Forum

Bedste racing spil?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Bedste racing spil?

Indlægaf Pixelsvin » ons 12 aug 2009 00:53

Hey gamers jeg står og overvejer at købe et racing spil og derfor vil jeg gerne høre jeres meninger om hvad der "rører" sig på det punkt? spillet skal være realistisk altså ikke noget som Fuel og NFS, men samtidig må bilerne gerne kunne blive smadret og så videre :)

/pixelsvin
Billede
Pixelsvin
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf Dummiz » ons 12 aug 2009 02:16

Jeg kender det ikke rigtig selv men har overvejet GRID :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf Pixelsvin » ons 12 aug 2009 02:44

har lige checket en video på youtube og det ser slet ikke dårligt ud
Billede
Pixelsvin
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf Blodstrupmose » ons 12 aug 2009 06:46

Der er en demo du kan downloade til Grid.

Jeg bryder mig ikke om Grid, jeg ville anbefale GT5 Prologue, der er godt nok ikke nogen skademodeling, men det har mange andre kvaliteter.

Ellers ser GTI Club også sjovt ud, jeg har længe overvejet at anskaffe mig det fra PSN - der er en demo du kan downloade, hvis det har interesse.
Blodstrupmose
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf Ponduus » ons 12 aug 2009 07:17

Jeg har GRID og jeg elsker det virkelig! :D Det er ikke lige så realistisk som GT5 Prologue, men det er heller ikke lige så urealistisk som NFS, Fuel og des lige.

Har i hvert fald brugt rigtig mange timer på det og kan kun anbefale det.
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Pixelsvin » ons 12 aug 2009 08:51

Har nu vold spillet den demoen af Grid og skal også lige siges at nu er spillet bestilt :D grunden til det ikke blev GT5 Prologue er mest fordi jeg hellere vil vente på den "fulde" udgivelse.

Mange tak for svarene

PS. er det bare mig eller er det mega svært at drifte med manual gear?

/pixelsvin
Billede
Pixelsvin
Niveau 1
 
Indlæg: 52


Indlægaf TuXX » ons 12 aug 2009 10:58

Pixelsvin skrev:har lige checket en video på youtube og det ser slet ikke dårligt ud


Æhm... Det ER dårligt hvis det er realisme du søger.

Du finder ikke noget mere urealistisk end Grid....

Kig på GT5:P og Ferrari Challenge.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf qwarkqwark » ons 12 aug 2009 15:42

TuXX skrev:
Pixelsvin skrev:har lige checket en video på youtube og det ser slet ikke dårligt ud


Æhm... Det ER dårligt hvis det er realisme du søger.

Du finder ikke noget mere urealistisk end Grid....

Kig på GT5:P og Ferrari Challenge.



Mere urealistisk end Grid?? Jeg kan godt finde et par bil spil der er mere urealistiske end Grid.. (Burnout Paradise, Motorstorm, NFS..) To name a few..
Billede
qwarkqwark
Niveau 3
 
Indlæg: 242


Indlægaf TuXX » ons 12 aug 2009 20:55

Ok overdrivelse fremmer forståelsen :-)

Men at kalde Grid for realistisk er vist lige at tage munden (eller tastaturet) for fuldt. Det er en arcaderacer som man enten kan lide eller hade.

Problemet med Grid er, at det prøver at være noget det ikke er - hvis man kan se bort fra det, så er det vel et okay spil :-)
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf Martin1454 » ons 12 aug 2009 21:27

hmm... det kommer an på hvad du vil ha?
Realisme, vil jeg nok sige GT5.P
Arcade: Grind
All round: NFS

jeg kan li alle 3( eller ik så meget grind, kun fordi der er fed drifting i)
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf xireuz » ons 12 aug 2009 21:35

Du kan roligt købe GRID. Det er rigtig fedt. Jeg finder det stadig frem ind i mellem og tager et par løb. Der er en grund til det er en af de bilspil i nyere tid der har fået så generelt gode andmeldelser.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Generin » tirs 25 aug 2009 18:39

Nu syntes jeg i glemmer at nævne Burnout Paradise.
Det er måske ikke nyt længere, men det holder stadig 100%

Super fedt sound track.
god grafik og gameplay
Og Godt online system.

Der er rigtig mange biler at vælge imellem og så er der jo forskellige slags løb etc. stunt - race og roadrace.

det er et spil med rigtig mange timers indhold , især hvvis du vælger at gå efter trophy's.
Enlig svamp, klar til kamp
Billede
Generin
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf qwarkqwark » tirs 25 aug 2009 18:50

Burnout Paradise - Stort set uendelige timers sjov.. Læg mærke til det SJOV! Det har et fantastisk soundtrack og ingen grænser.. Næsten alt så..

Grid - Meget indelukket, men gameplay som er fantastisk!

Begge to spil der er værd at spille.. 100%

Begge to gået i platin..
Billede
qwarkqwark
Niveau 3
 
Indlæg: 242


Indlægaf KongKurs » fre 28 aug 2009 10:49

Jeg fortaler altid for GRiD, og at kalde det en arkaderacer sammenlignet med GT5-P synes jeg ikke er fair.. Af følgende årsager:

En realistisk følelse af et racerløb hænger ikke kun sammen med "at bilerne bevæger sig realistisk". GT-serien har en stor fordel i deres fysikmodel, og bilerne kører realistisk.. Men jeg har ikke oplevet et race i GT nogensinde, som jeg syntes har kunnet minde om et realistisk race. AI'en er ikke-eksisterende (bilerne kører nærmest i faste ruter rundt på banen og er lette at aflæse). Bilerne kan ikke blive skadede, og derfor kan man rask væk tørne ind i modstandere og bander, eller bruge modstanderne som bander osv. Dét er ikke realistisk.

Nu ved jeg godt at folk siger: "hvis du er interesseret i realisme, så kører du alligevel aldrig galt, så hvorfor have skadesmodel med i spillet?"

Men går man online i GT5-P er det hæsligt at se på. Nogle baner kører man simpelthen hurtigst ved at trykke speederen i bund og ikke røre rattet overhovedet - banderne leder dig den hurtigste vej rundt - næsten. Føj. Og kan man ikke ødelægge sin bil, er der intet at miste, og derfor kører man ikke realistisk.

Jeg har derimod aldrig oplevet så fede dueller online som jeg har med GRiD, Gran Turismo 5 Prologue kan overhovedet ikke være med. Det kan godt være fysikmodellen er toptunet i GT5, men det er også det eneste.. Og så slem synes jeg ikke fysikken er i GRiD. Bilerne føles en tand for lette, men det kompenseres der så evigt for, på mange andre punkter synes jeg. Og slår du alle hjælpefunktioner fra i GRiD, og glemmer den platte Flashback funktion, så er man altså ikke så langt fra...

Det kan godt være GT-serien er "the real driving simulator", men det er så også det det er.. En simulator hvor man kører i en bil.. Der er ikke meget racing at finde.. I GRiD synes jeg derimod man kan tale om en racing simulator.. For man får følelsen af at kæmpe for placeringerne, og når bilen begynder at knirke underligt fra affjedringen, trække skævt og man stadig kæmper med hud og hår for at bevare sin 4. plads - for pludseligt at se den forankørendes bagdæk eksplodere i en sky af røg, hvorefter man lige napper et par placeringer med hvinende dæk - så mærker man næsten benzinosen foran tv'et - dét er en racing simulator hvis I spørger mig!

Og indtil GT5 kommer, så er GRiD stadig det bedste jeg har prøvet.. Så må vi se om de bare laver endnu et Gran Turismo, eller de denne gang har formået at få en smule nerve med..
KongKurs
Niveau 2
 
Indlæg: 191



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 125 gæster