Forum

PS VR nærmer sig

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

PS VR nærmer sig

Indlægaf Player_2 » tirs 11 okt 2016 09:52

Så er der kun 2 dage til at et nyt gaming kapitel starter.
PS VR!! Jeg kan ikke være den eneste der glæder mig.

Hvem får den på udgivelsesdagen, og hvilke spil skal i have?

Er allerede igang med at hente Demo disk fra US store og alle de andre gratis spil og apps.
Regner med at købe VR World hvis demoerne fanger..
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf wMikkel » tirs 11 okt 2016 10:31

Jeg havde planlagt at købe den, dog får stort set alle launch titlerne meget middelmådige karakterer, så det virker ikke til at være de mange tusinde kroner værd.
Folk snakker om grynet og decideret grim grafik.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Vreki » tirs 11 okt 2016 10:45

wMikkel skrev:Folk snakker om grynet og decideret grim grafik.


Det er nu ikke hvad jeg har hørt, alle de anmeldelser jeg har set siger at man glemmer den lavere opløsning når først spillet kører.
Der var nogen anmeldelser i denne tråd, de var overvejende positive viewtopic.php?f=4&t=24393&start=0
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Slimjay DK » tirs 11 okt 2016 10:46

Jeg vil gerne prøve det før jeg kaster penge efter det ...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Vreki » tirs 11 okt 2016 11:09

Slimjay DK skrev:Jeg vil gerne prøve det før jeg kaster penge efter det ...


Det er helt klart også det smarteste med ny teknologi i den prisklasse.

Men øh, der ser altså ud som om Amazon Uk afsender en til mig i morgen, så jeg har vist ladet mig rive med af teknologibegejstringen. :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Erroneus » tirs 11 okt 2016 11:55

Henter min på torsdag :) Det jeg hører, er netop også at grafikken er fin og pga. der har brugt et RGB panel, så er der faktisk meget mindre screendoor effect end på Oculus or Vive.

Der er naturligvis en masse skrammel spil, men der er også nogle spændende titler.
Driveclub VR er købt, det ser ud til at bilspil virker rigtigt godt.

Batman: Arkham VR ser virkelig lovende ud, selv om det skulle være lidt kort.

Keep Talking and Nobody Explodes er allerede kendt og super sjovt party spil, så det kan anbefales hvis man har venner over eller skal hygge med familien.

Until Dawn: Rush of Blood ser gennemført og sjovt ud, så det bliver købt.

Battlezone, EVE spillene, Super Stardust Ultra VR, Rez Infinite, Rigs og Tumble VR afventer jeg lidt med.
Ud over det så ser Farpoint, Resident Evil 7, Star Wars: Battlefront X-Wing VR, Eagle Flight, Psychonauts in the Rhombus of Ruin, Robinson: The Journey og naturligvis Gran Turismo Sport lovende ud :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Krede1972 » tirs 11 okt 2016 12:00

Kan man spille spillene uden Move-controller? Altså udelukkende ved hjælp af den normale controller?
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Vreki » tirs 11 okt 2016 12:05

Krede1972 skrev:Kan man spille spillene uden Move-controller? Altså udelukkende ved hjælp af den normale controller?


Det afhænger af spillet. Jeg tvivler f.eks. på at Move er krævet for Driveclub VR. :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf wMikkel » tirs 11 okt 2016 12:52

Vreki skrev:
wMikkel skrev:Folk snakker om grynet og decideret grim grafik.


Det er nu ikke hvad jeg har hørt, alle de anmeldelser jeg har set siger at man glemmer den lavere opløsning når først spillet kører.
Der var nogen anmeldelser i denne tråd, de var overvejende positive viewtopic.php?f=4&t=24393&start=0


Det er ellers hvad jeg har hørt.
Prøvede det selv på Comic Con og grafikken var ikke pæn. Jeg lagde mærke til det, selv når spillet var i gang.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Vreki » tirs 11 okt 2016 13:20

wMikkel skrev:Det er ellers hvad jeg har hørt.
Prøvede det selv på Comic Con og grafikken var ikke pæn. Jeg lagde mærke til det, selv når spillet var i gang.


Det er selvfølgeligt subjektivt. Hvis du syntes der er grimt, så kan man ikke fortælle dig at du tager fejl :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Krede1972 » tirs 11 okt 2016 13:41

Jeg så et indslag i Go'Morgen Danmark med Bense. Der blev vist klip fra Batman i VR. Det første jeg jeg lagde mærke til var den meget grove grafik. Umiddelbart tænkte jeg PS2/PS3, men det kan selvfølgelig være svært at bedømme gennem en TV-skærm, men imponerende så det ikke ud ved første øjekast.

Men jeg glæder mig til at høre og læse folks reaktioner når de selv har prøvet dyret med egne øjne.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Erroneus » tirs 11 okt 2016 15:42

Den grafik man ser på skærmen, er ikke rigtigt godt billede af det der faktisk er i headsettet. Der bruges en teknik til at ligge de 2 billeder sammen til TVet, hvilket betyder det bliver mere og mere grynet, jo længere væk man kommer fra midten :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf Erroneus » tirs 11 okt 2016 17:13

The Playroom VR kan hentes fra PSN store nu: https://store.playstation.com/#!/en-dk/ ... elebration
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf D_Hofgaard » tirs 11 okt 2016 17:53

Jeg forventer også at få mit fra Elgiganten på torsdag. På trods af at jeg først bestilte det i onsdags, lyder meldingen fra dem at ordren står til afsendelse i morgen.

Er demodiscen ikke også inkluderet i boksen? Synes ikke jeg gider hente 34 GB ned, hvis den er med i kassen :)

Forventer ikke meget af release spillene, ud over at det er en masse små spil, der demonstrere hvad der er i vente.

EDIT: Synes iøvrigt det er underligt, at mange af VR spillene stadig ikke står listet med pris på US PS Store.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: PS VR nærmer sig

Indlægaf wMikkel » tirs 11 okt 2016 18:25

D_Hofgaard skrev:Er demodiscen ikke også inkluderet i boksen? Synes ikke jeg gider hente 34 GB ned, hvis den er med i kassen :)

Forventer ikke meget af release spillene, ud over at det er en masse små spil, der demonstrere hvad der er i vente.

EDIT: Synes iøvrigt det er underligt, at mange af VR spillene stadig ikke står listet med pris på US PS Store.


USA får nogle andre demoer på discen end dem der er på discen i EU.
Så du kan hente nogle demoer fra PS Store US.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster