Sethos skrev:Spiller du i aften Cena
Sethos skrev:Proxzyn skrev:Sethos skrev:Sikke da et dødsygt lortesystem
Bortset fra reroll, er det så ikke ligesom alle andre spil?
Sværhedsgrad er da til for at gøre spil sværere. Ikke for at gøre gear stærkere...
Med 'andre spil' regner jeg med du mener loot-centreret spil som MMO'er, ala Blizzards eget World of Warcraft. Hvis det er tilfældigt, så syntes jeg ikke Diablo systemet ligger særlig tæt på, nej. Et almindelige loot system vil du af højere sværhedsgrad typisk få garanteret bedre loot.
Hvis man køre et raid, så får du 100% epic gear i en lille dosis der skal / skulle deles ud over en lille håndfuld mennesker. Køre du et højere raid, er du sikret endnu bedre gear. Hvis du som level 60 gik og slog på nogle level 70 mob, jamen så fik du level 70 gear som altid ville være bedre end level 60 gear.
Hele idéen er jo netop du arbejder i plateauer ved loot systemer, så når det bliver sværere, kan du se en sikker lineær stigning.
Diablo systemet føles bare som vind og birkebusk. Du kan i et ekstremt groft omfang se en tilnærmelsesvis lineær stigning i gear kvalitet som du leveller op, men den kurve er så radbrækket og takket. Derefter er du bare lagt i roll systemets nåde mht. stats. Sad og spillede med Cena og Blauwy tidligere. Cena får et epic sværd fra level nogle-og-tredive. ALT hvad han får til langt over 50 er ringere. Ultra rares, legendaries, INTET kommer i nærheden af det, troede jo nærmest det var en bug.
Reroll systemet er så vidt jeg kan se, bare et andet navn for reforge fra WoW. Hvilket kan hjælpe, hvis du står med et våben der LIGE mangler det sidste, men typisk er stat situationen langt værre end hvad det kan fikse. Endnu værre er, fordi dette spil er en gående reklame fra Nilfisk, skal du støvsuge ALT hvad du ser, da du ikke aner hvad fanden der ligger på jorden, hvor vidt det er en opgradering eller ej.
Så man render konstant og sælger / salvager gear, 95% af det er bare affald. Netop derfor bliver det hurtigt dødsygt, i men mening, når man skal samle så uendeligt meget lort op og der er så uendeligt langt mellem snapsene. Selv når du gør det sværere hele tiden, få du stadig ikke noget ud af det. Selv når man ser et legendary kan man ikke engang vide sig sikker. 85-90% af alle legendaries jeg har fundet, er blevet salvaget fordi de var så helt igennem dårlige, med 6-9 store fede pile nedad. 5% af dem ligger i min stash, fordi jeg bare ville gemme dem, selvom de var røvringe i forhold til det jeg havde ( Thunderfury bla. røg i stash )
Har ikke engang noget mod tiden mellem opgraderinger, hvis bare man kunne få en stor fed indikator over de items der dropper, hvad der kunne være en potentiel opgradering.
... Det blev lidt langt. Udmærket spil men er bestemt ikke fan af loot systemet, som er alt for sært og tilfældigt. Fik jeg lige luftet mine tanker, kan jo gå tilbage og bruge endnu 50 timer på spillet
Sethos skrev:Proxzyn skrev:Sethos skrev:Sikke da et dødsygt lortesystem
Bortset fra reroll, er det så ikke ligesom alle andre spil?
Sværhedsgrad er da til for at gøre spil sværere. Ikke for at gøre gear stærkere...
Med 'andre spil' regner jeg med du mener loot-centreret spil som MMO'er, ala Blizzards eget World of Warcraft. Hvis det er tilfældigt, så syntes jeg ikke Diablo systemet ligger særlig tæt på, nej. Et almindelige loot system vil du af højere sværhedsgrad typisk få garanteret bedre loot.
Hvis man køre et raid, så får du 100% epic gear i en lille dosis der skal / skulle deles ud over en lille håndfuld mennesker. Køre du et højere raid, er du sikret endnu bedre gear. Hvis du som level 60 gik og slog på nogle level 70 mob, jamen så fik du level 70 gear som altid ville være bedre end level 60 gear.
Hele idéen er jo netop du arbejder i plateauer ved loot systemer, så når det bliver sværere, kan du se en sikker lineær stigning.
Diablo systemet føles bare som vind og birkebusk. Du kan i et ekstremt groft omfang se en tilnærmelsesvis lineær stigning i gear kvalitet som du leveller op, men den kurve er så radbrækket og takket. Derefter er du bare lagt i roll systemets nåde mht. stats. Sad og spillede med Cena og Blauwy tidligere. Cena får et epic sværd fra level nogle-og-tredive. ALT hvad han får til langt over 50 er ringere. Ultra rares, legendaries, INTET kommer i nærheden af det, troede jo nærmest det var en bug.
Reroll systemet er så vidt jeg kan se, bare et andet navn for reforge fra WoW. Hvilket kan hjælpe, hvis du står med et våben der LIGE mangler det sidste, men typisk er stat situationen langt værre end hvad det kan fikse. Endnu værre er, fordi dette spil er en gående reklame fra Nilfisk, skal du støvsuge ALT hvad du ser, da du ikke aner hvad fanden der ligger på jorden, hvor vidt det er en opgradering eller ej.
Så man render konstant og sælger / salvager gear, 95% af det er bare affald. Netop derfor bliver det hurtigt dødsygt, i men mening, når man skal samle så uendeligt meget lort op og der er så uendeligt langt mellem snapsene. Selv når du gør det sværere hele tiden, få du stadig ikke noget ud af det. Selv når man ser et legendary kan man ikke engang vide sig sikker. 85-90% af alle legendaries jeg har fundet, er blevet salvaget fordi de var så helt igennem dårlige, med 6-9 store fede pile nedad. 5% af dem ligger i min stash, fordi jeg bare ville gemme dem, selvom de var røvringe i forhold til det jeg havde ( Thunderfury bla. røg i stash )
Har ikke engang noget mod tiden mellem opgraderinger, hvis bare man kunne få en stor fed indikator over de items der dropper, hvad der kunne være en potentiel opgradering.
... Det blev lidt langt. Udmærket spil men er bestemt ikke fan af loot systemet, som er alt for sært og tilfældigt. Fik jeg lige luftet mine tanker, kan jo gå tilbage og bruge endnu 50 timer på spillet
Major Oblivious skrev:Giver det mening at træne smeden, eller skal man håbe på drops fra de monstre man smadrer ?
Proxzyn skrev:Damn... jeg savner mine 70mill fra min PC konto... 100k for at unsocket en imperial gem. ouch!
datino skrev:Salvage giver dit gem tilbage omkostningsfrit
datino skrev:Altså magic find kan slet ikke betale sig. Og det "røg" også ud af spillet i ros. Der er enkelte items med MF men 300% MF giver 10% chance mere for at få en legendary. Men du mister den tid du kan gøre det hurtigere med et andet stat end MF. Så det kan ikke betale sig og det har blizzard selv udtalt
Proxzyn skrev:Allerede så højt oppe? Nice Er kun på 2,2mill, men har dog ikke prioriteret guld endnu. Det sker nok snart.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster