Forum

Kan det passe? "RE5"

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf yess » lør 14 mar 2009 02:59

Alle der har haft en rigtig pistol i hånden og skudt med den ved at, hvis du skal ramme noget som helst skal du stå stille, du rammer nada hvis du begynder at bevæge dig, det bliver til blindfire.
Så faktisk har de gjordt det realistisk :?
Billede
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 357


Indlægaf aaliyahchili » lør 14 mar 2009 11:14

Er det bare mig eller ?

Jeg har som så mange andre,spillet alle resi spil til play 1, cuben...
og jeg har elsket det hver eneste gang...
Men ved resi 4 stod jeg helt af,hvor blev uhyggen af(var ved at skide grønne grise af de første resi spil)
Jeg manglede virkelig at få nogle kæmpe CHOK,og bosserne er da blevet rimelig vatede.....
Og er historien i det hele taget kommet for langt ud ????? det hele startede rigtigt fedt med virus,gåder,chok,syge bosser hvor man efter min mening,sad med bollerne oppe i halsen :wink:
NU virker det som om at det bare skal være flot....Mangler virkelig det endelige opgør med umbrella inc.....men det kan jo være det kommer i resident evil 10...
Med de første resi glædede jeg mig virkelig til det udkom og man tog jo næsten en fridag,bare for at spille...men nu kan jeg godt vente med at købe det.....
aaliyahchili
Niveau 3
 
Indlæg: 299
By: Gislinge


Indlægaf Underdog dk » lør 14 mar 2009 12:45

FreakyFellini skrev:
Underdog dk skrev:
FreakyFellini skrev:
Rechain skrev:Ok, der er sefølig LIDT uhygge og gys :P men det er ik på højde med de gamle.

/Rechain


Det kan være mine nerver ikke holder til ligeså meget som jer andres. :) Men jeg er vede at skide i bukserne, når jeg bliver forfulgt at folk med kæmpe insekter på hovedet. Og så syntes jeg også de har nailet stemningsmusikken.

...kunsten er vel også at gøre det uhyggelig, når det foregår uden for i Afrika... Det er vel nemt nok at skabe en scary stemning når alt er kulsort.
hmmm FreakyFellini du får det til at lyde interesant, er det et godt single player spil? Jeg mener holder AI'en på ens buddy?

/underdog dk


Nu har jeg ikke spillet det i særligt lang tid, eller jeg er i hvert fald ikke kommet langt. Men indtil nu har AI'en på min bitch (min buddy), været helt fin. Hun rammer fjenderne, og hun redder en ud af problemer. Det som jeg har hørt anmeldere brokke sig mest over, er måden hvorpå man ordner sin inventory. Man skal nemlig også gøre det for hende. Men jeg ser det ikke som noget problem indtil videre. Det føles bare som én inventory man skal holde styr på, fordi det er så godt lavet. Jeg skal dog ikke udelukke at det kan blive stressende længere hen i spillet.

Jeg kan lige bakke min overbevisning om at der ikke er noget galt med AI'en med lidt statestik jeg lige var inde og tjekke. 6 gange har hun reddet mig fra at dø, jeg har reddet hende 0 gange. Jeg har reddet hende fra at blive såret 4 gange mens hun har reddet mig 5.

Jeg syntes spillet er kanon fedt indtil videre. De to boss fights jeg har haft, har været for fede, den ene kom man op og toppes med en person med et insekt stikkende ud af hovedet på den mest horrible måde, hvor cutscenen og måden hvorpå hele den boss-fight gik ned på, gjorde at jeg fik kuldegysninger. Den anden boss var sammensat af mange iler, og krævede at man brugte sine omgivelser på en rigtig fed måde.
Hele spillet føles godt, og det er noget af det flotteste jeg har set. Både in-game, cutscenes, scenografisk og effekter. Og bare de få før-omtalte boss'er er fantastisk fantasi-fulde og uhyggeligt detaljerede, på en måde som jeg ikke har set magen til i noget andet spil. Disse boss-fights er virkelig noget alle andre spil-udviklere kan lære noget af.

Selve historien indtil videre virker også som interessant at følge med i, det fanger en rigtig god klaustrofobisk stemning, imens kullisserne virker troværdige og meget flotte. Skuespillet er som man kan forvente, af en AAA titel. Det er ikke Ingrid Bergman og Heath Ledger, men det er en klasse over KILLZONE 2.

Jeg kan også lige nævne at jeg har spillet i lidt over 3 timer, og har gennemført 5 procent kun. Så noget siger mig at jeg personligt vil få meget tid ud af dette spil

Jeg syntes at det føles som en af GOTY-mulighederne indtil videre, men min holdning kan selvfølgelig ændre sig hen af vejen. Enten til det bedre eller modsat..

Jeg undskylder at det blev lidt langt, men det kunne være blevet længere endnu. :D

SPÆNDENDE.. bliv endelig ved med at beskrive din opfattelse/mening om spillet.
Jeg frygter lidt at "Bitchen" kom i vejen når man skulle skyde eller løbe væk fra hoben af zombier, men det virker ikke til at være tilfældet her?

Hvordan fungere bane opbygningen ellers? I demoen er der eks. to veje ind til det "køkken" hvor der ligger et parteret menneske, gælder det også for resten af spillet, altså en anderledes lineær spil opbygning?

/underdog dk
Er meget i tvivl om dette spil...
Underdog dk
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Indlægaf FreakyFellini » ons 18 mar 2009 00:22

Underdog - Hvis du ikke har købt det endnu, så er det tid til det. Spillet har kun udviklet sig, og vist utrolig alsidighed i alt fra banedesign til fjender. Og historien udvikler sig smukt hen af vejen. (Altså på den grusomme måde :) ) Jeg har en gang kedet mig, imens resten har været virkeligt underholdende. Men jeg har spillet spillet i omkring 9 timer, og kun keddet mig i 3-5 minutter. Det er det spil der har underholdt mig aller mest af alle de spil jeg har spillet til Playstation 3 og Xbox 360, og min mistanke om at levetiden er lang tror jeg helt sikkert kommer til at holde stik. For jeg glæder mig nemlig allerede til at starte spillet forfra når jeg har gennemført det.

Angående om ens partner's AI skaber problemer, så har jeg endnu ikke været udefor at det har været tilfældet. Det er - selvfølgelig - dig der trækker læsset, og man skal udvælge alt til hende. Nogle gange vælger hun også at bruge pistol, i stedet for maskingevær i situationer hvor det måske havde været mere behjælpeligt med hårde skyts, men et større problem er det overhovedet ikke. Hun kan også finde på at stå i vejen engang imellem. For eksempel kan hun finde på at stille sig imellem dig og den kæmpe edderkop, som er på vej med hastige skridt hen mod dig. Men igen, problemet er minimalt og jeg har kun oplevet det et par gange. Hun er behjælpelig på de fleste punkter, og har reddet mig mange gang. Hun samler gerne ammo op til dig, og hun er helt habil til at skyde med gevær.

Alle Cutscene's og alt andet cinematisk er virkelig nailet på en så superb måde, at jeg ikke har set lige, og de holder standarden +++, her længere henne i historien. Boss-fightsne har alle været geniale op til nu, og nogle af de fjender man har mødt tidligere, har man mødt andre steder i et andet miljø. Dette har gjort at man har skulle klare dem på en helt ny måde, da man ikke havde de samme remedier at gøre godt med, men til gengæld nogle andre. Og dette er bare en ting, der hjælper til med at gøre det dynamiske flow i spillet til noget helt for sig selv.

Jo længere hen man kommer i spillet, desto mere mærker man det taktiske element, i at man kun kan bære et vis antal våben og andet godt. Noget som er lavet så godt, at man føler sig helt underholdt af at skulle få tingene til at hænge sammen, så man har det største arsenal af våben, men på samme tid har "health-packs" og plads til ammo og andet godt. På samme tid er det også dejligt at mærke ens våben bliver mere og mere effektive i takt med at man upgradere dem. Og det er selvfølgelig også en af de kendetegn, der gør en opmærksom på at det er Resident Evil man spiller. Disse kendetegn er der mange af, og jeg elsker blandingen imellem nyt og gammel. At man spiller et spil, som er genkendeligt fra over et årti tilbage, men på samme tid så opdateret på en sådan eminent måde, at de fleste spil ikke kan måle sig med det. Det er simpelthen en singleplayerdel, som for mig ligger helt oppe sammen med de største jeg har oplevet. Noget som bliver realiseret ved den grufulde blanding af adventure, horror, cinematisk "overskud", sympatiske personer, god historie og overlegen grafik.

Jeg kan se jeg gentager mig selv lidt, men det viser bare at spillet har opretholdt det jeg var imponeret over lige da jeg havde samlet det op, og enda udviklet sig positivt hen af vejen. :)
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 105 gæster