige Far Cry 4 en gang
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf Volpi » tirs 01 dec 2015 18:58

Hvordan oplades det?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf ikkNico » tirs 01 dec 2015 19:03

mini USB. Slut til PS4, eller tag det samme som til mobilen (det gør jeg). Fuld opladning skulle tage omrking 3 timer.

Cena prøv lige at indlæse Hip Hop preset, og så tag et par kampe. Er jeg helt idiot, eller er det faktisk endnu nemmere at soundwhore på den preset?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf Erroneus » tirs 01 dec 2015 19:05

Det er faktisk micro-usb, hvis vi lige skal fluekneppe :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf Cena » tirs 01 dec 2015 19:18

ikkNico skrev:mini USB. Slut til PS4, eller tag det samme som til mobilen (det gør jeg). Fuld opladning skulle tage omrking 3 timer.

Cena prøv lige at indlæse Hip Hop preset, og så tag et par kampe. Er jeg helt idiot, eller er det faktisk endnu nemmere at soundwhore på den preset?


Det prøver jeg lige næste gang jeg tænder maskinen :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf ikkNico » tirs 01 dec 2015 19:25

Erroneus skrev:Det er faktisk micro-usb, hvis vi lige skal fluekneppe :)

Du ved hvad man siger om men med små tissemænd, ikk'? :mrgreen:

Troede faktisk den standard hed mini-usb, så tak for info
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf Vreki » tors 10 dec 2015 20:44

Posten kom også lige med mit Wireless 2.0 .

Efter en hurtig test er jeg indtil videre udmærket tilfreds
*Væsentligt lettere end mit Roccat Kave 5.1 til PC
*Plug and play på PC og PS4. Og selvfølgeligt også med kabel.
*God rækkevidde, jeg kan høre musik fra min computer gennem en solid murstensvæg
*På PS4 er lydoplevelsen på højde med det fra mit surround anlæg.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Sony Wireless Headset 2.0 presets

Indlægaf Proxzyn » fre 11 dec 2015 07:02

ikkNico skrev:Jeg lagde mærke til, at jeg ikke kunne slå surround lyden fra. Man kan se status på sit headset ved at mute/unmute, og uanset hvor mange gange jeg trykkede på VSS knappen, markedede den headsettet som surround slået til.

Af en eller anden grund, så skal VSS knappen holdes nede for at slå til/fra.

Ellers en udemærket tråd du har gang i her. Havde heller ikke selv set at der var custom til det. Men hvis der er en setting der virker godt til shootere, så er jeg klar, da jeg bruger det meget til BF4.

Lige en side note: Gold er det amerikanske navn. Og vi har 2.0. Sony er underlige engang imellem... :-s
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron