Forum

Fejl 80010514 - nogle gange

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Fejl 80010514 - nogle gange

Indlægaf Brumbassen » tors 27 aug 2015 19:50

Hej Alle

Jeg har købt en brugt ps3 til min søn. Vi har lige købt GTA V, og så fremkommer der en fejlkode 80010514.... :shock:

Vi har prøvet at sætte flere andre spil på, og nogle virker efter en opdatering, andre ikke. Dvs. der er ikke noget fast mønster!... (æv) Vi har afspillet film, både en alm DVD, og en blueray disk, og begge virkede.

Vi har afprøvet GTA V spillet på en anden ps3 hvor det virker, og vi har prøvet en andet GTA V spil, som virker på PS3 nr 2, på PS3 nr 1, og her virker spillet ikke. Dvs. at på den ene ps3 virker ingen af GTA V spillene (den der meddeler fejlen), og de virker på den anden PS3..

Ved i hvad der er galt? Den skulle kun have været brugt til at afspille film med. :roll:

Tak :-)
Brumbassen
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Taastrup


Re: Fejl 80010514 - nogle gange

Indlægaf TU I Raven » tors 27 aug 2015 20:02

Det jeg kan finde frem omkring fejl koden, er at drevet ikke kan læse disken. Har i prøvet at tørre disken af for fedtet Fingre osv??
TU I Raven
Niveau 1
 
Indlæg: 58


Re: Fejl 80010514 - nogle gange

Indlægaf Erroneus » tors 27 aug 2015 20:34

GTA V er samtidigt et af de spil der læser meget fra disken, da den både skal have data fra hdd og disk samtidigt, for at kunne følge med de store mængder data der præsenteres i det spil. Så det lugter af et drev der ikke har det så godt.

Den kan sagtens være brugt kun til film, men hvis den f.eks. har stået et meget støvet sted eller et sted hvor folk har røget, det har det ikke godt af.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Fejl 80010514 - nogle gange

Indlægaf HEADSTAR » fre 28 aug 2015 01:05

Jeg hade samme problem med min slim, jeg rensede den med en vatpind og sprit.

Du skal pille låget af maskinen, låget af blu-ray drevet, fjerne cd holderen for til sidst at kunne se læse hovederne.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2625



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron