Forum

Forventningerne til Uncharted 2

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Forventningerne til Uncharted 2

Indlægaf KongKurs » fre 14 aug 2009 09:41

Uncharted: Drake's Fortune var uden tvivl et af de mest stemningsfulde spil jeg spillede på PS3 sidste år, og forventningerne til 2'eren er fra min side skyhøje...

Men hvad er nu det..?

MultiPlayer?

Nu har jeg ikke prøvet beta'en (og dem der har er velkomne til at deltage i debatten her), men jeg kan ikke lade være med at frygte, at mine forventninger til Uncharted 2 ikke bliver indfriet...

Jeg spillede kun 1'eren for at nyde den Indiana Jones inspirerede historie, og nyde mystikken omkring de skjulte skatte osv.. Bestemt ikke for at det skulle være en god shooter..

Det eneste jeg har set fra UC2, er traileren, og den 5-6 minutters gameplay sekvens der findes på YouTube.. Men ingen af de to, samt det faktum at folk er vilde med at skyde knoppen af hinanden i betaen, underbygger indfrielsen af min forventning om et godt adventurespil, med fokus på en god og stemningsfuld historie...

I mine øjne hører Multiplayer-muligheden slet ikke hjemme i sådan et spil.. Og derfor spørger jeg de kloge beta-testere:

Tager jeg helt fejl her?
Det håber jeg, at jeg gør...
KongKurs
Niveau 2
 
Indlæg: 191


Indlægaf jimmidlx » fre 14 aug 2009 09:52

Jeg er så én af dem der har spillet beta-testen. Det er såmænd sjovt nok, og et ikke så "stressende" multiplayer del. Lidt a´la Battlefield 1943. Jeg tror ganske enkelt, at de har prøvet at give spillet lidt flere aspekter, for at øge salget. Online gaming er i rivende udvikling, og for at øge salg, interesse og levedygtighed; tror jeg de valgte denne multiplayer løsning.

Hvad angår mine forventninger til selve spillet, så har jeg en klar holdning til at Naughty Dog sagtens kan følge op på deres kanone historie fra 1´eren, og ikke skuffer hverken grafisk eller gameplay mæssigt. (Det skal dog siges at grafikken ikke har nået kvantum-spring iforhold til det første spil).
Jeg har dog allerede sat mig på et spil, pre-order fra gamestop. Glæder mig rigtig meget :D
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Indlægaf Erroneus » fre 14 aug 2009 10:00

Der kommer jo en ny beta, som skulle have rettet mange af de spilmæssige problemer, men jeg er til dels enig. Nogle spil har ikke brug for en multiplayer ud over co-op og jeg ser Uncharted 2 som et af dem. Men jeg er til gengæld sikker på at Naughty Dog ikke udgiver et spil med en halvfærdig single player og en halvfærdig multiplayer.

Jeg har meget stor forventinger til UC2, også selv om jeg personligt ikke ser ret meget frem til multiplayer delen, men man er jo heller ikke tvunget til at spille den :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf KongKurs » fre 14 aug 2009 10:24

Erroneus skrev:Jeg har meget stor forventinger til UC2, også selv om jeg personligt ikke ser ret meget frem til multiplayer delen, men man er jo heller ikke tvunget til at spille den :)


True that...
Men under alle omstændigheder æder Multiplayer delen vel lidt ressourcer, der kunne være brugt på singleplayer delen...?
KongKurs
Niveau 2
 
Indlæg: 191


Indlægaf jimmidlx » fre 14 aug 2009 10:28

Jeg har heller ik behov for multiplayer delen, og forventer heller ik at bruge meget tid på det..
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Indlægaf Scoring » fre 14 aug 2009 12:27

Præcis.. Jeg skal heller ikk meget online.. Men kunne være fedt at gå igennem historien med en ven! ;)
Scoring
Niveau 7
 
Indlæg: 2258


Indlægaf Erroneus » fre 14 aug 2009 12:41

KongKurs skrev:
Erroneus skrev:Jeg har meget stor forventinger til UC2, også selv om jeg personligt ikke ser ret meget frem til multiplayer delen, men man er jo heller ikke tvunget til at spille den :)


True that...
Men under alle omstændigheder æder Multiplayer delen vel lidt ressourcer, der kunne være brugt på singleplayer delen...?


Ja det kan man frygte, medmindre de har udvidet deres stab, hvilket ikke er utænkeligt, når man de ved at UC2 kommer til at sælge voldsomt godt, plus de har i alt solgt 40 millioner spil, ND.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Ponduus » fre 14 aug 2009 13:18

Jeg har også spillet beta'en og jeg var ikke videre imponeret. Dermed ikke sagt, at det ikke var en vellykket shooter, men havde nok forventet lidt mere..

Det værste ved multiplayeren var, når man sad på hug på et objekt, så blev man alt for tit bollet bagfra en eller anden, fordi man ikke kunne komme hurtigt nok væk. Meh..

Jeg tror også sagtens af ND kan indfri forventningerne. Det håber jeg da! Men frygten for at multiplayerdelen har taget for mange ressourcer fra singleplayerdelen er der skam stadig..
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Diz- » fre 14 aug 2009 14:25

selvom jeg ikke synes at MP hører hjemme i et spil som dette så er jeg 100% på at selve singleplaeyer delen bliver lige så fantastisk som 1teren. MP er en bonus og man kan vælge at bruge den eller lade være.

Jeg var selv beta tester og synes faktisk at det fungerer ret godt. Jeg blev ret overrasket - positivt.
Diz-
Niveau 4
 
Indlæg: 604


Indlægaf Diz- » fre 14 aug 2009 14:26

Erroneus skrev:
KongKurs skrev:
Erroneus skrev:Jeg har meget stor forventinger til UC2, også selv om jeg personligt ikke ser ret meget frem til multiplayer delen, men man er jo heller ikke tvunget til at spille den :)


True that...
Men under alle omstændigheder æder Multiplayer delen vel lidt ressourcer, der kunne være brugt på singleplayer delen...?


Ja det kan man frygte, medmindre de har udvidet deres stab, hvilket ikke er utænkeligt, når man de ved at UC2 kommer til at sælge voldsomt godt, plus de har i alt solgt 40 millioner spil, ND.


de har udvidet meget, de er over 100 fast arbejdende - hvilket er væsentligt flere end før...
Diz-
Niveau 4
 
Indlæg: 604


Indlægaf motZ » fre 14 aug 2009 14:55

Nu har jeg ikke prøvet beta'en og kan derfor ikke udtale mig om den.

Men jeg har lige siden det her spil blev annonceret, ventet med spænding på nyt fra dette spil og ikke mindst på at spillet kommer. Det er et frisk pust og godt træk af dem at flytte spillet til nogle lidt andre områder og udfra hvad jeg har set i videoer ser det umådelig godt ud synes jeg. Måske kan det minde lidt om 1'eren på nogle punkter men jeg glæder mig endnu mere til 2'eren end jeg tidligere har gjort efter jeg har set videoerne fra spillet.

2'eren kan næsten kun blive bedre end 1'eren. De har virkelig styr på hvad de går i gang med, og jeg er sikker på at 2'eren får lige så stor succes.
motZ
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf xireuz » fre 14 aug 2009 15:09

Jeg var med i MP beta, og jeg var positivt overrasket. Som det er nævnt tidligere følte jeg også at spillet ikke var "stressende" som nogle andre skydespil er. Synes capture the flag delen og deathmatch fungerede fint, og CO-OP er godt til lidt afveksling.
Jeg har store forventninger til singleplayer, pga 1'eren var så godt. MP bliver uden tvivl en succes, og hvis ND tænker sig bare lidt om laver de singleplayer-delen så god at den lever op til 1'eren.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Rechain » fre 14 aug 2009 15:41

Har ik rigtig nogen forventninger :) jeg glæder mig bare rigtig meget. Det første spil er kanon fedt...dog har MP ingen interesse for mig..holder mig til SP delen, som jeg som regel plejer med spil :P can't wait for release! Der er ingen tvivl om at Uncharted 2 er et MUST!

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Indlægaf KongKurs » fre 14 aug 2009 15:54

OK, så Multiplayer har nok ikke krævet så meget opmærksomhed fra de kreative folk hos ND, i tilfældet at de har udvidet mandskabet og budgettet garanteret er blevet noget større hos dem siden sidst...

Men hvad så med selve historiefortællingen til singleplayer delen?

Jeg har kun læst sparsomt om denne, men med titlen "Among Thieves", spilsekvensen på YouTube, traileren, samt multiplayerdelen in mente, kunne man forledes til at tro, at det måske går mere op i action end puzzles..

Personligt så jeg helst flere puzzles og mindre action, men OK - der var måske også en del action i 1'eren...

Hvad mener I om dette?
KongKurs
Niveau 2
 
Indlæg: 191


Indlægaf Rytteren » fre 14 aug 2009 16:19

KongKurs skrev:OK, så Multiplayer har nok ikke krævet så meget opmærksomhed fra de kreative folk hos ND, i tilfældet at de har udvidet mandskabet og budgettet garanteret er blevet noget større hos dem siden sidst...

Men hvad så med selve historiefortællingen til singleplayer delen?

Jeg har kun læst sparsomt om denne, men med titlen "Among Thieves", spilsekvensen på YouTube, traileren, samt multiplayerdelen in mente, kunne man forledes til at tro, at det måske går mere op i action end puzzles..

Personligt så jeg helst flere puzzles og mindre action, men OK - der var måske også en del action i 1'eren...

Hvad mener I om dette?


helt klart mere puzzles i 2'eren. var det jeg nød mest, udover at finde alle de skide sjove og underlige skatte (hyggede jeg mig også med i Resident evil 2).

med henyn til Multiplayerdelen. har det sådan, at så længe det ikke går udover singleplayer så whatever...

nu skal i bare glæde jer til beta nummer to. takket være home (lukket space som man skulle hente fra storen takket være en mail fra sony) kom jeg med i MP beta nummer 2. og den er sku lækker (må jo ikke sige andet;)) men i skal glæde jer til september hvor der kan komme flere med.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 117 gæster