Forum

ACII Årets singleplayer-spil.

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Indlægaf KielBaabz » søn 29 nov 2009 19:57

ACII er simpelhen et mesterværk hvis i spørg mig, var utrolig skuffet over 1'eren og frygtede at 2'eren vil blive en omgang bæ ligesom 1'eren.. men efter 30 minutter med 2'eren i playstationen var jeg solgt.. havde musical hele sidste uge og hver dag sad mig og en af mine venner og snakkede om hvor meget vi glædede os til at komme hjem og spille spillet.. det har os fyldt utrolig meget i min hverdag.. og det er det fantastiske ved spillet. uncharted er godt, men ikke så godt som ACII .. kan kun sige, året spil 2009 og ser utrolig meget frem til 3'eren..
Billede
KielBaabz
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Indlægaf hazzwar » søn 29 nov 2009 20:04

AC2 er nok mit GOTY. Kæft hvor jeg glæder mig til treeren ;)
hazzwar
Niveau 4
 
Indlæg: 386
By: Herning


Indlægaf laksemand » søn 29 nov 2009 21:07

hazzwar skrev:AC2 er nok mit GOTY. Kæft hvor jeg glæder mig til treeren ;)


Der er jo lidt rygter i krogene om DLC, så måske ser vi mere før frem for siden :)
laksemand
Niveau 1
 
Indlæg: 56


Indlægaf KielBaabz » søn 29 nov 2009 21:17

er jeg den eneste der synes det ku være fedt hvis desmond blev sluppet løs i en storby i nutiden? nu hvor han har fået ezios måde at bevæge sig på, så vil det jo være alt for svedigt!
Billede
KielBaabz
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Indlægaf Bab » søn 29 nov 2009 22:06

ACII er ganske simpelt for nemt. Det sværeste i det spil er at finde vejen op af et tårn. Og når man først har lært det, så er spillet gennemført på ingen tid. Til sidst bad jeg ligefrem vagterne om at angribe mig. Bare for spændingens skyld. F.eks på Markus Pladsen. Jeg ville hellere lave et frontalt angreb end følge historien. Man kan gå gå igang med at lede efter de 100 fjer. Men jeg gad heller ikke finde de 200 duer i GTA4, så spillet er slut for mit vedkommende. Alt for hurtigt.

Uncharted 2 får også min stemme. Pga. den flottere grafik, men minus pga for lille forskel på sværhedsgraderne.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Indlægaf Joko » søn 29 nov 2009 23:39

Hvis jeg skal være lidt kritisk vil jeg også gerne sige at styringen til tider er meget slap - ja faktisk ganske frustrerende!

KielBaabz: Jeg syntes det fede ved AC er at det foregår i en helt anden tid, og jeg tror noget af det ville ryge hvis AC skulle udspille sig i en storby år 2012. Men tror det sker, for der er vel derfor af Desmond skal påvirkes at "blødningseffekten", så han bliver en rigtig assassin.
Joko
Niveau 3
 
Indlæg: 234


Indlægaf Erroneus » man 30 nov 2009 00:50

Man skal passe på med at råbe GOTY på et spil man lige har spillet, nogle gange skal man lige vente lidt, spillet et andet spil og så måske spille det igennem igen, før man kan bedømme ordenligt.

Jeg har lidt på fornemmelsen at nogle herinde lader sig lidt for let betage af "nuet", ligesom mange gør, når de har været inde og se en film.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Indlægaf Rytteren » man 30 nov 2009 02:00

Erroneus skrev:Man skal passe på med at råbe GOTY på et spil man lige har spillet, nogle gange skal man lige vente lidt, spillet et andet spil og så måske spille det igennem igen, før man kan bedømme ordenligt.

Jeg har lidt på fornemmelsen at nogle herinde lader sig lidt for let betage af "nuet", ligesom mange gør, når de har været inde og se en film.



du er skarp idag. :o igen enig
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Indlægaf dr_gonzo » man 30 nov 2009 02:00

Erroneus skrev:Man skal passe på med at råbe GOTY på et spil man lige har spillet, nogle gange skal man lige vente lidt, spillet et andet spil og så måske spille det igennem igen, før man kan bedømme ordenligt.

Jeg har lidt på fornemmelsen at nogle herinde lader sig lidt for let betage af "nuet", ligesom mange gør, når de har været inde og se en film.


Jeg kan godt følge det du siger, men for mig skal spil kun underholde mig lige i nuet. Jeg gennemfører aldrig et spil anden gang, og faktisk er det eneste der afholder mig fra at bytte eller sælge det, med det samme det er gennemført, hvis det indeholder en multiplayer, som jeg gider bruge tid på.

Og af de spil jeg har spillet i år, er ACII det spil jeg har været mest begejstret for, på grund af den sky-høje underholdningsværdig.

Sådan kunne jeg aldrig finde på at bedømme film, og jeg kan slet ikke lave en samligning mellem de to medier, men det er måske også fordi, at film og tv er min levevej, og netop derfor er det så vigtigt for mig, at spil er noget helt andet!
Billede
dr_gonzo
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Haugboelle » man 30 nov 2009 09:03

Super spil, men er stadig slået af Uncharted 2 og Dragon Age for mig
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975


Indlægaf Blodstrupmose » man 30 nov 2009 10:24

Både Assassins Creed 2 og Uncharted 2 er efterfølgere - det bør trække ned. Når det er sagt, så vil jeg understrege at det der gør Uncharted 2 til en stor oplevelse for mig, er historiefortællingen og beskrivelsen af figurerne. Det har jeg ikke oplevet i andre spil, og det er et meget velkomment tiltag som jeg gerne ser belønnet. I min bevisthed når figurernes personlighed en deltajegrad som jeg normalt ikke finder i spil. Af samme grund er indlevelsen mere omfattende, og netop er alpha og omega for mig.

Jeg kan se gyserfilm uden at trække en mine, splatterfilm mens jeg spiser - men jeg råber, hyler og skriger som en tøs gennem de nervepirrende sekvenser i Uncharted.
Blodstrupmose
Niveau 2
 
Indlæg: 143


Indlægaf Ponduus » man 30 nov 2009 13:28

Hvorfor skal det trække ned at spillene er efterfølgere?
Billede
Ponduus
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf LarsGL » man 30 nov 2009 14:01

Jeg forstår virkelig ikke jeres begejstring for ACII. Jeg har nu spillet de første 8-9 timer, og jeg er indtil videre stødt på så mange fejl, at jeg er blevet nødt til at reboote spillet flere gange. Så sent som for 20 minutter siden oplevede jeg, at ingen af vagterne angreb mig når jeg indledte kampe imod dem, og blot stod og kiggede på mig mens jeg forsøgte at dræbe dem - selvsagt uden at have mulighed for at counter.

Elendig AI, en lidt mangelfuld styring og en mildest talt åndssvag historie opvejes af et ellers godt gameplay, stemningsfuldt miljø og stærkt stemmeskuespil. Men det gør det på ingen måde til GotY. Det er i min bog stadig Uncharted 2.
LarsGL
Niveau 5
 
Indlæg: 1081


Indlægaf KielBaabz » man 30 nov 2009 17:44

der er rigtig mange fejl i ACII hvilket der også var i 1'eren.. bugs osv.. her den anden dag, blev jeg kastet ned igennem et hus, hvor efter jeg bare forsatte ned i et hul lidt ligesom vi kender det fra GTA, og nogengange bevæger figurene heller ikke deres munde når de snakker, hvilket er små fejl selvfølgelig, men sådan nogen fejl påvirker jo os en lidt, så hvis ubisoft lod vær med at sjuske sig igennem spillet på nogen punkter, som de gør i en del spil vil det jo være for fedt, men sys de har gjort ACII til et rigtig fedt og spændene spil, og ingen spil er perfekter så lidt fejl er der plads til, (: men kanon spil.. men Uncharted for min stemme til årets spil..
Billede
KielBaabz
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Indlægaf Erroneus » man 07 dec 2009 00:16

Så fik jeg taget mig sammen til at prøve AC2 og er lidt skuffet. Der er mange ting i det som fungerer rigtigt godt, det er et pænt spil, men styringen er simpelthen for "dum". Hele klatre mekanismen bliver akavet, fordi de har over forsimplet det og tit oplever jeg man laver nogle hop i retninger, man bestemt ikke havde planlagt.

Hvis de havde taget klatre styringen fra Infamous og slåskamp mekanismen fra f.eks. Batman, så havde det været rigtigt fedt. Og f.eks. Infamous og Batman, sammen med mange andre spil, er i min bog bedre end AC2.

Indtil videre er det en 6/10 i min bog, det bliver nok en 7/10 som tiden går, kommer også an på bugs osv.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 124 gæster