Forum

Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Quentin » ons 01 apr 2015 09:22

Hej alle,

Inden at jeg knækker pladen, pisser på stumperne og brænder resten i brændeovnen, håber jeg at nogen kan hjælpe mig herinde, inden jeg knalder total af over dette spil... :evil:

Grafisk, virkelig et lækkert spil, gameplayet er fedt - Men sværhedsgraden, daaaaamn.
Ved godt det skulle være svært, men come on.... Motivationen for at spille det, skal da være der.
Hvor er savespot nummer 2 i første bane??? Jeg kan simpelthen ikke komme igennem FØRSTE "bane", og er ved at være træt af at dø efter 30-40 minutters spil hver gang, og starte HELT forfra.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre? :? :?
Quentin
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Hades » ons 01 apr 2015 09:28

Løb igennem hele skidtet når du først har fået et par levels på bagen - så skal du bare op på broen og tæve første boss. Der er intet savepoint imellem Central Yarhnam og den første boss
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Askinas » ons 01 apr 2015 09:39

:lol: :lol: :lol: :lol:

Total humor! =D>
Askinas
Niveau 3
 
Indlæg: 262
By: Nykøbing F


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Quentin » ons 01 apr 2015 09:43

Hades skrev:Løb igennem hele skidtet når du først har fået et par levels på bagen - så skal du bare op på broen og tæve første boss. Der er intet savepoint imellem Central Yarhnam og den første boss


Fedt... Så kan jeg da virkelig komme til at minde om ham her inden jeg kommer der til (Minus fjernbetjening!!):

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ersIyzsOpc

Men tak for hjælpen anyways... :) :)
Quentin
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Madskimo » ons 01 apr 2015 13:21

Du er meget velkommen til at adde mig hvis du vil have ingame hjælp eller råd :)
Madskimo
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf André » ons 01 apr 2015 13:56

men der er osse en låge du kan få åbnet ved siden af lanternen så der ikke er så langt til den første boss, og så kan du osse bruge tilkalderklokken/reconing bell , for at få en anden spiller til at hjælpe dig med bossen
André
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Quentin » ons 01 apr 2015 14:01

Madskimo skrev:Du er meget velkommen til at adde mig hvis du vil have ingame hjælp eller råd :)



Det husker jeg lige... :)
Quentin
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf too nizzle » ons 01 apr 2015 18:23

Som Holmeren også skriver så er spillet fyldt med genveje - og at gå på opdagelse er en stor del af spillet for mig.

Derudover så vil du efter dit første møde med første boss få "låst op" for at kunne levele op - hvilket kan gøre en stor forskel. Dette sker uanset om du dør eller ej - bare du har mødt ham.

Ellers er det et spil som i mine øjne afhænger meget af at man bliver bedre og ikke går op i om man dør eller ej. Jo kan sagtens sætte mig ind i at det er super demoraliserende at have kæmpe problemer og sidde fast - har selv lige været det i dag hvor det tog mig 2 timer at komme forbi 6 monstre. Men intet er bedre end at komme forbi en boss efter 7 dødsfald eller mærke at man flyver igennem områder man før havde svært ved :)

Worst case - så flyder nettet med walkthroughs og rigelig med mulighed for at få hjælp af andre, hvilket bestemt ikke er snyd.

Kæmp igennem det fordi det er bestemt det værd
too nizzle
Niveau 3
 
Indlæg: 291
By: Taastrup


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf weissmuller » ons 01 apr 2015 18:36

jeg vil foreslå at du kamp mæssigt lader modstanderne blotte sig/angribe dig, så du får dem i en sårbar vinkel. Lad være med at vade ind på flere fjenders område, men brug dine pebbles til at lokke dem hen til dig een efter een. Bliver du angrebet af flere på en gang, så sørg for at få alle fjenderne foran dig. Brug noget tid på at lære pistolens "parry" move, hvilket ikke er så svært. De lidt større fjender bliver dejligt medgørlige når du får timingen rigtig. Og lær at bruge "O" knappen ordentligt så du kan komme bag om modstanderne.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf weissmuller » ons 01 apr 2015 18:46

Som en motiverende tilføjelse, vil jeg sige at når du først finder ud af mekanikkerne til overlevelse ligger der en fantastisk oplevelse foran dig. Spillet vil til tider helt klart være frustrerende, men den følelse du får når du klarer en svær modstander, er det hele værd :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf CookieMonster » man 06 apr 2015 20:34

I starten virker spillet fuldstændigt uoverkommeligt og urimeligt. Hver eneste lille fjende har potentialet til at slå dig helt tilbage hvor du startet, og hvis du ikke kommer lige så langt, så mister man også det opsparede xp.

Det der gør det hele så fedt er at efterhånden som man finder genveje og klarer et par bosser, så "åbner" verdenen sig for dig, og man begynder at blive fanget af spillets lidt forskruede logik.

Generelt må man sige at hvis man konstant dør det samme sted så gør man det forkert, ting som kan virke urimeligt svære kan pludselig blive lette, hvis man bare tænker nogle encounters på en anden måde... f.eks.
///SPOILER///
Da jeg brugte 12 forsøg på Father Gascoigne inden jeg fandt ud af at han i sit sidste stadie bliver helt vildt modtagelig overfor stagger shots med pistolen. Indtil da havde han virket enormt svært at stagger, og jeg blev stresset så meget af den pludselige hastighedsforøgelse at jeg glemte at bruge pistolen.
///SPOILER SLUT///

Når man overkommer det er det den bedste følelse i verden, du er vokset som spiller og føler dig pludselig enormt selvsikker i en spilverden som op til det punkt virkede skræmmende og farlig.

Man bliver suget ind i en uendelig læringskurve, som kun går op og man lærer at forsvare sig mod sine egne dumheder :D

Det eneste jeg kan sige er: Don't give up :D
CookieMonster
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Tupilak » man 06 apr 2015 20:52

Jeg har samme problem. Elsker dog udfordringen. Fedt spil
Tupilak
Niveau 2
 
Indlæg: 124


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Iasakai » man 06 apr 2015 22:53

Husk at du altid bare kan løbe forbi fjenderne hvis du ikke gider kæmpe dig hele vejen derhen hvor du døde.
Iasakai
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf BlodbadDK » tors 09 apr 2015 13:24

Quentin skrev:Hej alle,

Inden at jeg knækker pladen, pisser på stumperne og brænder resten i brændeovnen, håber jeg at nogen kan hjælpe mig herinde, inden jeg knalder total af over dette spil... :evil:

Grafisk, virkelig et lækkert spil, gameplayet er fedt - Men sværhedsgraden, daaaaamn.
Ved godt det skulle være svært, men come on.... Motivationen for at spille det, skal da være der.
Hvor er savespot nummer 2 i første bane??? Jeg kan simpelthen ikke komme igennem FØRSTE "bane", og er ved at være træt af at dø efter 30-40 minutters spil hver gang, og starte HELT forfra.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre? :? :?

Udforsk områderne ligeså stille men fuldstændigt. Så finder du alle genvejene og loot der kan hjælpe dig.

Undgå bosserne til der ikke er mere at udforske.

Vær vågen når du spiller det. Man kan høre de fleste monstre før man kan se dem. NPC'er og genveje kan man nemt overse hvis man ikke er opmærksom, det samme med loot drops.

Hvis en større gruppe af fjender er for svær, så aggro dem enkeltvis med pebbles fra sikker afstand, så du ikke bliver omringet.

Brug 'O' knappen... meget!

Lær dit våben at kende, alle trick weapons har en masse forskellige angreb, hvor hvert angreb i en kombo er forskelligt. R1, R2 og charged R2. Løbende versioner af R1 og R2, rolling versioner af R1 og R2 og backstep versioner af R1 og R2. Og de samme igen i våbenets anden tilstand (skift med L1). Våben i 2-hånds tilstand har tilmed et angreb på L2 (den du normalt skyder med).

Visse fjender er mere modtagelige overfor bestemte angreb.

Lær at time dine angreb til de enkelte fjenders angrebsmønstre, så du kan undgå selv at blive ramt.

Hvis en fjende står med ryggen til, kan man liste sig tæt på (ved at gå langsomt), og som regel få muligheden for at lave et "gratis" charged R2 angreb. Lær ved at eksperimentere hvor tæt på du kan komme, og hvor tæt på der er tæt nok.

Og så til sidst, hvis du er helt screwed. Brug klokkerne. Den lille klokke kan du faktisk bruge til recognosering, da det er omkostningsfrit hvis du dør som co-operator. Og så brug den store hvis der er en boss du ikke kan klare.
BlodbadDK
Niveau 0
 
Indlæg: 48


Re: Bloodborne // Mangler seriøs motivation / hjælp!!

Indlægaf Tupilak » fre 10 apr 2015 00:36

Er lvl 33 nogen frisk på co op ? Mangler hjælp i old yharnam boss
Tupilak
Niveau 2
 
Indlæg: 124



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster

cron