Kapitel 11 er langt det værste hvad angår stealth, så det kan godt være du skifter mening om et par timer
Men nu er jeg også lidt forudindtaget da jeg ikke bryder mig om stealth spil, og slet ikke når det er påklistret et spil der ellers ikke er bygget omkring stealth.
Det er måske også et af spillets problemer, det ved ikke rigtigt hvad det vil være.
Historien kunne være et fint fundament for et adventure, men udforskningdelen består i at kigge efter tydeligt markeret genstande undervejs på "sporet", og genstandede har ingen betydning for spillets forløb, og tilføjer egenligt heller ikke noget til historien. Der er heller ikke nogen form for valgfrihed eller følelse af at man kan forme historien.
Som skydespil har det også mangler. Som sagt har det interessante våben, men vi får ikke rigtigt lov at lege med dem. Og selve ildkampene føles bare gammeldags, sådan rent spilteknisk.
Hvis det skal være en "Cinematisk oplevelse" så syntes jeg at det fejler med de mange QTE events der kan være frustrerende i stedet for at give følelsen af at deltage i spillet,Tomb Raider eller Shadow of Mordor gør det langt bedre.
Men efter min mening er hele ideen med de såkaldte cinematiske oplevelser en fejltagelse, som spiller vil man være en del af universet, ikke bare være tilskuer. Det kan film gøre mange gange bedre.
Så hvad er det egenligt de har forsøgt at lave? Eller er det et af de spil det har skiftet design flere gange undervejs?