Forum

GRID / Svært?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

GRID / Svært?

Indlægaf Dummiz » tirs 18 aug 2009 22:54

Hejsa alle sammen :)

Er det bare mig eller er GRID svært? jeg har slået alt til der kan hjælpe mig med at køre bedre (Ja jeg er en noob ;) ) og når jeg endelig får kæmpet mig op på en 6-7 plads så køre modstanderne mega svinsk og de skal nok få skuppet en af banen så man ryger ned på 12 pladsen igen. og lige en anden ting. Kan man ikke slå Car damage fra? for jeg kan præstere at smadre min bil helt også selvom jeg køre alene på banen :P
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf jimmidlx » tirs 18 aug 2009 23:08

Et godt tip. Brug kameravinlen inde fra bilen. Jeg bruger ikke rat og pedaler, men kører gerne hurtigere omgangstider med dette end set udefra. Synes dog ik det er SÅ svært.. Bare huske at følge linjen i svingene og brems ligeud, ALDRIG bremse og dreje samtidig.. :)
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Indlægaf Ponduus » ons 19 aug 2009 08:39

Det er faktisk svært i starten. Jeg klarer mig så langt bedre med kameraret uden for bilen, men det er jo nok en smagssag.

Det tog også mig lidt tid at få styringen og sådan ind, men når den sidder der, så bliver det gerne for let :lol:

Men du skal selv følgelig slippe gassen i svingene og husk, at du ikke behøver at banke speederen i bund. R2-knappen kan du jo føle dig frem med.

Giv det tid, Dummiz. Rom blev ikke bygget på en dag :D
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf KongKurs » fre 28 aug 2009 10:23

Jeg må lige byde ind her.. GRiD er fantastisk.

Lige så meget som Gran Turismo altid har høstet ros på ros, lige så meget har jeg altid været lidt lunken omkring det. For selvom det skulle være "The real driving simulator", og fysikken og følingen med bilerne er helt i top, så har selve løbene altid været gabende kedsommelige i singleplayer delen. Enten kørte man for langsomt, ellers tunede man sin bil så man kunne overhale hele feltet næsten inden de røde pærer ved startgridden havde glødet ud.

I GRiD derimod, skal man virkelig kæmpe om placeringerne, ligesom et rigtigt motorløb. Man gainer en plads hvis den forankørende laver en fejl og vice versa.. Jeg har aldrig spillet et racerspil med så nervepirrende dueller.. Og i forhold til GT-serien, så har man pludselig alt at miste, da man ikke bare kan jerne ind i modstandere, eller pande ind i banderne.

Så det er bare om at træne, personligt vil jeg anbefale at prøve at vænne dig til at køre med manuelt gear, evt. helt alene på banen i starten.. Det kræver tilvænning, men efter lidt tid sidder det i fingrene.. Og så går man aldrig tilbage til automatisk.. Jeg kører meget hurtigere med manuel end automatisk.. Og så kameraet inde fra førerens perspektiv.. Det giver en bedre fornemmelse af "hvor bilen er på vej henad", så man hele tiden kan lave millimeterjusteringer.. Ofte en del sværere når man kun kan se bilens bagdel. Til gengæld er banen ofte lettere at overskue set udefra, da man kommer højere op.

Prøv ad, god træning :wink:
KongKurs
Niveau 2
 
Indlæg: 191


Indlægaf Kabura » fre 28 aug 2009 18:41

Og så lige et lille guldkorn (synes jeg selv :)) så kom "langsomt" ind i svinget, og hurtigt ud af det, så kan du vinde rigtig mange pladser på svingende.
Kabura
Niveau 0
 
Indlæg: 4

Brugeravatar

Indlægaf Blodstrupmose » lør 29 aug 2009 09:42

Håndbremsen er også til stor hjælp, når du skal gennem skarpe sving. Men brems ned først, og træk derefter forsigtigt og hurtigt i håndbremsen, hvis du ikke kan nå ind til apex.
Blodstrupmose
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf qwarkqwark » lør 29 aug 2009 15:15

Og tip - Husk ikke at dreje og speede voldsomt op. Så skrider bilen ud nemlig..
Billede
qwarkqwark
Niveau 3
 
Indlæg: 242


Indlægaf xireuz » lør 29 aug 2009 18:22

qwarkqwark skrev:Og tip - Husk ikke at dreje og speede voldsomt op. Så skrider bilen ud nemlig..

Medmindre du kører forhjulstrukket bil. Så skal den bare have max gas hele vejen :)
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf Dummiz » lør 29 aug 2009 18:43

Hvor kan jeg se om bilen er forhjul,baghjul eller fire hjuls trukken?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Indlægaf xireuz » lør 29 aug 2009 19:11

Det kan jeg faktisk ikke huske om man kan se.. Man ved i hvert fald den lille Chevrolet Lacetti er forhjulstrukket. Den skal bare have klampen i bund næsten hele vejen rundt.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 109 gæster