Forum

Rock Band 2/ Guitar Hero WT

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Rock Band 2/ Guitar Hero WT

Indlægaf tigerdyret » tirs 13 jan 2009 23:02

Jeg her overvejet at anskaffe mig et af nævnte spil, men er ikke helt sikker på hvilket jeg vil vælge. Mine tanker er som følger:

Umiddelbart hælder jeg nok til Rock Band 2, og det er primært fordi udvalget af sange er meget større og passer mig bedre - Det vil helt sikkert betyde meget for min spilleglæde at jeg kender de fleste sange. Spørgsmålet er så om GH med tiden vil få et lige så stort udvalg? RB2 er ikke udkommet i EU endnu, men på tothegame står det til udgivelse 30/1 og på wikipedia til 5/2, nogen der ved om det bliver nogen af de datoer eller måske en helt tredje? Har nemlig fødselsdag 6. februar, og det kunne jo være et genialt fødselsdagsønske :wink:

Noget af det der trækker i GH:WT retningen er at jeg ved at læse rundt om på nettet, har fået indtrykket af at instrumenterne, specielt trommerne, er af en bedre kvalitet. Så det er selvfølgelig også en mulighed at købe GH:WT med instrumenter, og så RB2 ved siden af - Jeg har i hvert fald forstået det sådan at instrumenterne fra GH også kan bruges til RB, er dette korrekt? Og kommer der egentlig nye instrumenter til RB2 eller er det de samme som RB1? Jeg har bl.a. set dette trommesæt på ebay (og de har det til xbox360 på coolshop).. det ser alt for vildt ud, men koster desværre også derefter..
tigerdyret
Niveau 4
 
Indlæg: 561

Brugeravatar

Indlægaf Torres » tirs 13 jan 2009 23:16

Jeg har begge spil, og synes at de begge er gode.
Har dog fået spillet mest GH:WT, da jeg synes at gameplayet i det er bedre. Dog har RB2 nogle meget bedre sange, samt nye sange også er billigere.
Nu har jeg fået gennemført GH:WT, så regner med snart for alvor at give mig i kast med RB2.
Jeg bruger instrumenterne fra World Tour, og guitaren virker helt fint uden problemer. Dog er den gule tromme på mit trommesæt, blvet "sløv". Man skal slå rigtig hårdt på den, før den reagerer. Så måske er RB2 trommerne bedre. Jeg har dog ikke prøvet dem.
Dog bruger jeg kun guitaren, da det er klart det fedeste.
Et andet lille plus til RB2 er, at det har trophies - det har World Tour ikke.
Billede
Torres
Niveau 2
 
Indlæg: 101

Brugeravatar

Indlægaf SoulDecapitate » tirs 13 jan 2009 23:40

Synes helt klart Rock band 2 , der er altid en masse nyt musik og downloade til nogle billige penge. Har personligt selv over 400 nummere. Ved ikke om trommerne er bedre til Guitar hero, håber lidt jeg finder ud af det , hvis jeg er så heldig og vinde det.
Senest rettet af SoulDecapitate tirs 13 jan 2009 23:41, rettet i alt 1 gang.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Vinterbird » tirs 13 jan 2009 23:40

Så vidt jeg er orienteret, så kommer RB2 til PS3 i februar.

Personligt ville jeg vælge RB2 at spille. World Tour er et absolut forfærdeligt spil. Interfacet er horribelt, notechartingen er elendig og kun guitaren er sjov, sangdelen er ødelagt, spillet er ustyrligt grimt, de har ingen deciderede DLC planer og spillet er bare ikke sjovt.

For mig så føles World Tour virkelig som om de har taget Rock Band og suget alt det der gør det sjovt ud af det. World Tour er stadig et spil først og fremmest, det er stadig fokuseret på at være det, fremfor at være et musikspil som Rock Band er, hvor musikken er det primære der er i fokus fremfor typiske gamer tiltag.

Rock Band har desuden features jeg er langt mere interesseret i, end hvad World Tour tilbyder. No fail mode, ugentlig, varieret, DLC, et ordentligt interface og et spil der ser acceptabelt ud modsat World Tour.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf tigerdyret » ons 14 jan 2009 01:14

Tak for kommentarerne.. Det bliver højst sandsynligt Rock band jeg vælger.. Men kunne man evt. få en kommentar omkring kvaliteten af instrumenterne? og er instrumenterne fra GH kompatibelt med RB og vice versa?
tigerdyret
Niveau 4
 
Indlæg: 561

Brugeravatar

Indlægaf BingoDK » ons 14 jan 2009 01:40

http://www.joystiq.com/Instrument-Compatibility-Matrix/

Det skulle give et billede af hvad virker til hvad.

Er godt tilfreds med Guitar Hero: World Tour, men sidder og savler over de sange i RB2 og dem man kan købe.... :? Det virker næsten som smag og behag mellem GH og RB, IMO..
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Indlægaf Rytteren » ons 14 jan 2009 03:35

en ting som gør WT bedst: Guitaren giver mulighed for at tappe!!! der gør mange soloer så meget nemmere. og hvis man ikke kan tappe i rock band. så bør man få sig wt. der er noget af det fedeste i spillet. og det var tiltrængt. glemmer sku ikke hvor nederen det var at tappe i de gamle spil. først skulle man trykke på strumknappen også flytte hånden op. grrr
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf Dehli » ons 14 jan 2009 08:09

Hvad med kvaliteten på spaderne?

Rock Band guitaren ser langt federe ud, men er den det?
Dehli
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Indlægaf Vinterbird » ons 14 jan 2009 10:47

Dehli skrev:Hvad med kvaliteten på spaderne?

Rock Band guitaren ser langt federe ud, men er den det?


Det er meget personligt. Jeg foretrækker faktisk GH3 guitaren fremfor WT og RB2 guitaren. Mens Tommy (toa) sværger ved RB2 guitaren mens andre jeg kender hælder mest til World Tour guitaren.

Det er meget individuelt. Men RB2 guitaren er dog en lækker sag, med god vægt og gode knapper.
Vinterbird
Niveau 4
 
Indlæg: 341


Indlægaf Rytteren » ons 14 jan 2009 12:12

R2 spaden har kortere mellemrum mellem fretknapperne. så hvis du ikke kan få din pegefinger til at ramme grøn mens lillefingeren er på orange på wt/Gh spaderne. så bør du få dig en R2 guitar.

men igen. for mig er tapping/slide haløjet til wt det vigtigste. (sku på tide det blev nemmere at få sangene på ekspert på 100%.
Glæder mig sku til at se hvad de finder på næstegang... måske man kan komme til at sweepe???!!!?!?!

men som der også tidliger er blevet pointeret. der er flere sange til R2 ... 300!!! sindsygt. og så er sangene til wt blevet alt for tøset. hvordan det kan ske efter så fede sange i legendes!!
syntes pt at de sange folk selv har lavet i musikstudiet til wt, er pisse dårlige.. men det er jo bare min menning
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf motZ » lør 20 jun 2009 20:38

Låner lige denne tråd:

Da Gamestop kører med et tilbud i den kommende tid med GH: WT til 398,- . Men som i kan se på prisen så er det kun med guitar.. Men overvejer det dog meget alligevel. Det er jo et super tilbud, men kunne godt tænke mig at vide om det så ødelægger oplevelsen helt at man ikke har trommer og mikrofon til sit spil? Er det sjovt nok at spille selvom det kun er med guitar?
motZ
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf Martin1454 » lør 20 jun 2009 23:22

min følese af spillene(har begge)...
WT er mere et "Spil" flere muligheder og sådan noget der kan gøre det sjovt... RB er mere Real music... ikke så meget spil, men mere focus på musikken.... sådan lige som forskellen mellem sing star og karaoke... det ene er et "spil" det andet er en form for "simolator"...
Your Mom is rated "E" for Everyone - Billede
Martin1454
Niveau 4
 
Indlæg: 308


Indlægaf West12 » søn 21 jun 2009 16:02

IMO er Rock Band klart det bedste af de to. Rock Band har de bedste (og fleste) sange. Dette er dog selvfølgelig en smagssag.

Men der hvor jeg synes Guitar Hero fejler mest er i "Band fornemmelsen". Jeg synes virkelig ikke man får den samme oplevelse af at være i et band i GH, som man gør i Rock Band. Lyden er også langt mere kraftfuld i Rock Band.

I sidste ende vil du dog ikke blive skuffet, hvis du køber GH, men Rock Band virker bare mere gennemført på mig.
Billede
West12
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Indlægaf motZ » søn 21 jun 2009 16:12

motZ skrev:Låner lige denne tråd:

Da Gamestop kører med et tilbud i den kommende tid med GH: WT til 398,- . Men som i kan se på prisen så er det kun med guitar.. Men overvejer det dog meget alligevel. Det er jo et super tilbud, men kunne godt tænke mig at vide om det så ødelægger oplevelsen helt at man ikke har trommer og mikrofon til sit spil? Er det sjovt nok at spille selvom det kun er med guitar?


Spørger lige om denne del igen.. :)
motZ
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf Rytteren » søn 21 jun 2009 16:31

Instrumenterne til wt er og bliver bedre. og er også mere "rigtige". trommerne med to tammer er jo lækkert. og to pedaler til guitar hero: metallica er for vildt.

hvis man vil havde et Musik simolator spil, så tager man WT.

vil man havde et party spil, med masser af sange (dog mange kopier, og ikke rigtige indspilninger) så tager man RB.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 137 gæster