Forum

hvad er vigtigtst i et spil?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

hvad er vigtigtst i et spil?

Mulitplayer
2
7%
Begge dele
11
41%
Singleplayer
14
52%
 
Afgivne stemmer : 27

hvad er vigtigtst i et spil?

Indlægaf Asgerkhan » tors 12 mar 2009 11:53

Jeg vil lige høre hvad i synes er vigtigtst i et godt spil.

Singleplayer eller mulitplayer?
Billede

Få ting her i livet er gratis, stavefejl er en af dem, så brug det!
Asgerkhan
Niveau 4
 
Indlæg: 361


Indlægaf Gamemakerman » tors 12 mar 2009 12:28

Godt Gameplay. Det er for mig 100% ligemeget om spillet har både singleplayer og multiplayer, hvis spillet gør begge ting dårligt. Der er spil såsom Bioshock der vælger ikke at prioritere multiplayer på nogen måde og giver dem mere tid til at lave et singleplayer spil, samt at folk ikke bliver skuffet når de skal spille den dårlige online del.

Et spil såsom The Darkness er et godt eksempel på et spil hvor multiplayer kun er smidt ind for at det skal være der, hvilket mange klagede over, simpelthen fordi det var så dårligt lavet. Spillet har en super fed singleplayer del og havde på intet tidspunkt brug for en online del, men de lavede noget multiplayer og lader til at det gjorde folk en del mere negative overfor spillet bagefter.

Der er også spil såsom Frontlines og Shadowrun der kun vælger at fokusere på online, hvilket jo sådan set er ganske fint, fordi at begge spil kun er designet op omkring udviklerens tankegang om at lave et fedt multiplayer spil.

Der er også hybrid titler såsom Resident Evil 5 som i sig selv kan spilles 100% som en singleplayer titel, men en anden spiller vil altid kunne hoppe ind i dit spil. På den måde kan spil jo også skjule sine multiplayer features, mens det stadigvæk fremgår at fungere som et singleplayer spil.

Hvis man dog spørger mig om hvad jeg fortrækker, så må jeg sige at singleplayer helt klart er det jeg ser mest efter. Multiplayer for mig er kun til titler der er baseret på konceptet omkring lokal multiplayer, altså spil såsom Rock Band og SingStar.
Gamemakerman
Niveau 1
 
Indlæg: 83


Indlægaf FreakyFellini » tors 12 mar 2009 15:27

Singleplayer all the way. Godt gameplay siger jo sådan set sig selv, det er jo kriteriet for at man gider at spille et spil. Men det jeg køber spil for nu, er en god singleplayer del, og så kan multiplayerdelen sådan set rende og hoppe. :)

Grunden til at singleplayerdelen for mig er det vigtigste, er at jeg ikke har tid til multiplayer mere. Der skal man altid aftale ditten og datten og man skal spille på bestemte tidspunkter. Noget som jeg før i tiden kunne, men ikke har tid og overskud til mere. Men det er skam ikke fordi jeg ikke kan lide en god multiplayer, det kan være noget af det fedeste. Og et godt eksempel på det, er GeOW som jeg brugte oceaner af tid på. Når man har tiden og netværket til det, så kan multiplayer simpelthen være genialt. Når man ikke har det, og bare vil lege lidt med sig selv, så er det singleplayer delen der er det alt overskyggende.

Der er dog en undtagelse. Fodbold-spil og kampspil (nej tak til sing star og plastik-guitare :) ), som er fede at spille på den samme skærm. Det er altid fedt at tvære sine venner ud, eller omvendt, i de slags spil, og det er der hvor gaming bliver virkeligt socialt.
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf DeX » tors 12 mar 2009 15:46

Singelplayer med et godt gameplay !! Co-op/multiplayer er os vigtigt i mine øjne men det er singelplayer fremfor multi.
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 103 gæster