donto skrev:Jeg vil helt klart anbefale at få den byttet, det er begrænset hvad de forskellige "fixes" kan hjælpe med. Men, jeg vil da lige give min oplevelse med: Jeg købte selv en brugt lancerings PS4 der netop larmede som min gamle 360er, så jeg skiftede selv kølepasta og rengjorde den til bunds, hvilket virkelig gjorde en forskel. Noget andet jeg prøvede efterfølgende, var at placere den et sted hvor den har rigelig med luft omkring sig (den står typisk i et AV-møbel), hvilket igen hjalp betydeligt.
Pivost skrev:Nå. En lille opdatering til folket.
Jeg tog ned i Gamestop og klagede over min ny indkøbte konsol.
Resultater var, at jeg fik en ny, brugt, konsol.
Har taget maskinen hjem. Smidt Witcher 3 i og nu blæser den nye konsol også som en polsk havneluder, der prøver at blæse cigarret røg ud inden hun skal fange en ny kunde.
Har prøvet at flytte på konsollen og trække den en helt meter ud fra væggen, min lige meget hjælper det.
I morgen tager jeg ned til Gamestop igen og så må vi se hvad det hele ender op i
klatzen skrev:Lidt off topic, men har læst på diverse forums at de "gamle" ps4 modeller har utroligt ringe kølepasta, samt køle "brikker" oven på ram blokkende.. Man kan bla. tjekke om kølepastaen virker ved at mærke om det er kold eller varm luft der kommer ud bag på konsollen. Er det koldt, er der noget galt da den jo så ikke kan komme af med den varme GPU'en laver .. Hvorfor den jo så også blæser på fuld kraft og derved larmer en del.
- Billede -
Så jeg tager chancen og har bestilt nyt kvalitets kølepasta, samt bedre "cooling pads" til min konsol og ser om ikke det kan afhjælpe lidt på blæserens "overarbejde"
Nergh skrev:klatzen skrev:Lidt off topic, men har læst på diverse forums at de "gamle" ps4 modeller har utroligt ringe kølepasta, samt køle "brikker" oven på ram blokkende.. Man kan bla. tjekke om kølepastaen virker ved at mærke om det er kold eller varm luft der kommer ud bag på konsollen. Er det koldt, er der noget galt da den jo så ikke kan komme af med den varme GPU'en laver .. Hvorfor den jo så også blæser på fuld kraft og derved larmer en del.
- Billede -
Så jeg tager chancen og har bestilt nyt kvalitets kølepasta, samt bedre "cooling pads" til min konsol og ser om ikke det kan afhjælpe lidt på blæserens "overarbejde"
Spændende! Du må meget gerne aflægge rapport af resultatet - evt. også fremgangsmetoden
Pivost skrev:Jo tak tobak. - Stærkt hvis du kan afhjælpe problemet selv, men vil hellere bruge min garanti og gå lidt i mod strømmen hos gamestop
Pivost skrev:Jo tak tobak. - Stærkt hvis du kan afhjælpe problemet selv, men vil hellere bruge min garanti og gå lidt i mod strømmen hos gamestop
Fra købeloven
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.
Advokat svar skrev:Som du kan se af § 78, stk. 1, så har du som udgangspunkt valget mellem at få fejlen lavet, få leveret en ny xbox, få et afslag i prisen eller at få dine penge tilbage. Du er dog afskåret fra at vælge ophævelse af købet eller afslag i købsprisen, hvis sælgeren tilbyder at reparere manglen eller levere en ny vare (§ 78, stk. 3). Dette forudsætter dog, at sælgeren opfylder sine forpligtelser inden for rimelig tid, uden udgift for dig og uden væsentlig ulempe (§ 78, stk. 4).
Microsoft har haft din xbox til reparation 2 gange. Ifølge forarbejderne til loven skal sælgeren som udgangspunkt kun have 1 forsøg til at reparere en fejl. Her er der tale om 2 forskellige fejl, og det taler derfor for, at du har måtte tåle 2 reparationer, men jeg mener ikke, at du skal finde dig i mere - nu er det ikke uden væsentlig ulempe mere. Du vil derfor nu kunne kræve at få en ny eller få pengene tilbage.
De må ikke sende dig en brugt konsol. Du har købt en ny, og de kan ikke spise dig af med en gammel, repareret en.
Du vil ikke få meget ud af at gå til forbrugerombudsmanden, da han primært tager sig af overtrædelser af markedsføringsloven. Du kan indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet, men det er ikke nogen optimal løsning, da sagsbehandlingstiden er på omkring et år. På den anden side er det den billigste løsning for dig. Du kan altid henvende dig hos en advokat, men det koster jo penge.
Når nu xboxen skal fejlmeldes igen, så skriv til Microsoft, at du ønsker at få leveret en ny xbox, og at du i modsat fald vil indbringe sagen for forbrugerklagenævnet. Du kan jo så håbe, at de giver dig en ny, fordi de ikke vil ende med dårlig omtale ligesom Apple.
Held og lykke.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster