Forum

PS4 Pro kan bestilles nu

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf mrlenniboy » fre 09 sep 2016 17:01

det bliver måske en ps slim for mig, jeg er skuffet over den nye pro, jeg havde regnet med mere, jeg ved ikke hvad men ser ikke nogen grund til at udskifte min launch ps4. det bliver nok scorpio, til næste år når der får min penge, jeg er ikke sur jeg er skuffet...
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » fre 09 sep 2016 20:43

darkandel skrev:
Erroneus skrev:PS4 Slim er en mindre udgave PlayStation 4, der bruger mindre strøm. Men ellers kan den det samme som den gamle PlayStation 4, bortset fra den har bedre support for Wifi netværk.

PS4 Pro er den nye premium udgave af PlayStation 4, som bliver ca 2,3 gange hurtigere og dermed kan vise nye og opdateret spil med bedre grafik, flere PPS og/eller i højere 4K opløsning, som i nogle spil bliver via opskalering og i andre spil bliver i ægte 4K.

bliver vel omkring 15-20 fps i 4k på playstation ? når man tænker på hvilken pc der skal til for at køre 4k i spil med over 60 fps.

Nej så dumme er udviklerne jo ikke. Man kan ikke sætte alle spil i en kategori. Der er flere titler som kommer til at køre nativ 4K, fordi det kan de godt klare, The Witness, Smite er lige hvad jeg har hørt. Så er der andre spil som kommer til at køre i falsk 4K, hvor de kører en laver opløsning og så via tricks skalerer grafikken op til 4K.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » fre 09 sep 2016 20:48

mrlenniboy skrev:det bliver måske en ps slim for mig, jeg er skuffet over den nye pro, jeg havde regnet med mere, jeg ved ikke hvad men ser ikke nogen grund til at udskifte min launch ps4. det bliver nok scorpio, til næste år når der får min penge, jeg er ikke sur jeg er skuffet...

Men sådan helt seriøst, hvad havde du forventet? De kan ikke udgive en 6teraflop konsol som Scorpio nu her, det kan ikke lade sig gøre, medmindre du vil give 7000 kr for maskinen. Scorpio bliver ikke billig og udkommer først i slutningen af næste år, til en pris der lugter af over 4000 kr og så skal man på det tidspunkt, stille sig spørgsmålet hvor langt væk er PS5 og et ægte generationsskift.

Vi har fået en ny konsol der er 230% hurtigere end PS4 og til en pris på 8-900 kr over en slim udgave. Hvis man vil have mere og ikke betale alt for meget for det, så skal man vente på PS5 / Xbox 2.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Fiisker » fre 09 sep 2016 22:06

Køber en xbox one s på de seneste 48 timers 'nyheder' fra Sony
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf weissmuller » man 12 sep 2016 16:04

Til dem der er lidt i tvivl om hvad den kan, er her Digital Foundry's hands on. De beskriver blandt andet hvad folk derhjemme uden 4k HDR skærm ikke kunne se og, hvad der gør den til en kompetent upgrade.

weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » man 12 sep 2016 16:32

For dem der ikke har set fra anden tråd, så kører Gamestop med tradein:

Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste:
500GB til Pro: 1574
1TB til Pro: 1374

Uden spil, kun konsollen:
500GB til Pro: 1799
1TB til Pro: 1599
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf dMITIj » man 12 sep 2016 17:54

Erroneus skrev:For dem der ikke har set fra anden tråd, så kører Gamestop med tradein:

Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste:
500GB til Pro: 1574
1TB til Pro: 1374

Uden spil, kun konsollen:
500GB til Pro: 1799
1TB til Pro: 1599


Skal man køre hen og aflevere sin PS4 nu og betale xxxx,- eller hvordan forgår det?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Erroneus » man 12 sep 2016 18:07

dMITIj skrev:
Erroneus skrev:For dem der ikke har set fra anden tråd, så kører Gamestop med tradein:

Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste:
500GB til Pro: 1574
1TB til Pro: 1374

Uden spil, kun konsollen:
500GB til Pro: 1799
1TB til Pro: 1599


Skal man køre hen og aflevere sin PS4 nu og betale xxxx,- eller hvordan forgår det?

Nej du kan vente med at aflevere til på dagen, eller smartere dagen før. Så betaler du XXXX antal kroner og så kan du hente en PS4 Pro på udgivelsesdatoen. Det er dog nok en god ide at forudbestille en PS4 Pro pt., der et 500 kr. depositum, som du naturligvis kan modregne når der skal betales for det hele.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Vreki » man 12 sep 2016 21:20

weissmuller skrev:Til dem der er lidt i tvivl om hvad den kan, er her Digital Foundry's hands on. De beskriver blandt andet hvad folk derhjemme uden 4k HDR skærm ikke kunne se og, hvad der gør den til en kompetent upgrade.


Nu har jeg set videoen, og man sidder stadigvæk tilbage med sådan en følelse af "Nå men det er da sikkert meget godt"
Sony har virkeligt ikke formået at sælge ideen, måske er springet bare ikke stort nok?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf dMITIj » man 12 sep 2016 22:13

Erroneus skrev:
dMITIj skrev:
Erroneus skrev:For dem der ikke har set fra anden tråd, så kører Gamestop med tradein:

Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste:
500GB til Pro: 1574
1TB til Pro: 1374

Uden spil, kun konsollen:
500GB til Pro: 1799
1TB til Pro: 1599


Skal man køre hen og aflevere sin PS4 nu og betale xxxx,- eller hvordan forgår det?

Nej du kan vente med at aflevere til på dagen, eller smartere dagen før. Så betaler du XXXX antal kroner og så kan du hente en PS4 Pro på udgivelsesdatoen. Det er dog nok en god ide at forudbestille en PS4 Pro pt., der et 500 kr. depositum, som du naturligvis kan modregne når der skal betales for det hele.



Takker :-)
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf dMITIj » man 12 sep 2016 22:16

Eneste jeg ikke helt har kunne gøre mig klog på er om man får flere "kræfter" altså en mere stabil FPS ved Pro udgaven hvis man kun vil game i 1920*1080P. For mig lyder det lidt som om at PS4 Pro selv finder ud af om man spiller i UHD el. HD og "neddrosler" når man kun gamer i 1080P?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Vreki » man 12 sep 2016 23:10

Det er som om Sony ikke kan finde ud af hvem der er deres målgruppe.
Konsollen er billiger end den nye fra M$ men de fokusere deres kampagne på features som kræver high-end TV. Så størsteparten af budget-køberne har ikke hardwaren, og kan heller ikke se reklamerne.
Omvendt så bliver dem med tegnebogen i orden skuffede over at der ikke er en 4K Blu-ray afspiller i kassen.

Det minder lidt om den famøse Xbox one konference hvor M$ troede at deres kunder var indholdsleverandørene og ikke spillerne.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Slimjay DK » man 12 sep 2016 23:23

dMITIj skrev:Eneste jeg ikke helt har kunne gøre mig klog på er om man får flere "kræfter" altså en mere stabil FPS ved Pro udgaven hvis man kun vil game i 1920*1080P. For mig lyder det lidt som om at PS4 Pro selv finder ud af om man spiller i UHD el. HD og "neddrosler" når man kun gamer i 1080P?


Q: What benefits does PS4 Pro provide when played on a non-4K HDTV?
PS4 Pro offers benefits even if you play on a HDTV that isn’t 4K. Depending on how the developer chooses to use the increased processing power, games with PS4 Pro support are able to render higher or more consistent framerates, increased environmental and character model detail, improved overall visual quality, and other related visual enhancements.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Slimjay DK » man 12 sep 2016 23:38

Vreki skrev:Det er som om Sony ikke kan finde ud af hvem der er deres målgruppe.
Konsollen er billiger end den nye fra M$ men de fokusere deres kampagne på features som kræver high-end TV. Så størsteparten af budget-køberne har ikke hardwaren, og kan heller ikke se reklamerne.
Omvendt så bliver dem med tegnebogen i orden skuffede over at der ikke er en 4K Blu-ray afspiller i kassen.

Det minder lidt om den famøse Xbox one konference hvor M$ troede at deres kunder var indholdsleverandørene og ikke spillerne.


Så kan MS vel heller ikke finde ud af deres målgruppe, da de netop nu, efter lanceringen af PS4 Pro køre massivt på at deres har en 4K blu-ray afspiller, 4k gaming og HDR som ligeledes kræver High-end TV. Og dem med tegnedrengen i orden bliver vel ikke skuffet over der ikke er en 4K blu-ray afspiller i kassen, når det er meldt ud at den kommer uden :)
Derimod vil man da blive skuffet over at købe en Xbox One S for at finde ud af at hvis man ikke har et 4K tv, så får du absolut nada ud af den kontra den gamle Xbox One. Med PS4 Pro er der mulighed for bedre performance i spil også selvom man ikke ejer et 4K tv.

Hvis udviklerne gøre det rigtigt, kan man jo ende op med at et spil afviklet i 1080P på Pro'en kan køre stabilt 60 frames, hvor man på en normal PS4 må nøjes med 30 ? den er jo noget kraftigere når GPU'en er hævet fra 1.84Tflops til 4.20Tflops og det ville jo være dumt ikke at udnytte det :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro kan bestilles nu

Indlægaf Vreki » man 12 sep 2016 23:50

Joh, men det er jo netop det at "hvad kan den gøre for 1080p" næsten blev trampet ned af 4K og HDR, selv om mit gæt er at langt de fleste af deres kunder vil køre 1080p et pænt stykke tid endnu.

Hvis ikke mit eget TV var brændt af havde jeg da sikkert hængt på 1080p et halvt årti endnu, og det uden at føle noget afsavn. Og HDR har jeg stadigt ikke.

For mig bliver spørgsmålet nok hvad den kan gøre for PSVR.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster