Forum

I dag er det PES2010 dag!

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

I dag er det PES2010 dag!

Indlægaf Bateman » tors 22 okt 2009 09:04

Så er dagen endelig kommet. Mødte ind på kontoret kl. 7.30 så jeg kan smutte i Gamestop kl. 15. Andre der sidder og tripper for at komme hjem og spille dette fantastiske spil?
Billede
Bateman
Niveau 4
 
Indlæg: 600


Indlægaf The mann dk » tors 22 okt 2009 09:18

Ja :)
The mann dk
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf SoulDecapitate » tors 22 okt 2009 09:22

får først min version i morgen ...
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf hanZen » tors 22 okt 2009 09:50

Jeg må sgu ærligt indrømme, at jeg er begyndt at synes om PES 2010. Har spillet FIFA 10 lige siden det udkom, og har hele tiden syntes, at det var et bedre spil i forhold til PES 2010 demoen.

Men efter at have spillet PES 2010 demoen, som eftersigende skulle være markant bedre i den fulde udgave, så må jeg krybe til korset og indrømme, at det faktisk ER sjovere end FIFA 10. Det er desuden meget bedre end 2008 og 2009 udgaverne af PES.

FIFA 10 er måske det spil som kan mest, og som har flyttet sig mest ( i forhold til 08 ) og man kan måske argumentere, at det er et 'bedre' spil på nogle fronter. Men faktum er bare, at det til tider føles lidt for scriptet og og det ofte er de samme slags mål, som man scorer. Men uden tvivl et fantastisk spil, som jeg stadig vil spille.

Jeg synes hele tiden, at man ser nye ting/mål i PES 2010, og så er jeg helt vild med grafikken - og muligheden for at slå hele (næsten) HUD'en fra - så ligner det næsten en kamp man ser i TV. Spillet skulle, eftersigende, være langt mere flydende i den fulde udgave, og tempoet skulle ligeledes være sat en del ned. Dertil kommer der utallige option files som retter licens problemerne. Dog vil jeg stadig påstå, at der mangler den del hvad angår animationerne, da de ikke er helt realistiske. Desuden mangler jeg lidt en manual indstilling til crossing, som der har været i alle tidligere udgaver af PES.

Men for at koge det hele ned, så giver spillet bare en federe følelse end FIFA 10, og det er en fantastisk fornemmelse af knalde en flugter i kassen. Og så er der mere spil - det hele koger ikke sammen midt på banen - og man skal virkelig tænke sig om for at spille sig igennem til chancer.

Er positivt overrasket efter at have giver mig tid til at prøve demoen/spillet ordenligt, og skal helt sikkert have PES 2010 i dag! :)
Senest rettet af hanZen tors 22 okt 2009 09:58, rettet i alt 1 gang.
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: I dag er det PES2010 dag!

Indlægaf waspunk » tors 22 okt 2009 09:56

Bateman skrev:Så er dagen endelig kommet. Mødte ind på kontoret kl. 7.30 så jeg kan smutte i Gamestop kl. 15. Andre der sidder og tripper for at komme hjem og spille dette fantastiske spil?


NEJ :lol:
waspunk
Niveau 2
 
Indlæg: 129
By: Ballerup


Re: I dag er det PES2010 dag!

Indlægaf Haugboelle » tors 22 okt 2009 10:21

Bateman skrev:Så er dagen endelig kommet. Mødte ind på kontoret kl. 7.30 så jeg kan smutte i Gamestop kl. 15. Andre der sidder og tripper for at komme hjem og spille dette fantastiske spil?


Nøj du kommer bagud i UC2 ! ;)
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975


Indlægaf Bateman » tors 22 okt 2009 10:22

Så er xbox-mafiaen på banen!
Billede
Bateman
Niveau 4
 
Indlæg: 600


Indlægaf Haugboelle » tors 22 okt 2009 10:51

Bateman skrev:Så er xbox-mafiaen på banen!


U better recognize! ;)
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975


Indlægaf FunteXDK » tors 22 okt 2009 11:21

Jeg har lige hentet mit eksemplar hos gamestop, men da jeg kørte ind kæresten glemte jeg at få et joypad med. Så her sidder jeg med 1 stks. pes2010 og en playstation uden at kunne bruge nogen af delene... nogle der vil låne det til imorgen ;)
FunteXDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1263


Indlægaf feinschmecker » tors 22 okt 2009 12:05

FunteXDK skrev:Jeg har lige hentet mit eksemplar hos gamestop, men da jeg kørte ind kæresten glemte jeg at få et joypad med. Så her sidder jeg med 1 stks. pes2010 og en playstation uden at kunne bruge nogen af delene... nogle der vil låne det til imorgen ;)


Dvs. at du som udgangspunkt har en PS3 stående uden controller?

That's just wrong!

/feinschmecker
feinschmecker
Niveau 4
 
Indlæg: 480

Brugeravatar

Indlægaf Schytte » tors 22 okt 2009 15:51

Neeej hvor er gameplayet lysår fra fifa. Det har jo ikke udviklet sig fra PES 2008. Har spillet 2-3 kampe, og er allerede ved at gå amok over så mange fejl fra ens spillere, urealistiske bevægelse osv. Det ser alt for dumt ud når spillerne løber med bolden, og så irriterer det mig grænseløst, at alle spillere stort set er lige hurtige. Desuden har jeg allerede scoret ved, at benzema faktisk ikke skød til bolden, men løb bare med den og så fløj bolden afsted. Flere gange er bolden bare faldet ned i hovedet på min spiller uden jeg kan flytte ham efter blandt andet udspark og ved afleveringer kan jeg ikke løbe hen til bolden. Men grafikken er da god.

Er godt nok glad for jeg ikke gav fuld pris for det spil, men byttede det for to spil til 150,- i alt hos EB Games, for ellers havde jeg godt nok smidt det tilbage og købt fifa. Har selv Fifa 10 og PES 10, og FIFA er klart bedst i stort set alt, især gameplayet, som jeg som sagt ikke har set en udvikling i, i de sidste 2-3 PES spil. PES 10 virker af en eller anden grund bare som et billigt japansk fodboldspil, som har indset, at man ikke når FIFA. Og jeg vil ikke lyde som en FIFA fanboy, for jeg har spillet PES lige så mange år som FIFA. Men det virker efterhånden som om, at der er mere udvikling i FIFA 10, end i PES 10.
Billede
Schytte
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf SoulDecapitate » tors 22 okt 2009 16:10

Schytte skrev:Neeej hvor er gameplayet lysår fra fifa. Det har jo ikke udviklet sig fra PES 2008. Har spillet 2-3 kampe, og er allerede ved at gå amok over så mange fejl fra ens spillere, urealistiske bevægelse osv. Det ser alt for dumt ud når spillerne løber med bolden, og så irriterer det mig grænseløst, at alle spillere stort set er lige hurtige. Desuden har jeg allerede scoret ved, at benzema faktisk ikke skød til bolden, men løb bare med den og så fløj bolden afsted. Flere gange er bolden bare faldet ned i hovedet på min spiller uden jeg kan flytte ham efter blandt andet udspark og ved afleveringer kan jeg ikke løbe hen til bolden. Men grafikken er da god.

Er godt nok glad for jeg ikke gav fuld pris for det spil, men byttede det for to spil til 150,- i alt hos EB Games, for ellers havde jeg godt nok smidt det tilbage og købt fifa. Har selv Fifa 10 og PES 10, og FIFA er klart bedst i stort set alt, især gameplayet, som jeg som sagt ikke har set en udvikling i, i de sidste 2-3 PES spil. PES 10 virker af en eller anden grund bare som et billigt japansk fodboldspil, som har indset, at man ikke når FIFA. Og jeg vil ikke lyde som en FIFA fanboy, for jeg har spillet PES lige så mange år som FIFA. Men det virker efterhånden som om, at der er mere udvikling i FIFA 10, end i PES 10.
ehh vi andre er netop lige skiftet fra fifa da det spil er EN stor fejl . Du spiller jo ikke engang fifa du trykker på kryds og den runde ellers er resten jo passet af sig selv med høj AI , man kunne jo lige så godt spille et manager spil og se kampen, så slap man for at trykke på den runde og krydset hele tiden . Fifa 10 er et af de dårligeste fodbold spil jeg har prøvet de sidste 5 år og det er incl de 2 ringe pes 2008 og 2009. Nu kan jeg ikke modsige dig , da jeg først har mit pes 2010 i morgen. Men en ting er helt sikkert svigter pes 2010 så er der intet fodbold spil til mig i år for fuck hvor er fifa dårligt. Jeg er heller ikke fanboy skiftede til fifa sidste år , efter en lang periode med pes serien, fifa 10 synes jeg er for plat.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Haugboelle » tors 22 okt 2009 16:26

Uanset gutter, så det altid sjov læsning når i diskuterer fodbold spil :)

(Er selv glad for fodbold, men lige på konsol gider jeg det ikke)
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975


Indlægaf Schytte » tors 22 okt 2009 16:34

SoulDecapitate skrev:
Schytte skrev:Neeej hvor er gameplayet lysår fra fifa. Det har jo ikke udviklet sig fra PES 2008. Har spillet 2-3 kampe, og er allerede ved at gå amok over så mange fejl fra ens spillere, urealistiske bevægelse osv. Det ser alt for dumt ud når spillerne løber med bolden, og så irriterer det mig grænseløst, at alle spillere stort set er lige hurtige. Desuden har jeg allerede scoret ved, at benzema faktisk ikke skød til bolden, men løb bare med den og så fløj bolden afsted. Flere gange er bolden bare faldet ned i hovedet på min spiller uden jeg kan flytte ham efter blandt andet udspark og ved afleveringer kan jeg ikke løbe hen til bolden. Men grafikken er da god.

Er godt nok glad for jeg ikke gav fuld pris for det spil, men byttede det for to spil til 150,- i alt hos EB Games, for ellers havde jeg godt nok smidt det tilbage og købt fifa. Har selv Fifa 10 og PES 10, og FIFA er klart bedst i stort set alt, især gameplayet, som jeg som sagt ikke har set en udvikling i, i de sidste 2-3 PES spil. PES 10 virker af en eller anden grund bare som et billigt japansk fodboldspil, som har indset, at man ikke når FIFA. Og jeg vil ikke lyde som en FIFA fanboy, for jeg har spillet PES lige så mange år som FIFA. Men det virker efterhånden som om, at der er mere udvikling i FIFA 10, end i PES 10.
ehh vi andre er netop lige skiftet fra fifa da det spil er EN stor fejl . Du spiller jo ikke engang fifa du trykker på kryds og den runde ellers er resten jo passet af sig selv med høj AI , man kunne jo lige så godt spille et manager spil og se kampen, så slap man for at trykke på den runde og krydset hele tiden . Fifa 10 er et af de dårligeste fodbold spil jeg har prøvet de sidste 5 år og det er incl de 2 ringe pes 2008 og 2009. Nu kan jeg ikke modsige dig , da jeg først har mit pes 2010 i morgen. Men en ting er helt sikkert svigter pes 2010 så er der intet fodbold spil til mig i år for fuck hvor er fifa dårligt. Jeg er heller ikke fanboy skiftede til fifa sidste år , efter en lang periode med pes serien, fifa 10 synes jeg er for plat.


Tro mig, PES svigter. Har netop lige slukket fordi det er pinligt ringe. Jeg skød bolden hen til min spiller, men uheldigvis stod der en af deres i vejen. Problemet var bare, at da han ramte bolden stod han helt stille, og bolden trillede lidt, men ingen kunne løbe hen til den. Helt til grin. Det virker som om, at de kun er 50% færdige, der er stort set ingen animationer. I forhold til fifa 10 så er det også meget lamme driblinger (synes jeg), og efter 2-3 kampe havde jeg det som om, at det slet ikke var noget ved mere. Glidende tacklinger er de samme, måden spillerne falder på, der er 2-3 måder, blandt andet en hvor de falder lidt bagud og lander på r*ven, sker sådan cirka hele tiden. Og så bliver der dømt SINDSSYGT mange vanvittige frispark. Havde virkelig set frem til dette spil, men det er bare så kedeligt, og har man spillet PES 08 har man spillet PES 10. Den eneste forskel er grafikken, som er blevet ret god, men hvad hjælper det, når gameplayet er så elendigt.
Men kan godt være i andre mener noget andet, jeg synes bare det er vildt skuffende så dårligt gameplayet er.
Billede
Schytte
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf SoulDecapitate » tors 22 okt 2009 16:42

hmm lyder underligt , alle siger på de store pes sites at de aldrig har prøvet et pes spil i nærheden af pes 2010 , og det var incl pes5 som ses af mange som det bedste fodbold spil nogen sinde.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 162 gæster