Forum

Battlefield 1 - første indtryk

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » lør 31 dec 2016 03:23

Vi har siddet og spillet 5 mand squad her til aften hvor alle hjælper hinanden. Så er BF1 fantastisk! Har en WL på 3. Vi mødte nogle virkelig stærke hold og så er spillet altså bare sjovt!

Det længe siden jeg har spillet et fps hvor jeg har følt mig så godt underholdt!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Xainz » lør 31 dec 2016 11:04

Cena skrev:Vi har siddet og spillet 5 mand squad her til aften hvor alle hjælper hinanden. Så er BF1 fantastisk! Har en WL på 3. Vi mødte nogle virkelig stærke hold og så er spillet altså bare sjovt!

Det længe siden jeg har spillet et fps hvor jeg har følt mig så godt underholdt!


Det er rigtig sjovt, og ikke mindst utrolig nemt, når alle arbejder sammen. Syntes dog det er utrolig sjældent det sker, folk tænker på deres egen scorer og så er folk så fandens K/D liderlige. det der pisser mig mest af i fps spil, er de idioter der ligger og sniper, steder hvor de hverken hjælper med at erobre et objektive, eller i det mindste forsvarer, fair man syntes camping er det fedeste i verden, men så kunne de forfanden ligge sig et sted, hvor de i det mindste hjælper holdet.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » lør 31 dec 2016 11:21

Xainz skrev:
Cena skrev:Vi har siddet og spillet 5 mand squad her til aften hvor alle hjælper hinanden. Så er BF1 fantastisk! Har en WL på 3. Vi mødte nogle virkelig stærke hold og så er spillet altså bare sjovt!

Det længe siden jeg har spillet et fps hvor jeg har følt mig så godt underholdt!


Det er rigtig sjovt, og ikke mindst utrolig nemt, når alle arbejder sammen. Syntes dog det er utrolig sjældent det sker, folk tænker på deres egen scorer og så er folk så fandens K/D liderlige. det der pisser mig mest af i fps spil, er de idioter der ligger og sniper, steder hvor de hverken hjælper med at erobre et objektive, eller i det mindste forsvarer, fair man syntes camping er det fedeste i verden, men så kunne de forfanden ligge sig et sted, hvor de i det mindste hjælper holdet.


Præcis derfor jeg aldrig rigtigt har gidet BF. Man kan ikke være one man army og klare sig selv og random public spillere er simpelhen ubrugelige! Men nu hvor vi er en samling kammerater der har købt det og oftest kan spille 3-5 sammen, så er det skide sjovt. Hvis jeg sidder alene, så vil jeg klart hellere spille cod. For der kan jeg klare mig selv.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf TheGodFatherDK » søn 01 jan 2017 15:06

WOW jeg havde ikke lige regnet med at jeg ligger nr 1 på Leaderboards i Danmark på ps4

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 1 Kills

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 4 3,36 K/D

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 2 Infantry Kills

:D
TheGodFatherDK
Niveau 2
 
Indlæg: 136


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » søn 01 jan 2017 17:24

Jeg snuppede det lige mens det er på udsalg.
Det er nok sidste chance for at komme med i MP uden at blive efterladt i støvet. Der er jo nok kommet en hel flok andre begyndere som har fået det i julegave.

Indtil videre så er det campaign mens den færdiginstallere, og der er jeg positivt overrasket. Historien ser ud til at være ganske ok.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Allanb » søn 01 jan 2017 21:10

TheGodFatherDK skrev:WOW jeg havde ikke lige regnet med at jeg ligger nr 1 på Leaderboards i Danmark på ps4

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 1 Kills

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 4 3,36 K/D

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 2 Infantry Kills

:D


Tjaa, du ligger nr.1 for dem der har tilmeldt sig.. ikke at det ikke er flot, men tænker der er mange der ikke tilmelder sig sådan noget..
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf TheGodFatherDK » søn 01 jan 2017 22:42

Allanb skrev:
TheGodFatherDK skrev:WOW jeg havde ikke lige regnet med at jeg ligger nr 1 på Leaderboards i Danmark på ps4

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 1 Kills

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 4 3,36 K/D

https://battlefieldtracker.com/bf1/lead ... ry=Denmark Top 2 Infantry Kills

:D


Tjaa, du ligger nr.1 for dem der har tilmeldt sig.. ikke at det ikke er flot, men tænker der er mange der ikke tilmelder sig sådan noget..


Det er rigtigt nok men der er stadig en del derinde ;D Ja det har du nok ret i at der ikke er så mange der tilmelder sig men er stadig væk tilfreds at ligge nr 1 pt derinde ;)
TheGodFatherDK
Niveau 2
 
Indlæg: 136


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf weissmuller » man 02 jan 2017 02:02

Synes frameraten er ret ustabil og forstyrrende(vanilla ps4). Savner alle de forskellige attachments våbnene har i Bf4(Og større variation i våben). Ud over det er det et meget flot og medrivende spil.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf BizzyVaping » man 02 jan 2017 10:54

weissmuller skrev:Synes frameraten er ret ustabil og forstyrrende(vanilla ps4). Savner alle de forskellige attachments våbnene har i Bf4(Og større variation i våben). Ud over det er det et meget flot og medrivende spil.


Samme her. Det forstyrre mig helt vildt, hvis jeg har spillet pc versionen i nogen dage og så går over til ps4 versionen.

Men sådan har det været på konsol med battlefield lige siden BF4. Spiller du de store modes med mange spillere så halter frameraten altid. BF1 lader dog til at have ekstra problemer som får selv de små modes til at halte til tider. Er der Ild, røg osv dropper frameraten selv i de små modes på konsol/bf1. Ville foretrække at de skruede lidt ned for effekterne og fik det til at kører stabilt på 60.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » man 02 jan 2017 12:04

BizzyVaping skrev:
weissmuller skrev:Synes frameraten er ret ustabil og forstyrrende(vanilla ps4). Savner alle de forskellige attachments våbnene har i Bf4(Og større variation i våben). Ud over det er det et meget flot og medrivende spil.


Samme her. Det forstyrre mig helt vildt, hvis jeg har spillet pc versionen i nogen dage og så går over til ps4 versionen.

Men sådan har det været på konsol med battlefield lige siden BF4. Spiller du de store modes med mange spillere så halter frameraten altid. BF1 lader dog til at have ekstra problemer som får selv de små modes til at halte til tider. Er der Ild, røg osv dropper frameraten selv i de små modes på konsol/bf1. Ville foretrække at de skruede lidt ned for effekterne og fik det til at kører stabilt på 60.


Frameraten er mit eneste kritikpunkt til spillet. Som der nævnes er det især slemt i store game modes med mange spillere og når der sker meget på skærmen. Det er fandme svært at være sniper eller riflemand i de dueller?

Jeg læste på et tidspunkt at hvis man spillede på Pro modellen var det ikke så slemt pga bedre hardware, men at EA simpelthen havde været nødt til at nerfe spillet fordi Pro spillerne fik en for stor fordel. Så ved ikke om det er endt med status quo for PS4 Pro spillerne, så de nu også må døje med framerate problemer.

Er der nogen der spiller på Pro eller ved hvordan det ser ud med det på nuværende tidspunkt? Hvis pro modellen giver højere og mere stabil framerate så kunne jeg godt finde på at få købt en ekstra PS4 af den årsag :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » man 02 jan 2017 12:45

Jeg har det godt nok på Pro, men jeg plejer ikke at lægge mærke til framerates osv. Jeg har vist for gamle øjne :lol:

Hitdetection virker dog lidt spøjs, selv i SP. Jeg har nogen gang prøvet at have en modstander lige i sigtet og alligevel ramme forbi. Og det altså på en afstand hvor det ikke burde være muligt at misse.
Men det syntes jeg nu også altid Frostbite har haft lidt svært ved.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Erroneus » man 02 jan 2017 12:45

Det er ikke status quo for PS4 Pro spillerne heldigvis. Det med nerf, var et rygte pga. en fejl indstilling i en opdatering, som er fixet i den seneste update. PS4 Pro ligger tæt på 60fps en stor del af tiden.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10987
By: Nyborg


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf BizzyVaping » man 02 jan 2017 12:48

Cena skrev:
BizzyVaping skrev:
weissmuller skrev:Synes frameraten er ret ustabil og forstyrrende(vanilla ps4). Savner alle de forskellige attachments våbnene har i Bf4(Og større variation i våben). Ud over det er det et meget flot og medrivende spil.


Samme her. Det forstyrre mig helt vildt, hvis jeg har spillet pc versionen i nogen dage og så går over til ps4 versionen.

Men sådan har det været på konsol med battlefield lige siden BF4. Spiller du de store modes med mange spillere så halter frameraten altid. BF1 lader dog til at have ekstra problemer som får selv de små modes til at halte til tider. Er der Ild, røg osv dropper frameraten selv i de små modes på konsol/bf1. Ville foretrække at de skruede lidt ned for effekterne og fik det til at kører stabilt på 60.


Frameraten er mit eneste kritikpunkt til spillet. Som der nævnes er det især slemt i store game modes med mange spillere og når der sker meget på skærmen. Det er fandme svært at være sniper eller riflemand i de dueller?

Jeg læste på et tidspunkt at hvis man spillede på Pro modellen var det ikke så slemt pga bedre hardware, men at EA simpelthen havde været nødt til at nerfe spillet fordi Pro spillerne fik en for stor fordel. Så ved ikke om det er endt med status quo for PS4 Pro spillerne, så de nu også må døje med framerate problemer.

Er der nogen der spiller på Pro eller ved hvordan det ser ud med det på nuværende tidspunkt? Hvis pro modellen giver højere og mere stabil framerate så kunne jeg godt finde på at få købt en ekstra PS4 af den årsag :)


Så en test fra Digital Foundry hvor ps4 pro godt nok kørte bedre, men selv på Pro udgaven var spillet flere gange nede under de 45 fps. Pro udgaven faldt typisk med ca 10fps mindre end standard udgaven, så der var flere situationer hvor Pro'en holdt de 60 imens standard var nede på omkring de 50.

Men om det har ændret sig med senere patches skal jeg ikke kunne sige.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » man 02 jan 2017 13:40

BizzyVaping skrev:
Så en test fra Digital Foundry hvor ps4 pro godt nok kørte bedre, men selv på Pro udgaven var spillet flere gange nede under de 45 fps. Pro udgaven faldt typisk med ca 10fps mindre end standard udgaven, så der var flere situationer hvor Pro'en holdt de 60 imens standard var nede på omkring de 50.

Men om det har ændret sig med senere patches skal jeg ikke kunne sige.


Nej det er jeg også lidt i tvivl om. Har siddet og set nogle klip fra Conquest med 64 spillere hvor den ligger meget tæt på stabilt omkring 60, men men ind i mellem er nede i 50-55 stykker. Men det er i hvert fald meget bedre end det er på den "gamle" PS4 hvor jeg ind i mellem føler vi er nede i en 30 stykker når der sker meget.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tirs 03 jan 2017 09:20

Sethos skrev:Hånden på hjertet, jeg har ikke fået én eneste revive i over en uge nu. Tror jeg kan tælle på en hånd hvor mange medkits jeg har set.

Puha, håber snart det falder tilbage på plads igen.


Sjovt, jeg har kun spillet en 3-4 runder og har da fået en halv snes revives skulle jeg mene. :)
Men efter min mening så døde den "rigtige" BF Medic den gang det blev muligt at heale sig selv ved at gemme sig nogle sekunder. Der er ikke rigtigt nogen pointe i det mere, der er ganske få der løber rundt og mangler healing.

Support er der mere profit i, så snart folk har skudt et par skud kan man sælge dem en ammo-pack.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 168 gæster