Forum

Battlefield 1 - første indtryk

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sbergy » tirs 03 jan 2017 10:00

Jeg har været væk en del fra battlefield... har ikke haft tiden til at spille, men håber snart at komme igang igen, da jeg synes det er helt vildt fantastisk spil. Jeg er helt vild med at mange at spillerne deltager og prøver at vinde, og ikke bare få kills!
Sbergy
Niveau 2
 
Indlæg: 123
By: København


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Volpi » tirs 03 jan 2017 10:43

Vreki skrev:
Sethos skrev:Hånden på hjertet, jeg har ikke fået én eneste revive i over en uge nu. Tror jeg kan tælle på en hånd hvor mange medkits jeg har set.

Puha, håber snart det falder tilbage på plads igen.


Sjovt, jeg har kun spillet en 3-4 runder og har da fået en halv snes revives skulle jeg mene. :)
Men efter min mening så døde den "rigtige" BF Medic den gang det blev muligt at heale sig selv ved at gemme sig nogle sekunder. Der er ikke rigtigt nogen pointe i det mere, der er ganske få der løber rundt og mangler healing.

Support er der mere profit i, så snart folk har skudt et par skud kan man sælge dem en ammo-pack.


Det er jeg faktisk ikke helt enig i:) tildels, for jeg giver dig ret i at der er sket en ændring efter man selv genopbygger health. Det er lidt trist syntes jeg og imo måtte der som minimum gerne gå længere tid inden det trådte i kraft.
Der hvor jeg er uenig er ift behovet. Spiller man squad (ikke lonewolf) er der rigtig mange der blot blir ramt. Især under conquest og indtag af flagzone. Lige der syntes jeg de giver rigtig god mening. Den kan være bare 20-30% health, men det er ofte en håndfuld spillere der tager fra mediccasen.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sbergy » tirs 03 jan 2017 13:40

Det ville være fedt hvis vi kunne få stablet et squat på benene eller flere
Sbergy
Niveau 2
 
Indlæg: 123
By: København


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Shadowcat » tirs 03 jan 2017 16:06

Du adder mig bare homie. SirShadowcat. Jeg er altid klar på at 'squate' ;)
Billede
Shadowcat
Niveau 1
 
Indlæg: 57
By: Odense C


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » ons 04 jan 2017 17:07

Så fik jeg købt en PS4 Pro. Det kører sku noget bedre på min monitor. Knapt så mange framedrops. Og syntes også detaljerne er skarpere. Det kan dog godt være fordi jeg ikke er så træt som jeg plejer :D
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Volpi » ons 04 jan 2017 20:18

Jeg squad'er stadig gerne. Bromberg5
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tors 05 jan 2017 10:11

Cena skrev:Så fik jeg købt en PS4 Pro. Det kører sku noget bedre på min monitor. Knapt så mange framedrops. Og syntes også detaljerne er skarpere. Det kan dog godt være fordi jeg ikke er så træt som jeg plejer :D


Da jeg spillede demoen/betaen på min gamle PS4 syntes jeg at det hele var lidt for udvasket, man kunne f.eks. nogen gange kigge lige på en tank uden at kunne skelne den fra baggrunden.
Det problem syntes jeg ikke er nævneværdigt nu hvor jeg spiller det igen på en PS4 Pro.

Min sidste "rigtige" BF oplevelse var da jeg spillede BF4 på en PC med en 22" skærm.
Jeg syntes faktisk at det gør sig bedre på en 48" 4K skærm, jeg har nemmere ved at se detaljerne, og alle DICEs spil-hindrende special effects er ikke så irriterende som de var i BF4 på PC.

Generelt så syntes jeg at grafik og stemning er rigtig god, og jeg har indtil videre ikke oplevet nogen seriøse balance problemer. Det skyldes måske at jeg stort set kun har spillet support indtil videre, uden at gøre meget ud af vehicles.

Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.

Hvis jeg skulle pege på een ting der mangler, så er det en eller anden motivation til at levele op. De fleste unlocks er allerede tilgængelige for warbonds eller hvad det nu hedder, og det få der kræver et bestemt level ser ikke væsentligt anderledes ud.
Der er vist heller ikke nogen unlocks til selve våbnene.
På den ene side så er det rart at man kan gøre hvad man vil næsten fra start, men på den anden side så kan jeg godt lide at have et eller anden mål at arbejde frem mod. Og medaljer osv. siger mig ikke rigtigt noget.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » tors 05 jan 2017 10:44

Vreki skrev:
Cena skrev:Så fik jeg købt en PS4 Pro. Det kører sku noget bedre på min monitor. Knapt så mange framedrops. Og syntes også detaljerne er skarpere. Det kan dog godt være fordi jeg ikke er så træt som jeg plejer :D


Da jeg spillede demoen/betaen på min gamle PS4 syntes jeg at det hele var lidt for udvasket, man kunne f.eks. nogen gange kigge lige på en tank uden at kunne skelne den fra baggrunden.
Det problem syntes jeg ikke er nævneværdigt nu hvor jeg spiller det igen på en PS4 Pro.

Min sidste "rigtige" BF oplevelse var da jeg spillede BF4 på en PC med en 22" skærm.
Jeg syntes faktisk at det gør sig bedre på en 48" 4K skærm, jeg har nemmere ved at se detaljerne, og alle DICEs spil-hindrende special effects er ikke så irriterende som de var i BF4 på PC.

Generelt så syntes jeg at grafik og stemning er rigtig god, og jeg har indtil videre ikke oplevet nogen seriøse balance problemer. Det skyldes måske at jeg stort set kun har spillet support indtil videre, uden at gøre meget ud af vehicles.

Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.

Hvis jeg skulle pege på een ting der mangler, så er det en eller anden motivation til at levele op. De fleste unlocks er allerede tilgængelige for warbonds eller hvad det nu hedder, og det få der kræver et bestemt level ser ikke væsentligt anderledes ud.
Der er vist heller ikke nogen unlocks til selve våbnene.
På den ene side så er det rart at man kan gøre hvad man vil næsten fra start, men på den anden side så kan jeg godt lide at have et eller anden mål at arbejde frem mod. Og medaljer osv. siger mig ikke rigtigt noget.


Jeg er enig. Når man er nået rank 2 i de forskellige klasser er der ikke umiddelbart mere at spille for :) Men indtil videre gør det mig ikke noget :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » tors 05 jan 2017 11:00

Vreki skrev:Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.


Køre konsol serverne ikke 60Hz? Fordi Battlefield 1 har vitterlig den bedste netkode i noget skydespil på markedet i dag.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Cena » tors 05 jan 2017 11:13

Sethos skrev:
Vreki skrev:Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.


Køre konsol serverne ikke 60Hz? Fordi Battlefield 1 har vitterlig den bedste netkode i noget skydespil på markedet i dag.


Altså jeg plejer at være sur kælling hvad angår hitdetection. Jeg har måske samlet oplevet 10 spillere på de 24 timer jeg snart har gamet online som havde fishy connection. Jeg er meget imponeret over hvor godt det kører i forhold til COD. Også i conquest med 64 spillere.

Jeg føler at jeg vinder 98 ud af 100 dueller hvis jeg skyder først og bedst. Endelig et spil der tager højde for game skills og ikke tilfældigheder.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tors 05 jan 2017 11:16

Sethos skrev:
Vreki skrev:Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.


Køre konsol serverne ikke 60Hz? Fordi Battlefield 1 har vitterlig den bedste netkode i noget skydespil på markedet i dag.


Du tænker på tick rate? Jeg kan ikke lige finde noget definitivt for konsollerne.
Og uanset hvordan serverne kører så skal de stadigt korrigere for folks forskellige latency osv, noget der nok er nemmere i spil som COD der bruger hitscan i stedet for at modellere skuddene.

Er det forresten ikke stadigvæk Frostbite 2, lige som i BF4?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf EvilNinjaMoby » tors 05 jan 2017 11:35

Jo, samme engine - dog Frostbite 3...
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » tors 05 jan 2017 11:38

Vreki skrev:
Sethos skrev:
Vreki skrev:Hitdetection er som det altid har været, men jeg er efterhånden så vant til det at jeg bare trækker på skulderen når der sker noget overnaturligt.
Jeg spiller alligevel bare for underholdningens skyld.


Køre konsol serverne ikke 60Hz? Fordi Battlefield 1 har vitterlig den bedste netkode i noget skydespil på markedet i dag.


Du tænker på tick rate? Jeg kan ikke lige finde noget definitivt for konsollerne.
Og uanset hvordan serverne kører så skal de stadigt korrigere for folks forskellige latency osv, noget der nok er nemmere i spil som COD der bruger hitscan i stedet for at modellere skuddene.

Er det forresten ikke stadigvæk Frostbite 2, lige som i BF4?


Ja, tick rate. Jeg regner stærkt med konsol serverne køre 60Hz tick, ligsom de officielle PC servere.

Nej, serverne skal netop ikke korrigere noget som helst. Battlefield køre server authoritative hitdetection, hvilket er som sendt fra himlen, kontra Call of Duty's makværk netkode, som er client authoritative. Ikke nok med det, køre Call of Duty med en så lav tick rate, at det er rent til grin. Så hvis du skulle rende ind i en person med høj ping, så vil serverne stadig være den dømmende magt over for om det var et kill eller ej. Det gør netop at du fjerner en masse af det random Call of Duty fis når du spiller med folk på en ringe forbindelse.

Battlefield 1, takket være det hårde arbejde lagt i CTE gennem Battlefield 4, har den absolut bedste netkode af skydespil på markedet i dag. Battle(non)sense har lavet en række videoer omkring det, hvis man vil have syn for sagen. Jeg sidder med 120FPS+ på en 144Hz skærm, samt udstyr med minimal input latency, har har endnu ikke oplevet én eneste episode hvor jeg stiller spørgsmålstegn til netkoden, hvilket er dybt imponerende i min optik.

Så jeg stiller umiddelbart bare spørgsmålstegn til, hvordan du kan føle den ligger på niveau med tidligere Battlefield oplevelser.

Her er Battle(non)senses graf, målt ud fra betaen;

Billede

Den slår selv CS:GO. Så med mindre man har lokale problemer med forbindelsen, så tror jeg ikke man kan klandre spillets generelle netkode for nogen hitdetection problemer.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tors 05 jan 2017 11:48

Sethos skrev:spørgsmålstegn til, hvordan du kan føle den ligger på niveau med tidligere Battlefield oplevelser.

Her er Battle(non)senses graf, målt ud fra betaen;

Billede

Den slår selv CS:GO. Så med mindre man har lokale problemer med forbindelsen, så tror jeg ikke man kan klandre spillets generelle netkode for nogen hitdetection problemer.


Jeg er ikke med, hvad er det præcist den graf viser?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Sethos » tors 05 jan 2017 11:49

Vreki skrev:Jeg er ikke med, hvad er det præcist den graf viser?



Latency, på hvornår skud registreres mellem to klienter.

Grøn er kortest målt, blå er average, rød er længst målt.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron