Forum

Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » søn 15 nov 2015 23:05

Hej De herrer.

Jeg har været så heldig eller uheldig, at jeg har købt en PS4 konsol hos Gamestop, da jeg synes prisen var fair nok, garantien var god og jeg kunne få en konsol hjem med det samme.

Problemet er bare, at når jeg gamer Witcher 3 så begynder den at larme. - Omtrent samme støjniveau som min XBOX360 gjorde og det var vel at mærke ikke en slim model.

Vil endda mene, at den larmer mere end min gamle PS3 når blæseren ikke gik helt agurk(fatmodeller har lidt år på bagen). ;)
Og det er super træls, da jeg forventede den til at være nærmest støjsvag udover en disc der ville køre i konsollen.

Det skal lige siges, at det ikke er som en støvsuger, men den larmer helt klart mere end hvad jeg forventer af en PS4.
Sidder jeg på Youtube / Netlfix eller lign er den musestille, men så snart den skal præstere begynder den.

HVAD kan jeg gøre udover at sørge for den får masser af luft ? Den står på et åbent tvbord og er derfor ikke indelukket. Jeg prøver, at give den cirka 20cm luft bagved, men hvad kan jeg ellers gøre?

Håber på hjælp og ikke dumme kommentarer [-X [-o<
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf ikkNico » søn 15 nov 2015 23:15

Har ikke selv en PS4 (endnu), men den ene PS4 jeg har været i nærheden af, var musestille under afvikling af BF Hardline. Er det kun når du spiller Witcher, eller gælder larmen alle spil?

Den kan jo være defekt, og så er det bare ned i GS med købeloven i hånden og bede om en reparation eller bytter ... hwelt uden beregning eller nævneværdig gene for dig som kunde :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » søn 15 nov 2015 23:38

Nu har jeg kun Witcher 3, så kan ikke rigtig prøve med andre spil :)

Ville også mene, at den skulle være tæt på umulig at høre - udover disken som spinner rundt inde i maskinen.
Men det jeg taler om er nok til, at man føler sig generet. :(

Ville også mene at det er overkill at den skal stå midt i rummet uden at have noget som helst rundt om sig ?
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Erroneus » søn 15 nov 2015 23:56

De første PS4 modeller, der har nogle af dem desværre en tildens til at larme en del. Problemet for nogle af dem, er at kølepasten som der sidder i ikke er af god nok kvalitet og derfor skal blæseren op i højt niveau for at holde den kølig.

De nye 1216 modeller larmer betydeligt mindre, de er faktisk ganske stille, men det lyder ikke til at være sådan en du har fået :) Jeg syntes du skal kaste den tilbage til Gamestop, hvis den larmer så meget. Så må de give dig en ny model, helst en 1216 model hvis de har eller i det mindste en der ikke larmer så meget, som du giver udstyr for.

Du kan godt selv skifte den kølepasta, men du bryder garantien og det er ikke ukompliceret, som jeg kun vil anbefale man gør, hvis man har god erfaring med at skulle og samle PC'er. Jeg har selv gjort det på min PS4, som jeg købte for 2 år siden og det hjalp, men en mirakel kur var det ikke :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » man 16 nov 2015 00:18

Tak for svar.

Som sagt er det en brugt model jeg har købt, men synes prisen var fair og så fangede det min opmærksomhed, at gamestop giver 2 års garanti på sådan en fætter... - Ikke reklamation, men GARANTI!

Nu kender jeg heldigvis købeloven og ved dog, at de skal afhjælpe fejlen og hvis de ikke kan det, har jeg krav på godtgørelse enten i form af en ny konsol eller tilgodebevis. :)

Havde bare håbet, at der var et blæser trick man kunne benytte sig af, som man kan på de gamle ps3 fatboys, men det er vidst ikke tilfældet? :)
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Erroneus » man 16 nov 2015 00:24

Nej der er ikke rigtigt noget trick :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf loonitun » man 16 nov 2015 02:11

min model er en launch model, og den larmer kun i visse spil og siturationer ( kan godt høre den summer derud af men ikke støjende ) den ligger i en skuffe med måske 5-7cm plads omkring sig... skuffen er åben når den er tændt....

Den larmer kun rigtig meget når skuffen enten har været lukket... eller hvis jeg spiller rocket leage .. dog er støjen mellem støjendende og lydstille når jeg spiller whicher så kan være det bare trækker lidt ud ?
Billede
loonitun
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: marslev


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf BizzyVaping » man 16 nov 2015 04:56

Jeg har 2 ps4'ere stående en der er ca 10 måneder gammel og en af den nye støjsvage model. Den gamle af dem begynder hurtigt at lyde som noget der mest af alt minder om en jetmotor i krævende spil, men den nye hører man slet ikke selv hvis man muter lyden på spillene.

Pivost skrev:Tak for svar.

Som sagt er det en brugt model jeg har købt, men synes prisen var fair og så fangede det min opmærksomhed, at gamestop giver 2 års garanti på sådan en fætter... - Ikke reklamation, men GARANTI!

Nu kender jeg heldigvis købeloven og ved dog, at de skal afhjælpe fejlen og hvis de ikke kan det, har jeg krav på godtgørelse enten i form af en ny konsol eller tilgodebevis. :)


Jeg tvivler ret meget på du kan få den byttet på garantien fordi den larmer, da det ikke er en fejl. Den larmer fordi den gamle model har anden indmad som bruger mere strøm og generere mere varme, og blæserne er derfor også er sat til at kører derefter.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Bab » man 16 nov 2015 09:43

Som flere skriver, så er der forskel på, hvornår den larmer. Min gør det også i nogle spil, men ikke i alle. Jeg synes ikke, at den støjer, så det generer, men det kommer vel også an på, hvor meget lyd man smider ud af højtalerne :)

Jeg har lagt mærke til det tidligere, men har vænnet mig til det nu. Jeg er i gang med Fallout 4 og det bør også være krævende. Måske skyldes det også lidt dårlig programmering?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » man 16 nov 2015 09:45

BizzyVaping skrev:Jeg har 2 ps4'ere stående en der er ca 10 måneder gammel og en af den nye støjsvage model. Den gamle af dem begynder hurtigt at lyde som noget der mest af alt minder om en jetmotor i krævende spil, men den nye hører man slet ikke selv hvis man muter lyden på spillene.

Pivost skrev:Tak for svar.

Som sagt er det en brugt model jeg har købt, men synes prisen var fair og så fangede det min opmærksomhed, at gamestop giver 2 års garanti på sådan en fætter... - Ikke reklamation, men GARANTI!

Nu kender jeg heldigvis købeloven og ved dog, at de skal afhjælpe fejlen og hvis de ikke kan det, har jeg krav på godtgørelse enten i form af en ny konsol eller tilgodebevis. :)


Jeg tvivler ret meget på du kan få den byttet på garantien fordi den larmer, da det ikke er en fejl. Den larmer fordi den gamle model har anden indmad som bruger mere strøm og generere mere varme, og blæserne er derfor også er sat til at kører derefter.


Kan nok ikke få en NY model, det vil jeg give dig ret i, men da den ikke lever op til beskrivelsen har du i følge danske købelov ret til en form for afhjælpning, som ikke må være til gene for køberen - KBL §81
Hvis sælgers vare ikke lever op til forventningerne kan man i følge KBL §42 hæve købet eller kræve afslag i prisen. :)

PS. Har haft Jura i skolen. ;) :twisted:

Havde dog håbet lidt på et snydetrick, for gider ikke være træls kunde og er jo også glad for konsollen, men at den generer selv når man spiller med høj volumen er bare for meget - også selvom det er krævende spil såsom witcher 3.
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Erroneus » man 16 nov 2015 10:12

Der har været tilfælde med PS4 konsoller, også lanceringsmodellen der har larmet for meget, pga. dårlig kølepasta eller ikke var samlet ordenligt, de er blevet byttet.

Hvis maskinen larmer urimeligt meget, så kan den godt byttet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » man 16 nov 2015 10:39

Jeg tager derned i dag og leger træls kunde og fægter om mig med paragraffer fra købeloven :)
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Vreki » man 16 nov 2015 11:21

Jeg syntes at min gik ned i støj niveau efter at jeg fik en fod så den kan stå på højkant.

Og hvis den er en af de ældre modeller, så kan det jo være den efterhånden har suget en del støv?
Det er selvfølgeligt ikke helt så nemt at rengøre sådan en som det er med en PC.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » man 16 nov 2015 11:26

Det er det sikkert nok, men hvis man køber en konsol, der sælges som ny, forventer jeg at den virker som den skal, uanset om den er ny eller brugt. :)
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf donto » man 16 nov 2015 12:02

Jeg vil helt klart anbefale at få den byttet, det er begrænset hvad de forskellige "fixes" kan hjælpe med. Men, jeg vil da lige give min oplevelse med: Jeg købte selv en brugt lancerings PS4 der netop larmede som min gamle 360er, så jeg skiftede selv kølepasta og rengjorde den til bunds, hvilket virkelig gjorde en forskel. Noget andet jeg prøvede efterfølgende, var at placere den et sted hvor den har rigelig med luft omkring sig (den står typisk i et AV-møbel), hvilket igen hjalp betydeligt.
donto
Niveau 1
 
Indlæg: 99


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster