Forum

RPG tråden

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

RPG tråden

Indlægaf Rytteren » fre 17 apr 2009 23:17

Disgaea 3 er et tur baseret rpg i stil med final fantasy tactics og suikoden tactics. Med alt hvad det indebære af dejlige ting man kan.

Historien (så langt jeg er kommet i hvert fald) handler om Mao, som skal gå på skolen hvor dæmoner bliver uddannet, vil hævne sig på sin far, the overlord (også rektor på skolen) fordi han ødelagde Slaystation portable video game system, hvorved han har mistet lidt over fire millioner timeres spil!! Payback time! Hvordan dette skal gøres vil jeg selvfølgelig ikke afsløre, men historien er faktisk brand god når man kommer lidt længere I spillet. Disgaea 3 historie tager nemlig lidt tid at sætte sig ind i, da den starter med lidt for meget tutorial (kan sikkert springes over, men ville havde alt med).

det jeg syntes er rigtig godt ved spillet, udover historien, er de engelske stemmer. De fungere bare godt!
Et minus er dog, at Disgaea 3 forvandler din ps3 til en ps2. grafikken virkelig ringe! Men hvad gør det når gameplayet er i top?!?

Så hvis man kan lide denne slags spil, og kan man bide sig igennem en lidt lang intro del til spillets finurligheder, og en træls japansk sang, så er dette et must buy. dog vil jeg mene man bør købe Valkyria Chronicles og Eternal Sonata når man nu er igang.

andre der kender til gode rpg, jrpg eller srpgs til ps3en?
Senest rettet af Rytteren søn 28 jun 2009 00:57, rettet i alt 1 gang.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf muttenn » fre 17 apr 2009 23:37

Prøv Folklore
muttenn
Niveau 5
 
Indlæg: 1227


Indlægaf Jb » lør 18 apr 2009 11:51

Eternal sonata er så fantastisk flot og lækkert..
enchanted arms er et ok valg også. lidt repetivt men ellers god charme imo.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Indlægaf Excellon » lør 18 apr 2009 12:50

takker for info :)... er kampsystem kompliceret eller får man det hele forklaret igennem de tutorials?

mht. til andre rpgs, så har jeg set mange folk på diverse andre forums rose Demon's Souls... Det skulle efter sigende være godt men meget svært (sværhedsgrad ala Ninja Gaiden tror jeg)... Jeg har ikke selv prøvet det så jeg skal ikke kunne bekræfte dette?

Det er dog kun kommet i østen men asia versionen har fuld support for engelsk (engelsk subtitles, engelsk voice-overs, engelsk menuer osv).. det er vist kun manualen som ikke er på engelsk...
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf Rytteren » lør 18 apr 2009 17:20

kampsystemet er ligetil. hele delen er dog bygget op omkring counter og comboer - det er det man skal mestre for at blive vild.

tror lige jeg vil kigge lidt på det der demon's souls
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Excellon » lør 18 apr 2009 18:07

ok :)... det lød bare lidt kompliceret ud fra trailers osv fordi der var så mange ting man kunne... men kun nice nok hvis det er ligetil men samtidig har dybde...

skal have fundet et sted hvor det er billigt, shopto har ikke flere på lager :(...

Følgende side har masser af info om Demon's Souls: Eksternt Link
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf Excellon » tors 23 apr 2009 17:30

Eurogamer har lige lagt review af Demon's Souls op... De giver det 9/10 Eksternt Link
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf Rytteren » fre 01 maj 2009 19:29

hey kender du enlig nogle Asiatiske sider der sælger det?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Excellon » fre 01 maj 2009 21:45

hmm, play-asia sender ikke ps3 spil til EU... Har set folk på andre forums nævne følgende shops til folk som spurgte hvor man skulle importere det fra: Yesasia og NCSX...

Har dog aldrig handlet ved nogle af dem så tør ikke sige noget om hvor pålidelige osv de er...

Har btw købt Disgaea 3 :)... det er fedt, jeg er bare ringe til det hehe...
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf Rytteren » fre 01 maj 2009 23:10

Excellon skrev:hmm, play-asia sender ikke ps3 spil til EU... Har set folk på andre forums nævne følgende shops til folk som spurgte hvor man skulle importere det fra: Yesasia og NCSX...

Har dog aldrig handlet ved nogle af dem så tør ikke sige noget om hvor pålidelige osv de er...

Har btw købt Disgaea 3 :)... det er fedt, jeg er bare ringe til det hehe...


fik bestilt det fra yesasia.. men fuck det kommer til at tage tid før jeg har det.

Estimated Delivery Time:
Order Ship Out Arrival
May 01 May 30 Jun 12


også er det sku første gang jeg har betalt mere end 300kr for et ps3 spil (minus guitar hero spil..)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Excellon » fre 01 maj 2009 23:29

det tager godt nok sin tid ser det ud til :S... men disgaea 3 kan vel underholde dig i noget af tiden... der skulle efter sigende være sindsygt meget gametime i det... jeg har indtil videre gamet omkring 13 timer og er kun akkurat lige kommet til starten af chapter 3...
Excellon
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Indlægaf Rytteren » søn 28 jun 2009 01:05

har fået rodet lidt rundt på nettet for at finde nogle nye rpgs man kan se frem til.

faldt over tre

Last Rebellion: i know nothing...

Atelier Rorona: sælger åbenbart vildt godt i japan pt. nogen der kender Atelier serien, og eventuelt kan anbefalde et af de gamle spil?

Agarest: Generations of War: som åbenbart er en genugivelse af Record of Agarest War, som kun var på japansk.. eller noget). men ser da spænenden ud.

sku enlgi godt lige at høre der kommer nogle gode spil (alle er only on ps3)
specielt da jeg startede dagen med at høre at the last remnant måske ikke kommer på ps3, fordi den har solgt af lort på boxen.. hvornår lære folk det. boxen er til børn der ikke kan tænke, og kun vil skyde på ting. dejligt med et vredesudbrud :)

men krydser da stadig finger for at the last remnant kigger forbi ps3en, og den så kan få solgt nogle kopier
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Rytteren » søn 28 jun 2009 01:11

når man nu er igang :) et nyt Tears to Tiara skulle også komme på ps3.

det er en official spin-off som skulle havde en undertitel ala Avalon's Mysteries.

enlig nogen der har prøvet det der cros edge??
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 101 gæster