Forum

PS VR first impressions

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: PS VR first impressions

Indlægaf crimbz » tors 13 okt 2016 17:05

Jeg prøvede det også på comic con.

Jeg blev fælt skuffet over Driveclub VR. Det var enormt grynet, og jeg synes faktisk ærlig talt at min kammerates Galaxy s7 Edge med Samsung gear VR var bedre :P Udover det så har jeg ikke investeret i det fordi jeg frygter lidt det bliver sådan en kinect tendens hvor der kommer en masse halvhjertede demo længde spil og så dør det langsomt hen. Bevares jeg håber jeg tager fejl !

p.s. så blev jeg også bare herre køresyg af driveclub så måske VR bare slet ikke er mig :P
crimbz
Niveau 2
 
Indlæg: 159
By: Albertslund


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 13 okt 2016 17:10

wMikkel skrev:Altså, jeg skrev det også i en anden tråd, men der blev det nærmest sablet ned som om jeg var den eneste der synes dette og, at det var helt subjektivt.

Prøvede det på Comic Con og har snakket med andre, man kommer ikke udenom at grafikken ikke er særlig køn.
Det kan man nok heller ikke forvente når headsettet koster 3.800 kr og så sammenligner det med HTC Vive der koster over 7.000 kr.

Sablet ned? Aaaah :) Der blev nævnt fra én person, at det var en anden opfattelse de havde fået og det naturligvis var en subjektivt ting,

Men ja, som jeg har skrevet, så er det grimmere end almindelige PlayStation 4 spil, pga. de tekniske omstændigheder, men om man syntes det er for grimt, det er og vil altid være en subjektiv ting.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 13 okt 2016 17:15

Erroneus skrev:
wMikkel skrev:Altså, jeg skrev det også i en anden tråd, men der blev det nærmest sablet ned som om jeg var den eneste der synes dette og, at det var helt subjektivt.

Prøvede det på Comic Con og har snakket med andre, man kommer ikke udenom at grafikken ikke er særlig køn.
Det kan man nok heller ikke forvente når headsettet koster 3.800 kr og så sammenligner det med HTC Vive der koster over 7.000 kr.

men om man syntes det er for grimt, det er og vil altid være en subjektiv ting.


Om det er FOR grimt, ja det er subjektivt.
Om grafikken er grim, især når man kan sammenligne med hvad der ellers er på markedet af VR, så er det ikke længere subjektivt.
Så er det ligesom at kigge på en lækker dyr 4K HD skærm eller et gammelt og billigt billedrørs tv, der kan man jo konkludere, at billedet på HD skærmen er pænt og det på den anden skærm er ikke.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 13 okt 2016 17:39

Så har jeg prøvet lidt mere.
Rush of blood er rigtigt godt, der trækker grafikken ikke en ud af oplevelsen, og jeg var lige ved at blive skræmt ud af bukserne i starten :lol:
Move controllerne fungere også fint, den ene af dem skulle lige rekalibreres men så var det simpelthen som at sidde med en skyder i hver hånd.

Jeg lagde dog mærke til at i mørke scener var det ligesom der var et tyndt stoflag hen over skærmen. Det er ikke det samme som på Cardboard VR hvor man kan se de individuelle pixels, men et lidt mere ujævnt mønster.

Så har jeg også været igennem Playroom VR med ungerne som hjælpere. Der var der heller ikke noget galt med grafikken, den er simpel men OK at se på.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Rytteren » tors 13 okt 2016 18:03

wMikkel skrev:Det kan man nok heller ikke forvente når headsettet koster 3.800 kr og så sammenligner det med HTC Vive der koster over 7.000 kr.


Øhh. Når jeg nu læser, og ser lidt video på dette fantastiske internet. Ja så nævner de da ikke den store grafiske forskel på vive og playstation. Den er der, men skulle ikke være markant. Hvilke spil er det du tænker på?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 13 okt 2016 18:32

Rytteren skrev:
wMikkel skrev:Det kan man nok heller ikke forvente når headsettet koster 3.800 kr og så sammenligner det med HTC Vive der koster over 7.000 kr.


Øhh. Når jeg nu læser, og ser lidt video på dette fantastiske internet. Ja så nævner de da ikke den store grafiske forskel på vive og playstation. Den er der, men skulle ikke være markant. Hvilke spil er det du tænker på?


Øøh, nu har jeg prøvet begge selv, det er der sammenligningen kommer ind i billedet. Du kan også inkludere Oculus i det hele hvis det er. Tjek det fantastiske internet ud, hvis du ikke kan se forskellen, så er der ikke mere jeg kan gøre for dig.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf D_Hofgaard » tors 13 okt 2016 19:40

Jeg synes nu det spiller. Fed oplevelse indtil videre. Havde med vilje ikke købt nogle spil til at starte med, blot downloadet demo-discen fra US samt den der var med i kassen.

RIGS synes jeg ser super godt ud. Dog tror jeg de mange hurtigebevægelser kræver en del tilvænning for mig. Der kunne jeg hvertfald ikke klare så lange sessioner af gangen.

Driveclub prøvede jeg lige hurtigt. Ja, grafikken kan virke lidt grynet, men jeg havde nu heller ikke forventet et super skarpt 4K billede. Det fungerede dog godt og var ok underholdende. Oplevelsen var ville nok være komplet med racersæde og rat/pedaler.

EVE Valkire. Ikke et spil jeg normalt ville gå efter, men ABSOULUT den fedeste VR oplevelse at de titler jeg har snuset til. Fed grafik, lækker styring, og det føles som om man sidder i cockpittet! Helt sikkert et spil jeg nok køber når det falder i pris.

Headmaster tror jeg bliver et super fedt party spil i min vennekreds. Demoen er sjov, og det er nemt at gå til.

Har kun lige leget med det i ca. 2 timer, men jeg synes mit førstehåndsindtryk er lovende. Jeg prøvede også lige at spille FIFA 17 med det på, og det var faktisk meget cool. Det føltes som at side en i biografsal. Det kunne jeg sagtens se mig selv bruge på den måde engang i mellem.

Jeg vender tilbage når jeg har prøvet lidt mere. Indtil nu har jeg hvertfald valgt at købe Headmaster, Batman og Rush Of Blood.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Rytteren » tors 13 okt 2016 20:01

wMikkel skrev:
Rytteren skrev:
wMikkel skrev:Det kan man nok heller ikke forvente når headsettet koster 3.800 kr og så sammenligner det med HTC Vive der koster over 7.000 kr.


Øhh. Når jeg nu læser, og ser lidt video på dette fantastiske internet. Ja så nævner de da ikke den store grafiske forskel på vive og playstation. Den er der, men skulle ikke være markant. Hvilke spil er det du tænker på?


Øøh, nu har jeg prøvet begge selv, det er der sammenligningen kommer ind i billedet. Du kan også inkludere Oculus i det hele hvis det er. Tjek det fantastiske internet ud, hvis du ikke kan se forskellen, så er der ikke mere jeg kan gøre for dig.


Jeg bad dig nævne nogle spil.
For at kunne fange den store forskel du snakker om, så vil jeg da gene selv kunne vurdere det. Så hvilket spil er det du mener er så meget bedre på vive kontra playstation vr ? Af de spil jeg ser og læser om, så skulle EVE være meget lig hinanden
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS VR first impressions

Indlægaf DNS_DK » tors 13 okt 2016 20:30

Prøvede det også på Comic Con af flere omgange i spillene Batman, Rigs og Rush of Blood, og jeg må også erkende at billedet er MEGET grynet, desværre. Jeg kunne ikke lade være med at tænke over det da jeg havde brillerne på.

Det var da meget sjovt, men jeg vil aldrig få det brugt, da spillene på ingen måde er interessante nok. Jeg må sammenligne det med Kinect, det er en gimmick der er meget sjov i en periode, men herefter så falder det til jorden. Brillerne bliver hevet frem når vennerne er på besøg så de lige ka prøve, og ja så laver man noget andet bagefter.

Jeg ved de har flere og større spil i pipeline, men om folk stadig finder det interessant på det tidspunkt, det kan jeg ikke sige. Jeg har personligt valgt ikke at købe VR brillerne i denne omgang :)
DNS_DK
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 13 okt 2016 21:49

Rytteren skrev:Jeg bad dig nævne nogle spil.
For at kunne fange den store forskel du snakker om, så vil jeg da gene selv kunne vurdere det. Så hvilket spil er det du mener er så meget bedre på vive kontra playstation vr ? Af de spil jeg ser og læser om, så skulle EVE være meget lig hinanden


Og jeg beder dig prøve de 2 forskellige systemer inden du spiller Karl Smart. Du kan ikke bruge videoer på Youtube eller indslag fra Go Morgen Danmark til det store.
Så hvis du "da gerne selv kunne vurdere det", så må du ud og prøve det. Så simpelt er det.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Erroneus » tors 13 okt 2016 22:00

wMikkel skrev:
Rytteren skrev:Jeg bad dig nævne nogle spil.
For at kunne fange den store forskel du snakker om, så vil jeg da gene selv kunne vurdere det. Så hvilket spil er det du mener er så meget bedre på vive kontra playstation vr ? Af de spil jeg ser og læser om, så skulle EVE være meget lig hinanden


Og jeg beder dig prøve de 2 forskellige systemer inden du spiller Karl Smart. Du kan ikke bruge videoer på Youtube eller indslag fra Go Morgen Danmark til det store.
Så hvis du "da gerne selv kunne vurdere det", så må du ud og prøve det. Så simpelt er det.

Men manden har jo ret. Hvis du vil sammenligne de 2 systemer, skal du sammenligne spillene også, fordi det hele kommer an på spillene.

Du kan da ikke sige "alt er super grimt på PS VR", fordi det det ser grimt ud i Driveclub VR, punktum. Den er lidt mere kompliceret end det og hvis man vil sammenligne de 2 headsets, så skal man også sammenligne på ens grundlag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 13 okt 2016 22:11

Hør, kunne vi ikke holde os til First Impressions i denne tråd?
De behøves ikke være positive, men bare folks egene oplevelser i stedet for alle de teoretiske diskussioner som vi også havde i alle de andre tråde om PSVR?

RIGS: Meget flot, men den fanger mig ikke rigtig. Tutorial var nok lidt for kort til at jeg helt fatter havd der foregår
EvE Valkyrie. Demoen er alt for kort til at jeg kan få nogen ide om hvad der foregår. Flot, men jeg køber ikke ud fra en 2 minutters demo.
Driveclub fik en tur igen. Jeg ved ikke om de har skruet ned for sværhedsgraden eller det er fordi jeg plejer at køre (galt) i supercras, men det hele føles lidt tamt.
EVE Gunjack: Den kan fås til omkring 60kr når man har PS+, så jeg tog chancen. Simpelt wave baseret stationær shooter. Den mangler lidt dybde i form af unlocks eller sådan noget, der er ikke andet at stræbe efter en highscore. Ligesom de fleste andre PSVR spil så føles selve cockpittet næsten som noget fysisk, mens fjenderne på afstand er lidt mere flade.
VR Worlds Descent. Dykketuren uden haj. Stemnignsfuld, men den slags ville være SÅ meget bedre som en HD 360 film. Tek demo som man prøver en gang eller to
Playroom: De to singleplayer komponenter denne gang. Jeg må nok sige at Playroom stadigvæk er langt den flotteste PSVR oplevelse jeg har set endnu.

Og så så jeg en 360 video af mythbusters der sprængte en postbil i luften. Visuelt ok på trods af opløsningen, men lige som så mange andre 360 videoer så udnytter den ikke rigtigt mediet til at lave noget særligt i forhold til en normal film.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 13 okt 2016 22:20

Erroneus skrev:
wMikkel skrev:
Rytteren skrev:Jeg bad dig nævne nogle spil.
For at kunne fange den store forskel du snakker om, så vil jeg da gene selv kunne vurdere det. Så hvilket spil er det du mener er så meget bedre på vive kontra playstation vr ? Af de spil jeg ser og læser om, så skulle EVE være meget lig hinanden


Og jeg beder dig prøve de 2 forskellige systemer inden du spiller Karl Smart. Du kan ikke bruge videoer på Youtube eller indslag fra Go Morgen Danmark til det store.
Så hvis du "da gerne selv kunne vurdere det", så må du ud og prøve det. Så simpelt er det.

Men manden har jo ret. Hvis du vil sammenligne de 2 systemer, skal du sammenligne spillene også, fordi det hele kommer an på spillene.

Du kan da ikke sige "alt er super grimt på PS VR", fordi det det ser grimt ud i Driveclub VR, punktum. Den er lidt mere kompliceret end det og hvis man vil sammenligne de 2 headsets, så skal man også sammenligne på ens grundlag.


Og det har jeg gjort? Jeg har prøvet forskellige spil i HTC Vive og forskellige spil i PS VR. Min konklusion er; PS VR leverer grynet og grim grafik. HTC Vive er bedre. Jeg ved ikke hvorfor du har indført citationstegn i noget jeg ikke har sagt, det virker dumt.

Jeg ved ikke om du kan sige, at drengen har ret eller ej. Jeg fortæller, at jeg har prøvet begge og har derfor sammenlignet og konkluderet. Færdig.

Tilbage til tråden om first impressions, værsgo.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS VR first impressions

Indlægaf Vreki » tors 13 okt 2016 22:51

Jeg forsøgte mig for resten også med World War Toons betaen, men der var ikke nogen online og tutorialen crashede efter kort tid.
Det jeg bed mest mærke i i den korte jeg jjavde den kørende var hvor anderledes det føles med et FOS hvor man sigter ved at kigge på målet. Det kommer til at kræve noget tilmelding.

Jeg fik vist heller ikke nævnt Battlezone. Heller ikke her gav demoen det helt store sus. Igen var det en flot cockpit og en lidt mere ligegyldig omverden. Visuelt tror jeg sagtens jeg kunne spille det, men det virkede bare noget simpelt for et fuldpris-spil.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS VR first impressions

Indlægaf wMikkel » tors 13 okt 2016 22:57

Jeg glæder mig til, at jeg får chancen for at prøve Resident Evil 7 i VR. Disse store fulde spil er dem der, for mit vedkommende, skal afgøre om det fungerer mere end til bare show-off.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster