Forum

Kan det passe? "RE5"

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Kan det passe? "RE5"

Indlægaf Dummiz » fre 13 mar 2009 16:13

Hejsa alle sammen.

Kan det virkelig godt passe man ikke kan gå samtidig med man sigter i RE5? jeg prøvede demoen og der kunne må ikke gå mens man sigtede og det er for mig et kæmpe minus det er det eneste der holder mig fra at købe dette spil :) mener nemlig godt man kunne sigte og gå i 4éren :)
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf DeX » fre 13 mar 2009 16:22

ja det er rigtig... de har holdt det med at man skal stoppe og sigte helt tilbage fra første RE...
DeX
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Dummiz » fre 13 mar 2009 16:24

Arh okay øv nok :) så det ikke et spil jeg skal kaste penge efter :) tak for oplysningen dex :)
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Rechain » fre 13 mar 2009 17:14

Hvis man KUNNE gå og sigte samtidig, ville det ødelægge det hele...ka godt lide den nye stil, selvom jeg foretrækker den gamle RE. Det er trist at der ingen uhygge eller gys er tilbage som sådan og det er blevet ret nemt. Hvis de havde gjorde det muligt at gå og skyde samtidig, så var alt ødelagt. Har intet imod forandring i RE spillene, men der er også grænser. Ligenu giver det et lille adrenalin sus, når man ska være hurtig til at sigte og skyde de onde og samtidig komme væk bagefter til en anden position...jeg har spillet en del RE spil (RE1+2+3+4 og nu 5 og sefølig Zero+Remake+CodeVeronicaX) og den gamle formel er stadig den bedste, så falder derfor tilbage til de gamle og spiller dem nogen gange, men RE4 gjorde en god forandring og det gør RE5 også, selvom det på mange punkter er blevet lidt for nemt efterhånden.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Indlægaf heroes » fre 13 mar 2009 18:40

Det gør det kun bedre at man ikke kan sigte/skyde når man går. Måske lidt trals til at starte med, men man vænner sig hurtigt til det.

Kanon godt spil, du/i går glip af et rigtigt godt spil, hvis i ikke har den i jeres samling :)
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 995


Indlægaf Player_2 » fre 13 mar 2009 18:59

Jeg hadede også demoen pga. dette.. Alt Andet er fedt ved det
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf Dummiz » fre 13 mar 2009 19:02

det er urealistisk man ikke kan sigte når man går. :)
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Rechain » fre 13 mar 2009 19:12

dummiz skrev:det er urealistisk man ikke kan sigte når man går. :)

Det har sku ik noget med realisme at gøre...hvornår har RE spillene været seriøse? :) hvis de havde gjort det muligt at gå+skyde samtidig ville det ødelægge mere i RE end det ville gavne.

De har allerede fornyet en del af spillemåden i RE4+5, men der er ingen grund til fjerne alt.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Indlægaf Dummiz » fre 13 mar 2009 19:33

Nej men alligevel burde det jo heller ikke være så urealistisk så muligt. kan godt bare være det er mig der er ved at være træt af serien :P
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf FreakyFellini » fre 13 mar 2009 19:40

dummiz skrev:det er urealistisk man ikke kan sigte når man går. :)


Ja, du har helt ret. Og det er for dårligt når man tænker på hvor meget Resident Evil serien satser på realisme. :)

Spøg til side. Jeg har lige fået spillet, og jeg syntes det er for fedt. Jeg syntes modsat Rechain og en masse andre at det er virkeligt spooky. De kreature der er i det spil syntes jeg godt nok er nasty. Det er ikke RE1 og RE2 uhyggeligt, men jeg syntes dog det formår at fange en anden form for gys.
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Rechain » fre 13 mar 2009 19:44

Ok, der er sefølig LIDT uhygge og gys :P men det er ik på højde med de gamle.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Indlægaf Dummiz » fre 13 mar 2009 19:48

Det jeg har syntes bedst om i serien er RE1 :) DET syntes jeg var uhygge :)
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf FreakyFellini » fre 13 mar 2009 19:49

Rechain skrev:Ok, der er sefølig LIDT uhygge og gys :P men det er ik på højde med de gamle.

/Rechain


Det kan være mine nerver ikke holder til ligeså meget som jer andres. :) Men jeg er vede at skide i bukserne, når jeg bliver forfulgt at folk med kæmpe insekter på hovedet. Og så syntes jeg også de har nailet stemningsmusikken.
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Underdog dk » fre 13 mar 2009 20:09

FreakyFellini skrev:
Rechain skrev:Ok, der er sefølig LIDT uhygge og gys :P men det er ik på højde med de gamle.

/Rechain


Det kan være mine nerver ikke holder til ligeså meget som jer andres. :) Men jeg er vede at skide i bukserne, når jeg bliver forfulgt at folk med kæmpe insekter på hovedet. Og så syntes jeg også de har nailet stemningsmusikken.

...kunsten er vel også at gøre det uhyggelig, når det foregår uden for i Afrika... Det er vel nemt nok at skabe en scary stemning når alt er kulsort.
hmmm FreakyFellini du får det til at lyde interesant, er det et godt single player spil? Jeg mener holder AI'en på ens buddy?

/underdog dk
Underdog dk
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Indlægaf FreakyFellini » fre 13 mar 2009 20:40

Underdog dk skrev:
FreakyFellini skrev:
Rechain skrev:Ok, der er sefølig LIDT uhygge og gys :P men det er ik på højde med de gamle.

/Rechain


Det kan være mine nerver ikke holder til ligeså meget som jer andres. :) Men jeg er vede at skide i bukserne, når jeg bliver forfulgt at folk med kæmpe insekter på hovedet. Og så syntes jeg også de har nailet stemningsmusikken.

...kunsten er vel også at gøre det uhyggelig, når det foregår uden for i Afrika... Det er vel nemt nok at skabe en scary stemning når alt er kulsort.
hmmm FreakyFellini du får det til at lyde interesant, er det et godt single player spil? Jeg mener holder AI'en på ens buddy?

/underdog dk


Nu har jeg ikke spillet det i særligt lang tid, eller jeg er i hvert fald ikke kommet langt. Men indtil nu har AI'en på min bitch (min buddy), været helt fin. Hun rammer fjenderne, og hun redder en ud af problemer. Det som jeg har hørt anmeldere brokke sig mest over, er måden hvorpå man ordner sin inventory. Man skal nemlig også gøre det for hende. Men jeg ser det ikke som noget problem indtil videre. Det føles bare som én inventory man skal holde styr på, fordi det er så godt lavet. Jeg skal dog ikke udelukke at det kan blive stressende længere hen i spillet.

Jeg kan lige bakke min overbevisning om at der ikke er noget galt med AI'en med lidt statestik jeg lige var inde og tjekke. 6 gange har hun reddet mig fra at dø, jeg har reddet hende 0 gange. Jeg har reddet hende fra at blive såret 4 gange mens hun har reddet mig 5.

Jeg syntes spillet er kanon fedt indtil videre. De to boss fights jeg har haft, har været for fede, den ene kom man op og toppes med en person med et insekt stikkende ud af hovedet på den mest horrible måde, hvor cutscenen og måden hvorpå hele den boss-fight gik ned på, gjorde at jeg fik kuldegysninger. Den anden boss var sammensat af mange iler, og krævede at man brugte sine omgivelser på en rigtig fed måde.
Hele spillet føles godt, og det er noget af det flotteste jeg har set. Både in-game, cutscenes, scenografisk og effekter. Og bare de få før-omtalte boss'er er fantastisk fantasi-fulde og uhyggeligt detaljerede, på en måde som jeg ikke har set magen til i noget andet spil. Disse boss-fights er virkelig noget alle andre spil-udviklere kan lære noget af.

Selve historien indtil videre virker også som interessant at følge med i, det fanger en rigtig god klaustrofobisk stemning, imens kullisserne virker troværdige og meget flotte. Skuespillet er som man kan forvente, af en AAA titel. Det er ikke Ingrid Bergman og Heath Ledger, men det er en klasse over KILLZONE 2.

Jeg kan også lige nævne at jeg har spillet i lidt over 3 timer, og har gennemført 5 procent kun. Så noget siger mig at jeg personligt vil få meget tid ud af dette spil

Jeg syntes at det føles som en af GOTY-mulighederne indtil videre, men min holdning kan selvfølgelig ændre sig hen af vejen. Enten til det bedre eller modsat..

Jeg undskylder at det blev lidt langt, men det kunne være blevet længere endnu. :D
Jeg udfordrer dig!!!! --> http://hanniste.mybrute.com<--Jeg udfordrer dig!!!!
FreakyFellini
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster