Forum

Playstation TV

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Playstation TV

Indlægaf Robinson » tirs 10 mar 2015 23:17

Håber i kan hjælpe mig med følgende:
Overvejer at købe Playstation Tv, men hvis min konsol står i kælderen, kan jeg så sætte den til fjernsynet i stuen uden problemer/lag..??
PS4 kører på trådløs uden problemer og routeren står i stuen.
Billede
Robinson
Niveau 5
 
Indlæg: 851
By: 8800 Viborg


Re: Playstation TV

Indlægaf Erroneus » tirs 10 mar 2015 23:35

Nej det bliver desværre ikke uden problemer. For det skal virke optimalt, skal du have begge enheder på kabel.

Det vil skam virke, men når din PS4 er trådløs, er du sårbår for forstyrrelser.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Playstation TV

Indlægaf wMikkel » tirs 10 mar 2015 23:41

Selv med kabel får du ikke den samme kvalitet.
Playstation TV har heller ikke 60fps, så det virker ret slemt hvis man spiller COD, Battlefield mm.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Playstation TV

Indlægaf Erroneus » ons 11 mar 2015 00:06

SharePlay får dog support for 60FPS i opdatering 2.5, så det bliver interessant om Remote Play får samme mulighed. Det er dog max 720p.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Playstation TV

Indlægaf Vreki » ons 11 mar 2015 08:14

Nu har jeg kun en Vita, men baseret på den skal man have tip top dækning for at det virker.
F.eks. kan jeg ikke lave remoteplay via mit Wifi hvis jeg er i samme lokale som min PS4, selv om begge enheder er på Wifi.
Antennerne er bare ringere i de små bokse.

Og selv min PS4 endte jeg med at trække kabel til, hvilket gav en markant forbedring i båndbredde.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Playstation TV

Indlægaf too nizzle » ons 11 mar 2015 08:50

Jeg har en kammerat der ejer både vita og PS TV. Jeg spurgte om hans oplevelser med lag og sådan - nedenstående er hans oplevelser.
At spille PS4 på Vitaen har været stort set uden problemer og med minimalt lag med begge på wifi. PS4 til PS TV derimod har voldt store problemer med wifi. Han har måtte trække nye kabler fordi det ikke fungerede bare en af dem ikke var på kablet netværk.

Om alle kommer i samme problemer med wifi er svært at sige fordi deres har drillet lidt. Da der er ikke to personers netværk det opfører sig ens så tror jeg ikke man kan vide det før boksen bliver prøvet inden for ens egne vægge. Det mærkelige er bare at deres oplevelse var at det virker næsten for godt til Vitaen men ret ringe på PS TV når det er over wifi - burde det ikke være samme hardware stort set?
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Playstation TV

Indlægaf Vreki » ons 11 mar 2015 09:28

Typisk vil en Vita jo nok være ude i det åbne rum, mens Playstation TV vil stå op af muren i et tvmøbel.
Jeg tror det i sig selv vil fortinge wifi signalet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Playstation TV

Indlægaf Slimjay DK » ons 11 mar 2015 09:37

Vreki skrev:Nu har jeg kun en Vita, men baseret på den skal man have tip top dækning for at det virker.
F.eks. kan jeg ikke lave remoteplay via mit Wifi hvis jeg er i samme lokale som min PS4, selv om begge enheder er på Wifi.
Antennerne er bare ringere i de små bokse.

Og selv min PS4 endte jeg med at trække kabel til, hvilket gav en markant forbedring i båndbredde.


Du kan indstille, om der skal oprettes forbindelse direkte fra et PS Vita-system til PS4™-systemet ved hjælp af Remote Play. For at oprette forbindelse ved hjælp af Remote Play uden brug af adgangspunkt skal du markere [Indstillinger for PS Vita-forbindelse] > [Opret forbindelse direkte med PS Vita].

Om det også gør sig gældende for Playstation TV ved jeg ikke, men det øger helt sikkert båndbredden og gør det mere stabilt, da du skipper dit accesspoint.

Jeg har ikke oplevet problemer mellem min vita og PS4 på den måde .. Der er en smule LAG så at spille Zen Pinball 2 eller The Pinball Arcade via remote play er ikke et hit :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Playstation TV

Indlægaf Vreki » ons 11 mar 2015 10:19

Ja, men direkte forbindelse virker så til gengæld kun når jeg er i samme rum som min PS4 :D

Jeg har lidt samme erfaring som dig, det fungere ok til spil hvor man kan tåle lidt lag og et disconnect en gang imellem.
Men jeg bruger det ikke til online FPS og den slags.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Playstation TV

Indlægaf Erroneus » søn 03 maj 2015 14:57

Lige for at holde tråden opdateret, så skal man huske at slå 60FPS indstillingen til på PlayStation TV, hvis man bruger remote play fra en PS4, det betyder enormt meget. Og så er LAN kabel i både PS4 og PS TV en rigtig god ide.

Andre noter ang. PlayStation TV:
Man kan bruge både Dualshock 3 og Dualshock 4 controller. Dualshock 4 controlleren giver nogle touch muligheder via dens touch plade.
Den kan spille PlayStation Vita spil, men ikke alle PlayStation Vita spil er kompatible, en god oversigt finder man her
Trods navnet, så er PlayStation TV ikke en medie-streaming enhed, så der er ingen Viaplay, Netflix, HBO, Twitch osv.
PlayStation TV understøtter op til 1080i, dog er 720p pænest, som Vita spillene så bliver opskaleret til og PlayStation 4 Remote Play nedskaleret til.
PlayStation TV har 1GB indbygget hukommelse til lagring og bruger Vita memory kort, som desværre aldrig har været specielt billige, men et 16GB kort kan anskaffes for under 300 kr her i DK. Hvis man vil gå all-in, kan 64gb kort købes via Amazon UK for omkring 675 kr.
PlayStation TV kan efterhånden anskaffes til 400-450 kr., så hvis man har en masse uspillet Vita spil liggende eller have remote play fra ens PS4 til et andet TV i huset, så er det en billig enhed.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster