Forum

Nat Type

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Nat Type

Indlægaf Hugosarang » lør 28 dec 2013 18:40

Hej

Jeg har brug for hjælp til min PS4 når jeg skal finde trådløs internet finder den det fint og tilslutter, men når den kommer til Nat type kan den ikke finde den overhovedet. Har derfor en del problemer når jeg spiller Fifa 14, eller er det et generelt problem fra EA side, da jeg har hørt den nyeste firmware har nogle fejl i sig.??

Jeg har port forwardet de porte de anbefalder på http://portforward.com/english/routers/ ... tion_4.htm


Min router er en netgear wnr 1000, men den er tilsluttet et modem fra Waoo. Kan det have nogen betydning?
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » lør 28 dec 2013 19:27

Den kan ikke finde nat type, hvor er det den ikke kan finde nat type? Er det i PS4'ens opsætning eller inde i Fifa 14?

Det modem den er tilsluttet, hvad hedder det? Det er ikke sådan at det modem også har indbygget en router del?

Portforward burde i øvrigt ikke være nødvendigt, så lang tid at routeren har UPnP support, men den portforward du har lavet, har du naturligvis lavet til din PS4's ip-adresse?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » lør 28 dec 2013 20:14

Hej det er på PS4, den kommer frem med en error NW 31162 3. Min modem eller router fra waoo ligner denne model http://www.osterbo.dk/Files/Billeder/PD ... ERA_02.pdf

Jeg har lavet denne portforward til min ps4, men hvad betyder egentlig upnp support, skal jeg aktivere det?
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » lør 28 dec 2013 20:18

Udover det siger min router at min ip adresse er 10.0.0.12 men når jeg tjekker den via denne hjemmeside, får jeg en helt andet ip adresse, hvor jeg ikke kan åbne porte.

http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » lør 28 dec 2013 20:21

Se der er dit problem. Dit modem fra Waoo er også en router. så lige nu kører du en router med en router bagved og det er ikke smart.

Hvorfor har du den netgear wnr 1000 på? Hvorfor bruger du ikke det indbygget trådløse i din Waoo router?

Du kan ikke se hvad din interne IP er fra en hjemmeside af. Den hjemmeside oplyser dig hvad din eksterne IP er og den er ikke relevant for det her.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Nat Type

Indlægaf weissmuller » lør 28 dec 2013 20:39

Har haft samme problem med NAT. Jeg fik/købte en fast ip (fullrate) og satte den første router på netværket i bridgemode. Router nr 2 fordeler netværk til resten af huset. Det gav open NAT (NAT 2) i f.eks Call of Duty, hvor jeg havde et problem. Min netværksudbyder var meget hjælpsom over telefonen mht opsætning osv.

Edit: vrøvlede lige lidt :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » lør 28 dec 2013 20:46

Aha jamen så vil jeg snakke med Waoo så kan de evt hjælpe mig. Kan sagtens se problemet med dobbelt router, men hvis jeg skal have den trådløse fra Waoo så koster det mig 20 kr om mdr, hvilket jeg ser for dyrt på længere sigt men ellers mange tak for svarene.
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » lør 28 dec 2013 20:47

Dog lige et spørgsmål, når jeg får tildelt den faste ip, skal jeg så gøre noget ved min router angående DHCP server eller port forward?
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf weissmuller » lør 28 dec 2013 20:55

routeren fra Waoo får en fast IP og sættes i bridge-mode. Alt andet administrerer du fra din egen router der er plugged i Waoo'en, sikkerhed, portforward, Dhcp osv. Det skal lige nævnes at jeg på ingen måde er netværksekspert, men at dette var løsningen for mig. :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » lør 28 dec 2013 21:01

Oki der er nogle ting her, som du er ved at misforstå og det er nok pga. weissmuller går ud fra at det samme er gældende hos Waoo som hos Fullrate, hvilket langt fra er sikkert :)

En fast ip vil IKKE løse problemet, det er kun hos fullrate, fordi de kobler produktet offentlig ip og bridge mode i deres router sammen.

Det som der løser problemet, er en af følgende ting:

1. Du bruger den trådløse del i din router fra Waoo og fjerner helt din netgear wnr 1000.

2. Eller du får deaktiveret router delen i din router fra Waoo (brige mode) og lader din netgear wnr 1000 router være den eneste router i dit netværk

3. Du deaktiverer routerdelen i din netgear wnr 1000 og sætter den til kun at skulle fungere som et AP.

Det vigtige her, er at du ikke har 2 routere på samme netværk, fordi så opstår problemerne. Med kun en router, så burde UPnP funktionen af sig selv, åbne de nødvendige porte der skal til, for at det virker.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » søn 29 dec 2013 00:19

Okay mange tak for svaret, men hvis jeg vælger at lade wnr 1000 blive til AP, vil jeg så stadigvæk have et trådløs netværk? Udover det hvordan sætter jeg min netgear til at være AP?

Og har ikke hørt om AP før hvad betyder det?

Takker på forhånd
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » søn 29 dec 2013 01:21

Aha AP betyder access point men er ikke helt sikkert på hvordan jeg gøre det korrekt :)
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » søn 29 dec 2013 02:45

Ja hvis du smider det til et AP, vil du kunne bruge den trådløse funktion din wnr 1000, men lade din waoo router stå for håndtering af routingen på dit netværk. Hvordan du sætter den til AP ved jeg ikke, da jeg ikke kender wnr 1000. Men du skal helst sikkert ind i webintefacet for wnr 1000 og se om du kan sætte den til at fungere som et AP. Hvis man googler lidt på wnr 1000 ap, kommer der en masse forslag op, f.eks.: http://www.fixya.com/support/t5217616-s ... cess_point
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » søn 29 dec 2013 03:06

Hej jeg nørdet lidt med dette AP osv, men jeg ikke rigtig kunnet finde ud af det. Tænker den løsning med at routeren fra Waoo bliver til en bridge lyder fornuftigt eller jeg tænkte at købe en router der fungere som Access point. Hvilken løsning er bedst?

Da jeg ikke kan få min router til at fungere som access point og har googlet det længe nu, desværre.
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » søn 29 dec 2013 12:08

Hey igen

Jeg har nu sat et lan kabel direkte i min Playstation fra waoo boks, og den siger stadigvæk den samme fejl, så tænker er det noget ved waoo der forhindre det eller er det noget fra Sony? :(
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 31 gæster