Forum

værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter !!

Alt som er klan relateret.

værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter !!

Indlægaf armorking » ons 17 okt 2012 10:21

ja det bliver MÅSKE anskaffet i DK :mrgreen: men ikke i MOH Warfighter , så er DU klar til Krigen d.23
så er du velkommen i klanen , hvor folk skal have det sjovt sammen , du behøver ikke være Pro .
du skal bare have spillet og headset er ikke en krav . :mrgreen:

Soldier 1.

Billede

Navn : Ak-hamoudi
Favorit våben : Sniper og clymores
Tdiligere soldat i BF3 :lol:



PS: det med værnepligt følger jeg ikke rigtig med :lol: er det blevet anskaffet eller ??
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Volpi » ons 17 okt 2012 11:04

Tror mere det er afskaffet, hvis det endelig skal være;)... Men der er ingen beslutninger taget om det so far
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Nistelroy78 » ons 17 okt 2012 14:09

Sørgeligt det bliver afskaffet faktisk .. det gør mange af de umodne drengerøve der sidder foran deres PS3/PC hele livet endnu større , de har satme godt af at komme ind og aftjene lidt værnepligt selvom de desværre kun aftjener 3-4 måneder nu frem for 8-10 måneder som det var før i tiden HVIS man ikke blev udtaget til sergentskolen.

Jeg fik rykket ekstrem mange grænser i de 8 måneder jeg var i militæret og var det ikke fordi jeg ikke havde tiden til det så var jeg forsat på sergent skolen som jeg egentlig blev udtaget til. Folk har godt af at skulle ind og lege krig men er vel ikke engang sikkert de kan nå at lærer noget om deres personlige grænser på de 4 måneder man er i nu.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf JanR » ons 17 okt 2012 15:10

Værnepligten er ikke afskaffet, som i hentyder til, og bliver det desværre heller ikke.
Det kræver en ændring af grundloven, som er den sværeste lov at ændre. Ikke nok med at grundlovsændringen skal vedtages Folketinget, men så skal der også udskrives et folkevalg, hvor minimum 40% af alle stemmeberettigede mennesker deltager.
Det bliver højst til en "suspendering" af værnepligten, da der alligevel er næsten to års ventetid på at aftjene sin værnepligt visse steder.

Den dag man ændrede værnepligten fra de oprindelige 12 måneder, til de nuværende 4 måneder, afskaffede man reelt værnepligten.
Jeg hoppede med vilje over værnepligten, og startede direkte som konstabelelev. Så slap man for at bruge tid og energi på mennesker som ikke ville være der.
Det er alligevel minimalt af hvad man lærer af soldaterfærdigheder på de 4 måneder. Det mest samfundsnyttige de værnepligtige lærer om, er disciplin, brand og redning, som de kalder for sol og badning.
De tre ting kan de sagtens lære uden for Forsvaret, og man burde i stedet have et eller andet alá "samfundsbidrag", hvor 18 årige i stedet kan lære om vigtige kvaliteter som man skal bruge i livet.

England og Frankrig har heller ikke værnepligt, men satser udelukkende på deres professionelle styrker.
Det kan ikke passe at da jeg var udsendt til Afghanistan, skulle jeg bruge flere tusinde kroner på ekstra udstyr, da det danske er gammelt og elendigt - blot for at have en større chance for at overleve.
Køre igennem minefelter i en ældgammel M113 med flad bund, så man var helt sikker på at alle indeni ville dø af trykskader, hvis man kørte over en kraftig IED, og jeg kunne blive ved.
Det er sådanne ting som pengene burde gå til, og ikke til alle mulige mennesker som er blevet tvunget til noget som de reelt ikke har lyst til.

En sidste ting er hvor hykleriske kvinder egentlig er. Jeg har aldrig hørt de skide feminister råbe om deres ret til værnepligt. De vil kun have ligestilling inden for ting som gavner dem. Mere i løn, minimum 40% kvinder i bestyrelser, længere barsel osv.
Men at grave et skyttehul i hård frossen jord, og skulle bo i skoven om vinteren, er ikke ligefrem noget de vil kæmpe for.
Selektiv værdikamp.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf jimmidlx » ons 17 okt 2012 15:23

janzor88 skrev:Værnepligten er ikke afskaffet, som i hentyder til, og bliver det desværre heller ikke.
Det kræver en ændring af grundloven, som er den sværeste lov at ændre. Ikke nok med at grundlovsændringen skal vedtages Folketinget, men så skal der også udskrives et folkevalg, hvor minimum 40% af alle stemmeberettigede mennesker deltager.
Det bliver højst til en "suspendering" af værnepligten, da der alligevel er næsten to års ventetid på at aftjene sin værnepligt visse steder.

Den dag man ændrede værnepligten fra de oprindelige 12 måneder, til de nuværende 4 måneder, afskaffede man reelt værnepligten.
Jeg hoppede med vilje over værnepligten, og startede direkte som konstabelelev. Så slap man for at bruge tid og energi på mennesker som ikke ville være der.
Det er alligevel minimalt af hvad man lærer af soldaterfærdigheder på de 4 måneder. Det mest samfundsnyttige de værnepligtige lærer om, er disciplin, brand og redning, som de kalder for sol og badning.
De tre ting kan de sagtens lære uden for Forsvaret, og man burde i stedet have et eller andet alá "samfundsbidrag", hvor 18 årige i stedet kan lære om vigtige kvaliteter som man skal bruge i livet.


England og Frankrig har heller ikke værnepligt, men satser udelukkende på deres professionelle styrker.
Det kan ikke passe at da jeg var udsendt til Afghanistan, skulle jeg bruge flere tusinde kroner på ekstra udstyr, da det danske er gammelt og elendigt - blot for at have en større chance for at overleve.
Køre igennem minefelter i en ældgammel M113 med flad bund, så man var helt sikker på at alle indeni ville dø af trykskader, hvis man kørte over en kraftig IED, og jeg kunne blive ved.
Det er sådanne ting som pengene burde gå til, og ikke til alle mulige mennesker som er blevet tvunget til noget som de reelt ikke har lyst til.

En sidste ting er hvor hykleriske kvinder egentlig er. Jeg har aldrig hørt de skide feminister råbe om deres ret til værnepligt. De vil kun have ligestilling inden for ting som gavner dem. Mere i løn, minimum 40% kvinder i bestyrelser, længere barsel osv.
Men at grave et skyttehul i hård frossen jord, og skulle bo i skoven om vinteren, er ikke ligefrem noget de vil kæmpe for.
Selektiv værdikamp.


Jeg tror dog at vores profesionelle styrker ville falde drastisk isåfald at værnepligten afskaffes. Der er jo mange unge som aldrig kommer yil at få tændt den latente gnist for forsvaret hvis ikke de "tvinges" ind. Som tidl PLR mand, så ser jeg endnu større udfordringer i at være krigsførende stat, når vi ikke har nok mandskab. Frivillige tal falder drastisk idet mange kun vælger at melde sig frivilligt, for at kunne vælge egen kaserne( trækker lavt nr)

Endvidere er afskaffelsen af værnepligten ikke kun en nu og her ændring. Det baner vejen for flere kaserne lukninger, og flere fyringer i forsvaret, for hvad skal alle de trænende sergenter og befalingsmænd nu lave? Og så er vi tilbage til problemet med at være krigsførende igen....
Så heller spare hjemmeværnet, civilforsvaret, betedskabstjenesten væk, og lave en fælles uddanelse for brandmænd/falckrefder/hjemmeværn. Det sparer mange flere penge på sigt, og effektivisere uddannelsen.
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Stricker » tors 18 okt 2012 16:33

Skal vi ikke bare lade være med at deltage i krige? :D
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf JanR » tors 18 okt 2012 17:36

Stricker skrev:Skal vi ikke bare lade være med at deltage i krige? :D


Det er jo en politisk beslutning. Men i og med at Danmarks grundholdninger er så klare omkring fremme af frihed og demokrati i lande med undertrykkelse, er det samtidig svært for Danmark at blande sig uden om, grundet vores deltagelse i NATO.

At man så invaderer et land uden klare retningslinjer for hvad succeskriterierne skal være, er en anden sag, og viser tydeligt en mangel på kompetencer hos de ansvarlige generaler.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Capperdude » tors 18 okt 2012 18:40

Nistelroy78 skrev:Sørgeligt det bliver afskaffet faktisk .. det gør mange af de umodne drengerøve der sidder foran deres PS3/PC hele livet endnu større , de har satme godt af at komme ind og aftjene lidt værnepligt selvom de desværre kun aftjener 3-4 måneder nu frem for 8-10 måneder som det var før i tiden HVIS man ikke blev udtaget til sergentskolen.

Jeg fik rykket ekstrem mange grænser i de 8 måneder jeg var i militæret og var det ikke fordi jeg ikke havde tiden til det så var jeg forsat på sergent skolen som jeg egentlig blev udtaget til. Folk har godt af at skulle ind og lege krig men er vel ikke engang sikkert de kan nå at lærer noget om deres personlige grænser på de 4 måneder man er i nu.


Hvad blev der af det frie valg? :)

Der er mere end rigeligt frivillige, så hvorfor tvinge dem som ved hvad de vil med deres liv?..

Det er ren idioti at have værnePLIGT.. Men der er jo så mange idiotiske ting i vores land som ikke giver mening.. Hjemmeværnet f.eks..
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf JanR » tors 18 okt 2012 19:04

Capperdude skrev:Det er ren idioti at have værnePLIGT.. Men der er jo så mange idiotiske ting i vores land som ikke giver mening.. Hjemmeværnet f.eks..


Nu ved jeg ikke om du har et stereotypisk billede af nogle weekendkrigere der spiser citronmåner, men hjemmeværnet er ret genialt.

Det er mennesker som frivilligt vælger at hjælpe til ved f.eks. ulykker/katastrofer, eftersøgning, olieudslip og mange andre civile opgaver.
Derudover hjælper de til med at sikre skydeterræn, så uvedkommende personer ikke forvilder sig ind i området under øvelser, og hjælper generelt til med uddannelse af soldater hvis nødvendigt.

I to måneder var de endvidere udsendt til MOB Price i Afghanistan da jeg var der, hvor de var ansvarlige for sikringen af lejren - så vi andre kunne koncentrere os om andre opgaver.
Nu udsender hjemmeværnet jævnligt bevogtningsdelinger til Afghanistan.

Tænk lige på hvad det ville koste at have så stort et privat beredskab.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Capperdude » tors 18 okt 2012 19:09

janzor88 skrev:
Capperdude skrev:Det er ren idioti at have værnePLIGT.. Men der er jo så mange idiotiske ting i vores land som ikke giver mening.. Hjemmeværnet f.eks..


Nu ved jeg ikke om du har et stereotypisk billede af nogle weekendkrigere der spiser citronmåner, men hjemmeværnet er ret genialt.

Det er mennesker som frivilligt vælger at hjælpe til ved f.eks. ulykker/katastrofer, eftersøgning, olieudslip og mange andre civile opgaver.
Derudover hjælper de til med at sikre skydeterræn, så uvedkommende personer ikke forvilder sig ind i området under øvelser, og hjælper generelt til med uddannelse af soldater hvis nødvendigt.

I to måneder var de endvidere udsendt til MOB Price i Afghanistan da jeg var der, hvor de var ansvarlige for sikringen af lejren - så vi andre kunne koncentrere os om andre opgaver.
Nu udsender hjemmeværnet jævnligt bevogtningsdelinger til Afghanistan.

Tænk lige på hvad det ville koste at have så stort et privat beredskab.


Hvad skal DK overhovedet med et militær.. Luk hæren ned, og lad USA og resten af Europa(titanic) kæmpe med spøgelser..

Der er ingen trussel mod DK militært, så at smide så mange penge væk hvert år, for at lege Amerikas skødehund, er retarderet..
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf JanR » tors 18 okt 2012 19:14

Capperdude skrev:Hvad skal DK overhovedet med et militær.. Luk hæren ned, og lad USA og resten af Europa(titanic) kæmpe med spøgelser..

Der er ingen trussel mod DK militært, så at smide så mange penge væk hvert år, for at lege Amerikas skødehund, er retarderet..


Du er god at diskutere med. Du slynger alle mulige tåbelige udtalelser ud. Når man har svaret på dem, slynger du endnu flere tåbelige ting ud, uden at have forholdt dig til svaret.

Ja lad os følge dit eksempel, og lad os i samme omgang afskaffe politiet. Hvad skal vi dog med dem?
Alle ved jo at selvtægt og anarki er vejen frem i et civiliseret samfund.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Volpi » tors 18 okt 2012 21:17

Jeg er lidt blandet i spørgsmålet. Har selv været soldat og lært en masse om mig selv i den periode..
For med en afskaffelse af værnepligtig, kunne man fristes til at tænke tanken at man får motiveret soldater i rækkerne. Og derfor mener jeg ikke at hæren på nogen måde er en opdragelses anstalt, bevares de blir det hurtigt og det vil jeg intet negativt sige omkring, men mener bestemt ikke det primær opgave. I min tid var vi godt forsynet med nyeste udstyr, da man havde forventninger om en høj andel ville fortsætte som udsendte..
Dengang var det ex Jugoslavien. I bagklogsksbens klare lys er jeg af den mening, at den uddannelse vi fik ikke er tilstrækkelig ift Afganistan eller Irak. Vi var ærligtalt for useriøse ift reel krig og til at være i forreste række. Og vi fik liv til det.
Skal ikke kunne sige om "alvoren" sneg sig ind i de senere uddannede folk, da det var en anden form for udsending der skulle komme.
Og her mener jeg at en "frivillig/professionel" værnepligtig, måske nok står bedre udrustet/uddannet, da han har et mål fra start.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Capperdude » tors 18 okt 2012 23:50

janzor88 skrev:
Capperdude skrev:Hvad skal DK overhovedet med et militær.. Luk hæren ned, og lad USA og resten af Europa(titanic) kæmpe med spøgelser..

Der er ingen trussel mod DK militært, så at smide så mange penge væk hvert år, for at lege Amerikas skødehund, er retarderet..


Du er god at diskutere med. Du slynger alle mulige tåbelige udtalelser ud. Når man har svaret på dem, slynger du endnu flere tåbelige ting ud, uden at have forholdt dig til svaret.

Ja lad os følge dit eksempel, og lad os i samme omgang afskaffe politiet. Hvad skal vi dog med dem?
Alle ved jo at selvtægt og anarki er vejen frem i et civiliseret samfund.


Hvis du gerne vil have anarki, så må det stå for din regning :) jeg ønsker ikke anarki..

Jeg påpeger bare at vores militær er til grin.. Vi gav ikke engang modstand dengang tyskerne kom.. Det måtte private folk gøre, i form af modstandsfolk.. Så igen, luk hæren ned og spar de mange mange mange penge, og skab den velfærd som alle skriger efter :)

Hvad skal vi med tanks og jægerfly, når vi ikke er i fare? :) hvis vi absolut SKAL lege idioter, hvorfor så ikke få USA eller EU til at betale, når vi skal lege deres lille hund? :) Hvad blander vi os overhovedet for?..

Og mht at jeg ikke er til at diskutere mere, og ikke svarer på dine og/eller andres spørgsmål, så er det ikke min hensigt at være umulig.. Jeg svarer gerne, hvis du kan være mere præcis i dine spørgsmål? :) hvad er det for spørgsmål jeg ikke har forholdt mig til? :)
GGMU <3
Capperdude
Niveau 7
 
Indlæg: 2765

Brugeravatar

Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf JanR » fre 19 okt 2012 00:46

Så man skal bare prikke til dig for at få et ordentligt svar? :)

I et Utopia er der ikke brug for hverken politiet eller militæret. Sådan forholder virkeligheden sig dog ikke.

Vi har politiet som står for den indre sikkerhed i et land. Ikke alle landets borgere følger loven og vil en det bedste, så derfor har man en offentlig myndighed som tager sig af at sikre fred og orden - med dødbringende magt i yderste konsekvens.

På samme måde har vi militæret til at passe på den ydre sikkerhed af et land.
Det kan være at håndhæve et lands suverænitet, ved f.eks. at patruljere de danske farvande eller at passe på det danske luftrum med jagerfly.
På samme måde er der forskellige mennesker uden for landet, som ikke vil os det bedste af den ene eller anden grund.

Militæret er først og fremmest til for at beskytte et lands statsborgere. Udenrigspolitikken fastlægger kursen for det mål.
Det er ikke militæret som vælger at invadere/angribe et andet land. Det er politikerne som træffer beslutningerne, og som militæret skal rette sig efter - og som normalt er allersidste løsning, hvis al diplomatiet har fejlet.

Capperdude skrev:Jeg påpeger bare at vores militær er til grin..


Vores militær er langtfra til grin. Vi har et ry for at have nogle af verdens allerbedste soldater, da vi er i stand til at tænke selv, når vi får stillet en opgave som skal løses - og ikke skal have en sergent til at fortælle os alt.
Og det til trods for at vi ikke har al den nyeste teknologi til at hjælpe os.

Capperdude skrev:Vi gav ikke engang modstand dengang tyskerne kom.. Det måtte private folk gøre, i form af modstandsfolk


Alt andet ville også have været fuldstændig hovedløst, når man stod overfor en så overlegen fjende.
Så trækker man sig tilbage, og omgrupperer, så man kan kæmpe videre under bedre vilkår - og ikke bliver udslettet med det samme.
Eller havde du en bedre plan, som de kunne have brugt?

Et af resultaterne efter Anden Verdenskrig var NATO, hvis tryghed vi idag lever under i Vesten. Mange glemmer blot hvilket kæmpearbejde de Allierede måtte ofre i kampen mod Aksemagterne.
Det er ikke noget som man bare lige skal "smide" væk, blot fordi Verden idag ser anderledes ud, og vi ikke længere har synlige fjender.

Der er ingen som siger at Vesten er perfekt, men kernen i vores samfund er demokratiet og menneskerettighederne - og det synes jeg er helt fint, at arbejde for at undertrykte befolkninger også får. Om det skal ske diplomatisk eller militært er jo op til de folkevalgte politikere at bestemme.

Mht. spørgsmålet som du ikke svarede på tidligere, ville jeg blot have dig til at uddybe hvorfor du synes at hjemmeværnet er idiotisk - og et alternativ til hvordan man så skal løse alle deres opgaver?
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: værnepligt bliver anskaffet , men ikke i MOH Warfighter

Indlægaf Scoring » fre 19 okt 2012 01:09

Nistelroy78 skrev:Sørgeligt det bliver afskaffet faktisk .. det gør mange af de umodne drengerøve der sidder foran deres PS3/PC hele livet endnu større , de har satme godt af at komme ind og aftjene lidt værnepligt selvom de desværre kun aftjener 3-4 måneder nu frem for 8-10 måneder som det var før i tiden HVIS man ikke blev udtaget til sergentskolen.

Jeg fik rykket ekstrem mange grænser i de 8 måneder jeg var i militæret og var det ikke fordi jeg ikke havde tiden til det så var jeg forsat på sergent skolen som jeg egentlig blev udtaget til. Folk har godt af at skulle ind og lege krig men er vel ikke engang sikkert de kan nå at lærer noget om deres personlige grænser på de 4 måneder man er i nu.


Så det du siger er at vi skal tvinge de "umodne" drengerøve ind og få nogle måneder i militæret på statsens regning, så de kan få noget personlig udvikling? - fremfor de frivillige, der gør alt der står i deres magt for at få en plads, da det måske er en drøm eller den karriere vej man gerne vil gå?

Jeg var til session for et par måneder siden, og aldrig har jeg oplevet noget dummere. Tilbringe 6 timer med prøver, læge-test og jeg skal komme efter dig - hvortil du får at vide at hvis man skal man afsone sin værnepligt bliver det først om 3 år, da ventelisten er så lang, pga. frivillige. Efter de lange timer, trækker man så frinummer (som er svært at undgå). Synes lidt det er at spilde min og arbejderne derinde tid, samt at pisse lidt på dem der rent faktisk gerne VIL det. Underligt system.

Armorking: føler sgu lidt med dig, tråden udviklede sig vist i den forkerte retning. Denne her debat burde vist have ligget i off-topic, og så lav en anden tråd med en anden overskrift :lol:
Senest rettet af Scoring fre 19 okt 2012 01:15, rettet i alt 4 gange.
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Næste

Tilbage til Klaner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster