Forum

værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter !!

Alt som er klan relateret.

Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf JanR » fre 19 okt 2012 01:13

Scoring skrev:Armorking: føler sgu lidt med dig, tråden udviklede sig vist i den forkerte retning. Denne her debat burde vist have ligget i off-topic, og så lav en anden tråd med en anden overskrift :p


Havde armorking haft et internetforum-militær, var tråden ikke blevet invaderet. :D
Så ved han det til en anden gang..

ps. det hjælper nok at lave en ordentlig overskrift næste gang, og ikke spørge om holdninger til værnepligt, i en tråd om spil. :wink:
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Stricker » fre 19 okt 2012 01:18

Hvad synes du om værnepligten, janzor? Jeg er ikke rigtig interesseret i Nistelroy78's holdninger, jeg synes han angreb på os der ikke gennemførte værnepligten var meget barnligt.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf JanR » fre 19 okt 2012 02:02

Stricker skrev:Hvad synes du om værnepligten, janzor? Jeg er ikke rigtig interesseret i Nistelroy78's holdninger, jeg synes han angreb på os der ikke gennemførte værnepligten var meget barnligt.


Personligt synes jeg at værnepligten skal afskaffes. Den er over 160 år gammel, og stammer fra en helt anden verdenssitation end vi har idag. Danmark var i borgerkrigslignende tilstande med noget af Tyskland, og værnepligten kom til af den grund.
Idag har vi forsvarsalliancen NATO som vi er medlemmer af, og som passer på hinanden. Vi har ikke længere brug for at alle mænd kan blive våbenklare hvis nødvendigt, og staten skal heller ikke agere som en opdragelsesinstitution for unge mænd - det er ene og alene forældrenes opgave, og ikke et argument for at bevare værnepligten.

Det er dybt åndssvagt at så mange mennesker som ikke vil være der, skal sætte deres liv på standby i minimum et år, og tvinges til noget som de ikke har lyst til - samtidig med at der ikke er plads til dem som gerne vil ind.
Jeg har altid villet have en militær karriere, og sprang med vilje værnepligten over. I stedet brugte jeg 3 dage på optagelsesprøver på at komme ind til let opklaring på Bornholm.
Der startede vi som 96 rekrutter, og stod 31 personer tilbage til sidst som var super dedikerede. Det synes jeg er måden som man opbygger en professionelt styrke på.
Man er sammen med mennesker som brænder for at være der, og dem som ikke kan klare de fysiske og psykiske udfordringer bliver sparket ud.

Hele Forsvaret trænger til en ordentlig modernisering, og man bliver også nødt til at se om der er for mange sergenter og officerer ansat, i forhold til hvor mange menige soldater der er.
Jeg sagde med det samme op, efter at være kommet hjem fra Afghanistan grundet massiv inkompetence og røvslikkeri hos skrivebordsofficererne.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf armorking » lør 20 okt 2012 10:21

hej alle.

jeg følger ikke rigtig med , da jeg ikke har internet forbindelse lige nu og der går lige et par dage før fullrate finde
ud af at fixe deres lort .

kort og godt , det var ikke mening at starte militær debat og tråden skulle slet ikke have taget den retning :D
jeg skulle bare have oprettet klan med et sjovt overskrift :D og skulle lige vide om det var anskaffet
men troede ikke at folk ville går meget op i det .

jeg beklager fejlen , hvis I vil fortsætte , kan vi få det flyttet til Off topic .

Jeg beklager igen .
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Foregående

Tilbage til Klaner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster