Forum

Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » man 16 nov 2015 12:17

Min konsol står ovenpå mit tv bord og har masser af luft omkring sig. Jeg kan selvfølgelig trække tv bordet længere ud, så der er 30cm ind til bagvæggen, men gider jo ikke have et tv bord stående midt i rummet. Desuden forsvinder problemet ikke ved det, det bliver bare mindre tydeligt og ville da helt klart ikke mene, at den skal larme som en X360 fra launch eller en PS3 fatboy.
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » man 16 nov 2015 12:20

donto skrev:Jeg vil helt klart anbefale at få den byttet, det er begrænset hvad de forskellige "fixes" kan hjælpe med. Men, jeg vil da lige give min oplevelse med: Jeg købte selv en brugt lancerings PS4 der netop larmede som min gamle 360er, så jeg skiftede selv kølepasta og rengjorde den til bunds, hvilket virkelig gjorde en forskel. Noget andet jeg prøvede efterfølgende, var at placere den et sted hvor den har rigelig med luft omkring sig (den står typisk i et AV-møbel), hvilket igen hjalp betydeligt.


Og jeg har ikke tænkt mig at åbne den op og lege kirug på den, eftersom Gamestop giver 2 års garanti på brugte konsoller :)
Selvom jeg kunne finde en youtube video på hvordan, er jeg bestemt ikke erfaren inde for det område.
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf donto » man 16 nov 2015 12:31

Det er relativt nemt og hvis du har samlet en computer eller lignende før er det endnu nemmere ;) Men ja, byt den istedet :)
donto
Niveau 1
 
Indlæg: 99


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » man 16 nov 2015 12:42

Har da haft skilt min 360 launch maskine ad, men der er ingen grund til at bryde 2 års garanti ved at vælge en gør det selv løsning :)
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » tirs 17 nov 2015 22:24

Nå. En lille opdatering til folket.
Jeg tog ned i Gamestop og klagede over min ny indkøbte konsol.
Resultater var, at jeg fik en ny, brugt, konsol.

Har taget maskinen hjem. Smidt Witcher 3 i og nu blæser den nye konsol også som en polsk havneluder, der prøver at blæse cigarret røg ud inden hun skal fange en ny kunde.

Har prøvet at flytte på konsollen og trække den en helt meter ud fra væggen, min lige meget hjælper det.
I morgen tager jeg ned til Gamestop igen og så må vi se hvad det hele ender op i :(
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf armorking » tirs 17 nov 2015 22:42

tage spillet med ned og test den i butikken , de har jeg gjort da jeg købte den gamle PS3 med spillet Red dead redimption
den larmede meget , men har aldrig haft problemer med PS4 , da jeg købte ny model .
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf BizzyVaping » ons 18 nov 2015 05:04

Pivost skrev:Nå. En lille opdatering til folket.
Jeg tog ned i Gamestop og klagede over min ny indkøbte konsol.
Resultater var, at jeg fik en ny, brugt, konsol.

Har taget maskinen hjem. Smidt Witcher 3 i og nu blæser den nye konsol også som en polsk havneluder, der prøver at blæse cigarret røg ud inden hun skal fange en ny kunde.

Har prøvet at flytte på konsollen og trække den en helt meter ud fra væggen, min lige meget hjælper det.
I morgen tager jeg ned til Gamestop igen og så må vi se hvad det hele ender op i :(


Du kommer desværre ikke uden om at skulle købe en af de helt nye modeller, hvis du ikke kan leve med larmen fra blæserne. Blæserne kører som nævnt tidligere på overdrev i alle de gamle modeller da indmaden kræver det for ikke at overophede.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf klatzen » ons 18 nov 2015 09:01

Lidt off topic, men har læst på diverse forums at de "gamle" ps4 modeller har utroligt ringe kølepasta, samt køle "brikker" oven på ram blokkende.. Man kan bla. tjekke om kølepastaen virker ved at mærke om det er kold eller varm luft der kommer ud bag på konsollen. Er det koldt, er der noget galt da den jo så ikke kan komme af med den varme GPU'en laver :) .. Hvorfor den jo så også blæser på fuld kraft og derved larmer en del.

Det er b.la. billeder som disse der kommer op:
Billede

Så jeg tager chancen og har bestilt nyt kvalitets kølepasta, samt bedre "cooling pads" til min konsol og ser om ikke det kan afhjælpe lidt på blæserens "overarbejde" ;)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Nergh » ons 18 nov 2015 10:03

klatzen skrev:Lidt off topic, men har læst på diverse forums at de "gamle" ps4 modeller har utroligt ringe kølepasta, samt køle "brikker" oven på ram blokkende.. Man kan bla. tjekke om kølepastaen virker ved at mærke om det er kold eller varm luft der kommer ud bag på konsollen. Er det koldt, er der noget galt da den jo så ikke kan komme af med den varme GPU'en laver :) .. Hvorfor den jo så også blæser på fuld kraft og derved larmer en del.

- Billede -

Så jeg tager chancen og har bestilt nyt kvalitets kølepasta, samt bedre "cooling pads" til min konsol og ser om ikke det kan afhjælpe lidt på blæserens "overarbejde" ;)


Spændende! Du må meget gerne aflægge rapport af resultatet - evt. også fremgangsmetoden :D
Nergh
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf klatzen » ons 18 nov 2015 10:05

Nergh skrev:
klatzen skrev:Lidt off topic, men har læst på diverse forums at de "gamle" ps4 modeller har utroligt ringe kølepasta, samt køle "brikker" oven på ram blokkende.. Man kan bla. tjekke om kølepastaen virker ved at mærke om det er kold eller varm luft der kommer ud bag på konsollen. Er det koldt, er der noget galt da den jo så ikke kan komme af med den varme GPU'en laver :) .. Hvorfor den jo så også blæser på fuld kraft og derved larmer en del.

- Billede -

Så jeg tager chancen og har bestilt nyt kvalitets kølepasta, samt bedre "cooling pads" til min konsol og ser om ikke det kan afhjælpe lidt på blæserens "overarbejde" ;)


Spændende! Du må meget gerne aflægge rapport af resultatet - evt. også fremgangsmetoden :D


Skal jeg nok ;)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Pivost » ons 18 nov 2015 11:39

Jo tak tobak. - Stærkt hvis du kan afhjælpe problemet selv, men vil hellere bruge min garanti og gå lidt i mod strømmen hos gamestop :)
Mine handelskarakterer fra Xboxlife.
http://www.xboxlife.dk/?sid=3141512eee1 ... 3ba7e384c4
Pivost
Niveau 1
 
Indlæg: 92
By: Esbjerg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf klatzen » ons 18 nov 2015 11:48

Pivost skrev:Jo tak tobak. - Stærkt hvis du kan afhjælpe problemet selv, men vil hellere bruge min garanti og gå lidt i mod strømmen hos gamestop :)


Ville jeg også selv gøre ;) .. Gør det kun fordi min garanti er udløbet og jeg selv synes sådan noget er spændende at lege med :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf Erroneus » ons 18 nov 2015 14:47

Testen med at mærke på luften holder ikke. En PS4 med dårlig kølepasta vil også smide varm luft ud. Det er korrekt at den leder varmen dårligere, men den leder stadigvæk varmen og der vil stadigvæk komme varm luft ud, blæserne vil simpelthen bare skrue op på et højere niveau for at øge dens ledeevne.

Min egen PS4 skød fint varm luft ud og det gør den også nu, efter jeg har skiftet kølepasta og den larmer lidt mindre.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf ikkNico » ons 18 nov 2015 15:05

Pivost skrev:Jo tak tobak. - Stærkt hvis du kan afhjælpe problemet selv, men vil hellere bruge min garanti og gå lidt i mod strømmen hos gamestop :)

Du kan jo altid høre dem, om de vil bytte til en ny model (de har nok ikke nogle brugte), hvis du lægger en sjat til. Stadig som defekt, så du ikke havner i et normalt indbytning.



FØLGENDE GÆLDER KUN HVIS DIN KONSOL ER DEFEKT
Husk også, at du har købeloven på din side, og hvis maskinen virkelig klacificeres som defekt (de har jo byttet den en gang), så står du ret stærkt.

Jeg var igennem flere Xbox 360ere i RRoD dagene, og nåede at få en advokat med ind over på råd.
dette er fra et gammelt indlæg på Xboxlife, men måske du også kan bruge det her HVIS din konsol er defekt

Fra købeloven
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.

Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.


Og svaret fra advokaten ...

Advokat svar skrev:Som du kan se af § 78, stk. 1, så har du som udgangspunkt valget mellem at få fejlen lavet, få leveret en ny xbox, få et afslag i prisen eller at få dine penge tilbage. Du er dog afskåret fra at vælge ophævelse af købet eller afslag i købsprisen, hvis sælgeren tilbyder at reparere manglen eller levere en ny vare (§ 78, stk. 3). Dette forudsætter dog, at sælgeren opfylder sine forpligtelser inden for rimelig tid, uden udgift for dig og uden væsentlig ulempe (§ 78, stk. 4).

Microsoft har haft din xbox til reparation 2 gange. Ifølge forarbejderne til loven skal sælgeren som udgangspunkt kun have 1 forsøg til at reparere en fejl. Her er der tale om 2 forskellige fejl, og det taler derfor for, at du har måtte tåle 2 reparationer, men jeg mener ikke, at du skal finde dig i mere - nu er det ikke uden væsentlig ulempe mere. Du vil derfor nu kunne kræve at få en ny eller få pengene tilbage.

De må ikke sende dig en brugt konsol. Du har købt en ny, og de kan ikke spise dig af med en gammel, repareret en.

Du vil ikke få meget ud af at gå til forbrugerombudsmanden, da han primært tager sig af overtrædelser af markedsføringsloven. Du kan indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet, men det er ikke nogen optimal løsning, da sagsbehandlingstiden er på omkring et år. På den anden side er det den billigste løsning for dig. Du kan altid henvende dig hos en advokat, men det koster jo penge.

Når nu xboxen skal fejlmeldes igen, så skriv til Microsoft, at du ønsker at få leveret en ny xbox, og at du i modsat fald vil indbringe sagen for forbrugerklagenævnet. Du kan jo så håbe, at de giver dig en ny, fordi de ikke vil ende med dårlig omtale ligesom Apple.

Held og lykke.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Ps4 Larmer! - Hvad gør jeg?

Indlægaf enfen » ons 18 nov 2015 22:40

Min PS4 larmer kun meget (blæserstøj), når jeg smider COD: Black Ops 3 i. I andre spil er blæserstøjen lav. Har ikke The Witcher 3 - så det kan jeg ikke teste.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster