Forum

PS VR first impressions

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 16 okt 2016 11:59

Da Senzai skrev:Jeg har ikke prøvet VR, men jeg har svært ved at forestille mig, at den slags spil, jeg kan lide vil kunne fungere godt.

Hvordan VR vil kunne give samme skarphed og præcision.

Her tænker jeg på spil i stil med Rocket League eller Virtua Fighter.


Rocket League kunne jeg nu godt se for mig. VR giver en helt anden mulighed for at danne sig overblik, og RL har klare farver og en kæmpe bold.

For de traditionelle fighterspil er det måske sværere at se en umiddelbar fordel. Dead or Alive kommer vist i en PSVR version, men det er dybest set nok for at man kan beglo kvinderne endnu mere.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Da Senzai » søn 16 okt 2016 12:03

Kan man ikke bare sætte sig tættere på skærmen?
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 16 okt 2016 12:51

Da Senzai skrev:Kan man ikke bare sætte sig tættere på skærmen?


Baseret på andre VR spil, så vil det være som at sammenligne en plakat med et hologram
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 16 okt 2016 17:14

Er der andre der har lagt mærke til at billede ikke er helt i vater?
Især uden for spillene lægger jeg mærke til at "storskærmen" står lidt skævt. Ikke voldsomt meget men nok til at man lægger mærke til det.
Det ser ud til at være uafhængigt af kalibrering, kamera osv.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf RiLLeNXD » søn 16 okt 2016 17:30

Øv bøv, så røg mit headset tilbage i giganten. Prøvede Rigs i 3 intense minutter, og har nu har kvalme i 2 dage. Hvor er det bare ærgerligt, havde sådan glædet mig til det.
RiLLeNXD
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 16 okt 2016 18:39

RiLLeNXD skrev:Øv bøv, så røg mit headset tilbage i giganten. Prøvede Rigs i 3 intense minutter, og har nu har kvalme i 2 dage. Hvor er det bare ærgerligt, havde sådan glædet mig til det.


Det var en skam. RIGS skulle nu vist også være en af de værste hvad det angår, men 2 dages kvalme efter 3 minutter er godt nok meget.
Det værste jeg selv har mærket var en ganske kort desorientering ved at rulle med et rumskib mens jeg fløj tæt ved "jorden". Den troede hjernen ikke lige på første gang jeg prøvede det.
Men ellers er jeg vist rimeligt VR-resistent.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » søn 16 okt 2016 19:32

Vreki skrev:Er der andre der har lagt mærke til at billede ikke er helt i vater?
Især uden for spillene lægger jeg mærke til at "storskærmen" står lidt skævt. Ikke voldsomt meget men nok til at man lægger mærke til det.
Det ser ud til at være uafhængigt af kalibrering, kamera osv.

Jeg oplever det samme ude i hovedmenuen. Tænker det er en software bug, fordi det sker netop ikke i spil, så det er lidt ligegyldigt, men pudsig bug.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10990
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » søn 16 okt 2016 19:36

RiLLeNXD skrev:Øv bøv, så røg mit headset tilbage i giganten. Prøvede Rigs i 3 intense minutter, og har nu har kvalme i 2 dage. Hvor er det bare ærgerligt, havde sådan glædet mig til det.

Nu er det for sent, men fik du kørt "Mål afstand øje-til-øje" funktionen? Den måler hvordan ens øjne sidder ved at tage billeder. hvor man efterfølgende markerer på nogle billeder hvor centrum af ens øjne er. Den hjælper meget, hvis man har problemer med netop at blive søsyg, selv om det måske med dig lyder til at være noget andet, fordi 2 dage lyder ikke behageligt.

Æv æv.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10990
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » søn 16 okt 2016 20:04

RiLLeNXD skrev:Øv bøv, så røg mit headset tilbage i giganten. Prøvede Rigs i 3 intense minutter, og har nu har kvalme i 2 dage. Hvor er det bare ærgerligt, havde sådan glædet mig til det.


De tog det tilbage selvom det var brugt?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » søn 16 okt 2016 20:46

Nå, nu har jeg også prøvet at få VR-hovedpine.
Jeg knaldede baghovedet ind i væggen da jeg skulle lege VR-søslange. Av for h....... :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Dropdat » man 17 okt 2016 16:04

Så har jeg fået spillet lidt med min VR, men ender nok med at blive sendt tilbage til CDON (hvis de vil tage det tilbage brugt, eller prøver jeg at sælge den herinde).

Jeg bruger briller, og er ikke vildt store briller, men alligevel kan jeg ikke få skærmene tæt nok på øjnene, og får derfor lidt følelsen af at kigge på et rund skærm.

Er der andre der bruger briller, som har samme problem?
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » man 17 okt 2016 16:16

Dropdat skrev:Så har jeg fået spillet lidt med min VR, men ender nok med at blive sendt tilbage til CDON (hvis de vil tage det tilbage brugt, eller prøver jeg at sælge den herinde).

Jeg bruger briller, og er ikke vildt store briller, men alligevel kan jeg ikke få skærmene tæt nok på øjnene, og får derfor lidt følelsen af at kigge på et rund skærm.

Er der andre der bruger briller, som har samme problem?


Nix, med briller har jeg skærmen et godt stykke ude, og det generer ikke i spillet.
Det giver selvfølgeligt mindre FOV, men da jeg kan bevæge hovedet frit for at kigge rundt føles det ikke som så stort et handicap. Det der med en rund skærm har jeg overhoved ikke tænkt over.
Det kan måske sammenlignes lidt med at have en dykkermaske på. Den kan sagtens ses, men det er ikke noget du tænker over.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv Rush of Blood demoen. Der får man hurtigt andet at tænke på end om man kan se headsettet, så det kan måske hjælpe med tilvænningen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tirs 18 okt 2016 10:20

Jeg tillader mig lige at hugge denne post fra Reddit, det er en rigtigt god gennemgang af de mest almindelige problemer

Hey PSVR Reddit community!

Just a quick run-down of the terms and fixes I've been reading on since getting mine.

Mura effect - this is the black / green carpet effect that seems to move with the headset and is really noticeable in dark games and shadow. This is known in other forms of VR 2.0 (Rift and Vive) and may just be an issue that could improve with software updates - FIX: turn down brightness of display so some of it crushes into the dark OLED screen.

LOW RES 480p - some are reporting this in menu screens and on their headset. It looks like a low-res issue and not just a blur issue or poor aliasing. FIX: set your screen output to 1080p, some report that the ps4 is auto setting it to 480 output to the vr unit. Report back if this fixes this issue please.

Blur all over - just like it says there are some reporting just general blurry screens everywhere, but most prominent reading text. FIX: wipe lens, clean glasses, set pupillary distance in options using camera (hopefully we will get a slider soon so we can play around with the settings easier).

Blur at edges only - if you look to the far left or right you notice the edge is blurry, this is an effect of the lens and is suppose to not be a problem as it is in peripheral vision. However, the sweet spot of focus seems more narrow and this bothers some people more. This is more pronounced for those with astigmatism. I have this on my left eye and even with glasses it is very hard to read text no matter what I do. FIX: try different glasses, set pupillary distance, make sure to wipe off edge as this becomes fogged up and makes it worse.

Fixed pixel or group of pixels: This can be an HDMI cable (try not using the extension or switching out), sometimes people just need to reboot the whole system, or if it is a single dead pixel then rebooting might not help. This is too early to have a dead pixel unless it is a factory defect. Contact Sony.

Red or Brown blotch: Some are reporting burned in areas on a focal area of the VR lens. This is most likely due to leaving VR out in direct sunlight coming through a window - these lenses magnify and focus the light, which can work if sunlight gets in from the viewing direction. This requires replacement. Keep the helmets in the shade or in the box when not in use!

Aliasing textures at distance: This is worst in Driveclub VR. I think its just poor sampling and aliasing by the developers. I say that because the near objects, such as the dashboard and steering wheel are often at a much higher definition and fidelity than the external views. This will most likely improve with future games and the PS4 Pro, which will allow super sampling and higher AA for most games.

Please reply if this was in any way helpful.

Thanks Reddit!

Chuckdoc
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tirs 18 okt 2016 12:53

Fik spillet en sjat Eve: Gunjack. Det kan godt anbefales. Det er en arkade shooter, så der er ikke meget i det, men for 50 kr. er det godt givet ud. Det virker simpelt i de første missioner, man det bliver hurtigt hektisk.

Man kan skippe elevator sekvensen med X :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10990
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Da Senzai » tirs 18 okt 2016 12:56

Vreki skrev:
Rocket League kunne jeg nu godt se for mig. VR giver en helt anden mulighed for at danne sig overblik, og RL har klare farver og en kæmpe bold.


Det gad jeg godt se! 100, at der er nogen, der kommer til at brække nakken! :mrgreen:
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster