Forum

Horizon Zero Dawn

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf pjulledk » fre 03 mar 2017 18:48

Er sku lidt forvirret nu hvad må sælges og hvad kan bruges??

Har en metal blomst kan den sælges eller skal den bruges til noget?? Har også en masse linser fra robotter må man sælge dem??

Hvordan ser man hvad våben en modifikation passer til for har 10 nu og ingen af dem vil virke på mine våben??

Måske spoiler

I metal blomsten er et kode fragment kan jeg noget med det senere bare ja eller nej
Der står også at har man et sæt har de høj værdi så jeg skal sælge dem samlet eller hvad??

Kan man slå den irriterende musik i menuen fra for det er da træls at høre på i længden??

Undskyld de mange spørgsmål men kan mærke at der er rigtig meget at lære i det her spil:)
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Laffer » fre 03 mar 2017 19:56

pjulledk skrev:Er sku lidt forvirret nu hvad må sælges og hvad kan bruges??

Har en metal blomst kan den sælges eller skal den bruges til noget?? Har også en masse linser fra robotter må man sælge dem??

Hvordan ser man hvad våben en modifikation passer til for har 10 nu og ingen af dem vil virke på mine våben??

Måske spoiler

I metal blomsten er et kode fragment kan jeg noget med det senere bare ja eller nej
Der står også at har man et sæt har de høj værdi så jeg skal sælge dem samlet eller hvad??

Kan man slå den irriterende musik i menuen fra for det er da træls at høre på i længden??

Undskyld de mange spørgsmål men kan mærke at der er rigtig meget at lære i det her spil:)

Såvidt jeg har forstået indtil videre så kan man genkøbe det man sælger! Så hvis man sælger en essentiel ting, så har man mulighed for at genkøbe den!

Mega fed feature, som jeg har savnet i MANGE RPG spil :)
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf MikeTheDane327 » fre 03 mar 2017 19:58

Når der står Trading ved item betyder det at det er inkluderet i prisen med Metal Shards..
GEM dine Metal Flowers har hørt at man skal bruge dem til et eller andet quest relateret..

For helvede hvor er det dog bare tilfredsstillende at nedkæmpe sådan et bæst... siger ikke hvilket men nøj et sus det giver
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » fre 03 mar 2017 20:53

Ét lille tip.

Hvis i på et tidspunkt glemmer hvad der er sket i historien fordi i ligesom jeg render rundt mange timer uden story missioner kan i tage tilbage hvor i voksede op. Der er en ruin som i kan gå hen til og fortælle jeres historie. Første gang fortæller Aloy hele historien indtil nu. Næste gang i kommer fortæller hun hvad der er sket siden sidst. Vil ikke spoile mere end det.
Senest rettet af Cena lør 04 mar 2017 10:48, rettet i alt 1 gang.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Xainz » lør 04 mar 2017 09:20

Nu har jeg ikke læst med i denne tråd, af frygt for spoilers :P
Hvad er jeres vurdering af spillet, er det et must have, og hvordan med bugs osv, var spillet release klar, eller skal man lige vente til de første par patches har været der ?
Overvejer kraftigt at kører i elgiganten og hente det.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Allanb » lør 04 mar 2017 10:22

Tjaa, syntes ikke det er noget specielt. Med de 5 timer jeg har spillet bringer ikke noget nyt til genren . Bevars det er flot grafisk og køre uden de store fejl, men syntes spillet minder om en kopi/blanding af de sidste tombraider og farcry spil tilsat lidt nyt.. Historien syntes jeg er noget vag og forsøger at spille på ens følelser. Dog uden at ramme en (i hvert fald ikke mig). Så kunne jeg have prøvet det først, så havde jeg nok ikke købt det på release...
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » lør 04 mar 2017 10:46

Jeg rundede 20 timer i går og blev lvl 25 inden jeg gik i seng. Jeg har elsket hvert et minut jeg har spillet indtil videre og kan ikke vente med at spille videre. Jeg har gennemført ca. 30% af spillet. Har ikke spillet så mange hovedmissioner endnu.

Modsat Allan så rammer historien mig og jeg syntes den er ret fed omend den er smule kompliceret når man kommer længere. Der er virkelig mange navne at holde styr på.

Men jeg har allerede haft flere øjeblikke hvor spillet tog vejret fra mig - enten fordi det var flot eller overvældende. Jeg elsker kamp systemet og det er en virkelig fed følelse når man efter en intens kamp har nedlagt én af de store mofo's :D

Mht. bugs så har jeg ikke stødt på noget nævneværdigt. Jeg har mødt én dinosaur der var død og lå ca. 2 meter oppe i luften - men ellers ikke noget jeg har bemærket. Har som sagt spillet 20 timer og åbnet 60-70% af kortet.

Så to meget forskellige meninger om spillet :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Xainz » lør 04 mar 2017 11:07

Har ikke spillet tomb raider spillene, og heller ikke de 2 seneste far cry. Så måske jeg skal give horizon en chance, elsker at gå amok med bue :D
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Cena » lør 04 mar 2017 11:08

Xainz skrev:Har ikke spillet tomb raider spillene, og heller ikke de 2 seneste far cry. Så måske jeg skal give horizon en chance, elsker at gå amok med bue :D


Jeg elsker også Bue og pil. Og der er flere slags buer og pile, hvilket gør der er mange måder man kan nedkæmpe modstanderne på. Jeg ender ofte ud med den ikke så velovervejede hvor jeg bare går guns blazing amok. Det koster mig livet ind i mellem :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » lør 04 mar 2017 12:21

Xainz skrev:Nu har jeg ikke læst med i denne tråd, af frygt for spoilers :P
Hvad er jeres vurdering af spillet, er det et must have, og hvordan med bugs osv, var spillet release klar, eller skal man lige vente til de første par patches har været der ?
Overvejer kraftigt at kører i elgiganten og hente det.


Det er ikke totalt nyskabende, som jeg vist har nævnt føles det meget som Shadow of Mordor rent spilmæsigt.
Dog mangler der de kombinationer som man kan bruge Mordor under kamp, så det føles måske lidt simpelt.

Hvis der er noget dybde må det være i samspillet mellem de forskellige våben man har, det har jeg ikke undersøgt så meget som jeg burde. Jeg er blevet rigtigt stor fan af kombinationen Lure og stealth kills , så jeg snig-hakke-myrder tingene det meste af tiden. :D

På nuværende tidspunkt nyder jeg spillet, men jeg håber der kommer mere variation senere og ikke bare større monstre og opgraderinger af de samme våben. Jeg tror dog ikke jeg er så langt inde, jeg er ved de første Hunter Trials hvis det siger nogen noget.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » lør 04 mar 2017 12:44

Angående patches osv så har jeg oplevet eet alvorligt crash, men ellers så fungere det fint.
Jeg har ikke se defekte quests eller andet, så det i sig selv bør ikke afholde en fra at købe spillet.

Men dybest set så er der ikke noget spil der er must-have hvis ikke man er fan af den specifikke genre.
Det jeg indtil videre kan lige ved spillet er at jeg bare kan daffe rundt og selv styret tempoet, det er en god måde at koble af på.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Slimjay DK » lør 04 mar 2017 13:01

Jeg er ikke med på vognen endnu, men bliver en anelse forvirret når Den ene siger at spillet er en "kopi/blanding af de sidste tombraider og farcry spil tilsat lidt nyt" og en anden siger "Shadow of Mordor" ... :roll:

For hvis det er Tomb raider / far cry agtigt, så skal jeg have det snart, men hvis det er Shadow Of Mordor agtigt, så haster det ikke :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf MikeTheDane327 » lør 04 mar 2017 13:07

Jeg frygter lidt mit spil er bugged eller noget for jeg rammer snart mere luft end det jeg sigter efter. Headshots, pilen drøner lige hen over deres hoved, bodyshots og pilen flyver lige forbi dem og det sker uanset om jeg har Concentration aktiveret eller ej. Skal siges at jeg har Aim Assist slået fra, men det skulle da ikke påvirke spillet så slemt
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Allanb » lør 04 mar 2017 13:17

Slimjay DK skrev:Jeg er ikke med på vognen endnu, men bliver en anelse forvirret når Den ene siger at spillet er en "kopi/blanding af de sidste tombraider og farcry spil tilsat lidt nyt" og en anden siger "Shadow of Mordor" ... :roll:

For hvis det er Tomb raider / far cry agtigt, så skal jeg have det snart, men hvis det er Shadow Of Mordor agtigt, så haster det ikke :lol:


Jeg syntes at samle ting og opgraderinger er ala farcry hvor man har brug for at dræbe dyr for skin til opgraderinger, i HZD er det bare robotter og gameplay ala tombraider når man bruger bue og sniger sig rundt.. jeg kan ikke helt se hvor shadow of mordor skulle passe ind?. Måske i åben kamp, men det syntes jeg ikke.

Men du kan jo komme forbi slangerup med 350 kr. Så er Horizon zero dawn dit :D
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Horizon Zero Dawn

Indlægaf Vreki » lør 04 mar 2017 13:18

Slimjay DK skrev:Jeg er ikke med på vognen endnu, men bliver en anelse forvirret når Den ene siger at spillet er en "kopi/blanding af de sidste tombraider og farcry spil tilsat lidt nyt" og en anden siger "Shadow of Mordor" ... :roll:

For hvis det er Tomb raider / far cry agtigt, så skal jeg have det snart, men hvis det er Shadow Of Mordor agtigt, så haster det ikke :lol:


Jeg har ikke spillet far cry, men efter min mening så er ligheden med tombraider begrænset.

Derimod er ligheden med selve Mordor motoren meget stor.
Måden kortet ser ud, stealth kills virker, selv det AI vision man kan få op minder om Mordors åndeverden.
Da jeg raide de en bandit camp i nogle ruiner føltes det helt som at dræbe orcs i mordor

Du kunne sagtens bilde mig ind at de to spil var lavet af de samme folk.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 167 gæster