Forum

Seriøse gamere ?

Alt som er klan relateret.

Seriøse gamere ?

Indlægaf xXEdinusXx » tors 13 mar 2014 01:31

Nogle seriøse gamere i dk der med på at starte en klan til ps4 gaming fps , COD ghost , bf4 og destiny når det udkommer ??
Har selv spillet halo 3 og reach en del på højt plan så et headset er et must og træning sammen som et hold et par gange om ugen :!:
Billede
xXEdinusXx
Niveau 2
 
Indlæg: 126

Brugeravatar

Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf Dark x Crow » fre 14 mar 2014 10:40

Hej Edinus, hvem spillede du med i H3/HReach og hvad er dig Xbox Gamertag? Kan ikke lige genkende dig ud fra dit PSNID :)
Dark x Crow
Niveau 0
 
Indlæg: 15


Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf Dummiz » fre 14 mar 2014 10:56

Nu skriver du seriøse gamere. Hvor seriøst skal det være? Snakker vi konkurrence plan? Eller hvad er seriøst?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf 5tranqer » fre 14 mar 2014 11:02

Jeg er klar når min PS4 lander i slutningen af måneden :) Har spillet i klan på X360, både Halo og CoD spillene. Mit PSN er: x8BiTw0LFx
5tranqer
 


Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf xXEdinusXx » søn 16 mar 2014 04:51

Dark x Crow skrev:Hej Edinus, hvem spillede du med i H3/HReach og hvad er dig Xbox Gamertag? Kan ikke lige genkende dig ud fra dit PSNID :)

Hej Crow, jeg gik under navnet Lion og gamede lidt med dig nexus vilsen og andre der helt i starten kan jeg huske :) Så teamede jeg op med den høflige strixz og 2 andre fra uk senere hen og vi var på vej til lan i36 eller 37 men fik aldrig nået dertil , dog scrimde vi online med 3. pladsen fra den tidligere turnering og vandt nemt over dem..
Billede
xXEdinusXx
Niveau 2
 
Indlæg: 126

Brugeravatar

Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf xXEdinusXx » søn 16 mar 2014 04:56

Dummiz skrev:Nu skriver du seriøse gamere. Hvor seriøst skal det være? Snakker vi konkurrence plan? Eller hvad er seriøst?


Altså seriøst ment på den måde at man finder mindst 2 timer om dagen, 4x om ugen, at spille samlet som et hold som udgangspunkt. Ja når der kommer en turnering eller lan så regnes der også med at man tager dertil :)

- Det nok er en god ide at anskaffe sig en 2 ms monitor, da en almindelig tv simpelthen ikke er hurtig nok til i at game pro :) ikke et krav men kæft en enorm forskel det gør når man spiller :shock: personligt kan jeg ikke spille på højt niveau med et almindelig tv derfor jeg nævner det ;)
Senest rettet af xXEdinusXx man 17 mar 2014 00:06, rettet i alt 2 gange.
Billede
xXEdinusXx
Niveau 2
 
Indlæg: 126

Brugeravatar

Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf xXEdinusXx » søn 16 mar 2014 05:01

5tranqer skrev:Jeg er klar når min PS4 lander i slutningen af måneden :) Har spillet i klan på X360, både Halo og CoD spillene. Mit PSN er: x8BiTw0LFx

Super tilføjer dig næste gang jeg er online ;)
- fik også min ps4 her i fredags først og selvom der ikke er helt den store grafik forskel i cod ghost så kan man alligevel se og mærke det når man spiller :)

- nu mangler jeg bare en god headset som jeg skal have her til den første 8)
Senest rettet af xXEdinusXx søn 16 mar 2014 05:11, rettet i alt 1 gang.
Billede
xXEdinusXx
Niveau 2
 
Indlæg: 126

Brugeravatar

Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf Dummiz » søn 16 mar 2014 15:36

xXEdinusXx skrev:
Dummiz skrev:Nu skriver du seriøse gamere. Hvor seriøst skal det være? Snakker vi konkurrence plan? Eller hvad er seriøst?


Altså seriøst ment på den måde at man finder mindst 2 timer om dagen, 4x om ugen, at spille samlet som et hold som udgangspunkt. Ja når der kommer en turnering eller lan så regnes der også med at man tager dertil :)

- Det nok er en god ide at anskaffe sig en 22 ms monitor, da en almindelig tv simpelthen ikke er hurtig nok til i at game pro :) ikke et krav men kæft en enorm forskel det gør når man spiller :shock: personligt kan jeg ikke spille på højt niveau med et almindelig tv derfor jeg nævner det ;)


af ren nysgerrighed har jeg kigget rundt på nettet efter en 22 ms skærm. Umiddelbart kan jeg ikke finde en sådan skærm. hvor finder du dem?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf xXEdinusXx » man 17 mar 2014 00:09

Dummiz skrev:
xXEdinusXx skrev:
Dummiz skrev:Nu skriver du seriøse gamere. Hvor seriøst skal det være? Snakker vi konkurrence plan? Eller hvad er seriøst?


Altså seriøst ment på den måde at man finder mindst 2 timer om dagen, 4x om ugen, at spille samlet som et hold som udgangspunkt. Ja når der kommer en turnering eller lan så regnes der også med at man tager dertil :)

- Det nok er en god ide at anskaffe sig en 22 ms monitor, da en almindelig tv simpelthen ikke er hurtig nok til i at game pro :) ikke et krav men kæft en enorm forskel det gør når man spiller :shock: personligt kan jeg ikke spille på højt niveau med et almindelig tv derfor jeg nævner det ;)


af ren nysgerrighed har jeg kigget rundt på nettet efter en 22 ms skærm. Umiddelbart kan jeg ikke finde en sådan skærm. hvor finder du dem?


Kom til at skrive 22 i stedet for 2 :lol: Altså næsten enhver monitor der har en response time på 2 ms :)
Billede
xXEdinusXx
Niveau 2
 
Indlæg: 126

Brugeravatar

Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf Nistelroy78 » man 17 mar 2014 17:01

lol snakker du om PC nu .. Altså hvem sidder med en lille computerskærm og spiller når man spiller konsol det er trods alt FULL HD og ikke bare noget skod opløsning med en f.eks 20" skærm , det giver slet ikke samme effekt på spil.
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar

Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf Sethos » man 17 mar 2014 17:13

xXEdinusXx skrev:- Det nok er en god ide at anskaffe sig en 2 ms monitor, da en almindelig tv simpelthen ikke er hurtig nok til i at game pro :) ikke et krav men kæft en enorm forskel det gør når man spiller :shock: personligt kan jeg ikke spille på højt niveau med et almindelig tv derfor jeg nævner det ;)


Spændende du kan mærke så stor forskel på det, især når du sammenlagt har flere hundrede millisekunder af input lag samt update latency mellem controlleren til konsollen, video output til skærmen og spillets egen latency skabt af frameraten - F.eks. et 60FPS spil har typisk en 66.67ms latency. Så skal du også like faktor ind din netforbindelse, hvis du sidder på en forbindelse der ikke trækker en ordenlig ping, jamen så har du en naturlig forsinkelse på alt hvad der sker.

Tror næppe man skal helt ned i 1-2ms for at være konkurrencedygtig, det er vist hvad vi kalder placebo.
Senest rettet af Sethos man 17 mar 2014 17:21, rettet i alt 1 gang.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf Stricker » man 17 mar 2014 17:24

Sethos skrev:Tror næppe man skal helt ned i 1-2ms for at være konkurrencedygtig, det er vist hvad vi kalder placebo.


THIS. Jeg er efterhånden lidt træt af, at læse om brugere på HOL.dk, der mener, at 8ms og opefter er fuldstændig ubrugeligt til spil. Seriøst, selv 100ms er stadig kun en tiende del af et sekund. Stadig meget hurtigere, end et øjeblink. Folk har blindt adlydt skærm producenternes tal og markedsføring, selvom det er noget af det mindst vigtige, når der er mange andre ting at overveje, feks kontrast niveau, BLB, IPS glow, ghosting, overshooting, jeg skal komme efter dig. Alle disse faktorer er nogle man tydeligt kan observere og se på mange typer billeder, men nej, hvor tosset hurtigt signallet overføres fra brugeren til skærmen er åbenbart meget vigtigere for indbildske gaymurs, hvor ping og ms er langt tungere overvejelser end den faktiske kvalitet af panelet.
Man får sgu ikke en perfekt grafikerskærm til under 2000kr, men kan gøre sig mange forbehold for, at få noget, der passer ens behov bedst.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf xXEdinusXx » man 17 mar 2014 19:25

Sethos skrev:
xXEdinusXx skrev:- Det nok er en god ide at anskaffe sig en 2 ms monitor, da en almindelig tv simpelthen ikke er hurtig nok til i at game pro :) ikke et krav men kæft en enorm forskel det gør når man spiller :shock: personligt kan jeg ikke spille på højt niveau med et almindelig tv derfor jeg nævner det ;)


Spændende du kan mærke så stor forskel på det, især når du sammenlagt har flere hundrede millisekunder af input lag samt update latency mellem controlleren til konsollen, video output til skærmen og spillets egen latency skabt af frameraten - F.eks. et 60FPS spil har typisk en 66.67ms latency. Så skal du også like faktor ind din netforbindelse, hvis du sidder på en forbindelse der ikke trækker en ordenlig ping, jamen så har du en naturlig forsinkelse på alt hvad der sker.

Tror næppe man skal helt ned i 1-2ms for at være konkurrencedygtig, det er vist hvad vi kalder placebo.


Kan helt krat mærke stor forskel uden det mindste tvivl, det jo personlig erfaring jeg taler om her , det godt for andre hvis de kan være konkurrencedygtig med et tv det kun godt for dem. Jeg har prøvet begge dele, og mit gaming er blevet væsentlig bedre på en 2 ms monitor 8)
Billede
xXEdinusXx
Niveau 2
 
Indlæg: 126

Brugeravatar

Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf Krede1972 » man 17 mar 2014 20:57

Det kunne ligeså vel tænkes at det er skærmstørrelsen som giver en bedre følelse. Jo mindre skærm jo mindre skal øjet bevæge sig for at kunne overskue hvad der sker på skærmen. Jo større skærm jo større øjenbevægselser der selvsagt går langsommere end korte øjenbevægselser.

Spillede tidligere selv shooter-game på et lille 18" eller 20" tv. Det gik forrygende.
Da jeg skiftede til et 36" tv blev og føltes det helt klart sværere ganske enkelt fordi skærmen var så meget større og dermed sværere at overskue på en gang.

Personligt tror jeg at skærmstørrelsen har større betydning end signalhastigheden som givetvis er hurtigere end øjet kan opfatte uanset om den er hurtig eller langsom.

Bare mit input. Tvivler ikke på at andre kan have andre oplevelser og anderkender fuldt ud andres tro og religion når det gælder "bedste skærm".
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Seriøse gamere ?

Indlægaf 5tranqer » tirs 18 mar 2014 00:29

Nistelroy78 skrev:lol snakker du om PC nu .. Altså hvem sidder med en lille computerskærm og spiller når man spiller konsol det er trods alt FULL HD og ikke bare noget skod opløsning med en f.eks 20" skærm , det giver slet ikke samme effekt på spil.


Pro-gamere. En PC-skærm er MEGET sjovere at spille på end en TV-skærm - og hvis man også har et godt headset, så er man godt kørende. Tror ikke helt du ved hvad du snakker om..


Her er i øvrigt en anmeldelse af min skærm ASUS VE278Q: http://www.digitalversus.com/lcd-monito ... ull-review
Pris: 1978,- http://www.edbpriser.dk/skaerm/asus-ve2 ... 81488.aspx
5tranqer
 


Næste

Tilbage til Klaner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster