Forum

Horizon Forbidden West

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Erroneus » lør 19 feb 2022 10:13

Det er præcis derfor jeg har købt det nu, selv om jeg først planlægger at spille om et par måneder. Der går som regel et halvt år, inden Sony's egen titler kommer ned i pris igen omkring lanceringsugen. Det hjælper dog at der er en PS4 udgave, da historisk set er PS5 titlerne længere om at komme ned i pris, men 349 kr. er så også en 50'er lavere end normalt :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg

+1

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » lør 19 feb 2022 11:01

Dog skal det lige nævnes, at køber man PS4 udgaven fysisk for at spille en PS5 digital opgradering, så vil konsollen konstant installere PS4 versionen hver gang du starter op. Utroligt at det stadig er et problem.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf palawan » lør 19 feb 2022 11:40

Dasiima skrev:Dog skal det lige nævnes, at køber man PS4 udgaven fysisk for at spille en PS5 digital opgradering, så vil konsollen konstant installere PS4 versionen hver gang du starter op. Utroligt at det stadig er et problem.


Jeg mener nu først, at den begynder at installere, hvis du trykker på PS4 ikonet?!
Men det er rigtigt, at PS4 ikonet dukker op hver eneste gang, at du starter PS5éren op, når du har disken i maskinen - også selv om du tidligere har slettet det, og har installeret PS5 versionen.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BizzyVaping » lør 19 feb 2022 11:50

Er jeg den eneste som synes spillet er utroligt let i forhold til Zero Dawn?

Jeg har spillet 10 timer på very hard nu, og det føles ikke sværere end normal gjorde i Zero Dawn
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BingoDK » lør 19 feb 2022 12:06

Tror du ikke bare det er spørgsmål om at komme længere ind i spillet?
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Cena » lør 19 feb 2022 12:50

Dasiima skrev:Dog skal det lige nævnes, at køber man PS4 udgaven fysisk for at spille en PS5 digital opgradering, så vil konsollen konstant installere PS4 versionen hver gang du starter op. Utroligt at det stadig er et problem.


Det er virkelig belastende at den ikke kan finde ud af det. Tænker og håber dog det bliver rettet med en patch snart!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Erroneus » lør 19 feb 2022 13:16

Dasiima skrev:Dog skal det lige nævnes, at køber man PS4 udgaven fysisk for at spille en PS5 digital opgradering, så vil konsollen konstant installere PS4 versionen hver gang du starter op. Utroligt at det stadig er et problem.

Det er sjovt, jeg har aldrig haft det problem, og har masser af PS4 spil, hvor jeg kører PS5 udgaven.

Hvilket måske også forklarer hvorfor det ikke er rettet, det sker ikke for alle.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10983
By: Nyborg


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » lør 19 feb 2022 13:44

palawan skrev:
Dasiima skrev:Dog skal det lige nævnes, at køber man PS4 udgaven fysisk for at spille en PS5 digital opgradering, så vil konsollen konstant installere PS4 versionen hver gang du starter op. Utroligt at det stadig er et problem.


Jeg mener nu først, at den begynder at installere, hvis du trykker på PS4 ikonet?!
Men det er rigtigt, at PS4 ikonet dukker op hver eneste gang, at du starter PS5éren op, når du har disken i maskinen - også selv om du tidligere har slettet det, og har installeret PS5 versionen.


Det sker i det øjeblik at du smider en PS4 disc i PS5'eren, så begynder installationen af PS4 versionen automatisk. Jeg tænker at det sker fordi at PS5 opgraderingen er valgfrit og skal hentes fra Store - ikke igennem disc.

Derfor når konsollen aflæser en ikke-installeret disc (PS4 versionen) så vil den automatisk begynder at installere indholdet, også selvom det er PS4 indhold på en PS5 konsol.

Det må vel være den logiske forklaringen, men det jo helt sort at de ikke har lavet et fix.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf DKsDEVIL » lør 19 feb 2022 14:08

Hej er der nogle der ved om man kan bruge mus + tastatur på ps5
for jeg kan ikke bruge en controller.
hvis ikke må jeg jo vente til det kommer på PC om et par år :)
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf palawan » lør 19 feb 2022 14:50

Dasiima skrev:
palawan skrev:
Dasiima skrev:Dog skal det lige nævnes, at køber man PS4 udgaven fysisk for at spille en PS5 digital opgradering, så vil konsollen konstant installere PS4 versionen hver gang du starter op. Utroligt at det stadig er et problem.


Jeg mener nu først, at den begynder at installere, hvis du trykker på PS4 ikonet?!
Men det er rigtigt, at PS4 ikonet dukker op hver eneste gang, at du starter PS5éren op, når du har disken i maskinen - også selv om du tidligere har slettet det, og har installeret PS5 versionen.


Det sker i det øjeblik at du smider en PS4 disc i PS5'eren, så begynder installationen af PS4 versionen automatisk. Jeg tænker at det sker fordi at PS5 opgraderingen er valgfrit og skal hentes fra Store - ikke igennem disc.

Derfor når konsollen aflæser en ikke-installeret disc (PS4 versionen) så vil den automatisk begynder at installere indholdet, også selvom det er PS4 indhold på en PS5 konsol.

Det må vel være den logiske forklaringen, men det jo helt sort at de ikke har lavet et fix.


Strange - Min stiller sig som "Copy Paused 0%", når jeg smider skiven i PS5éren. Jeg kan fint starte PS5 versionen op, og spille spillet, og den installerer ikke PS4 versionen automatisk af den grund (Det sker først, når jeg går ind aktivt og trykker på PS4 ikonet).

Hvis jeg tjekker disken, så skriver den "installing" udfor PS4 versionen, men filen forbliver statisk på 74kb, så jeg tror faktisk ikke, at den gør det, og det forholder sig, som jeg skriver ovenfor.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BizzyVaping » lør 19 feb 2022 15:02

BingoDK skrev:Tror du ikke bare det er spørgsmål om at komme længere ind i spillet?


Det er da en mulighed. Jeg synes godt nok de første 10+ timer har været lette. Det har været til en grad hvor jeg flere gange har været inde i settings for at tjekke at settings var blevet gemt og rent faktisk stod til Very Hard og ikke normal.

Jeg husker Zero Dawn som værende utroligt svært lige fra start når man kom op imod maskiner.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf HrDanish » lør 19 feb 2022 19:40

Erroneus skrev:
Dasiima skrev:Dog skal det lige nævnes, at køber man PS4 udgaven fysisk for at spille en PS5 digital opgradering, så vil konsollen konstant installere PS4 versionen hver gang du starter op. Utroligt at det stadig er et problem.

Det er sjovt, jeg har aldrig haft det problem, og har masser af PS4 spil, hvor jeg kører PS5 udgaven.

Hvilket måske også forklarer hvorfor det ikke er rettet, det sker ikke for alle.


Det er sært. Jeg har selv kun oplevet det med Ghost of tsushima, har opgivet at slette PS4 udgaven efter at have slettet den 50 gange :lol: Nu får den lov at ligge til jeg er færdig!
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BingoDK » søn 20 feb 2022 10:45

Dasiima skrev:Umiddelbart er jeg lidt forundret over Performance mode. Ingen tvivl om at 60fps vil være foretrukne, men damn checkerboarded 1800p mærkes tydeligt. Spillets miljøer og omgivelser taget i betrækning så er 4K næsten den eneste rigtige måde at opleve det på. Også selvom det bliver i 30fps :/


Jeg prøvede kort at spille i Resolution Mode, men det hakker simpelthen for meget til at jeg synes det er fedt. Hvilken mode har I andre valgt at spille det på?
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » søn 20 feb 2022 11:34

BingoDK skrev:
Dasiima skrev:Umiddelbart er jeg lidt forundret over Performance mode. Ingen tvivl om at 60fps vil være foretrukne, men damn checkerboarded 1800p mærkes tydeligt. Spillets miljøer og omgivelser taget i betrækning så er 4K næsten den eneste rigtige måde at opleve det på. Også selvom det bliver i 30fps :/


Jeg prøvede kort at spille i Resolution Mode, men det hakker simpelthen for meget til at jeg synes det er fedt. Hvilken mode har I andre valgt at spille det på?


Jeg har til gengæld bemærket at spillet flimre en del på Performance Mode. Jeg testede begge versioner i spillets første del, hvor lys og skygger nærmeste bevægede sig i Performance, hvorimod Resolution kunne vise detaljerne uden flimmer.

Så længe at man bevæger kameraet i mindre/stille bevægelser, så er "hakkeriet" ikke så slemt. Det giver også tid til at nyde omgivelserne mere, hvilket jeg er begyndt at sætte mere pris på :)
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » søn 20 feb 2022 11:36

Dertil synes jeg at Performance mode 100% ligner et PS4 spil. Jeg var faktisk i tvivl om jeg havde installeret og spillet PS4 versionen til at starte med ved en fejl indtil jeg fik skiftet til Resolution.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron