Forum

Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf dualhandel » tors 03 sep 2015 14:52

Hej, jeg er utrolig meget i tvivl om hvilket af disse 2 spil jeg skal købe.
Jeg kunne netop rigtig godt tænke mig noget nyt til maskinen, og ved at hvis jeg køber begge 2, for jeg ik spillet nogen af dem færdige...
Jeg har aldrig spillet et MGS spil før (det er løgn, jeg spillede MGS Ground Zero kort da det var gratis i PS+ og det syntes jeg var utrolig svært, men underholdende) men jeg elsker samtidig open world spil som det nye Mad Max, men er det nye MGS ikke også open world? jeg kan ikke helt finde ud af detaljerne omkring det.
Men vil utrolig gerne høre jeres mening omkring hvilket et spil i syntes jeg skal kaste mig over nu (altså enten Mad Max el. Metal Gear Solid: Phantom Pain) tak på forhånd :D
dualhandel
Niveau 2
 
Indlæg: 176


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Fiisker » tors 03 sep 2015 16:01

Tja. Jeg kan kun snakke for mig selv. Var mega fan af mgs til ps1, men har ikke spillet nogen af dem siden. Som jeg ser det, er de tro i ånden omkring snake osv, men at man har en olieplatform som base og kan sende døde fjender op med varmluftsballoner, er lige lidt for meget for mig. Jo, jeg husker et spil i serien hvor man havde en flyvende drone som makker i spillet, det var også lidt for hi-tech til mig.

Jeg var hoppet på mad Max. Elsker filmene og det post-apokalyptiske univers.
Senest rettet af Fiisker tors 03 sep 2015 16:06, rettet i alt 1 gang.
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Sethos » tors 03 sep 2015 16:02

Har spillet dem begge og syntes klart bedst om Metal Gear. Jeg er dog også gammel MGS fanatiker, så det ændre jo også en del. Men hvis vi snakker rent gameplay mæssig syntes jeg Mad Max hurtigt bliver trivielt med en lidt halv-kedelig verden. MGS på den anden hånd, syntes jeg konstant introducere et nyt fedt element. Man skal lige sluge den sære prologue, men når du stille og roligt bliver introduceret til Mother Base, får lov at bygge din base og ser mission strukturen, så åbnes ens øjne pludselig for et hav af valg.

Du har utrolig mange muligheder og frihed til hver mission. Bare at låse et nyt våben op, kan ændre hvordan man griber en mission an. At du kan capture fjender til din egen base giver også en hel ny vinkel på gameplay. Godt gennemført stealth element men samtidig et rigtig godt skyde element, så dækker spillet alle baser på hvordan du har lyst til at gribe det an.

Bare at lære hele CQB systemet ordenligt at kende, kan være en opgave du bruger flere timer på. Sådan noget syntes jeg er fedt, når der er stor dybde i hvert element. Mad Max syntes jeg er lidt mere overfladisk, kamp systemet er mere button mashing og efter et par timer føler man sig mættet.

MGS 5 er et skide godt spil, hvor vidt du er fan af serien eller ej.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Hunter » tors 03 sep 2015 16:04

Jeg synes personligt at Mad max ser meget federe ud. Mgs ground zeroes var ikke mig på nogen måder. Efter at have set Mad max fury road (møgfed film) og så have set nogle gameplay klip fra youtube synes jeg det ser mega godt ud. :-)
Hunter
Niveau 0
 
Indlæg: 34
By: Høng


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Rytteren » tors 03 sep 2015 19:40

METAL GEAR...
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Krede1972 » tors 03 sep 2015 20:20

Jeg stod overfor samme valg. Jeg har valgt Metal Gear.

Jeg tænkte at Mad Max hurtigt ville blive temmeligt ensformigt hvor man konstant kører gennem uendelige ørkner. Ud fra det jeg har set minder mig på en eller anden måde om Assasins Creed, som også hurtigt bliver ensformigt og repetetivt. Bevares der er da også noget der ser fedt ud i Mad Max, men jeg tror hurtigt at det forsvinder i gentagelsernes tåge.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Bthoegersen » fre 04 sep 2015 10:00

Jeg vil foreslå Mad Max. For MGS er virkeligt et fedt spil, og efter at havde spillet det i ca. 10 timer, er jeg helt sikker på at det er et af de bedste spil jeg har spillet i mit liv. Men jeg siger MM pga. at du skal bruge tid til at sætte dig ind i historien, og som det lyder fra dig har du ikke meget tid til at spille, og ønsker bare at have nogle sjove timer. Derfor MM.
Bthoegersen
Niveau 2
 
Indlæg: 163
By: København Ø


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf palawan » fre 04 sep 2015 11:29

Spiller MM i øjeblikket og er særdeles godt underholdt ! Det sagt, så ryger jeg sikkert på MGS indenfor nærmeste.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf dualhandel » fre 04 sep 2015 14:51

Tak for alle jeres input, valgte at starte ud med MGS som jeg har købt i dag og ser frem til at spille! :D bagefter bliver det så nok Mad Max, eller måske noget helt andet alt efter hvor lang tid jeg vælger at bruge på MGS ;)
dualhandel
Niveau 2
 
Indlæg: 176


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf dualhandel » fre 04 sep 2015 14:56

Bthoegersen skrev:Jeg vil foreslå Mad Max. For MGS er virkeligt et fedt spil, og efter at havde spillet det i ca. 10 timer, er jeg helt sikker på at det er et af de bedste spil jeg har spillet i mit liv. Men jeg siger MM pga. at du skal bruge tid til at sætte dig ind i historien, og som det lyder fra dig har du ikke meget tid til at spille, og ønsker bare at have nogle sjove timer. Derfor MM.

Jeg kan faktisk bedst lide spil hvor man kan fordybe sig i dem, de andre bliver alt for hurtig kedelige, og med hensyn til tid har jeg "massere" altså jeg kan sagtens sætte mig og fordybe mig i en 2-3 timer hver dag hvis det nu skulle være det, sommetider længere, så I'm all about the story, bout the story, no quick travel :P
dualhandel
Niveau 2
 
Indlæg: 176


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Da Senzai » fre 04 sep 2015 19:41

Det burde slet ikke være et spørgsmål. I mit hoved er Mad Max et Movie-Tie-Inn-Cash-Grab, hvor Metal Gear er en fantastisk spil-serie og the Phantom Pain skulle eftersigende være et af de allerbedste Stealth-Action-spil, der overhovedet er lavet. ^_^
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf palawan » fre 04 sep 2015 20:58

Da Senzai skrev:Det burde slet ikke være et spørgsmål. I mit hoved er Mad Max et Movie-Tie-Inn-Cash-Grab, hvor Metal Gear er en fantastisk spil-serie og the Phantom Pain skulle eftersigende være et af de allerbedste Stealth-Action-spil, der overhovedet er lavet. ^_^


Fordi Mad Max i dit hoved er én ting, gør vel ikke spørgsmålet overordnet irrelevant i plenum ?!
Jeg stillede faktisk mig selv selv samme spørgsmål, hvilket jeg er sikker på andre med begrænsede tid og/eller midler også har gjort. Skal jeg starte med det ene eller det andet ? Jeg valgte at starte med Mad Max !

Hertil har Mad Max spillet ikke specielt meget med Fury Road eller filmens historie at gøre. Mad Max spillet foregår indenfor Mad Max universet defineret af de fire fim - og det gør den faktisk ret så fornuftigt ! At MGS forventeligt er fantastisk, er jeg så ganske enig med dig i...
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf Core » fre 04 sep 2015 23:42

Har helt samme holdning som Senzai. Alt ved Mad Max lugter langt væk af lowbudget licens-cashgrab. Fraværet af plot og skuespillerappearences fra filmene, dets utroligt lave production-value, triste design og totale blottelse for for nogle som helst originale elementer taler et ret tydeligt sprog.

Hvorimod MGS er et generations-slagskib af en AAA-basker. Ikke alene et kapitel i en vigtig serie, men en kæmpemæssig produktion og et af de første RIGTIGE 'next-gen'-spil (formentlig sammen med Batman og Dying Light). Ground Zeroes er stort set bare en intro der lærer dig kontrollen, i et spil der er latterligt meget større. Så undlad at sammenligne for meget med det.
Spiller for tiden:
AC4: Black Flag (PS4), Battlefield 4 (PS4), Killzone: Mercenary (Vita)
Core
Niveau 4
 
Indlæg: 312


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf palawan » lør 05 sep 2015 00:22

Core skrev:Har helt samme holdning som Senzai. Alt ved Mad Max lugter langt væk af lowbudget licens-cashgrab. Fraværet af plot og skuespillerappearences fra filmene, dets utroligt lave production-value, triste design og totale blottelse for for nogle som helst originale elementer taler et ret tydeligt sprog.

Hvorimod MGS er et generations-slagskib af en AAA-basker. Ikke alene et kapitel i en vigtig serie, men en kæmpemæssig produktion og et af de første RIGTIGE 'next-gen'-spil (formentlig sammen med Batman og Dying Light). Ground Zeroes er stort set bare en intro der lærer dig kontrollen, i et spil der er latterligt meget større. Så undlad at sammenligne for meget med det.


Men har du overhovedet spillet Mad Max ?
Jeg profilerer ikke MM som "the second coming". Ej heller har jeg aktier i Avalance Studios eller WB, men jeg har vitterligt svært ved, at genkende Mad Max som et spil uden plot, med lav produktionsværdi, trist design (jeg synes Avalance har kreeret en gennemgående virkelig flot apokalyptisk verden, der ind imellem er hysterisk flot at se på) !
Og igen - Spillet er ikke filmen Fury Road ! Det er Mad Max placeret i Mad Max universet (som Fury Road og de første tre film er en del af). Immortan Joe er ikke med (hans søn er). Furiosa er ikke eksisterende i denne fortælling etc.
Min overordnet pointe var som blot også, at trådstarter naturligvis kan/må stille spørgsmålet om valg af spil, og forvente at få et sobert input til dette - fremfor at få at vide, at spil A er så fremragende, at spørgsmålet er uden relevans.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Mad Max el. MGS Phantom Pain?

Indlægaf khede » lør 05 sep 2015 04:31

Jeg har købt Mad Max og er begejstret, et fantastisk underholdende spil til rigtigt mange timer.
Jeg vil gå så vidt som til at sige at de effekter som eksplosioner og ild er det bedste jeg har set i spil hidtil.

Kan se MGS har fået en del ændringer til de tidligere, men i min verden er der stadig nogen der i samme stil som Halo lovers tænder uhæmmet meget på de spil. Jeg synes stadig det virker nærmest latterligt at de japaner insisterer på de latterlige lyde som de har brugt i 15 år og udråbstegn når man bliver opdaget. Jeg kan tage fejl med det nye MGS da jeg kun har set video af det.

Men dem som kritiserer MM her virker bare ikke til på nogen måde at have prøvet spillet. Jeg ved at film der bliver lavet til spil ofte lider af mangel på penge til selve udviklingen. Men her er det dem som har lavet Just Cause. Det er et klasse spil, men høj underholdningsfaktor.
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster