Forum

Dansk SOCOM 4 Klan!?

Alt som er klan relateret.

Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Teluc » man 21 feb 2011 00:55

Socom var et af de første spil der udkom til PlayStation 2 med online-understøttelse. Dengang var det en lille hårdkogt kerne af danskere der, aften efter aften loggede online med deres tvivlsomme adsl-forbindelser, og så blev der ellers uddelt bønner og granater til højre og venstre - alt imens folk hyggede sig og chattede løs i headsettet. Socom var spændende fordi det var nyt og fordi man altid midt på serverlisten (for sådan en var der dengang!), kunne finde en lille "Only DK"-server. På den mødte man nye mennesker - mennesker der ikke allerede var på ens venneliste. Der blev hurtigt opbygget venskaber og bekendtskaber på de danske servers.

I Socom 1 og 2's primetime kunne der være omkring 60-80 danskere online på én gang (her skal man samtidig have i mente at internettet endnu ikke var super udbredt, samt at PlayStation 2'ens network adaptor aldrig blev det store hit). Det lyder måske ikke af meget, men det var et fantastisk community og der blev oprettet klaner og rivaliserende forhold opstod selvfølgelig også.

Selve var en taktisk holdbaseret shooter, hvor samarbejde og kommunikation spillede en altafgørende rolle. Et hold bestod af 8 mand og blandt dem var der typisk en sniper eller to. Det var rundebaseret (ala. Counter Strike), hvilket betød, at man ikke bare stormede frem og skød vildt omkring sig for derefter at dø. Der var en konsekvens ved at dø, man skulle sidde og vente på næste runde startede og man lærte af sine fejl. Det var en nogenlunde realistisk spiloplevelse og den nervepirrende stemning der kunne opstå, når to nogenlunde lige klaner mødte hinanden var til tider euforiserende. Hver bane var designet omkring en specifik spiltype: I en bane skulle gidsler reddes, i en anden skulle terroristerne forsøge at afholde SEAL-styrkerne fra at sprænge en bombe.

Store sider som Gamebattles.com og Consoelgaming.eu vil begge kunne skrive under på, at Socom-serien i særdeleshed har været med til at gøre siderne hvad de er i dag. På disse sider var over 1000 klaner rangeret og der blev afviklet kampe i hundredvis hver eneste uge.

Socom er på ingen måder et perfekt spil, men der var bare så ekstremt meget tension og nerve i det spil, hvilket blev skabt på baggrund af det tætte sammenhold i communityet - og netop derfor er det så 'trofaste fans' der raser i øjeblikket. Spillet er intet uden dets community - så var det bare endnu en shooter - og derfor er det en kæmpe skuffelse, at udviklerne nu laver et "Call of Socom" med respawn, killstreaks og matchmaking - sidstnævnte rykker hele fundamentet for oplevelsen, hvor du stifter nye bekendtskaber.
Zipper vil selvfølgelig lave et spil der sælger, og det skal det også nok komme til at gøre, men jeg tror lidt det bliver Counter Strike og CS:Source om igen.

Zipper viser lidt 'love' til deres fans ved at lave en 'Classic' spiltype, men den er ikke helt så klassisk som folk ønsker. Den bringer eksempelvis ikke serverlisterne tilbage og man kan udelukkende spille via matchmaking - man har derfor ikke samme mulighed for at spejde efter nye emner til sin klan og man møder ikke nye mennesker på samme måde.
En anden lidt irriterende ting er, at man i Socom 4/Special Forces kan bære 2 primære våben. Derved forsvinder følelsen af at være "vigtig" på holdet, hvis man fx. er holdets sniper. Nu kan alle kan være sniper og kan samtidig også bære en almindelig riffel. Det er måske en bagatel for folk der ser det udefra, men for dem der har været en del af communityet så er det et underligt move, da fornemmelsen af at være "vigtigt" på holdet altid har været en central del af Socom-oplevelsen.

Jeg kunne blive ved længe endnu, men det bliver nok lidt indspist og lidt for udpenslet. Budskabet kommer vist igennem og jeg håber i fik besvaret jeres spørgsmål... ellers vender jeg stærkt tilbage :)
Teluc (PS3) og TLXofdoom (Xbox 360)
Teluc
Niveau 3
 
Indlæg: 208


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Jables » man 21 feb 2011 01:45

Hahaha ... Don't get Teluc started.. :D

Her er en enkelt runde fra en klan kamp tilbage fra Socom II.
Den bliver spillet mod Shadow Elite, nok måske EU's bedste klan på dette tidspunkt. :)
http://www.youtube.com/watch?v=opKPt-D7tTY
Det ser måske langsomt og kedeligt ud, men det var virkelig intenst i sådan nogle kampe!

Slutningen er epic btw. ;)
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Mooncalf » ons 23 feb 2011 17:23

Danm det capture-kort jeg havde var dårlig. Men ja den runde viser meget godt hvad der gjorde socom så godt. Men nok lidt svær for folk der ikke har spillet spillet at få noget ud af, da det er en night-map.

Er lidt træt af jeg ikke fik captured flere af MAD's kampe i vores primetime. Men på det tidspunkt skulle jeg spille igennem min PC for at capture. Hvilket betød jeg skulle spille på en 17" frem for mit 28" widescreen tv. Stor forskel og det gik ud over mit spil, så fik ikke captured så meget.

-> tidus & teluc
Har i set at MAD er i top 20 på en alltime socom clan liste på consolegamings forum. Rart at vi gjorde et indtryk i eu, da vi var en pure dansk clan.
Mooncalf
Niveau 0
 
Indlæg: 39


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Jables » ons 23 feb 2011 20:48

Mooncalf skrev:-> tidus & teluc
Har i set at MAD er i top 20 på en alltime socom clan liste på consolegamings forum. Rart at vi gjorde et indtryk i eu, da vi var en pure dansk clan.


Super fedt! Men det manglede da også bare! Har du et link til listen?

Ville også ønske at jeg selv havde optaget mere fra dengang. Der er virkelig nogle kampe som man gerne ville se igen.
Er også ked af at jeg ikke har så mange film, som rent faktisk blev optaget. Ved der blev lavet en del. :/
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Mooncalf » ons 23 feb 2011 22:31

Jables skrev:Super fedt! Men det manglede da også bare! Har du et link til listen?


http://forum.consolegaming.eu/showthrea ... f-all-time
Mooncalf
Niveau 0
 
Indlæg: 39


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Jables » ons 23 feb 2011 22:41

Infoen er lidt random, men nice at se sit eget navn. :)

....
Havde helt glemt Dutch Online Clan.. Er ret sikker på at jeg i Blizzard i en klan kamp, trak en insane draw imod dem, hvor jeg gemte mig i et træ efter at ha' stukket af fra en ca. 5 mand. :D
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Teluc » tors 24 feb 2011 00:01

SJOVT! Meget sjovt!

Sygeste comeback ever VS Shadow Elite! 0-6 på Foxhunt, 0-5 på Ruins før vi vender skuden og laver 6-5 og Don C der går KRAZY på Guidance som FUC**** Seal og vinder 6-4 :D
Teluc (PS3) og TLXofdoom (Xbox 360)
Teluc
Niveau 3
 
Indlæg: 208


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Mooncalf » tors 24 feb 2011 00:41

Teluc skrev:SJOVT! Meget sjovt!

Sygeste comeback ever VS Shadow Elite! 0-6 på Foxhunt, 0-5 på Ruins før vi vender skuden og laver 6-5 og Don C der går KRAZY på Guidance som FUC**** Seal og vinder 6-4 :D


Ja tror virkelig det er det bedste comeback lavet nogensinde, når man tænker på hvem det var imod. Men det hjalp nok også en del jeg blev skiftet ud til sidste map for jeg spillede ret ringe i den kamp hvis jeg husker rigtigt.
Mooncalf
Niveau 0
 
Indlæg: 39


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf KB82 » lør 26 feb 2011 00:07

Nøj der gik jeg sku glip af noget der :( ... kunne jo have været for awsome at have været med der...Godt gået drenge :D ... kunne da være fedt hvis i fik gang i noget igen i socom 4,hvis det viser sig det nye er noget for jer drenge...
KB82
Niveau 2
 
Indlæg: 151


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Jables » lør 26 feb 2011 00:33

Vi er i hvert fald helt sikkert at finde i betaen, som forhåbenligt kommer her i marts. :)
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Teluc » lør 26 feb 2011 01:52

Men stadig vil oplevelsen været meget båret af, om man kan formå at skabe en form for struktur der gør, at vi kan vende os til at joine hinandens spil via vennelister. Erfaring fortæller mig bare at det ikke er særlig nemt :( Jeg tror desværre det ender ud med at være en tilfældig omgang CoD-matchmaking.

De fleste af de folk fra MAD-klanen har jeg kendt siden 2002-2004 og vi mødtes alle online på danske servers. Jeg tror ikke vi havde fundet sammen, hvis det udelukkende var baseret på vennelister og "tilføj hinanden og lær folk at at kende efterfølgende"-princippet. Det forholder sig vel lidt sådan, at vi alle har folk på vores venneliste som vi aldrig rigtig har spillet med og/eller næppe kommer til det (igen). Derfor virker det bare super logisk at man kan joine en server, hvor man VED der er folk der taler ens eget sprog og man ikke behøver at planlægge i forvejen på et forum. Det virker meget oplagt ... men åbenbart er det ikke særlig oplagt hvis man hedder Zipper Interactive :(
Teluc (PS3) og TLXofdoom (Xbox 360)
Teluc
Niveau 3
 
Indlæg: 208


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Jables » man 28 feb 2011 01:44

Hold kæft hvor jeg egentlig savner de lange, intense runder i Death Trap.

Så mange episke kampe som bare endte 0-1, på grund af de mange draws!
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf KB82 » tirs 29 mar 2011 19:04

Hey er der nogle af jer drenge som er med i Socom 4 betaen!? for så i velkommen tilat sende en inv. Psn: DK_Dusty_82
KB82
Niveau 2
 
Indlæg: 151


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Larsen » tirs 17 maj 2011 14:43

Jables skrev:Massive Attack Denmark fortsætter med stor sansynlighed i S4. (Hvis de ikke fucker spillet alt for meget op!!)

Vi hoppede ikke med på Confrontation-vognen da der var ødelagt for meget i forhold de gode gamle Socom 1 og 2 dage.
Vi har stadig nogle af danmarks bedste spillere, men vil højst sandsynligt også blive tvunget ud i en rekruttering efter releasen, da mange af vores gamle spillere, ikke er så aktive længere.

Nogle få ting som vi var i stand til at opnå i Socom II:

#2 på Gamebattles rangliste.
#4 i Elite league
Førsteplads i DM


Jeg køber nok dette spil så ville høre om jeg kunne joine den socom klan... Jeg har mic og elsker taktik spil jeg er ret god til diverse skydespil. Såsom CoD serien og har da også spillet en smule confrontation hvor jeg selv syntes jeg nakkede dem... :) Men hvis i er interesseret så er det bare super.
Billede
Larsen
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Re: Dansk SOCOM 4 Klan!?

Indlægaf Jables » tirs 17 maj 2011 15:15

Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Foregående

Tilbage til Klaner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster