Forum

Tilbage til FIFA 10

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Tilbage til FIFA 10

Indlægaf hanZen » lør 14 nov 2009 23:34

Så fik jeg sgu nok af de mange irriterende fejl, som Pes 2010 er fyldt med, og er derfor gået tilbage til FIFA 10.

Den første uge i selskab med Pes 2010, var overraskende postiv, og jeg kom for første gang i mange år til at tænke tilbage på Pes 5 og 6, som efter min mening stadig er blandt de bedste fodboldspil nogensinde. Men efterhånden som jeg fik spillet Pes 2010, blev jeg mere og mere frustreret over de mange, i mine øjne, store fejl som spillet er fyldt med.

Én ting er de, til tider, kantede og robotagtige animationer, som ikke just er så skide realistiske. Dog har man en tendens til at glemme disse, hvis man er godt underholdt. Og det var jeg skam også til at starte med. Men så blev det mere og mere tydeligt, at dommerne åbenbart er fuldstændig blinde i dette spil. Jeg har indtil nu spillet en sæson i Master League med Juventus, og har endnu ikke set skyggen af et straffespark. Desuden kan man slippe helt ustraffet fra at hakke en modspiller ned bagfra - der er ikke rigtig nogen sammenhæng og regler for hvornår dommeren viser et kort.

En anden ting er de dårlige målmænd i spillet. Og når jeg siger dårlige, så mener jeg VIRKELIG dårlige. Det er de mest ufarlige bolde, som de på en eller anden måde formår at klovne ind i eget net. En enkelt gang eller to kan jeg gå med til, men når det sker så ofte som det gør, så bliver man sgu lidt irriteret.

Det jeg havde glædet mig allermest til i Pes 2010 var online-delen. Men her er der også KÆMPE problemer. Det er måske 1 ud af 50 kampe som førløber med acceptabelt lag. Ellers er der simpelthen så meget button lag, at kampene i bund og grund bliver uspillelige. Det er simpelthen ikke acceptabelt, når halvdelen af sådan et spil, og der hvor man får mest 'intelligent' modstand, er online-delen.

Konami har ikke i de sidste 3 år ikke formået at lave en online-del som er tilfredstillende. Det er bare ikke godt nok. Og så er det også lidt træls, at man ofte ser spillere løbe, skyde eller hoppen 'igennem' hinanden. Dertil ser man også, at bolden af og til slet ikke ramme hovedet eller foden, når der afsluttes. Den er lige 20cm fra"!?

Det er bare super ærgeligt, for Pes har, og har altid haft en vigtig ting over FIFA, og det er følelsen/fornemmelsen når man spiller (skyder til bolden). Det er svært at forklare, men det er bare bedre i Pes. Men jeg kan simpelthen ikke se igennem fingre på de omtalte fejl, som i mine øjne ødelægger spillet og gør selv de mindste ting til irritationsmomenter. Så derfor er jeg gået over til FIFA 10 igen. Det kan godt være, at man har en bedre fornemmelse og spillerne er mere forskellige fra hinanden i Pes 2010, men FIFA 10 er bare et lang mere gennemført spil, som jeg faktisk er begyndt at nyde igen.

Så hvis nogen er friske på en kamp eller to, så kan i bare add'e: hanZen

Over and out :)
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Indlægaf SoulDecapitate » lør 14 nov 2009 23:37

Jeg skimte læste kun lige lidt for jeg gad ikke læse det hele. Man kan ikke have en målmand på det niveau som man har i fifa 10 , da hvis du som mig styrer forsvaret med hård hånd de top spiller jeg har spillet med du kommer ikke til chancer overhovdet skulle man så til og bøvle med en målmand også som er overdrevet god . Måæmændener er som de skal være hvis du fanger en målmand på det forkerte ben så hakker man den ind ude fra DET er dig som forsvar der skal stoppe det, Polakken fra OB som tævede hans kone " kan ikke huske hvad han hed stod pisse elendig da han kom til midtjylland, fordi du har ikke nogen god målmand uden et godt forsvar. Så det er dit forsvar der stinker, Helt fair du skifter til fifa det er dit eget valg, jeg blev bare træt at og se 67 upstruction kendelser i en fodbold kamp :-) . desuden så har jeg haft 131 kampe online 2 kampe laggede.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Maurozarate7 » lør 14 nov 2009 23:41

Soul, jeg ved ikke lige helt hvad du mener, at der er 67 upstruction kendelser, det mener jeg nu ikke helt der er. Målmanden er da også som en målmand skal være i Fifa, så jeg mener slet ikke det er der Fifa skal have kritik, det skal faktisk næsten ikke have noget kritik, kun det dårlige karrieredel. Hanzen, jeg adder dig lige, jeg er klar på et par kampe iaften :)
Manchester United - Red Devils
Maurozarate7
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Indlægaf SoulDecapitate » lør 14 nov 2009 23:42

Maurozarate7 skrev:Soul, jeg ved ikke lige helt hvad du mener, at der er 67 upstruction kendelser, det mener jeg nu ikke helt der er. Målmanden er da også som en målmand skal være i Fifa, så jeg mener slet ikke det er der Fifa skal have kritik, det skal faktisk næsten ikke have noget kritik, kun det dårlige karrieredel. Hanzen, jeg adder dig lige, jeg er klar på et par kampe iaften :)
du kan ikke styre de forsvar som du kan i PES i fifa . det er var pointen her jeg lukker 0,44 mål ind i snit jeg har intet problem
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Maurozarate7 » lør 14 nov 2009 23:44

Når okay :)
Manchester United - Red Devils
Maurozarate7
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Indlægaf SoulDecapitate » lør 14 nov 2009 23:49

synes også fifa 09 var god kan bare overhovet ikke klare fifa 10.. synes der er for mange stop i spillet, og tit brændte jeg underlige chancer i spillet , jeg havde 3 gæster på besøg jeg viste klart jeg ville sigte bolden PRÆCIST i midten messi brændte cirka 11 cm fra krydstet der er altså mange underlige ting i fifa. jeg var som sagt helt vild med fifa 09, men fifa 10 er lavet endnu mere casual så lille brian på 7 år også kan være med. Mange gange følte jeg egenlig at jeg slet ikke var med i kampene at det mere var computeren som valgte hvem der skulle vinde. Jeg synes man bare skulle ha rettet de små fejl fifa 09 havde og for alt i verden fjerne alt det hjælp som folk bruger så alle spiller med manuel som vi kender det fra pes. Dog savner jeg nogle ting fra FIFA så jeg vil da kigge efter det igen næste år.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Maurozarate7 » lør 14 nov 2009 23:53

Jeg havde det samme som dig i starten af Fifa 10, men så lærte jeg at skyde ordentlig, det er faktisk simpelt: R1+Rund. Så scorer man næste altid. Det nye Fifa er bare blevet mere avanceret og når man lære alt det nye, er spillet bare så meget federe! :)
Manchester United - Red Devils
Maurozarate7
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Indlægaf SoulDecapitate » lør 14 nov 2009 23:58

Maurozarate7 skrev:Jeg havde det samme som dig i starten af Fifa 10, men så lærte jeg at skyde ordentlig, det er faktisk simpelt: R1+Rund. Så scorer man næste altid. Det nye Fifa er bare blevet mere avanceret og når man lære alt det nye, er spillet bare så meget federe! :)
ja rolig nu jeg er en habil fifa spiller :-) der forgik underlig ting i fifa som jeg ikke kan forklare :-) fifa 09 var god fifa 10 er bare fifa igen :-). Men det er en smags sag, tror bare jeg var skuffet over fifa i år, og igen når alt kommer til alt er jeg nok bare en PES noob så ikke kan flyttes, dog vil jeg sige fifa 09 er et af de bedste fodbold spil jeg har haft.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Maurozarate7 » søn 15 nov 2009 00:02

Jeg er fuldstændig enig, Fifa 09 var da et klasse spil, men syntes fifa 10 er bedre ;)
Manchester United - Red Devils
Maurozarate7
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Indlægaf SoulDecapitate » søn 15 nov 2009 00:14

Maurozarate7 skrev:Jeg er fuldstændig enig, Fifa 09 var da et klasse spil, men syntes fifa 10 er bedre ;)
Det er vi desvære ikke enige i :-) og gudske tak og lov for det , livet ville da være kedeligt hvis vi alle var enige i alt :-)
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Maurozarate7 » søn 15 nov 2009 00:17

Haha, der er vi enige :)
Manchester United - Red Devils
Maurozarate7
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Indlægaf hanZen » søn 15 nov 2009 00:55

@Maurozarate7
Ja add mig gerne, så kan vi tage en kamp på et tidspunkt. Dog når jeg det ikke lige i dag :)

@SoulDecapitate
Det er da bare kanon, hvis du kun har haft to kampe som laggede ud af så mange, som du nævner. Men du må i hvert fald have en helt special kopi af Pes 2010, hvis du ikke har lagt mærke til de mange målmandsdrop? Jeg taler ikke bare om at stå på det forkerte ben, eller komme på en lille skovtur. Jeg taler om virkelig simple bolde, som på en eller anden uforklarlig måde bliver fumlet ind i kassen. Målmændene skal ikke være FOR gode, men de må da også gerne have bare lidt intelligens :)

Du har ret i, at det er irriterende, at man ikke kan sortere efter hvilken opsætning man bruger. Jeg er endnu ikke gået 100% manual i opsætningen, da det stadig er lidt for svært hehe, men du har muligheden for det, og så er der virkelig tale om et realistisk spil. Ville så gerne kunne lide Pes 2010, og gav det også en chance, men man bliver bare så rasende, når man gang på gang ser disse utilgivelige fejl i spillet.

Det er smag og behag. Men du ser jo også mange spilstop i virkeligheden. Dertil kan jeg bedre lide tempoet i FIFA 10. Men blev bare alt for træt af de fejl jeg nævnte - det ødelagde det for mig. Desuden virker det til tider lidt for scriptet i Pes 2010, når vi snakker finter og kropsbevægelser. I FIFA 10 kan du gøre lige nøjagtigt det som du har lyst til - hvorimod i Pes 2010, så bliver det tit på kompromis - og du skal ofte 'vente' på at en animation/bevægelse bliver færdig før end du kan 'komme videre'.

Håber Konami får fingeren ud til næste udgivelse, som jeg håber kommer til at virke som en færdigt produkt, som er blevet testet igennem, og som ikke har alle de børnefejl. Det er som om de tilføjer nogle fede ting, men overser nogle fundamentale og vigtige områder :)
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Indlægaf SoulDecapitate » søn 15 nov 2009 01:21

jeg har ikke nogen speciel udgave af pes2010 , jeg har virkelig ikke noget problem med lag, dog har jeg hørt mange have det. du er jo ikke skiftet til et dårlig spil , det er bare ikke mig, bare fordi jeg ikke kan lide fifa 10 er jo ikke ens betydning med det er et dårlig spil , det er bare slet ikke mig mere. Jeg savner da også de fede tuneringer der var her inde i fifa, men jeg savner ikke mine spiller står og ser dumme ud ikke følger med op i hurtig kontra som vi kender det fra fifa, jeg savner ikke alle spiller med hjælp. Jeg savner ikke flere 100 spille stop i spillet , jeg har set flere spille stop pga upstruction i EN- ranked kamp end jeg har set hele mit liv i virkeligheden. Jeg savner alle licencerne, de fede tuneringer. Kan sagtens se pes har mange mangler , for mig er det bare det bedste fodbold spil, da spillet flyder meget bedre for mig på den måde jeg vil spille fordi mine spiller ikke står og ser dumme ud som i FIFA. fordi min bold går ind præcis hvor jeg placere den , jeg har ikke nogle problemer med målmanden de står som de skal har ikke set dem lave mange fejl har set dem komme i alvorligt problemer fordi jeg selv er en klovn og skaber disse problemer.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf Chaui » søn 15 nov 2009 01:57

Er jeg den eneste der syntes at skud på mål generelt er blevet sværere i Fifa 10 set i forhold til Fifa 09 ? før var det nemt på en friløber at placere den ude i siden, men nu virker det som om målmanden er ultra skarp til at snuppe dem.

Men på den anden side, så løber målmændene af sig selv langt ud af fra målet, så en simpel lob bold er ikke noget problem. er bare ved at være træt af at man konstant kan lobbe den ind over målmanden.

ved ikke om jeg kan ændre på dette, eller det blot er mig der synes det er for nemt med lobbolde ?
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Indlægaf Maurozarate7 » søn 15 nov 2009 02:11

Du skal trykke R1 + Rund for friløber, så skal du placere den ned i et hjørne.
Manchester United - Red Devils
Maurozarate7
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 129 gæster