Forum

Nat Type

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » søn 29 dec 2013 12:11

Fint du fik det testet, men det er næppe noget hos Sony, nok mere noget i din Waoo router. Det kan være en firewall er slået til i waoo routeren eller UPnP ikke er slået til. Tjek i din Waoo router eller snak med Waoo om de kender til problemet, det må de næsten have.

Der er nogle fiberudbydere som kører med meget lukket netværk, så man ikke selv kan åbne op for porte eller køre nogle former for servere, det kan måske være problemet. Men det lyder til du skal snakke med Waoo, for at blive klogere. Det skal i hvert fald virke direkte med kabel i Waoo boksen og når den gør det, så kan man altid bagefter finde ud af at få trådløs til at virke.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Rena » søn 29 dec 2013 12:59

Det højest sandsynligt Waoo, da jeg har samme problem med min PS4 og Vita.
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » søn 29 dec 2013 16:22

Okay mange tak, jeg vil kontakte waoo. Rena har du fået snakket med waoo angående dette problem eller har du fundet en anden løsning.
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Rena » søn 29 dec 2013 16:30

Har ikke fået talt med Waoo angående dette problem endnu, da jeg har været inlagt på Sygehuset p.g.a. Dibetis type 1.
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » søn 29 dec 2013 19:31

Til Erroneus

Du skriver tjek din waoo router. Hvordan kan jeg komme ind på min waoo router? Kan ikke lige finde en løsning på dette?
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Rena » søn 29 dec 2013 19:50

Man kan ikke selv ændre indstillinger på majority af de Router som ens ISP kommer med (udover SSID og password til network).
Så man bliver nød til at, ringe og få sin ISP til at, ændre instillinger.

Ved desværre intet om waoo router, men du kan prøve at, access din waoo router via IP (kan findes via CMD med commando ipconfig /all) - Router er Standard Gateway
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » søn 29 dec 2013 20:57

okay men ved hvis skal access min waoo router som du beskriver via cmd. Skal jeg så have en direkte forbindelse imellem routeren fra waoo og min pc?
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Rena » søn 29 dec 2013 21:01

Ja din PC skal være koblet direct til din Waoo router, da du ellers får din Netgear router IP
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » søn 29 dec 2013 23:36

Yes direkte forbindelse og så er den gateway ip du får, sandsynligvis din Waoo router. Indskriv dens ip i din webbrowser og se hvad der sker. Login og password, prøv at kig i bunden af den.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » man 30 dec 2013 11:32

Hej Erroneus

Jeg har snakket med Waoo og de har givet mig en offentlig ip adresse, men er så lidt i tvivl, skal min router stå i DHCP eller skal den ikke stå i den, da denne artikel beskriver at når jeg har fået en offentlig ip, så skal den stå i DHCP mode.

http://www.se.dk/privat/kundeservice/faq/media/internet

Jeg er også lidt i tvivl om denne løsning er nok. Hvis min router skal fungere som trådløs netværk sammen med den anden router fra waoo, skal den så ikke være i AP mode eller er det ligegyldigt, når jeg har en offentlig ip adresse?
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » man 30 dec 2013 13:08

Der er nogle ting vi lige skal have afklaret her, fordi det skriver Waoo / SE ikke rigtig præcis. De har givet dig en fast ip-adresse, men hvad indebærer det præcist?

Betyder det at router funktionen er slået fra i din Waoo router, så den nu kører bridge mode?
eller
Betyder det bare, at du har en fast offentlig ip-adresse, som din Waoo router har fået og som tillader man kan hoste egen ting, samt man har en mere åben adgang til internettet.

Derfor skal du tage din PC og tilsluttet direkte til din Waoo router og fjerne alle andre ting. Du skal så tjekke om du kan komme på internettet på din PC og skal du tjekke hvad din INTERNE ip adresse er. Den kan du tjekke ved åbne en kommandoprompt (cmd.exe) og i den sorte kommandoprompt skrive ipconfig <enter>. Den vil nu skrive nogle detaljer om dit interne netværk, bl.a. din IPv4 adresse og din Standardgateway. Skriv disse informationer her, så er vi blevet lidt klogere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » man 30 dec 2013 13:40

Hej

Jeg fik en offentlig ip adresse fra waoo og nu virker det hele. Min PS4 kan finde nat type 2 samt min router virker imens den er tilkoblet waoo routeren. Så mange tak for hjælpen. Min IPv4 adresse er 192.168.1.2
standardgateway 192.168.1.1, så det virker perfekt.
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Nat Type

Indlægaf Erroneus » man 30 dec 2013 14:36

Super :)

Lige hurtigt for at forklare, så betyder en offentlig ip adresse hos Waoo, at ens Waoo router får den offentlige ip adresse, hvor før har den fået en ip adresse bag Waoo's netværk, hvilket betød at du havde:
internet -> waoo's netværk -> din waoo router -> din netgear router
nu har du internet -> din waoo router -> din netgear router(ap)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Rena » man 30 dec 2013 14:59

Så eneste man skal gøre for at, få Nat 2 ved Waoo er at, ringe til Waoo og få en offentlig IP?
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1425


Re: Nat Type

Indlægaf Hugosarang » man 30 dec 2013 16:05

Okay erroneus det lyder som det rette. Ja jeg ringede derind og fik en offentlig ip adresse og derfor blev den til nat type 2. Enkelt og simpelt.
Hugosarang
Niveau 0
 
Indlæg: 32


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster